Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

Motor sıcakken yağ değiştirilir mi ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    erol 62 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2008
    Şehir
    izmir-bornova
    Motosikleti
    R1200GS
    eskişehir'de, sanayide ÇIKILLI ismini tanırmısın
    MUTLU OLAMIYORSAN BAHANE ÜRETME, KAFANI DEĞİŞTİRMEYİ DENE..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Deryali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    Alıntı kartalizma07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ybr ye otomobil yağı koyan var. motor 2004 model ve bişey olmaz diyor. fiat servisi sahibi adam. gelde şaşırma. ama ben koyulmaması taraftarıyım. mühendisler boşuna çalışmıyolar herhalde.

    işni acele ise değiştir bişey olmaz. ama en iyisi tamamen boşalmasını beklemek. ben motoru sağa sola sallaya sallaya boşaltıyorum. üflediğim bile oluyor. 2000 km beklemem değiştirmek için. 20 lira değilmi değiştir gitsin.
    üstad iyi diyorsunda ben 20günde 2000 yapıyorum ver gitsin ver gitsin birikiyor aylık motor masraflarımı artırıyor
    "Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif

  3. #43

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı erol 62 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eskişehir'de, sanayide ÇIKILLI ismini tanırmısın
    Evet, yedek parçamı oradan alırım,Renault .

  4. #44
    Kumsal41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Eylül 2008
    Şehir
    gebze
    Motosikleti
    Yamaha YBR 2008
    Alıntı TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar motorun yağının sıcakken değiştirilmesinin iki zararı vardır... birincisi taba civatasının yalama olma ihtimali..... ikincisi sıcak motora soguk yağ konulduğunda sıcak ve soguk teması sonucunda çatlama meydana gelmesii...
    o kadar baktım kimse adam gibi bi yanıt vericekmi acaba die ama konu herzamanki gibi sapmış neyse ramço kardeşim arkadaşları aydınlattığın için teşekkürler tabi çekirdekten motorcu olmak başkadır fakat bu bilgiler motor kullanan biri için genel kültür haline gelmesi gerek bence...
    Yatakta ve Batakta eşi iyi olmayan eline mahkumdur...

  5. #45
    Deryali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    Alıntı Kumsal41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o kadar baktım kimse adam gibi bi yanıt vericekmi acaba die ama konu herzamanki gibi sapmış neyse ramço kardeşim arkadaşları aydınlattığın için teşekkürler tabi çekirdekten motorcu olmak başkadır fakat bu bilgiler motor kullanan biri için genel kültür haline gelmesi gerek bence...
    üstad doğru söylüyorsun bu bilgiler genel kültür haline gelmeli. Malasef sürücü kurslarında hiç birşey öğretmiyorlar. Bırak genel kültürü, motora nasıl binilir nasıl inilir, onuda geç motor nedir ? diye bile birşey söylemiyorlar.

    Bu sürücü kursları denen koca bir saçmalık para tuzağı başkada birşey değil.

    Bu konuya gelince ben cevabımı kesinlikle aldım ve bu konuyu açmasaydım bu konudaki bilgim eksik kalacaktı ancak şimdi bilgilendim ve bu bilgi içime sindi. Cevap yazan tüm arkadaşlara sonsuz teşekkür ederim.
    "Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif

  6. #46
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    tekteker_ramço Arkadaşın belirttiği hususların ikisi de yanlış anlaşılabilir şekilde ifade edilmiş. Yağ süzülme ve bekleme süresinde motor zaten yeterince soğumakta. Tapa'nın yalama olmasını neye dayanarak söyledi bilemiyorum ama çok sıcak araba ve motosiklet motorlarının yağının boşaltıldığını gördüm hiçbirinde de yalama olanı görmedim. Yalama olma daha ziyade tapanın çok sıkılması veya diş atlatılması sonucu meydana gelir.

    Yağ değişimi prosedürünü aşağıda özetliyorum.

    Yağ değiştirme işlemi motor sıcakken başlar. Yağ değişimi için gelen motorun yağı sıcaktır. Sıcak değilse çalıştırılıp ısıtılır. Motor durdurulduktan sonra yağın süzülmesi için bir miktar beklenir. Bu bekleme süresinde de sıcak yağ kartere süzülür. Ortalama 10dk sonra karter tapası açılarak yağ boşaltılır. Yağ süzülmeye devam ederken yağ filtresi sökülür. Bu işlemlerden sonra biraz daha beklenir ki yağ iyice süzülsün. Yapılacak başka işler varsa etrafta kir, parça, toz uçurmayacak şekilde dikkatlice yapılır. Tüm bu işlemler sırasında motor zaten ılık bir hale gelmiş oluyor. Yağın konulması aşamasında öncelikle karter tapasının contası yenisiyle değiştirirsiniz. Doğrusu budur. Ancak çoğu zaman eski conta kullanılır. Uygun tork değerinde tapa sıkılır. Yağ filtresi içine uygun özelliklerde motosiklet yağından kararınca konulur. Filtre contası yağlı değilse elinizle biraz yağ sürererek contayı yağlarsınız. Dikkatlice yerine vidalarsınız. Uygun tork değerinde sıkarsınız. Sonrasında servis kitapçığında belirtilen miktarda yağı temiz bir huni vasıtasıyla motora koyarsınız. Seviye penceresi varsa buraya bakarak motorun düz zeminde dik konumdayken Full seviyesine gelmesini sağlarsınız. Tüm işlemler bittikten sonra motoru çalıştırırsınız ve yağ lambasını kontrol edersiniz. Yağ basıncı sorunsuzca oluştuktan sonra yağ filtresini ve tapayı tekrar gözden geçirip herhangi bir akmanın olup olmadığını kontrol edersiniz.


    @deryali Sana sorduğum soruya da cevap vermedin.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  7. #47
    tüzemen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2006
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    HONDA GL1800 2003 ve HONDA FORZA NSS300 2015
    Burada en güzel ve doğru açıklamayı makine yapmış. Başka söz soylemeye gerek yok sanırım.

  8. #48
    Deryali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    Alıntı Makine adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İki motorda teknik anlamda büyük farklar var mı? Örneğin Karbüratör veya Enjeksiyon olup olmaması.
    ben teknik özelliklerini yazayım:

    VESPA LX 150:
    Teknik Özellikler:
    Motor: Tek silindirli , 4-zamanlı katalizatörlü
    Motor hacmi (cc): 151
    Silindir çapı & kurs (mm): 62,8 / 48,6 mm
    Güç: 12,1 hp 7.750 devirde
    Tork: 11,8, Nm 6.500 devirde
    Dağıtım: Üsten tek egzantrik mili, 2 sübaplı
    Yakıt besleme: Karbüratör
    Soğutma: Hava
    Yağlama: Islak karter
    Ateşleme: Elektronik
    Aktarma: Otomatik değişken kayış sistemi
    Debriyaj: Merkezkaç sistemli kuru debriyaj
    Şasi: Monoblok Metal gövde
    Ön süspansiyon: Yaylı hidrolik, çift etkili tek amortisör
    Arka süspansiyon: Yaylı hidrolik çift etkili 4 ayarlı tek amortisör
    Ön fren: 200 mm çaplı disk / hidrolik
    Arka fren: 110 mm kampana / mekanik
    Ön lastik: iç lastiksiz 110/70-11"
    Arka lastik: İç lastiksiz 120/70-10"
    Uzunluk/Genişlik/Aks aralığı: 1800/740/1280 mm
    Sele yüksekliği: 785 mm
    Yakıt kapasitesi: 8,5 litre
    En yüksek hız: 95 km/saat
    Egzost çıkışı: EURO 3 standartlarında

    ------------------------------------------
    DYLAN 150
    Dylan 150 Teknik Özellikleri
    Karbüratör/su soğutma

    Motor Sıvı soğutmalı 4-zamanlı, SOHC tek silindirli
    Motor hacmi (cc) 153
    Sıkıştırma oranı 11 : 01
    Max güç (ps @ dev/dak) 15.8 / 8500
    Ateşleme Dijital transistörlü elektronik avanslı
    Şanzıman V-matik
    Boyutlar (UxGxY)(mm) 1940×700x1170
    Tekerlekler arası mesafe (mm) 1330
    Sele yüksekliği (mm) 795
    Yakıt kapasitesi (litre) 9 lt (2 lt yedek dahil)
    Tekerlekler Ön 13 x MT2.75 alüminyum döküm
    Arka 13 x MT3.50 alüminyum döküm
    Lastikler Ön 110/90 – 13 56L
    Arka 130/70 – 13 57L
    Süspansiyon Ön 33mmlik teleskopik çatal, 88mm esneme aralıklı
    Arka Çift amortisörlü salıncak, 75mm esneme aralıklı
    Frenler Ön Çift piston kaliperli 220mmlik hidrolik disk, cüruflu metal balatalı
    Arka 130mm´lik kampana

    Şimdi bu durumda Vespa Servis 6000km de bir değiştirirken Honda servis neden 2000'de bir değişimi tavsiye ediyor ?
    "Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif

  9. #49
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Gönderdiğin teknik özelliklere göre yorumlayacak olursam Honda adamı kazıklıyor derim. Neden diye soranlara;

    1.Vesap hava soğutmalı. Yağ çok daha değişken sıcaklıklarla baş etmek zorunda kalacak ve daha çabuk yıpranacak. Dylan ise tam tersi sıvı soğutma ve tam çalışma sıcaklığında sabit değerlerde gezecek, sıvı soğutma yağı da belli oranda soğutup koruyarak ömrünün daha uzun olmasını sağlayacaktır. Bu durumda Vespa'nın yerine Honda'nın 6000km yağ değiim periyodunu uygulaması daha doğru olacaktır.

    2.İki motorda karbüratörlü. Hacimleri birbiriyle neredeyse aynı. Teknolojik olarak da benzer. Aynı iç kirlenme ve yanma atık miktarını verme durumu birbirine benzer olacaktır. Bu durumda Honda'nın da yağı 6000km de rahatlıkla değiştirilebilir görünüyor.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  10. #50
    Deryali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    Çok teşekkürler dikkatimi çeken diğer bir nokta ise Bizim dijital göstergede her 4000km de bir "Change Oil" yazısı yanıp sönüyor. Ekrandan bunu sıfırlayabiliyruz ve yine 4000km sonra Change Oil yazısı yanıyor.

    Geçen gün yağı 3500km de değiştirmiştim ve servisteki usta yağın özelliğini kaybetmediğini söyledi. Bundan sonra içim rahat ve artık ayda 2 kere yağ değiştirmeyecek olduğum için çok çok sevinçliyim.

    Hadi 6bini geçtim, 4bine razıyım. Makine çok teşekkür ederim.
    "Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif

  11. #51
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Bir şey değil
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  12. #52

    Üyelik
    03 Kasım 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda
    Deryali, Dylana Castrolün hangi yağ numarasını koyuyorsun..

  13. #53
    Deryali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    Alıntı cenart adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Deryali, Dylana Castrolün hangi yağ numarasını koyuyorsun..
    Castrol 10 40w Scooter
    "Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif

  14. #54

    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Abi dün servise gittim. Elimde bitane 20 40 vardı koydular sorun olurmu acaba.
    Abi bide bizim motorların bakımları kaç kmde bir, bana 1000-4000-7000 gittim bidaha 10000 de gel dediler senden bu şekildemi gidiyordun..

  15. #55
    Deryali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    Alıntı CBA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi dün servise gittim. Elimde bitane 20 40 vardı koydular sorun olurmu acaba.
    Abi bide bizim motorların bakımları kaç kmde bir, bana 1000-4000-7000 gittim bidaha 10000 de gel dediler senden bu şekildemi gidiyordun..
    Cem vallahi beni şaşırtıyorsun. Dylan formunda yüzlerce mesaj yazdık

    Dylan bakımları 1000, 4000, 8000, 12000 şeklinde gider. Kitapçığının arka sayfalarına bakarsan burada görürsün. Servis sana hangi zihniyetle 10.000 de gel dedi anlamış değilim ama izlemen gereken yol bu şekilde.
    Ayrıca biran evvelde doğru yağ ile değiştir yağını.
    "Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif

  16. #56

    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    anladım abi sağolda, adamlara 50 sefer sordum her seferindede 3000 kmde bir gel dediler.
    Peki şimdi ben 7000 gittim bi dahaki sefere 12000 de gitsem sorun olurmu veya bitek arada bi kere yağ değiştirsem . bundan sonrada kitapçıktaki düzene göre giderim.

  17. #57
    Deryali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    Alıntı CBA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    anladım abi sağolda, adamlara 50 sefer sordum her seferindede 3000 kmde bir gel dediler.
    Peki şimdi ben 7000 gittim bi dahaki sefere 12000 de gitsem sorun olurmu veya bitek arada bi kere yağ değiştirsem . bundan sonrada kitapçıktaki düzene göre giderim.
    Hiç bir sorun olmaz 12.000de gidebilirsin. Ancak hakketen ben bu Honda servisinden şüphelendim. Honda Dylan bakımını neye göre yapıyorlar orada. Normalde sen bakıma gittiğinde bilgisayarda ör: 8000 km bakımında nelerin yapılması gerektiğini yazıyor. 7bin km bakımı diye birşey yokki. Örneğin diyelimki 20:000km de Varyator kayısı değişmesi lazım ve bu Servisin ekranında Dylana 20binde yapılacaklar kısımında kayıtlıdır ve firma bunu yapmak durumundadır. şimdi sen 7binde gittiğinde ve sana her 3bin de bir gel dediklerinde hiç bir prosedure uymayıp daha fazla para almak için fazladan senin paranı almak için yapılmış bir durum gibi geldi bana.
    "Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif

  18. #58

    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    tamam abi bi daha 12binde gidecem. Abi valla bilmiyorum ne yapmaya çalıştıklarını ama neyse.

  19. #59

    Üyelik
    15 Temmuz 2018
    selam. motor yağı sıcakken incelmez aksine kalınlaşır. örneğin 10w40 motor yağı soğukken viskozitenin 10 motor çalışma sıcaklığına ulaştığında viskozitenin 40 olduğu anlamına gelir. çünkü yağ içerisindeki katkı maddesi polimerler sıcakta genleşir ve akışkanlık azalır. ilk çalıştırmada yağ hemen hareket etsin diye başlangıç viskozitesi azdır. ancak çalışma sıcaklığında sıcaklığın etkisiyle çok fazla incelme olmasın diye o yüksek sıcaklıkta viskozitenin artması istenir. hasılı motor soğukken yağ değiştirmek daha iyidir.


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler