Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

motora 4t yerine 90 lık dişli yağı koysak ne olur sanki...?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    mogli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2009
    Şehir
    İzmit-İstanbul Otobanı
    Motosikleti
    Fazer1000 - F650 GS
    Alıntı piranha dört adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor yagı olayında 4t olayı elbetde güzel ama bundan on sene önce 4t yi bulmak ne mümkündü ve motorlar genede canavar gibi km ler yapıyordu.Ne debriyaj kaçırıyordu ne de yag yakıyordu.üstelik benzincileri dolaşın hala 2t reyonu 4t den zengin.


    iyi de 2t lerde debriyaj şanzıman yağı ayrı değil mi?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:57 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:56 PM ----------

    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    90 numarada bişey olmaz arkadaşım ne olcak ki
    Tek bildiğim motorda ne subap sesi nede yatak sesi kalır
    Mekanik seslerin hepsi kesilir
    Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
    Her şeyin Aslı Güzeldir!
    Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    fehmiilker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2008
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    bisan 100cc
    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    90 numarada bişey olmaz arkadaşım ne olcak ki
    Tek bildiğim motorda ne subap sesi nede yatak sesi kalır
    Mekanik seslerin hepsi kesilir
    bencede bişey olmaz.
    90 lık yağ motor ısınınca kıvamını bulur yağ pompası biraz zorlanır yağlama az olabilir . yağ kalın olduğu için performansda düşer
    sonuçta kısa vadede bişey olmaz

  3. #23
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    90 numarada bişey olmaz arkadaşım ne olcak ki
    Tek bildiğim motorda ne subap sesi nede yatak sesi kalır
    Mekanik seslerin hepsi kesilir
    Yani kısaca motor sesi kesilirYine hortlattık
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  4. #24
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Yahu yazdıklarım doğru
    Şimdi açıklamak isterimde sonra millet patlak motorları birbirine kakalamaya çalışır en iyisi kalsın
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  5. #25
    ucanteneke5 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2007
    Şehir
    avcılar istanbul
    Motosikleti
    Super Tenere xt1200z. Actros 1841 megaspais.
    Alıntı mogli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    90 lık dişli yağı koyarsak ne olur bilemiyorum ama ben son iki yağ değişimimde 10 40 normal motor yağı (Otomobiller için) koydum ve artık debriyajım yüklendiğimde sıyırıyor. Üstelik debriyaj balatamı yeni değiştirmiştim. İlk etapta sorun yok gibiydi ancak yeni yağ koyduktan sonra ( Sanırım eskisi özelliğini yitirdiğinden kaydırmıyor ondan dolayı da sıyırmıyordu :D) 5. viteste ilk yüklenmemde o acı uzama sesini duydum... Ne var ki eskisi gibi uzayamıyordum...



    Neyse zaten yakınlarda emektarı dağıtıp 3 tekerlekli birşey yapmak istiyorum.
    sana katılmıyorum ben CBF150 ie sürekli 10\40 arba larda kulanılan yağı kulanıyom ve ister inanın ister inanmayın 4000 km.değiştiriyom ama yağın rengi hiç değişmiyo yani siyahlaşmiyo oysam 4t ler 2000km.simsiyah oluyo üstelik kuryeyim ve her gün ortalama 200km.garantim var hemde hep tam gaz son devir yani.
    ama araba yağını büyük makinama koymadım onu bilmem sadece bir sezon normal mineral yağıyla kulandım sorun çıkmadı.

    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    90 numarada bişey olmaz arkadaşım ne olcak ki
    Tek bildiğim motorda ne subap sesi nede yatak sesi kalır
    Mekanik seslerin hepsi kesilir
    arkadaşım sen iyi söyliyonda senin kulandığın makina iki zamanlı ona 90 numara koymak daha iyi çünkü sadece debryajı ve şanzımanı yağılıyo o yağı o yüzden dört zamanlı makinalara tavsie etme gerçi hemen bişey olmaz ama çoğu 125 ve 150cc motosikletlerin yağı pompası plastik dişlidir ve zorlamada hemen sıyırır.
    eskiden MZ de bende 90 numara kulanırdım ve 30 bin km. once yağı değişmezdim çünkü iki zamanlıda gerek yok sık sık değişmeye.
    Hayat ENDURO yla başlar
    ENDURO yla devam eder
    ENDURO yla biter.

  6. #26
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Alıntı ucanteneke5 adlı üyeden alıntı Mesajı göster



    arkadaşım sen iyi söyliyonda senin kulandığın makina iki zamanlı ona 90 numara koymak daha iyi çünkü sadece debryajı ve şanzımanı yağılıyo o yağı o yüzden dört zamanlı makinalara tavsie etme gerçi hemen bişey olmaz ama çoğu 125 ve 150cc motosikletlerin yağı pompası plastik dişlidir ve zorlamada hemen sıyırır.
    eskiden MZ de bende 90 numara kulanırdım ve 30 bin km. once yağı değişmezdim çünkü iki zamanlıda gerek yok sık sık değişmeye.
    Ben zaten tavsiye etmedim ki yağı
    Ayrıca 4 zamanlılarda kalın yağ koyunca bütün mekanik sesleri keser dedim
    Nedenini ise servisinize sorun
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  7. #27
    ceyhun__22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2008
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    CBF150
    valla discovery de ne zorları vardı hatırlamıyorum ama eski bi HONDA cup a yanmış kızartma yağı koyup bayağı gezmiştiler ve bişeycik de olmamıstı.Ama bence sen deneme...

    Ben 2 zamanlı mobylette me genellikle 20-50 koyardım mesele ama motorumu açıp pistonumu yakından inceleme fırsatına erişince bir daha koymadım.Üzerinde yaklaşık 2mm kurum tabakası ile devir yaptığını fark ettim .Tövbeeeee bundan sonra 2t yağ...

  8. #28
    mogli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2009
    Şehir
    İzmit-İstanbul Otobanı
    Motosikleti
    Fazer1000 - F650 GS
    Alıntı ucanteneke5 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sana katılmıyorum ben CBF150 ie sürekli 10\40 arba larda kulanılan yağı kulanıyom ve ister inanın ister inanmayın 4000 km.değiştiriyom ama yağın rengi hiç değişmiyo yani siyahlaşmiyo oysam 4t ler 2000km.simsiyah oluyo üstelik kuryeyim ve her gün ortalama 200km.garantim var hemde hep tam gaz son devir yani.
    ama araba yağını büyük makinama koymadım onu bilmem sadece bir sezon normal mineral yağıyla kulandım sorun çıkmadı.
    Bana katılsan da katılmasan da ben başıma geleni söyledim. Benim debriyajı sıyırmaya başladı. Ve bildiğim kadarıyla motosiklet yağlarıyla otomobil yağlarını ayıran özellik de bu zaten. Motosiklet yağlarının aynı zamanda şanzıman ve balatayı yağlama özelliği de var. Yani aşınmalarını önlüyor. Yanlış hatılamıyorsam API gibi bir kısaltması vardı ya da SGI falan da olabilir ya da alakasız bir şey de olabilir hatırlayamadım. Ama belki benim motor kros olduğundan böyle bir etki yapmış da olabilir emin ol benim kadar yüklenemezsin debriyaja. :D

    Ama dediğin de doğru birçok arkadaşım normal otomobil yağı kullanıyor ve sorunsuz gidiyorlar (ben de onlara kandım ya zaten).
    Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
    Her şeyin Aslı Güzeldir!
    Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...

  9. #29

    Üyelik
    23 Nisan 2009
    Şehir
    Zonguldak Ereğli
    Motosikleti
    Regal Raptor DD125E
    motora hiç yağ koymamış gibi olursan üstad iyisimi hiç deneme
    [B]Kara Yılan[/B]
    [B]67 LP 278[/B]


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)