bir arkadaşımın 2000 km.de, 171 cc.lik motoru var.(sym) motoru yavaş süratleniyor ve son hızı düşük. rodaj sonunda yağınıda değiştirmiş. bu aşamadan sonra gerçek gücünü nasıl kazanabilir. bilenler yazarsa daha iyi olur..SAĞIR MOTOR NASIL AÇILIR.
bir arkadaşımın 2000 km.de, 171 cc.lik motoru var.(sym) motoru yavaş süratleniyor ve son hızı düşük. rodaj sonunda yağınıda değiştirmiş. bu aşamadan sonra gerçek gücünü nasıl kazanabilir. bilenler yazarsa daha iyi olur..SAĞIR MOTOR NASIL AÇILIR.
Aynı motordan başka bir tanesi ile kalkış yapıp hızlanmasını ve son süratini karşılaştırdınız mı? Neye göre motorun sağır (!) olduğunu düşünüyorsunuz? Gerçek gücü nedir? Dyno testine sokup ona göre mi gücü düşük dediniz?
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
hayvanı bi uzun yola çıkarın bakalım ya
Orgazma Dudak Büktürür
Tüm servis bakımları ve ayarları tam mı? En ufak bir ayarsızlıkta bile son süratte düşme gerçekleşir.
Genede motorun sıkışık olmasından dolayı gücü düşük diyorsanız arkadaşınızın yapması gereken kısa sürede çok yol yaparak motorun parçalarının bir an önce birbirine alışmasını sağlaması gerekiyor. Bazı kişilerin önerdiği motoru yüksek devirde zorlama önerilerine sıcak bakmamanızı tavsiye ediyorum. Sıkışık bir motoru zorlamak doğru birşey değildir. Motorun iç parçalarında oluşacak kılcal çatlaklar ilerde ciddi ve masrafları sorunlar olarak karşınıza çıkabilir. Diğer yazılarımda dediğim gibi motorun genel olarak (motor, vites kutusu, yürüyen aksamı) alışma süresi 5000km civarlarını bulabiliyor.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
yolun durumuna gore zaman zaman motorun hakkını vereceksın.aynı ısı artcı varkende yapmalısın yavas yavas acılır.ama bıraz zaman ıster.
MOTOR bence bır hastalıktır.
Motor standart kriterlere uygun çalışmayınca türlü türlü sebepler aranır ve bir ad yakıştırılır kör, sağır, çarpık, yamuk ve daha nice.
Söz konusu motor içten yanmalı ise, ne motoru olursa olsun belgelerinde ilk 500 ya da 1000 km süresince uyulması gereken (Tavsiye edilen) hız sınırları vardır ve dikkat edilecek hususlar sıralanmıştır.
Uyulmadığı taktirde gömlek ve segmanlar çok sıkı olduğu için aşırı sürtünme ve ısı oluşumundan dolayı uzun vade de sorunlar yaşana bilir (olacak diye bir kaide yok) ama motorun sağlığı bakımından uymakta yara var.
Motosikletin kullanıcı el kitabında uyulması gereken kriterler vardı. Kriterlere uyulmuşsa bence donanımı olan bir yetkili servise giderek Karbüratör (enjeksiyonlu ise enjeksiyon sisteminde gerçekleşen) yakıt hava karışımının doğruluğu, elektronik ateşleme yapıyor ama yinede ateşleme avansı kontrol edilmeli vs vs vs ama otoru bağırtarak bir tarafını yırtarak hiç bir yere ulaşamazsınız tam aksine motor daha da hasarlanır.....
İyi bir servise giderek konuya bilimsel yaklaşmanın doğru olacağına inanıyorum
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
uzun yolda ve basarak asabilirsin.............
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
Motora rodajdan sonra birden yüklenmek Makine'nin dediği gibi doğru değildir, alıştıra alıştıra devir ,yük ve hız arttırılırsa motor ömrü ve katalog verileri de en iyi şekilde olur.
Eğer ortada servisin belirlediği bir sorun yoksa (emiş veya eksoz yollarında tıkanma veya ateşleme sorunu gibi) sabredin, alıştıkça kendiliğinden açılır. Yarışa gitmediğinize göre çok kafaya takılacak bir konu değil.
bakımını serviste yaptırıyor.servis biraz km. yaptıktan sonra dahada açılır demiş ama biz yinede ustalara danışalım dedik.
MUTLU OLAMIYORSAN BAHANE ÜRETME, KAFANI DEĞİŞTİRMEYİ DENE..
Rodaj dönemi sırasında motor eğer çok düşük devirlerde ve kısa mesafelerde kullanıldıysa motor iç yüzeyinde sırlanma oluşabilir. Bu çok nadir görülen bir olay olmasına rağmen motorun sağır alışması denilen olay budur. Rodaj sırasında motor yüksek devirlerde ve aşırı yüklerde zorlanmamalı bu doğrudur ancak çalışırken motorun çalışma sıcaklığına gelmesine de müsade edilmeli. Rodaj için aşırı düşük devirler yerine orta devirler kullanılmalı ve mutlaka sık sık motorun çalışma sıcaklığına gelmesi sağlanmalı. Düşük devri soğuk motor kombinasyonundan kaçınılmalı.
Yucika, bu devir olayı benimde kfamı çok karıştırıyordu. Rodaj sırasında düşük devir ne kadar zararlıysa yüksek devirde o kadar zararlıdır. Sabit devirdede sürmek zararlıymış. Arasıra gazı biraz ani açıp kapamak gerekiyormuş.
Evindeki muhabbet kuşunu, bebe şampuanı ile yıkayan insanlardan zarar gelmez
Sadece rodaj da değil rodaj sonrasında motorun normal kullanımında da düşük devir kullanımını önermiyorum. Doğrusu motorun tork çizgisinin ortalamalarına yakın devirlerinde vites değiştirerek kullanımıdır. Zaten sollamalarda ve ara hızlanmalarda yüksek devirler çevrildiği içinde motorun her devirde gezinmesi de sağlanmış olur.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
kulağına bağır dostum açılır belki
arkadaşım git bi hava hayarı bi sibop ayarı yaptır ustaya da de bu gitmiyo biraz açalım hız yapsınde usta halleder onu
[B][I]Dört teker bedenimi İKİ TEKER RUHUMU TAŞIR..!:[/I][/B] rahmetlinin sözü
Motorun çalışırken torkun yüksek olduğu devir aralığında sürülmesi faydalıdır. Yüksek devirden kastında redline olmadığını redline ın altında kalan devir aralığı içinde olduğunu unutmayalım.
Not: Makine moderatörüm yüksek devirden bunu kastetmediğini biliyorum ama yeni sürücüler yüksek devir denilince motorun sonuna kadar zorlanmasını anlıyorlar bazen yanlış anlama olmasın diye ilave yaptım hata ettiysek affola!
arkadaşım düşük viteste motoru zorlama,5 vitesliyse tak 5 e, motoru da uzun bi rampa aşağı zorla,bi 10 km falan olursa iyi olur,bunu 2-3 kere tekrarla haftada bir,sonra mtorundaki farkı kendin bile hissedersin. bende 100ukh vardı rodajdan sonra bole yaptım motor 100-100 gidiyodu artık düz yolda
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)