Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

ön-arka dişli hakkında bilgi lazım. TARTIŞALIM

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    merak ettiğim dişliler arasında uyum. ön büyürse arka küçülür veya tam tersi olur doğrumu.
    benim motorda 15-42 idi. şuan 17-42 seri değil ama bağırma azaldı. ybr lerde 14-45.
    ön küçük arka büyükmü daha iyi olur. yoksa ön büyük arka küçükmü daha iyi olur. performans serilik bakımından. benim istediğim seri ve vites araları uzaması. sizce hangisi daha iyi olur.

    hızlı motorlarda ön küçük oluyo 13-14 genellikle. bende önü küçültüp arkayı büyültmeyi düşünüyorum. doğrusunu öğrendikten sonra.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    Alıntı dogu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hem serilik hem son sürat istersen dişlilerle oynayarak bunu elde edemezsin.ön dişli büyürse veya arka dişli küçülürse son sürat artar serilik düşer.bu işlemin tersi de son sürati düşürüp seriliği artırır.
    bende ön dişliyi 2 diş büyüttüm arkayı değiştirmedim. arkayıda küçültürsem nasıl olur vites arası uzun ve serilik artarmı yada son hız yine artmışmı olur.

  3. #3

    Üyelik
    11 Temmuz 2008
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    SUZUKİ GSR600
    Alıntı kartalizma07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende ön dişliyi 2 diş büyüttüm arkayı değiştirmedim. arkayıda küçültürsem nasıl olur vites arası uzun ve serilik artarmı yada son hız yine artmışmı olur.
    kesinlikle son hız artmış olur ancak serilik vasatlaşır.vites araları uzar fakat yokuşlarda motora yük bineceğinden 3le çıktığın yeri ikiyle çıkacaksın dişliyi birazdaha büyütürsen arkadan bahsediyorum vites olarak bire bile düşersin yani ya serilikten ödün vereceksin yada son hızdan.
    BİZ SİZİN SADRINIZI YARMADIK MI?!!

  4. #4
    hurricane_cbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2007
    Şehir
    ίϨтάήϐυL-κdκγ-ќzLтρяκ
    Motosikleti
    Araç çok ama YaYa :)
    bisiklet gibi düşün..
    öndeki vitesi küçültürsen daha çbk hızlanrsın.. ya da tam tersi..
    arkadaki vitesi küçültürsen daha çbk hızlanrsın.. ya da tam tersi..
    Ϝίάт dѳϐLѳ Ί.Ҙ мυLтίjέт || üstü kapalı hayabusa ||

  5. #5
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    enzo35 senin motorun dişlileri nasıl. bildiğim kadarıyla ön 13 arka kaç. ben birazda titreme azalsın diye serilikten vazgeçiyorum.

  6. #6

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Önemli olan arka/ön oranı. Oran büyüdükçe serilik artar, küçüldükçe de serilik azalır ve (motorun gücü yettiğince) hız artar.

    Örneğin : 15-42 için bu oran 42/15= 2,8 dir. Aynı şekilde 17-42 için 2,47 ve 14-45 için 3,21'dir. Bu durumda 3,21 oranını sağlayan dişli takımı ile en çabuk hızlanma olacaktır. Genel kural böyledir.

    Tabi burada hep aynı motosiklet üzerindeki farklı kombinasyonlardan bahsediyoruz. Yoksa farklı motosikletleri dişlilerine bakıp kıyaslayamazsınız.

  7. #7
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    4x4
    Arka dişliyi 70 falan yapacaksın ön dişlide 15 kalacak ondan sonra motorun keyfini çıkartacaksın
    3.viteste al motoru kucağına oh
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)