Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

giderken akü kutup başı çıkarsa?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    n61l - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2008
    Şehir
    Fiyordlar
    Motosikleti
    jawa 638
    motor giderken akü'nün eksi kutup başının çıkmasının bi zararı olur mu? (vidası biraz eğreti oldu da )


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    hayır olmaz ben bilerek çıktı oradan biliyom

  3. #3
    mhrrmkpnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul/maltepe
    motoruna baglı eger elektronik sistem varsa motorunda durur motor yok karburatorle calışıosa sadece far sonebilir yada korna vs işte..
    true love..

    Drift Religion

  4. #4
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı mhrrmkpnr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motoruna baglı eger elektronik sistem varsa motorunda durur motor yok karburatorle calışıosa sadece far sonebilir yada korna vs işte..
    aynen böyle oluyo
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  5. #5

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    aküsüz bile çalışır motorlar motor aküsü sadece marşı döndürmeye yarar. bir cbf150, aküsü olmadan çok zor çalışır ama ybr 125in ayak marşı vardır

  6. #6
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Motoruna bağlı
    Eğer motorunun ateşleme sistemi aküye gerek kalmadan volantın içindeki bobinlerle kendini besliyorsa kutup başını çıkarsanda çalışmaya devam eder
    Ama eğerki sistem aküye gerek duyarsa yani alt sargılar sadece şarj çıkışı veriyorsa motor ya stop eder yada aptal çalışır nedenide akü yerine sadece konjektörden gelen elektrik ile çalışmasıdır.
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  7. #7

    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    gıderken cıkması hıc bıseyı etkılemez ama calıştırcagın Zaman sorun olabılır,tabı ayak pedalın varsa o da olmaz

  8. #8
    cagatay_hepsen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2007
    Şehir
    ist.çapa
    Motosikleti
    hyosung 250 comet'di gitti yamaha x-max 250 geldi
    hyolar aküsüz çalışıyor tecrübeyle sabittir
    ATATÜRK diyorki "Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

  9. #9

    Üyelik
    02 Aralık 2008
    Şehir
    Bolu / Merkez
    Motosikleti
    ASYA 150 T 19A
    Bazı motorlarda bu Farkli arkadasım.Eger motor giderken kutup bası cıktıgını fark ettirecek şekilde bi calısma oluosa kutup baslarını bi şekilde sık.Eger kutup bası cıkmıs normal calısma varsa indiginde kontrolde kutup bası çıkmıs gördüysen demekki aküsüz calısıomus ama Far sistemi kapanır tabi:D Bazılar aküyü söktügünde calısmaz.. Bazıları calısır. Akü boşta olsa bozukta olsa akü mutlaka olmalı diyorum..
    [B]İyi Gêlişmiş Rêflêkslêr Şanstan Dãhã Hızlıdır..[/B]:cat::cat:

  10. #10
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı KoroqLu14 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bazı motorlarda bu Farkli arkadasım.Eger motor giderken kutup bası cıktıgını fark ettirecek şekilde bi calısma oluosa kutup baslarını bi şekilde sık.Eger kutup bası cıkmıs normal calısma varsa indiginde kontrolde kutup bası çıkmıs gördüysen demekki aküsüz calısıomus ama Far sistemi kapanır tabi:D Bazılar aküyü söktügünde calısmaz.. Bazıları calısır. Akü boşta olsa bozukta olsa akü mutlaka olmalı diyorum..
    çok iyi anlatım
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  11. #11
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    çalıştırılmış motorda artık aküye gerek kalmaz
    tâki tekrar çalıştırmak istediğinde ayak pedalında yoksa işte sorun o zaman başlar
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    24 Kasım 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    350 beyaz cava....hemde stylee...
    motor calısırken aku bası cıkmıssa motor da guzel calısıyorsa...bilki motorunun sarjında hiçbi sorun yok...10 numara sarj edıo motorun....

  13. #13
    ibrahim16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2008
    Motosikleti
    UAG.125
    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoruna bağlı
    Eğer motorunun ateşleme sistemi aküye gerek kalmadan volantın içindeki bobinlerle kendini besliyorsa kutup başını çıkarsanda çalışmaya devam eder
    Ama eğerki sistem aküye gerek duyarsa yani alt sargılar sadece şarj çıkışı veriyorsa motor ya stop eder yada aptal çalışır nedenide akü yerine sadece konjektörden gelen elektrik ile çalışmasıdır.
    Akünün devrede olmaması durumunda bazı motorların çalışmasını pek etkilemez ama motor devrine orantılı olarak akımın çok veya az olması lambaları fazlasıyla etkiler yüksek devirde ampuller patlayabilir.
    WwW.MoToSiKLeT.NeT

  14. #14
    extreme1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    Tam 35(!)
    Motosikleti
    Yamaha X Max250 & Yamaha Cygnus X
    ana sigorta atar , bir kere başıma geldi
    Tüketici yaşamak iyi değildir. Üretici olalım Mustafa Kemal ATATÜRK

  15. #15
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Bu sorunun cevabı "motoruna göre değişir" olacak.
    Genellikle küçük hacimli motorlarda ufak bir şarj dinamosu (veya alternatör) kullanılıyor. Bunun sebebi büyük olanların motora fazla yük bindirmesi ve zaten az olan gücü sömürmesi. Bu durumda küçük hacimli motorlar rölantide iken bir miktar akü takviyesine ihtiyaç duyabiliyorlar. Devir düştüğü zaman stop ediyorlar. Büyük hacimli motorlarda ise ihtiyacın üzerinde bir dinamo olabilir ve akü kutup başı çıksa bile sorun olmaz. Ancak bu motorlarda bile elktrik donanımını kullanırken sorun olabilir. Yani motor sorunsuz çalışsa bile farları yakınca sorun olabilir.

  16. #16

    Üyelik
    22 Kasım 2008
    Şehir
    istanbul_Avrupa Yakası
    Motosikleti
    piaggio x9 evolution
    10 kuruş luk vida için ne bu topic şindi nalbura gir usta diğer vidayı götür aynısından al bi tane kafan rahat olsun. ..
    [COLOR="Red"][B]"Ne Günlere Kaldık Eyy Gazi Hünkar. Eşşek Vezir Olmuş Katır Hükümdar... "[/B][/COLOR]

  17. #17
    n61l - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2008
    Şehir
    Fiyordlar
    Motosikleti
    jawa 638
    İşte nalbura gidene kadar, bi şey olur mu diye merak ettim mesela bi arkadaşın sigortası patlamış vs.

    Cevaplayan arkadaşlara teşekkür ediyorum. Vidayı bulup bağlantıyı sağlamlaştırdım. Akü şarj etmiyordu :( ölçmek için çıkarmıştım. Durum hala aynı ilginç bi durum da rolantide sönük ve göz kırparak yanan farlar (gaz verince normal yanıyor) rolantide freni sıkınca güçlü yanıyor. Tam tersi olması lazım değil mi? Bu arada motor ybr 125. Bir başka ilginç durum da motor rolantideyken arka taraftan cazt cuzt (patlamaya yakın ampül sesi gibi bi ses) geliyor o da gaz verince kesiliyor.

  18. #18
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    motorun markasına ve modeline göre değişir...............bazısına bişey olur bazısına olmaz...
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  19. #19
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Alıntı KoroqLu14 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bazı motorlarda bu Farkli arkadasım.Eger motor giderken kutup bası cıktıgını fark ettirecek şekilde bi calısma oluosa kutup baslarını bi şekilde sık.Eger kutup bası cıkmıs normal calısma varsa indiginde kontrolde kutup bası çıkmıs gördüysen demekki aküsüz calısıomus ama Far sistemi kapanır tabi:D Bazılar aküyü söktügünde calısmaz.. Bazıları calısır. Akü boşta olsa bozukta olsa akü mutlaka olmalı diyorum..


    Alıntı n61l adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşte nalbura gidene kadar, bi şey olur mu diye merak ettim mesela bi arkadaşın sigortası patlamış vs.

    Cevaplayan arkadaşlara teşekkür ediyorum. Vidayı bulup bağlantıyı sağlamlaştırdım. Akü şarj etmiyordu :( ölçmek için çıkarmıştım. Durum hala aynı ilginç bi durum da rolantide sönük ve göz kırparak yanan farlar (gaz verince normal yanıyor) rolantide freni sıkınca güçlü yanıyor. Tam tersi olması lazım değil mi? Bu arada motor ybr 125. Bir başka ilginç durum da motor rolantideyken arka taraftan cazt cuzt (patlamaya yakın ampül sesi gibi bi ses) geliyor o da gaz verince kesiliyor.
    dostum motorunda hiç bişey yok o bahsettigin ses motorda akü yokken çalişirken dinamonun sesi diye biliyorum ampül falan patlamayacak yani... ybr aküsüzde çalişan bi motor... yalniz akü yokken biraz eksik çalişiyor devir saati yok depo göstergesi yalniş gösteriyor sinyaller yanik kaliyo farlar yok parklar yok vs...

    Alıntı digi_boy26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aküsüz bile çalışır motorlar motor aküsü sadece marşı döndürmeye yarar. bir cbf150, aküsü olmadan çok zor çalışır ama ybr 125in ayak marşı vardır
    illa yüzüne vurcan dimi adamlarin için rahat etmez cünkü
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  20. #20
    n61l - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2008
    Şehir
    Fiyordlar
    Motosikleti
    jawa 638
    Alıntı sedat_57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    dostum motorunda hiç bişey yok o bahsettigin ses motorda akü yokken çalişirken dinamonun sesi diye biliyorum ampül falan patlamayacak yani... ybr aküsüzde çalişan bi motor... yalniz akü yokken biraz eksik çalişiyor devir saati yok depo göstergesi yalniş gösteriyor sinyaller yanik kaliyo farlar yok parklar yok vs...
    Akü takılı olsun olmasın ilk çalıştırmalarda o ses oluyor, bu da akünün tamamen öldüğüne işaret heralde?


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)