Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

nikelaj-krom

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    11 Ocak 2009
    xxxxxxxxxxx


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Eylül 2008
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    bisan
    Bi bilgim yok ama boyacılara sorman en ıyısı bu arada en500 nikelajında problemmı oluyo yoksa dusmeden kaynaklanan bı cızık ve krom atmasımı merak ettım bende alıcam en500 onun ıcın sordum
    [B][I]DENGESİZ MOTORA BİNMEK ORGANLARINI BAĞIŞLAMAK DEMEKTİR...[/I][/B]

  3. #3
    Deli Çerkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2007
    Şehir
    Dünya
    Boya yaparak kaplama bir kromun parlaklığına ve dayanıklılığına ulaşmak mümkün değil maalesef. ( önceden başka işler için bu tip çok denemeler yapmış birisi olarak söylüyorum)

    Bozulan kromlu parçaları çok pürüzsüz bir şekilde zımparalanarak önce bakır sonra krom kaplatırsanız uzun yıllar sorunsuzsuzca kullanabilirsiniz.

    Yaşadığınız yer Almanya gözüküyor , eğer orada krom kaplama yapan yoksa veya var ancak çok fazla pahalı ise yunanistanda veya Türkiyede bu işi yapacak ustalar bulmak mümkün.

    Boya ile halletme yöntemine giderseniz attığınız boya ile gerçek kaplama kromun görünüşün çok farklı olduğunu göreceksiniz. ( aynı kaplama gibi önce bakır renkli metalik bir boya atıp üstüne krom boya yaparsdanız daha parlak bir sonuç elde edersiniz )

  4. #4

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Çerkes abim haklı hiç elleme sadece krom parlatıcıyla parlat.

  5. #5
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    nikelaj ayrı

    krom kaplama ayrıdır,nikalajın ömrü kısadır

    krom kaplama daha fiyatlıdır ama uzun ömürlüdür
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  6. #6

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    Alıntı digi_boy26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    MOTOSİKLET EGZOZ MANİFOLTLARININ RENKLERİ NEDEN DEĞİŞİR ? (KARARMA-MORARMA-GRİLEŞME-SARARMA)

    Motosikletlerimizin egzozları neden kararır ? morarır ? grileşir ? sararır ? Biraz araştırma yaptım sizinle paylaşmak istedim.

    soldaki 2 ekzoz zaman içersinde renk değişimine uğramış ekzozumuz



    bu resimde de sağdaki 2 ekzoz çıkışı özel solüsyonla temizlenmiş ekzoz çıkışları





    sonuç:



    notlar..


    Not Mesajı: Konu benimde canımı sıktığı için kapsamlı bir araştırma yapmıştım; bir ingiliz cbf 1000 ci bana egzoz borusunun metalinin aslında fabrika çıkışlı olarak çok kaba granüler bir mikroskopik yapısı olduğunu bunun 2000 grid tarif edilen "zımpara" kağıdı ile ve metal parlatıcı herhangi sıkı bir şekilde temizlemenin bu kaba yapıyı düzleştirdiğini sonuçta müteakip polish uygulamalarının daha etkili olduğunu yazmıştı (kaynak "www.cbf1000.com") . Benim zımpara mı! :shock: tarzındaki ilk tepkime ısrarlı kendinden emin cevap gelince şöyle gözden uzak arka kısımlardan birinde bölgesel bir uygulama yapmaya karar verdim sonuç inanılmazdı . Hakikaten daha sonra 4 çıkışa da uyguladım ve şu anda hafif renk değişikliklerinde metal polish yeterli oluyor; yalnız dikkat; 2000 grid incelikte olacak ve metal için kullanılan zımpara olacak...risk kendinize ait olarak nacizane çözümüm budur

    notları dikkatle okuyun

    Not Mesajı: Genelde o bölgedeki renk değişiklikleri, metalin, çok kısa sürede çok yüksek ısı değişimine maruz kalmasından olur...yani, motora ısınması için zaman vermeden çok yüksek devire çıkıp seyir etmek böyle bir durumun birinci şüphelisidir...
    2. el motor bakarken, motor sahibinin motorunu ısıtmak ve ilk bir kaç km sakin kullanmak gibi bir alışkanlığı olmadığına yorarım...




    Not Mesajı: Bahsettiğiniz kısımlara manifold deniyor,
    motordan çıkan yüksek sıcaklıktaki gazlar bu manifoldu okadar çok ısıtıyor ki zaman geçtikçe üzerindeki nikelaj önce sararıyor sonra da dışardan gelen toz ile birleşerek kireçlenme tabir ettiğimiz şekle dönüşüyor, bundan korunmak için mütemadiyen manifold borularını temizlemek gerekiyor.
    Bir çoğumuz üşendiğimiz için manifoldlarımız bir süre sonra kireçlenmeye sebebiyet veriyor.
    Bir zararı yok elbette sadece görselliği gidiyor.
    2-3 ayda bir özel temizleme solusyonları ile temizlenirse kireçlenme yada sararma falan olmaz.


    önce:



    sonra:



    okudugunuz için teşekkürler
    benim kendi başlığımda vardı bu bilgiler.

  7. #7

    Üyelik
    11 Ocak 2009

    selam,,,

    Alıntı seccomann01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bi bilgim yok ama boyacılara sorman en ıyısı bu arada en500 nikelajında problemmı oluyo yoksa dusmeden kaynaklanan bı cızık ve krom atmasımı merak ettım bende alıcam en500 onun ıcın sordum
    xxxxxxxxxxx


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)