Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

arkadaşlar bi bakabilirmisiniz?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Ocak 2009
    Motosikleti
    bisan shalter 125
    selamlar ilk konumu açmak istedim motosiklette alttan egzantrik ve üstten egzantrik olayı hakkında bilgi verirseniz sevinirim bide performans olarak hangisi daha üstündür?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Üstten egzantrik daha üstündür....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  3. #3

    Üyelik
    23 Ocak 2009
    Motosikleti
    bisan shalter 125
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstten egzantrik daha üstündür....
    anladım abi ilgilendiğin için tşkrler ama bilgin varsa ne olduğunu ben pek bilmiyorum bu egzantrik muhabbetinde

  4. #4
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Valflerin zamanını ayarlayan eksantrik bi mil işte..... Sübap ta denir valflere....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  5. #5
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Üsten egzantirikli olan motorlar daha az sarsar
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  6. #6

    Üyelik
    23 Ocak 2009
    Motosikleti
    bisan shalter 125
    hmm bu sarsma olayında o zaman motosiklet alırken egzantrik miline dikkat etmek gerek

  7. #7
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Bazı OHV ler çok sarsar ama soch motorların %99 u az sarsar
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  8. #8
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Alıntı AsortiK_39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selamlar ilk konumu açmak istedim motosiklette alttan egzantrik ve üstten egzantrik olayı hakkında bilgi verirseniz sevinirim bide performans olarak hangisi daha üstündür?
    Merhaba

    Öncelikle alttan egsantik bloktan egsantrik olarak da adlandırılır. Bu iki konumlandırmaya göre egsantrik millerini inceleyelim.

    Alttan/Bloktan Egsantrik Milleri

    Bloktan egsantrik eski teknoloji motorlarda kullanılmıştır. Günümüzde motosikler içinde ağırlıklı olarak Amerikan üretimi motorlarda görülmektedir. (Örn: Harley)

    Sistemin çalışması: Egsantrik mili motor kovanı içine konumlandırılmıştır. Krank milinden dişli yoluyla (Genellikle aktarımı dişli ile yapılır. Zincir aktarımlı olanlarıda vardır.) tahrik alır. Egsantrik mili supaplara motor bloğu içindeki boşluklardan geçen itici çubuklar ile açılma ve kapama işlemlerini yapar.



    Bu resimde Harley Knuklehead motorun kesitini görüyorsunuz. Dikkat ederseniz motorun kenarındaki itici çubukları görebilirsiniz. İtici çubuklar silindir kapağındaki supaplara egsantrik milinden gelen zamanlamaları iletiyor.

    Üstten Egsantrik Milleri

    Bu miller silindir kapağı üzerine konumlandırılmıştır. Tahriğini krank üzerinden zincir yoluyla alır. Bazı motorlarda tek egsantrik mili bulunurken bazı motorlarda çift egsantrik mili bulunur. Günümüzde üretilen neredeyse tüm motosiklet motorlarında üstten egsantrik mili kullanılmaktadır.



    Bu fotoğrafta F650 motorunun egsantrik millerini görüyorsunuz. Yeşil ile gösterilen kısım egsantrik mili. Altında da supap düzeneği görülmekte.



    Bu fotoğrafta da üstten tek egsantrik bir motorun mil dişlisi ve krank aktarım zincirini görüyorsunuz.


    Gelelim performans meselesine. Eski teknoloji bloktan egsantrik sistemlerde en büyük sorun yüksek devirlere çıkıldığında veya motor çok zorlandığında supap iteceklerinin eğilmesi veya kırılmasıydı. Ayrıca motor içi hareketli parça sayısını arttırması hem bakımlarda zorluk çıkartıp masrafı arttırıyordu hemde motor içi sürtünmeyi arttırıyordu. Zamanla bu eski tekniğin yerini, daha az sürtünen, yüksek devirlerde daha başarılı ve dayanıklı olan üsten egsantrik miline bıraktı. Şu an 17500 devir çeviren yol motorlarını görüyoruz. Bu motorlarda üsten egsantrik mili kullanılmaktadır. Performans olarak iç sürtünmeyi azaltması ve üst devirlere imkan sağlaması açısından üstten egsantrik milleri daha üstündür diyebiliriz.

    İyi çalışmalar.

    Hasan Alp iNAN (Makine)
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)