Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

önce ses değişti sonra titreşim arttı..!!!!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    artiiist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    ankara-afyon
    Motosikleti
    Dragstar 650
    selamlar arkadaşlar..iş/okul gereği uzun bir süre buralarda olamadım..herneyse sizlerle paylaşmak istedigim bi sorunum var..şu an afyondayım ve burası gerçekten soguk memleket..motorumla ilgili olarak bu kış şartlarında bile hemen hemen hergün motor kullanmak zorunda kalıyorum..motorun hiçbir sorunu yok..motorun bakımını bilinçli olarak yaptıgımı düşünüyorum..bu soguk hav aşartlarında motorum dışarda kalmasına ragmen sabah jikleyi kaldırıp rahatça çalıştırıyorum..
    lakin şöyle bi sorunum oluştu birden..
    sizlerde oldu mu bilmiyorum ama motor iyice ısınıp yola çıktıgımda gün içerisinde kısaca normal kullanım koşullarında 5000 devir i geçtiğim anda motordan ikinci bir yakınma sesi çıkıyor sanki..motor sesini bastırıyor..geçenlerde kar yagdıgında ilk kez yaptı hava şartlarından oldugunu düşünüp fazla üstüne düşmemiştim..ve bi süre sonra kendiliginden düzeldi rahatladı motor..ancak şu anda hatta dün ki sürüşümde aynı sesi aynı şekilde yapıyor..devir yükseldikçe ses artmıyor..sanki daha da rahatlıyor gibi..5000-7000 arası gerçekten motorun o sesine acıyorum içim cızz ediyor..servise götürdüm dedi ki hava soguk oldugundan yanma için gerekli olan oksijeni bulamıyor..ondan yapar dedi..bi nevi mantıklı tabi ki ama bitek benim motorda yapması ilginç...karburatör ayarı işi çözer mi bilmiyorum..

    biraz uzun oldu belki ama bir sorunum daha var arkadaşlar dinlerseniz sevinirim...
    ben motoru genelde 4000 ile 7000 devir arası kullanırım..fazla zorlamam çok da devirsiz kullanmam..fakat yakın zamanlarda oluşan bi sorun var..
    örnegin 3000 devirde 3. viteste gidiyorum..ortalama hızım da 35 civarında oluyor..gaz verdiğim anda motor devrini bulana kadar geçen sürede aşırı bir zorlanma oluyor sanki..ve motor nedense devir arttıkça rahatlıyor..yüksek devirlerde çok iyi ama düşük devirlerde zorlama ve aşırı bir titreme oluyor..ben tamamen karburatöre baglıyorum..buji de olabilir belki...
    yani 5000 den sonra ki aşırı ses ve motor devrini bulana kadar geçen sürede ki titreşim ve zorlanma sizce neyle alakalı olabilir...
    şimdiden teşekkür ederim...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    egsozu filan değiştirdin mi şu dönemlerde? motur çekişten düşmüş resmen. karbüratör ayarıyla çözülür gibi, hawa filtrende tıkalı olabilir.

    muhtemel diyalog:

    -bırakman lazım, yarın bu saatlerde al abi
    -abi yarın lazım motor, daha erken çıkmaz mı?
    -walla bi bakiyimda, akşama doğru yetiştirmeye çalışırım, sen yinede gelmeden önce bi ara.
    -borcumuz ne olacak abi buna?
    -çok bişey tutmaz abi, hallederiz.
    ....
    -alooo! bizim motoru naptın abi? geliyimmi?
    -hah! hacı bende tam senin motorla uğraşıyodum, karbüratörü söktüm, filtren filanda bayaa kirliydi, sabahtan toplarız.
    -hayırlısı olsun.
    ....
    -sağol abi borcumuzz ne kadar?
    -40 lira wersen yeter abi.
    -şak şak şak! al abi. halloldu dimi sorun?
    -böyle biraz bin, yine yaparsa getir abi.
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  3. #3
    Kumsal41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Eylül 2008
    Şehir
    gebze
    Motosikleti
    Yamaha YBR 2008
    Alıntı KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    egsozu filan değiştirdin mi şu dönemlerde? motur çekişten düşmüş resmen. karbüratör ayarıyla çözülür gibi, hawa filtrende tıkalı olabilir.

    muhtemel diyalog:

    -bırakman lazım, yarın bu saatlerde al abi
    -abi yarın lazım motor, daha erken çıkmaz mı?
    -walla bi bakiyimda, akşama doğru yetiştirmeye çalışırım, sen yinede gelmeden önce bi ara.
    -borcumuz ne olacak abi buna?
    -çok bişey tutmaz abi, hallederiz.
    ....
    -alooo! bizim motoru naptın abi? geliyimmi?
    -hah! hacı bende tam senin motorla uğraşıyodum, karbüratörü söktüm, filtren filanda bayaa kirliydi, sabahtan toplarız.
    -hayırlısı olsun.
    ....
    -sağol abi borcumuzz ne kadar?
    -40 lira wersen yeter abi.
    -şak şak şak! al abi. halloldu dimi sorun?
    -böyle biraz bin, yine yaparsa getir abi.

    genelde bunlarla karşılaşmak an meselesi bile deil :D yani bu gibi konuşmalar her tamirci ustasında oluyor :D güzel bi çeviri tebrik ederim
    Yatakta ve Batakta eşi iyi olmayan eline mahkumdur...

  4. #4

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Soğuk havada oksijen az mı girer ,tam tersidir.. Soğuk havada(-10 -15 dereceler - Afyon soğuğunda ne nöbetler tuttuk be assubay lojmanında) oksjen girer fakat soğuk hava seni nasıl çarpıyosa motor da tam yanmayı gerçekleştiremez devir yükseltmesi, verimi çok soğukta azalır. Motorunda mekanik bir ses varsa ihmal ettirmeden yaptır soğuk ses yaptırmaz.

  5. #5
    artiiist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    ankara-afyon
    Motosikleti
    Dragstar 650
    bu arada söylemeyi unuttum galiba..tamamen orjinal ve hiç bir parça sökülmedi ve takılmadı...sadece hava şartlarına göre karburatör ayarı yaptım...
    motorhocası afyonda gerçekten motordan çok iyi anlayan birileri yok..genel de kuvvetmira arkadaşımın dediği gibi saçma sapan diyaloglar geçiyor..neden yapar niye yapar bunu kendim bulmak istiyorum..ankaraya götürmem lazım ancak havalar ısınana kadar da bu da mümkün olmayacak..karışımın zengin-fakir olmasından kaynaklanabilir mi bilmiyorum..birazdan garajda ayar yapıcam..biraz zenginleştireyim olmaz sa..bir de buji kontrolü fena olmaz galiba..hava filtresini zaten sık sık temizlerim..bakalım umarım bişeyler bulabilirim..sonucu da buraya 1-2 sate kadar yazarım..teşekkürler yine de..eyvallah..

  6. #6
    StormlorD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2006
    Şehir
    istanbul / bostancı
    Motosikleti
    yaya :( (şimdilik)
    ilk başta kış uyumlu 10w-40 hatta bulabilirsen 5w-40 yağ kullan. Afyon'da yazın hava cehennem gibi sıcak olur yazdan kalma 20-50 yağ varsa motoru çok zorlar benden söylemesi.

    Motorun normal sıcaklığına geldiğinde kulağını motora yaklaştır ve sesini dinle, dikiş makinası gibi çıt çıt çıt metal sesi geliyorsa ya da devir yükselttiğinde motordan şiddetli bir metal sesi (cızırtı) geliyorsa subap ayarlarını kontrol ettirmen gerekebilir.titan motorlarında sübap piyanoları çok nadir ayar gerektirir ama sen sesi iyi dinle.

    Aşırı soğuk havada dışarı çıktığında nefes verdiğinde nasıl buhar çıkıyorsa aynı egzosttan da buhar çıkar. Ayrıca motor bloğunda patlama olurken de su buharı ortaya çıkar, özellikle kısa mesafe sürüşlerde yağ camını kontrol edersen camdaki yağın beyazlaştığını fark edebilirsin. Bu yağın içine giren ve yoğuşan su buharıdır. Kısa mesafelerde motoru bu şekilde kullanırsan yağın içindeki su, yağa asitlik özelliği kazandırmaya başlar ve yağ motoru yavaş yavaş yemeye başlar.

    Yağmurlu uzun süreli bir sürüşten sonra mutlaka yağınızı değiştirirniz. Kullanım kılavuzlarında da yazar bu. Motor tahliye hortumundan su buharlaşana kadar zaten yağ artık asitlik özelliği kazanmıştır.

    Kışın motorunun koruma demirlerinin önüne karton tarzı bir malzeme koy ve hava geçişini azalt (tamamen de kapatma tabi ) bu motorun erken ısınmasını ve sıcak çalıştığı için daha az yakıt harcamasına sebep olacaktır. Ayrıca sıcak motor soğuk hava performansı da arttırır

    Geçen sene yaz kış motorumu sürdüğüm için bu tecrübeler tamamen denenmiştir.

    Motorda tam gaz açtığında böüüüüğ diye bi ses geliyorsa karbüratördendir, kapaklanıyorsa karışımdandır ve hava girişi tıkalıdır ya da jiklen açık kalmıştır.

    bujini motor tamamen ısındıktan sonra ve aracı kullandıktan sonra sök ve kontrol et. Açık kahve rengi ise karışımın idealdir. Siyah ise zengin çok beyaz ise fakirdir. Mavimtrak bir rengi var ve kabuklaşmışsa yağ yakıyordur.

    Kolay gelsin.

  7. #7
    alperiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2005
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    125 zn, cbr 600f
    benim bildiğim soğuk havada daha verimli çalışır, çünkü soğuk havada daha çok oksijen molekülü vardır ?

  8. #8
    artiiist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    ankara-afyon
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı StormlorD adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilk başta kış uyumlu 10w-40 hatta bulabilirsen 5w-40 yağ kullan. Afyon'da yazın hava cehennem gibi sıcak olur yazdan kalma 20-50 yağ varsa motoru çok zorlar benden söylemesi.

    Motorun normal sıcaklığına geldiğinde kulağını motora yaklaştır ve sesini dinle, dikiş makinası gibi çıt çıt çıt metal sesi geliyorsa ya da devir yükselttiğinde motordan şiddetli bir metal sesi (cızırtı) geliyorsa subap ayarlarını kontrol ettirmen gerekebilir.titan motorlarında sübap piyanoları çok nadir ayar gerektirir ama sen sesi iyi dinle.

    Aşırı soğuk havada dışarı çıktığında nefes verdiğinde nasıl buhar çıkıyorsa aynı egzosttan da buhar çıkar. Ayrıca motor bloğunda patlama olurken de su buharı ortaya çıkar, özellikle kısa mesafe sürüşlerde yağ camını kontrol edersen camdaki yağın beyazlaştığını fark edebilirsin. Bu yağın içine giren ve yoğuşan su buharıdır. Kısa mesafelerde motoru bu şekilde kullanırsan yağın içindeki su, yağa asitlik özelliği kazandırmaya başlar ve yağ motoru yavaş yavaş yemeye başlar.

    Kolay gelsin.
    tam da diyecektim..az önce yag canmından baktım ve bi beyazlık var yagda..köpük sandım..acaba yag mı bozuldu diye düşündüm..daha az önce baktım..sen zaten yazmışsın..2-3 gün önce de yagı kontrol ettim ama yok tu..şimdi farketttim..teşekkür ederim..yagı da kışa girerken değiştirdim halbu ki..gerçi 1500 km ye yaklaşıyo..15/40 yag kullanıyorum..bi değişim yapmak lazım herhalde..şimdi karburatör ayarını yaptım biraz azaldı sanki..ama piston başından ufak bi çıtırdı gelmiyor değil..galiba subaplar biraz gevşek..sıfır motor oldugu için biraz km yapmadan dokundurmak istemedim...artık onu da güzelce yapacaz..gerçekten teşekkürler..ben daha anlatmadan neler oldugunu tahmin ettiniz..helal olsun valla..tekrar teşekkür ederim..kolay gelsin herkese...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)