Arkadaşlar Moturuma sibob ayarı yaptırmak istiyorum fazla hız yapmıyor o yüzden 1,300 km olurmu ve tokatdayım bildiniz iyi motorsikletci varmı ?
Arkadaşlar Moturuma sibob ayarı yaptırmak istiyorum fazla hız yapmıyor o yüzden 1,300 km olurmu ve tokatdayım bildiniz iyi motorsikletci varmı ?
Havaların serinlemesinden bozulabilir subap ayarı
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
yazın yaptıracagım ve servisinde mi yaptıryım yoksa ziledeki tamirciye mi sport motordan anlayan iyi bi usta var burda
Gökhan ne bela adamsın olm sen
Olm bişeyide sorma be
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
yavv ben ne yaptım bilmedigim bişeyi ögrenmek icin sordum forumda buna yarıyor galiba deyilmi bilgi ögrenme arkadaşlık felan filan yani çok işe yarıyor zararı yok faydası var
yaa kardeşim subab ayarı motorun düzenli çalışması ve yakıtını düşürmek için yapılır . altında ki motor ybr 125 110 yapıyorsa yeter bıle . kardesım türkiyede ki yollarda . 100 geçtinmi ha motorda gitmişain ha tabutta .
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
1300 km de sübap ayarı mı olurmuş kaç yazıyo kataloğunda o bile fazladır.
Sübap ayarın iyidir 1300 km de, daha da yaptırayim diyosan laçkalanmasını
göze alıp yaptır, ustası olacak tabi.
Subap ayarının ;
motorun sıfır veya yeni olmasıyla alakası yoktur..
Türkiye şartlarında subap ayarı 2 defa yapılması motorun ömrünü
ve yakıtın düzenli olmasıyla birlikte de cebinizdeki paranın ömrünü
uzatır..
Türkiye şartları dedik ya..Bu yaz başlangıcı ve kış başlangıcı tarihlerine
denk gelmeli..(kısaca subapladan şıkırtı geliyorsa ayar yapılmalı..)
Bunun sıfırı eskisi olmaz..
Ses geliyorsa ayarını yaptıracaksın..
Sesin nereden geldiğini anlamak içinde "tornavida ile kontrol sistemi " uygulayabilirsiniz..
İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.
< konudısı >
sibob ayarı gerektiren bi olayda egzoz patlatmadan geliyo , eğer çok egzoz patlatılırsa sibob ayarı kaçıyor
kaynak : tecrübe
08 Mondial 100 UKH(44.000) > 11 CBR 125R(3500) >11 CBR 125R( 24.000) >11Ninja 250R (15.000)>Spacy 110 (11.000)>XT660R(10.000)>CBR600RR(8.000)>CBR250R(5. 000)>Suzuki GSR 600(5.000) >Yamaha RS (500)>Tudey50 (2.000) >Honda PCX 125(150 KM)
Sen biliyorsundur ama bilmeyen arkadaşlar için kısaca anlatalım..
Motor çalışır vaziyetteyken tornavidanın sap kısmı kulağınıza değecek şekilde ve
uç kısmını motorun subap kapağına dokundurarak sesin gelip-gelmediği kontrol edilir..
Bu yöntemi motosiklet tamir USTALARI ve oto tamircileri yapar..
Türk işi deney yani..
İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.
oynama bence motorun ayarları ile sorun yoksa ama. ne güzel ybr motorun var. bende çin var ybr olsa hiç elletmem.
komşunun ybr si var motoruna anahtar değmedi dedi. 2004 model genel bakım yapıyo yağ buji filtre vs. tık dememiş daha. üstelik otomobil yağı koyuyor. oto tamircisi adam.
Kısa bir hatırlatmam olacak "tornavida ile kontrol uygulamasına ;
kontrol sırasında gelen şıkırtı sesi 2 parçayı kontrol etmemizden sonra sesin asıl kaynağı bulunur..
1 segman kontrolu..
2 subap kontrolu.
Piston segmanlarının sesi de şıkırtı şeklinde olur ve supap sesine çok benzer.
Ancak, gaza basıldığı zaman segman sesleri çoğalır, oysa gaza basılınca supap sesleri azalmaktadır.Bunu ayırt ettikten sonra problemin kaynağını bulabiliriz...
İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.
murat abi'ye teşekkürler verdiği bilgiler için..17000'km'deyim sadece bir kere yapıldı subap ayarı (6000'km'de) ... gerek görmediler bende böyle devam ediyorum aslında ybr pek subap ayarı isteyen bir motor değil ...
Supap ayarı sadece gerektiği durumda yapılır. Motorun gücünün düşmesi veya supaplardan gelen değişik sesler nedeniyle kontrol edilerek gerekiyor ise ayarlanır. Supap sesleri ısınma, supap ayarı, aşınma, devir gibi etmenlere göre değişiklik gösterir. 1300km de olan bir motorda sıra dışı (üretimde ayarsızlık, aşırı hararet sonrası deformasyon, yağlama sorunları, parça arızaları vb.) bir durum yoksa supap ayarına bu km de gerek yoktur. Genelde hava soğutmalılarda 10000-15000 gibi kontrol edilir kontrol edilme sebebi de bu tip motorların genelde mekanik iteceklere sahip olmalarıdır (Harley'ler de yanlış hatırlamıyorsam hidrolik supap iteceği bulunmakta). Mekanik ayarlılar da ayarlama vidalı olabileceği gibi ayarlı pullar kullanılarak yapılanları da vardır. Yeni nesil hidrolik supaplı motorlarda supap ayarları otomatik olarak yapılır. Bu motorlarda ayara gerek yoktur. Yapılacak tek şey aşınma ve çalışma kontrolüdür.
iyi çalışmalar.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
sibobun nerde oldunu bilmiyorum ayrıca aşınmayı nerdn anlayacagım
saglam ve guvenılır bı ustaya yaptırman daha iyi olur cunku ortalık bılıyosun sahte ustalarla dolu işini doğru yapmayan vs.
motor 1300 km de ise garanti kapsamındadır muhtemelen, 1300 km deki bi motorun sübaplarından ses geliyosa mutlaka servise götürmelisin, eğer ki herhangi bi ses yok sana performansı düşük geliyorsa ve bu performans düşmesinden eminsen sorunu başka yerlerde arayalım
GKN MOTORS
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)