Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Çift silindirlerin çalışması?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    Alıntı muratgergerli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Verdiğim linkte 2 zamanlı motor çalışmasıyla alakalı detaylı bilgi vardı..
    Sekron halde çalıştırmanın makinaya ve kullanıcıya ne derece zararı olduğunu
    zaten arkadaşlar belirtmiş..

    2 zamanlı bu mereti yıllarca kullandım..Ve aklına gelecek her modifiye ve bakımı
    kendi ellerimizle ve o zamanki imkanlar dahilinde yapmaya çalıştık..

    Yıl1990'da çekilmiş bir fotomu da ekledim..
    O yıllardan önce de Jawa (3.5) dedikleri 2silindirli eski kasa Jawa'm da vardı..
    Fotosunu aradım bulamadım şimdilik..Bulunca onuda eklerim..Sanırım evdeki
    bilgisayarda kalmış..

    Evet konumuza dönecek olursak;

    dediğin sekronlu çalıştırma olayını hayata geçirmek çok kolay..
    Krankı tornacıda şekillendirip 2pistonuda aynı anda indirip kaldırtabilirsin..
    Hatta silindirdeki emme ve çıkışları ayarlayabilirsin..

    Fakat bu işlemlerin faydasını göremeyeceğin açık..Ne performans ne de sekron
    işleyişinde motosiklete bir (+) artısı olmaz..Dahası randıman almak çok zor..

    Ben, açmış olduğun konuya kısa ve öz olarak giriş yapıp konuyu link vererek ;
    aklındaki soruları o linkteki yazıları okuyarak çözersin diye düşünmüştüm..
    Yoksa; bu konunun öyle basit bir düşünce ve haraketle " bende yaparım" tezine
    dönüşmesini istememiştim..

    Yine de "bende yaparım " diyorsan ; tabi ki elimizden gelen yardım ve bilgilerimizi
    seninle paylaşacağımızı unutma..
    Çünki açtığın konu başlığı TEKNİK BİLGİLER BÖLÜMÜ' de
    ve bu bölümde tezler ve fikirler değil TEKNİK BİLGİ konuşulur.Ve Teknik bilgi verilir..


    Haaa..Unutmadan fotomu da ekleyeyim..Neredeyse unutuyordum..Yaşlılık işte.Ne yapacan.

    .
    YIL 1990

    ewet abicim zaten teknik bilgiler bölümüne açmamın sebebide bilenlerden yardım almak.
    Fotoda güzelmiş motor çk yeni görünüyor.
    Alıntı ahmet59 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yapmak istedigin işlem zor ama imkansız degil motoru yeni baştan yaratman gerek ayrıca ince hesap yapman gerek yapacagın en ufak hata motorun parçalanması demekayrıca takacagın ilave parçaların hem külfetli hemde motorun gücünü düşürür.....
    naptın hocam sende yawmotoru parçaldın atıverdintakılacak ilave parça yok hatta bir platin sökülecek
    MoToCroSS RuLeZZ


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Arkadaş,

    Murat Gergerli dostumuz gerekli yolları göstermiş

    Sorduğunuz soru aslında deneysel ama bir o kadar teorik kafa patlatmaya da sebep olabilecek nitelikte

    Ben de afedersiniz ama Hossuruktan Teyyare yapmak istiyorum, bütün hava kurumları karşımda Torku ne olur, beygiri ne olur bilmiyorum ama gerçekten benim ve benim gibi düşünen birkaç çılgın için Devrim Olur

    Buldunuz gariban Cawayı oynayın bakalım. Yazık değilmi sizin kahrınızı çektiği o kadar senelere. Eeee Kurt Ölünce ancak köpeklerin maskarası olurmuş

    Sayın Gergerli, sözüm size:
    Bu şekil erotik ve na-mahrem fotolarınız, bizler gibi bu konular ile haşr neşr olanları gaza getiriyor. Yapmyınız, hatırlatmayınız lütfen
    Poturdak

  3. #23
    azgurbuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Bianchi 21 Vites
    Birkaç örnek;

    BMW F650 1 silindir 60Nm
    Suzuki DL650 2 silindir 60Nm
    Honda CBR600 4 silindir 66Nm

    Sende diğer marka ve modellere bakabilirsin; azami tork pek değişmiyor.
    Ama düşük devirlerde çok silindir motorlarda tork daha yüksek olacaktır.

  4. #24
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı denizcimuzaffer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de afedersiniz ama Hossuruktan Teyyare yapmak istiyorum, bütün hava kurumları karşımda Torku ne olur, beygiri ne olur bilmiyorum ama gerçekten benim ve benim gibi düşünen birkaç çılgın için Devrim Olur
    Aga o teyyareye evrak cıkaramazsın,burokrasi engeline takılır,yoksa k. yırtıp Airbus yapardı coktan benim milletim

  5. #25
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    aynı yönde çalışan bu paralel motor tiplerinin tek avantajı üretici firmalara maliyet düşüklüğü olup tork ile çekiş ile yada herhangi bir konuda kesinlikle bir artısı ,katkısı yoktur.
    bu tip motorlar eski teknoloji üretimler olup hava kirliliğine daha fazla yol açarlar. çevreyi daha çok kirleten bu tip motora 500 ccden fazlasına geçmişte bile izin verilmemiştir..
    daha ucuza mal edilir,verimsizdirler
    bu tip motorlara örnek hondanın cb 500 ü regal raptor ilk aklıma gelenler..

    ayrıca modifiye ile var olan bir motor çalışma sistemi istenilen bu paralel çalışmaya getirilemez..

  6. #26
    MaRaNtZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Alıntı mach1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence hiç elleme bozarsın
    Saygılarımla...

  7. #27
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Hiç uğraşma arkadaşım tork falan artmaz aksine motor düşük devirlerde durabilirde
    2 silindirde birbirinden yardım alarak patlama gerçekleştiriyor çünkü
    Mesela 1. piston alt ölü noktadan üst ölü noktaya çıkarken 2. piston onun çıkmasına yardımcı oluyor patlama ile
    Sen bunları tek yaparsan hem titreşim artar hemde ritim bozulur
    Tork falanda artmaz emin olabilirsin
    Hem ne gerek var şimdi krankı açtır yenidek tornada balans yaptır sonra ateşleme ayarlarını yap v.s. v.s. macera arama boşuna bence..
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  8. #28
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    Neyse en iyisi hiç ellememek heralde çünkü ikiside aynı anda çalışması daha iyi olsaydı yapan adamlar öyle yapardı.Ama hep aklımda kalacak eğer yaparsam kesin videosunu + larını ve - lerini paylaşırım.
    MoToCroSS RuLeZZ

  9. #29
    barrokas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    maxillofacialtrauma Hamamatsu
    dünden beri takip ediyorum sonuş ne olacak diye ama doğruyu bulmuşsun


    neyse iyi geceler
    Tahsin Oğuz Acartürk çok KRAL adamsın......

  10. #30

    Üyelik
    18 Ekim 2008
    Her zaman orjinalini kullanacaksın ; bozmamak lazım !
    bencede orjinli bozmamak lazım

  11. #31
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    eweeet motor kendi kaşındı krank bilyası dağıttı başladım bu akşam işe krankı çevirip pistonları aynı anda çalıştıracam


    buda krank

    haftasonuna anca biter.
    MoToCroSS RuLeZZ

  12. #32

    Üyelik
    06 Aralık 2008
    Şehir
    denizli
    Motosikleti
    2005-Cbr 125
    2 silindir birden patlayıp 2 silindir birden egzost atarsa hiç iyi olmaz xD
    ama madem hurdalıktan bi motor daha alma imkanın var sığıcaksa, Boxer motor a dönüştür xD hem o krank I kullanabilrsin..
    Tekbir R1 No1 Denizli. .

  13. #33
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    boxer motor ne varki?
    MoToCroSS RuLeZZ

  14. #34
    gs500inanc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2007
    Şehir
    marmaris
    Motosikleti
    Honda Beat e kaldı :)
    yav şaha maka sahibindende satılık dr 650 gördüm parça olarak verilecekmiş anlaşırsan motorunu al tak bir de senin motorunun motorunda bir sorun mu var klx 300 yazmışsın ben bodrumda 650 sine bindim dibine kadar gazlayamadım 1 dip 2 dip 3 dipte baya bir sakat oldu yani kısaca gereksiz. kendi motorunu onar bin yoksa sil baştan bir dr 350 al bin gerek yok hem daha fazla güce hem daha fazla çılgınlığa. bu arada fethiye cross yarışında geçmiş zaman herifin biri xt 350 gövdesine 301 motoru koymuş öle girdiydi yarışa kalkışta crf geçti elelman. ama tork olayında zayıf kaldı sanırım. ama olsun helal olsun 301 motoru pek çok enduro ve crosu geride bıraktıydı
    suzuki address 50cc=)yamaha dt125=)93 gs500=)99 gs500=)yamaha tt600=)99 er5=) virago 250=)92 kle500=)2004 gs500=) 2005 fazer)

  15. #35
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    Alıntı gs500inanc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yav şaha maka sahibindende satılık dr 650 gördüm parça olarak verilecekmiş anlaşırsan motorunu al tak bir de senin motorunun motorunda bir sorun mu var klx 300 yazmışsın ben bodrumda 650 sine bindim dibine kadar gazlayamadım 1 dip 2 dip 3 dipte baya bir sakat oldu yani kısaca gereksiz. kendi motorunu onar bin yoksa sil baştan bir dr 350 al bin gerek yok hem daha fazla güce hem daha fazla çılgınlığa. bu arada fethiye cross yarışında geçmiş zaman herifin biri xt 350 gövdesine 301 motoru koymuş öle girdiydi yarışa kalkışta crf geçti elelman. ama tork olayında zayıf kaldı sanırım. ama olsun helal olsun 301 motoru pek çok enduro ve crosu geride bıraktıydı
    hocam benim motosikletin motoru zaten jawa motoru profilde de (J)kawasaki klx 350 yazıyo bende 251 taktım motora ama tüm vidalar gevşediydi.
    MoToCroSS RuLeZZ

  16. #36
    gs500inanc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2007
    Şehir
    marmaris
    Motosikleti
    Honda Beat e kaldı :)
    loktayt felan gibi çareler üret dostum ve mz motoru tak adam baya seri idi xt 350 nin de zaten en güzel yeri amortisörleri. adam mükemmel karışımı ypmış yane
    suzuki address 50cc=)yamaha dt125=)93 gs500=)99 gs500=)yamaha tt600=)99 er5=) virago 250=)92 kle500=)2004 gs500=) 2005 fazer)

  17. #37
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    ewet mz iyi olur ama en sinir olduğum yeri egzost çıkışı tam kadronun önüne çıkıyor.

    buda mz varken egzost yapmaya sinir oluyom mz'e
    MoToCroSS RuLeZZ

  18. #38
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Alıntı killing_machine adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar formlarda arattırdım ama hep 4 zamanlı 2 silindirli motorlar üstüne yorum yapılmış.Bende 350 jawa motoru var ve pistonlar ters fazda çalışıyor,bende 2 pistonuda aynı yöde çalıştırmak istiyorum yani krankları aynı yöne çevirecem.
    Bunun + ları ve - leri ne olur?(Cross Şasede kullanacam).(Motor 2 zamanlı)
    (yapılacak işlemi yanlış anlamadıysam)
    pistonun biri patlamayı yaptıktan sonra emdiği karışımı sıkıştırmak için 2. pistonun patlamasından yardım alacaktır, daha fazla sıkıştıracaktır ki buda patlama gücünü dolayısıyla tork u arttırır. eğer diğer pistonu onla aynı anda aynı işlemi yapacak şekilde konumlarsanız, tork azalır artar tartışmasından çok motor çalışmayacaktır çünkü emdiği yakıtı sıkıştıramaz bile. çünkü mm nin 1000 kat küçük değerlerle ayarlanmış bi oran var. şayet 2. sıkıştırmayı yapıp patlattı ve motor çalıştı, o zaman titreşim kesinlikle artar ve sıkıştırmanın düşüklüğünden tork kesinlikle azalır. (sebebide pistonların zıt çalışıyor olması yani öyle ayarlanmış, orjinali bu yoksa yapmak istediğin şekilde çalışan motorlar elbet var, çünkü öyle tasarlanmışlar)

    bağzı arkadaşlar bisiklet örneğini vermiş. çok güzel bi örnek, pedallar aynı yerde olsalar güçlü basarsınız ama 1 defa basabilirsiniz. şayet 2.yi basabildiniz, tepe çıktığınıza çok yawaşlamış olacaksınız ki hızlanma, güç söz konusu olmaz bu şekilde. pedallar zıt olsalar sürekli hızlanabilir. bir öncekinden alınan kinetikğin üstüne ekleyerek daha hızlı (güçlü) gidersiniz.
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  19. #39
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    (emdiği yakıtı sıkıştırmaz)
    kardeş yanlış anlamış gibisin yada ben seni anlayamadım.yapılacak işlem 2 piston birden inip kalkacak.yani "I I" "ı ı" böyle çalışacak.
    "I ı" "ı I" böyle değil.
    2 piston birden sıkıştıracak ve patlatacak.2si birden patlattığı için çok hızlı şekilde krankı çevirir ve tork artar.(diye düşünüyom)
    MoToCroSS RuLeZZ

  20. #40
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    doğru anlamışım, ıI şeklinde ikisi birden sıkıştırır çünkü birinin patlaması diğerinin sıkıştırmasına yardım eder, sıkıştırma oranları buna göre ayarlanmıştır. ıı yaparsan biri diğerinden yardım alamayacak ve daha az sıkıştıracak. 2si birden patlar daha fazla tork tamamiyle yanlış, çünkü ha ıı ha ıI her ikisindede bir devride 2 patlama olcak ki ıı yaparsan bu senkronize olmaz. yani titreşim olur. ve yine dediğim gibi ıI şeklinde patlamalar birbirine karşı ağırlık gibi çalışır. sen karşı ağırlığı kaldırırsan motor ya 2. patlatmayı yapmaz ya yarıdan fazla tork düşer. tek ayağınla bisiklet pedalına iki tur attıramayacağın gibi

    Alıntı killing_machine adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    (emdiği yakıtı sıkıştırmaz)
    kardeş yanlış anlamış gibisin yada ben seni anlayamadım.yapılacak işlem 2 piston birden inip kalkacak.yani "I I" "ı ı" böyle çalışacak.
    "I ı" "ı I" böyle değil.
    2 piston birden sıkıştıracak ve patlatacak.2si birden patlattığı için çok hızlı şekilde krankı çevirir ve tork artar.(diye düşünüyom)

    zati ıI da da tek turda 2 piston birden patlıyo tek turda. ama birbirlerinden yardım alarak. sen ıı yaparsan yardım almadan 2sinin toplamı olacak orjinalinde 2sinin çarpımı
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler