Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

150 t1 karbüratör kafayı yiyicemmm

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    20 Kasım 2008
    Şehir
    Istanbul - Ataşehir
    Motosikleti
    Bmw F650
    hayırlı akşamlar arkadaşlar
    bugün motorumun karbüratörünü değiştirdim ve motorumu çalıştırdığım zaman gazı bıraktığım an motor stop ediyor ısındıktan sonra normal çalışıyor eskisinde böyle bi sorun yoktu ve de motor çalıştığı zaman karbüratör boğulmuş gibi egzos put put put gibi ses geliyor gazı yemiyor ama bi süre gittiğim zaman açılıyor neden acaba yeni olduğundan mı ?? YARDIM LÜTFENN


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Hava ayarını yaptın mı?

  3. #3
    karpatkurdu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2007
    Şehir
    gaziosmanpaşa
    Motosikleti
    asya 150t1
    Alıntı canicellat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayırlı akşamlar arkadaşlar
    bugün motorumun karbüratörünü değiştirdim ve motorumu çalıştırdığım zaman gazı bıraktığım an motor stop ediyor ısındıktan sonra normal çalışıyor eskisinde böyle bi sorun yoktu ve de motor çalıştığı zaman karbüratör boğulmuş gibi egzos put put put gibi ses geliyor gazı yemiyor ama bi süre gittiğim zaman açılıyor neden acaba yeni olduğundan mı ?? YARDIM LÜTFENN
    arkadaşım o motorun hava ayarı bozuk once hava fıltresının yanıdakı 23 delık var 2 sıne sunger koy sonra karbüratorun hava benzın ayar vıdası sol altta onu sık sonra 1.5 tur gevşelt bırde stop dıyorsun onuda rolantı vıdası var uzerınde yaylı olan onusa sık az bırşey dene bakalım hee bıde bujın nasıl onuda sok bı zımparala ucunu komurune bak bıtmışmı

  4. #4

    Üyelik
    20 Kasım 2008
    Şehir
    Istanbul - Ataşehir
    Motosikleti
    Bmw F650
    23 delik dediğin şey nedir ve bildiğimiz normal yaşantımızdaki süngerlerden mi koyuyum!! dediğin şeyleri yaptıktan sonra olur umarım!!

  5. #5
    karpatkurdu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2007
    Şehir
    gaziosmanpaşa
    Motosikleti
    asya 150t1
    Alıntı canicellat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    23 delik dediğin şey nedir ve bildiğimiz normal yaşantımızdaki süngerlerden mi koyuyum!! dediğin şeyleri yaptıktan sonra olur umarım!!
    pardon bırleşık olmuş 3 adet ayrı ayrı delık var hava fıltesının içinde onlarda 2 tanesını normal bıldıgımız skoçbırad varya bulaşık sungerı onlardan koy çok sıkma bır parça at tammam

  6. #6

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Hava ayarının standardı fazla sıkıp vidayı yalama yapmadan sıkılır 3.5 tur gevşetilir

  7. #7
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı karpatkurdu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşım o motorun hava ayarı bozuk once hava fıltresının yanıdakı 23 delık var 2 sıne sunger koy sonra karbüratorun hava benzın ayar vıdası sol altta onu sık sonra 1.5 tur gevşelt bırde stop dıyorsun onuda rolantı vıdası var uzerınde yaylı olan onusa sık az bırşey dene bakalım hee bıde bujın nasıl onuda sok bı zımparala ucunu komurune bak bıtmışmı
    doğru. ama tek bir farkla, bujiyi zımparalamayacaksın, mümkünse tel fırça ile fırlayıp temizleyeceksin.( suzuki ve hyosung servis ustalarının tavsiyesi)
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  8. #8

    Üyelik
    20 Kasım 2008
    Şehir
    Istanbul - Ataşehir
    Motosikleti
    Bmw F650
    bujiler yeni değişti sorun olucağını zannetmiyorum dediğiniz şeyleri yarın uygulucam bakalım nasıl olucak umarım olur sağolun yinede

  9. #9
    StormlorD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2006
    Şehir
    istanbul / bostancı
    Motosikleti
    yaya :( (şimdilik)
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hava ayarının standardı fazla sıkıp vidayı yalama yapmadan sıkılır 3.5 tur gevşetilir
    hocam ukalalık yapmak gibi olmasın ama;

    hava ayar vidası 3 turdan fazla çevrilmez. 3turdan fazla çevrilirse titreşimden
    hava ayar vidası düşebilir. Karbüratör modeline göre değişiyor bu tabiki. Hatta hava ayar vidasını söktüğünüzde içinden bir yay çıkar. Bu yay vidaya baskı yapar ki titreşimden gevşemesin diye.

    Bu zamana kadar baktığım karbüratör servis manuellerinde yazan :
    vidayı sonuna kadar sıkıp (goril gibi sıkmadan nazikçe) bir buçuk tur gevşetilmesi oldu.

    Motosiklet soğukken dengesiz, ısınınca düzgün çalışıyorsa sebebi "fakir" karışımdır.

    En basitten zora gidersek :

    1. ihtimal:

    Öncelikle karbüratörün hava ayar vidasını kontrol et. Yerinde duruyorsa sonuna kadar nazikçe sık(ama mutlaka kaç tur sıktığını aklında tut ki unutursan geriye dönüş yapabilirsin ) ve 1,5 tur gevşet. Motoru soğukken çalıştırmayı dene, potur potur ses yapmadan stop ediyorsa rolanti ayarın düşük olabilir.

    Karbüratörün gaz kelebeğinin yanında irice bir vida vardır bunu saat yönünde çevirdiğin zaman rolanti devrinin yükseldiğini göreceksin. Çok fazla yükseltirsen, bu sefer sıkışık trafikte devir artacağı için kayışını yemeye başlayacaktır.

    Normal olanı motor soğukken elin çok az gazda motoru ısıtıp öyle yola çıkmaktır.Rolanti devrin de 1500-1800 rpm olmalıdır.

    2. ihtimal :

    Karbüratörünü komple değiştirdiysen mutlaka yan taraftaki elektrikli jikle de değişmiş olmalı. Eğer değişmediyse motor soğukken karbüratöre benzin basmadığı için çalıştıramıyor olabilirsin. Çok düşük bir ihtimal ama aklında bulunsun.

    Ayrıca bu jikleye elektrik veren kabloyu takip ettiğinde, motorun ön grenajının içinde bir yerde Değeri sıcaklık ile değişen bir dirence bağlı olduğunu göreceksin (NTC veya PTC ) bu direnç de arızalı olursa jikle devresi çalışmaz. Bilgin olsun.
    3. ihtimal :

    Sizin scooterlarda çok sık karşılaşılan bir durum da EMME MANIFOLDU ÇATLAKLARI dır. Eğer manifoldda çatlak varsa motor hava kaçağı yaptığı için karışıma fazladan hava girecek ve FAKİR karışım meydana gelecektir. Bunu anlamak için :

    Aynı tüpçülerin gaz kaçağını kontrol etmek için borunun üzerine sabun köpüğü dökmeleri gibi, sen de manifoldun üzerine motor çalışırken köpük sürersen tespitini yapabilirsin.


    Sana tavsiyem filtre kutusunun ağzını biraz kapatıp motoru bu şekilde çalıştırmaya çalışman. Eğer bu şekilde düzgün çalışır hava girişini açtığında stop ederse, dediğim gibi motora fazla hava geliyordur.

    4. İhtimal :

    Motorunun bujisi çok eskidiyse düşük devirlerde sağlıklı ateşleme yapamadığı için karışım düzgün olsa bile stop edecektir. ngk d8ea ya da muadili sıfır buji takarsan sorunun düzelecektir. (buji genellikle kullanılan bir model ama farklı olabilir) ama dediğim gibi adım adım tespitleri yaparak ilerlemelisin. Yoksa kafayı yersin

    Eğer motoruna AÇIK HAVA FİLTRESİ, KONİ FİLTRE, K&N gibi bir filtre taktıysan bu tip filtreler çok hava geçirdiği için karışımın dengesini bozacaktır. Böyle bir durumda hava ayarını kısman, diyaframın ucundaki iğneyi aşağıya indirmen dolayısı ile motora daha fazla benzin vermen gerekecektir, tavsiye etmiyorum.

    Filtre girişini kapatmak geçici bir çözüm olacaktır. Önemli olan arızanın sebebini doğru tespit etmektir.

    Dediğim şekilde sabırlıca okuyup bunları uygularsan, sorunun çözülecektir.

    Ayrıca :

    Aldığın karbüratör SHENGWEY marka değilse büyük ihtimal dandik çin malı karbüratörlerdendir. (mikuni veya keihin ise öp başına koy ) çapon malı bunlar). Shengwey taiwan malıdır. Çin malı karbüratörler o kadar dandiktir ki , sıfır aldığın karbüratör bile hava kaçağı yapıyor olabilir Bu sadece ekstrem bir ihtimal ama aklında bulunsun.

    geçmiş olsun iyi sürüşler diliyorum
    Teo23 bunu beğendi.

  10. #10
    karpatkurdu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2007
    Şehir
    gaziosmanpaşa
    Motosikleti
    asya 150t1
    Alıntı StormlorD adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam ukalalık yapmak gibi olmasın ama;

    hava ayar vidası 3 turdan fazla çevrilmez. 3turdan fazla çevrilirse titreşimden
    hava ayar vidası düşebilir. Karbüratör modeline göre değişiyor bu tabiki. Hatta hava ayar vidasını söktüğünüzde içinden bir yay çıkar. Bu yay vidaya baskı yapar ki titreşimden gevşemesin diye.

    Bu zamana kadar baktığım karbüratör servis manuellerinde yazan :
    vidayı sonuna kadar sıkıp (goril gibi sıkmadan nazikçe) bir buçuk tur gevşetilmesi oldu.

    Motosiklet soğukken dengesiz, ısınınca düzgün çalışıyorsa sebebi "fakir" karışımdır.

    En basitten zora gidersek :

    1. ihtimal:

    Öncelikle karbüratörün hava ayar vidasını kontrol et. Yerinde duruyorsa sonuna kadar nazikçe sık(ama mutlaka kaç tur sıktığını aklında tut ki unutursan geriye dönüş yapabilirsin ) ve 1,5 tur gevşet. Motoru soğukken çalıştırmayı dene, potur potur ses yapmadan stop ediyorsa rolanti ayarın düşük olabilir.

    Karbüratörün gaz kelebeğinin yanında irice bir vida vardır bunu saat yönünde çevirdiğin zaman rolanti devrinin yükseldiğini göreceksin. Çok fazla yükseltirsen, bu sefer sıkışık trafikte devir artacağı için kayışını yemeye başlayacaktır.

    Normal olanı motor soğukken elin çok az gazda motoru ısıtıp öyle yola çıkmaktır.Rolanti devrin de 1500-1800 rpm olmalıdır.

    2. ihtimal :

    Karbüratörünü komple değiştirdiysen mutlaka yan taraftaki elektrikli jikle de değişmiş olmalı. Eğer değişmediyse motor soğukken karbüratöre benzin basmadığı için çalıştıramıyor olabilirsin. Çok düşük bir ihtimal ama aklında bulunsun.

    Ayrıca bu jikleye elektrik veren kabloyu takip ettiğinde, motorun ön grenajının içinde bir yerde Değeri sıcaklık ile değişen bir dirence bağlı olduğunu göreceksin (NTC veya PTC ) bu direnç de arızalı olursa jikle devresi çalışmaz. Bilgin olsun.
    3. ihtimal :

    Sizin scooterlarda çok sık karşılaşılan bir durum da EMME MANIFOLDU ÇATLAKLARI dır. Eğer manifoldda çatlak varsa motor hava kaçağı yaptığı için karışıma fazladan hava girecek ve FAKİR karışım meydana gelecektir. Bunu anlamak için :

    Aynı tüpçülerin gaz kaçağını kontrol etmek için borunun üzerine sabun köpüğü dökmeleri gibi, sen de manifoldun üzerine motor çalışırken köpük sürersen tespitini yapabilirsin.


    Sana tavsiyem filtre kutusunun ağzını biraz kapatıp motoru bu şekilde çalıştırmaya çalışman. Eğer bu şekilde düzgün çalışır hava girişini açtığında stop ederse, dediğim gibi motora fazla hava geliyordur.

    4. İhtimal :

    Motorunun bujisi çok eskidiyse düşük devirlerde sağlıklı ateşleme yapamadığı için karışım düzgün olsa bile stop edecektir. ngk d8ea ya da muadili sıfır buji takarsan sorunun düzelecektir. (buji genellikle kullanılan bir model ama farklı olabilir) ama dediğim gibi adım adım tespitleri yaparak ilerlemelisin. Yoksa kafayı yersin

    Eğer motoruna AÇIK HAVA FİLTRESİ, KONİ FİLTRE, K&N gibi bir filtre taktıysan bu tip filtreler çok hava geçirdiği için karışımın dengesini bozacaktır. Böyle bir durumda hava ayarını kısman, diyaframın ucundaki iğneyi aşağıya indirmen dolayısı ile motora daha fazla benzin vermen gerekecektir, tavsiye etmiyorum.

    Filtre girişini kapatmak geçici bir çözüm olacaktır. Önemli olan arızanın sebebini doğru tespit etmektir.

    Dediğim şekilde sabırlıca okuyup bunları uygularsan, sorunun çözülecektir.

    Ayrıca :

    Aldığın karbüratör SHENGWEY marka değilse büyük ihtimal dandik çin malı karbüratörlerdendir. (mikuni veya keihin ise öp başına koy ) çapon malı bunlar). Shengwey taiwan malıdır. Çin malı karbüratörler o kadar dandiktir ki , sıfır aldığın karbüratör bile hava kaçağı yapıyor olabilir Bu sadece ekstrem bir ihtimal ama aklında bulunsun.

    geçmiş olsun iyi sürüşler diliyorum
    bu iş burda bıtmıştır usta noktayı koydu.

  11. #11

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı karpatkurdu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu iş burda bıtmıştır usta noktayı koydu.
    Kardeşim git katalog bak ben standardı söyledim 3.5 tur.

  12. #12

    Üyelik
    20 Kasım 2008
    Şehir
    Istanbul - Ataşehir
    Motosikleti
    Bmw F650
    Alıntı StormlorD adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam ukalalık yapmak gibi olmasın ama;

    hava ayar vidası 3 turdan fazla çevrilmez. 3turdan fazla çevrilirse titreşimden
    hava ayar vidası düşebilir. Karbüratör modeline göre değişiyor bu tabiki. Hatta hava ayar vidasını söktüğünüzde içinden bir yay çıkar. Bu yay vidaya baskı yapar ki titreşimden gevşemesin diye.

    Bu zamana kadar baktığım karbüratör servis manuellerinde yazan :
    vidayı sonuna kadar sıkıp (goril gibi sıkmadan nazikçe) bir buçuk tur gevşetilmesi oldu.

    Motosiklet soğukken dengesiz, ısınınca düzgün çalışıyorsa sebebi "fakir" karışımdır.

    En basitten zora gidersek :

    1. ihtimal:

    Öncelikle karbüratörün hava ayar vidasını kontrol et. Yerinde duruyorsa sonuna kadar nazikçe sık(ama mutlaka kaç tur sıktığını aklında tut ki unutursan geriye dönüş yapabilirsin ) ve 1,5 tur gevşet. Motoru soğukken çalıştırmayı dene, potur potur ses yapmadan stop ediyorsa rolanti ayarın düşük olabilir.

    Karbüratörün gaz kelebeğinin yanında irice bir vida vardır bunu saat yönünde çevirdiğin zaman rolanti devrinin yükseldiğini göreceksin. Çok fazla yükseltirsen, bu sefer sıkışık trafikte devir artacağı için kayışını yemeye başlayacaktır.

    Normal olanı motor soğukken elin çok az gazda motoru ısıtıp öyle yola çıkmaktır.Rolanti devrin de 1500-1800 rpm olmalıdır.

    2. ihtimal :

    Karbüratörünü komple değiştirdiysen mutlaka yan taraftaki elektrikli jikle de değişmiş olmalı. Eğer değişmediyse motor soğukken karbüratöre benzin basmadığı için çalıştıramıyor olabilirsin. Çok düşük bir ihtimal ama aklında bulunsun.

    Ayrıca bu jikleye elektrik veren kabloyu takip ettiğinde, motorun ön grenajının içinde bir yerde Değeri sıcaklık ile değişen bir dirence bağlı olduğunu göreceksin (NTC veya PTC ) bu direnç de arızalı olursa jikle devresi çalışmaz. Bilgin olsun.
    3. ihtimal :

    Sizin scooterlarda çok sık karşılaşılan bir durum da EMME MANIFOLDU ÇATLAKLARI dır. Eğer manifoldda çatlak varsa motor hava kaçağı yaptığı için karışıma fazladan hava girecek ve FAKİR karışım meydana gelecektir. Bunu anlamak için :

    Aynı tüpçülerin gaz kaçağını kontrol etmek için borunun üzerine sabun köpüğü dökmeleri gibi, sen de manifoldun üzerine motor çalışırken köpük sürersen tespitini yapabilirsin.


    Sana tavsiyem filtre kutusunun ağzını biraz kapatıp motoru bu şekilde çalıştırmaya çalışman. Eğer bu şekilde düzgün çalışır hava girişini açtığında stop ederse, dediğim gibi motora fazla hava geliyordur.

    4. İhtimal :

    Motorunun bujisi çok eskidiyse düşük devirlerde sağlıklı ateşleme yapamadığı için karışım düzgün olsa bile stop edecektir. ngk d8ea ya da muadili sıfır buji takarsan sorunun düzelecektir. (buji genellikle kullanılan bir model ama farklı olabilir) ama dediğim gibi adım adım tespitleri yaparak ilerlemelisin. Yoksa kafayı yersin

    Eğer motoruna AÇIK HAVA FİLTRESİ, KONİ FİLTRE, K&N gibi bir filtre taktıysan bu tip filtreler çok hava geçirdiği için karışımın dengesini bozacaktır. Böyle bir durumda hava ayarını kısman, diyaframın ucundaki iğneyi aşağıya indirmen dolayısı ile motora daha fazla benzin vermen gerekecektir, tavsiye etmiyorum.

    Filtre girişini kapatmak geçici bir çözüm olacaktır. Önemli olan arızanın sebebini doğru tespit etmektir.

    Dediğim şekilde sabırlıca okuyup bunları uygularsan, sorunun çözülecektir.

    Ayrıca :

    Aldığın karbüratör SHENGWEY marka değilse büyük ihtimal dandik çin malı karbüratörlerdendir. (mikuni veya keihin ise öp başına koy ) çapon malı bunlar). Shengwey taiwan malıdır. Çin malı karbüratörler o kadar dandiktir ki , sıfır aldığın karbüratör bile hava kaçağı yapıyor olabilir Bu sadece ekstrem bir ihtimal ama aklında bulunsun.

    geçmiş olsun iyi sürüşler diliyorum
    çokkk sağol yarın dediklerinin hepsini tek tek uygulucam sorunuda sayende anlamış olucam tekrar teşekkürlerr

  13. #13
    karpatkurdu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2007
    Şehir
    gaziosmanpaşa
    Motosikleti
    asya 150t1
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim git katalog bak ben standardı söyledim 3.5 tur.
    usta bırak katolog bu sıtede en ıyı motosıkletçıler bıle bunu soyluyo sen nden bahsedıyorsun sen sıteyı takıp edmıyorsun galıba (neyse senın dedgın olsun 3.5 tur olsun )

  14. #14
    StormlorD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2006
    Şehir
    istanbul / bostancı
    Motosikleti
    yaya :( (şimdilik)
    Alıntı canicellat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çokkk sağol yarın dediklerinin hepsini tek tek uygulucam sorunuda sayende anlamış olucam tekrar teşekkürlerr
    Önemli değil kardeş amacımız paylaşmak, birbirimize yardımcı olmak değil mi?
    tecrübeleri daha önce yaşayanların sana yardımcı olması gerekli bence.

    hatta resimlerle göstereyim sana :


    bu resimdeki büyük plastik parça jikle, yarım ay şeklindeki gaz kelebeği kolu, uzun vida da rolanti ayar vidasıdır. Karbüratöre geniş olan boğazdan (soldan) hava girer (air-in), sağdan karışım silindire gider (air/fuel out)




    İkinci resimde ise hava çıkışının hemen yanındaki vida (air/fuel ratio adjustment) hava ayar vidasıdır. Bu vidayı kurcalamadan önce (olur da vidaya müdehale etmen gerekirse) mutlaka sonuna kadar nazikçe sık ve bu esnada vida tur sayısını mutlaka bir yere not et.

    Hava ayarı yapmak için:

    Motor iyice ısındıktan sonra hava ayar vidasını 1/8lik turlar şeklinde yavaşça sıkmaya başla. Sıkmaya başladıktan sonra rolanti devrinde bozulma, düzensizlik, boğulma gibi belirtiler başlarsa bu kısmı not et ve vidayı yavaşça gevşetmeye başla bu esnada devir yükselirse ya da dengesizleşirse bu kısma kadar çevirdiğin tur sayısını kontrol et.

    İdeal karışım ayarı bu iki ayar arasındaki tur sayısının yarısıdır

    örneğin vidayı sıkmaya başladın ve rolanti bir yerde bozulmaya başladı. Burayı aklında tuttun ve vidayı Gevşetmeye başladın. 2 tur sonra yine aynı şekilde dengesizlikler başladı. İdeal karışım ayarı için 1 tur geriye çevirmen yeterli olacaktır.

    Hava ayar vidası ile oynamana neden olabilecek sebepler :

    Hava filtren çok eskimiş ise az hava geçiriyordur karışım dengesi bozuluyordur.
    Hava kaçağı vardır karışım bozuluyordur.

    kolay gelsin

  15. #15

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı karpatkurdu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    usta bırak katolog bu sıtede en ıyı motosıkletçıler bıle bunu soyluyo sen nden bahsedıyorsun sen sıteyı takıp edmıyorsun galıba (neyse senın dedgın olsun 3.5 tur olsun )
    En iyi motorcu dediklerin bozulsun diye bakan motorcular bunu kulağına küpe yap.

  16. #16

    Üyelik
    29 Eylül 2008
    Motosikleti
    1999 trıumph tiger 955ie
    supersin hocam

  17. #17

    Üyelik
    20 Kasım 2008
    Şehir
    Istanbul - Ataşehir
    Motosikleti
    Bmw F650
    Alıntı StormlorD adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önemli değil kardeş amacımız paylaşmak, birbirimize yardımcı olmak değil mi?
    tecrübeleri daha önce yaşayanların sana yardımcı olması gerekli bence.

    hatta resimlerle göstereyim sana :


    bu resimdeki büyük plastik parça jikle, yarım ay şeklindeki gaz kelebeği kolu, uzun vida da rolanti ayar vidasıdır. Karbüratöre geniş olan boğazdan (soldan) hava girer (air-in), sağdan karışım silindire gider (air/fuel out)




    İkinci resimde ise hava çıkışının hemen yanındaki vida (air/fuel ratio adjustment) hava ayar vidasıdır. Bu vidayı kurcalamadan önce (olur da vidaya müdehale etmen gerekirse) mutlaka sonuna kadar nazikçe sık ve bu esnada vida tur sayısını mutlaka bir yere not et.

    Hava ayarı yapmak için:

    Motor iyice ısındıktan sonra hava ayar vidasını 1/8lik turlar şeklinde yavaşça sıkmaya başla. Sıkmaya başladıktan sonra rolanti devrinde bozulma, düzensizlik, boğulma gibi belirtiler başlarsa bu kısmı not et ve vidayı yavaşça gevşetmeye başla bu esnada devir yükselirse ya da dengesizleşirse bu kısma kadar çevirdiğin tur sayısını kontrol et.

    İdeal karışım ayarı bu iki ayar arasındaki tur sayısının yarısıdır

    örneğin vidayı sıkmaya başladın ve rolanti bir yerde bozulmaya başladı. Burayı aklında tuttun ve vidayı Gevşetmeye başladın. 2 tur sonra yine aynı şekilde dengesizlikler başladı. İdeal karışım ayarı için 1 tur geriye çevirmen yeterli olacaktır.

    Hava ayar vidası ile oynamana neden olabilecek sebepler :

    Hava filtren çok eskimiş ise az hava geçiriyordur karışım dengesi bozuluyordur.
    Hava kaçağı vardır karışım bozuluyordur.

    kolay gelsin
    anlatım çok iyi teşekkürler emeğe saygı

  18. #18
    selo9115 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2012
    Şehir
    istanbul ataşehir
    Motosikleti
    apache--- İNAZUMA ---cbf 150 şimdide yeşil apache
    ustalar konu çok eskimiş ama benim şuanki sorunum çok yeni bende 2012 apache var ve bu karbüratör ayarı tutmuyor nedendir acaba servise götürdüm ayar yapıyolar sonra 2 saat sonra eskisine dönüyor özellikle motor soğuduktan sonra yine aynı benim sorunum gaz yemiyo boğuluyor


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)