Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Mekanik ses? (mondial 150zat)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    merhaba ,
    yeni ve ciddi bir problemle karşı karşıyayım ,

    aniden mekanik bir ses gelmeye başladı ,
    bu ses cızırtı veya gevşek bir somundan gelen ses veya eksoz bağlantısı problemi veya vibrasyon gibi bir ses değildir .

    Dönen metal bir parçanın bazen bir yere takılması ile ortaya çıkan baya yüksek seviyede çaaat çuuut diye geliyor .

    Büyük ihtimalle ses motorun içinden geliyor ,
    tam olarak nereden geldiğini bulamıyorum ,

    ses sürekli gelmiyor ,
    motoru rölantide bırakın bekleyin veya boşta gaz verin bekleyin o ses gelmiyor ,sadece yola çıktığınız zaman ve özellikle motor yüke bindiği zaman geliyor .

    aynı anda motor sağa sola silkeliyor ,
    korkum ,motor kitleyecek diye ,
    o yüzden tın tın gidebiliyorum o zaman az yapıyor .

    varyatör -kayış-debriyaj kısmını komple söktüm baktım ,
    arka tekerdeki dişlileri komple söktüm baktım ,
    gözle arka jant - lastiği ve çevresine baktım ,
    bir problem yok ,
    yani dışarıda`da dönen birşeyin bir yere takılabilmesi için bir neden yok ,
    ve tekrar ediyorum ses ara ara geliyor ve dönen birşey bir yere takılıyor gibi .

    sanıyorum motorun içinden metal bir parça koptu ,
    krank veya dönen birşey arada bir ona takılıyor ?
    en kötü senaryo

    motor 9bin küsür km de .

    .
    .
    .
    .
    .
    .
    ÇÖZÜM------------------

    evet arkadaşlar bir şey daha öğrenmiş oldum ,
    demekki bozulan bilya-rulman sadece ötmezmiş ,

    eğer rulman bozuksa ve içerisindeki bilyalar duruyorsa ötme uğuldama yapar ,
    ama ya rulmanın içerisinde olması gereken bilyalar yerinde yoksa ??

    neyse ,
    arka teker bağlantı yerinde bulunan rulman ,keçe ,burç ne varsa dağılmış ,
    o kadar kötü olmuşki giderken birbinini engelleyen bu metal parçalar sayesinde takılmalar oluyormuş ,

    malesef resimlerini çekmeyi akıl edemedim ama zaten çekecek birşeyde kalmamıştı .

    yedek parça resminde görünen , 7-8-9-10 ve 11 numaralı parçalar bozulmuştu ,
    8 numaralı parça rulman ,onun orjinalini değilde sanayiden japon malı olanını aldım aynı ölçülerde ,gene keçeleri orjinal değil çok daha kaliteli olanlarını kullandım .

    Heralde tam olarak neredeki rulman olduğunu anlamayan yoktur ,
    ben genede iyice anlatayım ,

    önemli bir problem olduğunu düşünüyorum çünkü eğer bu rulman bozuksa yolculuk sırasında tamamen arka tekeri kilitleyip düşmenize bile neden olabilir.

    mondial zat150 ,
    motora arkadan baktığınızı düşünün ,
    arka tekerin bağlı olduğu sağ taraftaki ve büyük metal parçanın içerisindeki rulmandan bahsediyorum ,aynı metale arka sağ amortisör ve gene aynı metale eksozda bağlıdır.
    Hatta orada birde tekerin bağlandığı yerde en dışta 22 veya 24 lük bir tane büyük somun vardır (12 numara) .




    ** cevap veren arkadaşlara teşekkürler .


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Şanzımanda problem olabilir. Dişlilerden biri. kırılmış olabilir.

  3. #3
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    bizde şanzıman yok ,

    "arka tekerdeki dişlileri komple söktüm baktım"

    debriyaj balatasından sonra tahrik bu dişlilere ulaşıyor ,
    bunlardan sonrada arka tekerleğe ,

    aslında bu dişlilere şanzımandan denebilirmi bilemiyorum ?
    ama aktarmada arada iş gören parçalar ,

    neyse sonuçta baktım onlarada ,

    slm

  4. #4
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Bilyalardandır arkadaki bütün bilyarı değiştir ses kesilir o genellikle bütün zatlarda var kronik bir sorun
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  5. #5
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    Alıntı mach1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bilyalardandır arkadaki bütün bilyarı değiştir ses kesilir o genellikle bütün zatlarda var kronik bir sorun
    merhaba ,
    yukarıda yazdıklarımın tamamını okudunuzmu ?

    bilya sesi ,uğuldama gibi sürekli olan birşeyden bahsetmiyorum ,

    birşey bir yere takılıyor ARADA SIRADA diyorum ve motor giderken silkeleniyor bu takılma sırasında ,
    sizce böyle birşey bilya veya rulmandan olabilirmi ?

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    31 Mart 2007
    Şehir
    İstanbul - Fındıkzade
    Motosikleti
    Leike gitti kaldık kawaya
    yatak sesi olabilirmi.

  7. #7

    Üyelik
    03 Ekim 2008
    Şehir
    gündüzleri çayırova, akşamları karakartal, geceleri alice harikalar diyarında...
    Motosikleti
    azrailden yeni arakladım...
    bu anlattıklarından sonra rotora bak demek geliyor aklıma bende de olmuştu rotoru bobine bağlayan somun gevsemişti ve çat çut vuruyordu sıkınca ses kesildi...
    I gOt a GaMe To Win...:bounce:
    eskiden [COLOR="Red"]merter[/COLOR] vardı şimdi [COLOR="red"]fenerbahçe[/COLOR] var...
    [B][COLOR="Red"]drift religion[/COLOR][/B]

  8. #8

    Üyelik
    05 Kasım 2008
    arka bilyeler,debriyaj,diferansiyel,stator kapagı yada bakmadın sanırım arka kampana yapıyor olabilir.

  9. #9
    nitrious81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2007
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    Octavia
    Valla o ıcerde Fanıda Cevıren Mılın en ıcınde yanı motor yandan acılacak FAN kısmından orda ıcerde bı Somun gıbı bısı var ama daha degısık o gevsemıstır..Aynı sorun bende de oldu traktor gıbı ses yapıyordu metal sesı gelıyordu onu sıktık duzeldı..
    Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!

  10. #10

    Üyelik
    03 Ekim 2008
    Şehir
    gündüzleri çayırova, akşamları karakartal, geceleri alice harikalar diyarında...
    Motosikleti
    azrailden yeni arakladım...
    Alıntı nitrious81 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla o ıcerde Fanıda Cevıren Mılın en ıcınde yanı motor yandan acılacak FAN kısmından orda ıcerde bı Somun gıbı bısı var ama daha degısık o gevsemıstır..Aynı sorun bende de oldu traktor gıbı ses yapıyordu metal sesı gelıyordu onu sıktık duzeldı..
    aynen benim bahsettiğimde o parça bu arada parçanın adı rotor bilgin olsun... elektrik bobininin üstünü kapatan parça ortasında jant bijonu gibi bir somun var onuda lastikçilerde bulunan kompresör ile sıktırman lazım yoksa gene gevser...
    I gOt a GaMe To Win...:bounce:
    eskiden [COLOR="Red"]merter[/COLOR] vardı şimdi [COLOR="red"]fenerbahçe[/COLOR] var...
    [B][COLOR="Red"]drift religion[/COLOR][/B]

  11. #11
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    Alıntı hell24 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu anlattıklarından sonra rotora bak demek geliyor aklıma bende de olmuştu rotoru bobine bağlayan somun gevsemişti ve çat çut vuruyordu sıkınca ses kesildi...

    hımm evet ,
    buna bakacağım ,olabilir bu .

    slm

  12. #12
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Rulmanlara(bilyalara)ve rotora bak.Benim tahminimce bilyanın biri dağılmak üzere.
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  13. #13
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    ..........

  14. #14
    karayılan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2008
    Şehir
    GAZİANTEP
    ZATINMI var derdin var o motorda hiç sorun bitmez heryerinden ayrı bir ses gelir ALLAH yardımcın olsun
    gerçekleri tarih yazar tarihide GALATASARAY

  15. #15
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    zat bela ya paso bozulur mistekleri erir kayışı biter karbiratörü ayarını hep kaybeder durduk yere rolantide iken kendi kendine gaz verir yokuş aşşa inişlerde karbiratöre benzin ponpalıyamaz istop eder arka fren hiç tutmaz 2 kişi yokuş gördümü bayılır yazın kilyos bayırını 2 kişi asla cıkamazsın sıfır kayış yanar yagmur yagmasın sakın karbiratöre kacar aman hava filtresini öle bi yere koymuşlarki paso tozlanır kaportaları zaten sorma en ufak düşmede kırılır hepte aynı yer kırılır ama şekli on numara diger cinli motorlarla asla şeklini kıyaslamam zatınmı var tamirci olduysan sat elin anahtarı unutsun

  16. #16

    Üyelik
    03 Ekim 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ZAT 150 - 2005
    Arkadaşlar merhaba,

    Zat hakkında yaptığınız çok beter motordur adamı mahveder heryeri bozulur iki kişi gidemezsin kayışı kopar yanar yıkılır vs vs. tarzı yorumlarınıza katılmıyorum.
    Bende de var o makineden ben de iki kişi biniyorum. 2005 den beri. Bakarsan bağ bakmazsan dağ olur. Ben de öyle aman aman bakım yapmıyorum. Sadece rutin kontrollerini bakımlarını yapıyorum ve biniyorum. Ufak tefek sorunların dışında sorun da çıkarmıyor.

    Hangi motor arızalanmıyor hangisinin bir parçası bozulmuyor ki bunun bozulmasın.
    Öyle hemen ZAT mı at çöpe şeklinde yaklaşmayın.
    Motor çin malı. Traktör niyetine binerseniz parçalar atarsınız tabiki aleti. Kibar davranın o da sizin kahrınızı çeksin. Bukadar basit.
    Bu arada böyle bir sorun olursa bakılacak yerlerden birini daha öğrenmiş olduk. Paylaştığınız için teşekkürler.

    Bu arada ben de bir sesten bahsedeyim.
    Eğer bilen çözen varsa yardımcı olursa sevinirim.

    Motora iki kişi binice yolda giderken hafif esnemelerde bile hart hurt bir ses geliyor Sanki lastik bir yere sürtüyormuş gibi. Servis bulamadı gözle görünür bir sürtme yok biryerlerde. Başına gelen ve bunu çözen oldu mu?

  17. #17
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    yok,
    arkadaşlar genelde haklılar ,
    zaten böyle bir durumda "GENELLEME" yapmak gerekiyor ,

    yani 1 kişinin kullandığı ZAT150`nin sorunsuz veya az problemli olması ,
    geriye kalan (atıyorum) 3500 tane zat kullanıcısınında problem yaşamadığını göstermez!

    Genelde görüyoruzki ,zat kullanıcılarının çok sorunları vardır ,
    çok yakar ,titrer ,bişeyler olur ,bunların bir çoğu belki servis kaynaklıdır da ,
    ama sonuç değişmez , genelde diğer model scooterlara göre sorunludur.

    hatta ,neredeyse tıpatıp aynı karburatörü kullanan mondial 150rs modeli bile zattan neredeyse yarı yarıya daha az benzin yakmakta VE BU PROBLEM, üzerinden 178 YIL geçse bile ne fabrika nede bir allahın servisi tarafından çözülemez !

    tek ortak nokta vardır ,
    o da zat 150 nin tipi çok düzgündür ve kullanımı rahattır .


    aklıma gelmişken ,
    geçen söktüğüm zaman o misketlerinde çok fena aşınmış olduğunu gördüm ,
    misketleride değişelim ,boş durmayalım

  18. #18

    Üyelik
    03 Ekim 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ZAT 150 - 2005
    Evet motosiklet sorunsuz değil bunu herkes biliyor bende dahil. Ama benim kastetiğim bunu bilip buna göre motori kibar kullanmak gerektiği. Ozaman motorda daha az sorun çıkıyor.

    Çok yaktığı doğrudur. Benimki de çok yakıyor. Ancak malum teknoloji eski, motor 150 cc 150 kg. büyük kasa. Diğer japon ve italyan scooterlerde bu boy kasa ve bu ağırlıklar için en az 250 400 cc motor kullanılmış. Sen bu kasaya 150 cc koyarsa bir de üstüne eski teknolojiyi eklersen tabiki çok yakar.

    Arka fren konusunda da haklılar. Pek tutmuyor. Frenin tutmadığını bile bile 100-110 km hız yaparsan allah korusun hoş olmayan şeylerle karşılaşırsın.

    Motoru ilk aldığımda benimde elimde kaldı heryeri. Bütün vidaları döküldü hortumları patladı vs. ancak bunları yaptırınca ve de iyisi ile değiştirince bir daha sorun kalmadı. 11000 km oldu maaşallah önemli bir sorun çıkarmadı.
    Kayışı 1 kere değiştirdim. Eskimeden bozulmadan önce. Şimdi bir daha vakti geldi yine değişecek. Şimdi ben değiştirmesem ve iki gün sonra kopsa yolda kalsam bu ZAT'ın mı hatası????

  19. #19
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    evet ,zaten senin dediğini özetlersek ,
    türkçe meali : zat diğer modellere göre daha sorunludur .

    daha fazla özen ,daha fazla bakım ,daha fazla hassasiyet ve daha nazik davranış ,çabuk eskiyen parçalar yüzünden daha erken servise gitmeler falan aynı kapıya çıkmazmı ?

    diğer scooter sahipleri bu kadar titiz davranmıyorlar dimi ?

    tabiki bu şekilde davranırsan zat`a sorunsuz bineriz .

    hatta dahada abartırsak eğer ,
    hiç kullanmayalım motoru ,o da bozulmasın ?

    gene aklıma geldi ,
    eminim servisler böyle cevaplar veriyordur ,
    -oooo çok binmişsin sen bu motora ,ondandır .
    -ooo 8000km mi yaptın ?? çoookk tabiki bozulur .
    -bu modeller böyle ..
    -bu hata normal ,bütün zatlarda var
    -hiç binme ,bak yemin ediyorum bozulmayacak .
    -bişe olmaz ,takma kafana .
    -niye aldınki sen bunu ?
    -sat sen bunu ,rahat edersin ,
    -eee zatlar yakar abi

    vs vs

  20. #20
    serkanzat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    zeytinburnu
    Motosikleti
    zat
    ben de gecen hafta aldim sifir,gaz yememye basladi,karburator den mis,bu gun biraktim aradilar hazir dediler.bakalim,arkadaslar simdiden almam gereken onlemler varmi.motorumu seviyorum,


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)