Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

CBR 600 F Opel Astra'dan Daha Mı Az Kirletiyor???

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Isaac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2008
    Şehir
    YediTepeliŞehir
    Motosikleti
    Yayayayayaya.....
    Aklıma takılan bir soruyu dile getirmek istiyorum:

    Motosikletlerin çevreyi otomobillere göre daha az kirlettiği söylenir...

    Peki örneğin;

    Cbr 600 F kendisiyle yaklaşık aynı beygir gücüne sahip Opel Astra 1.6'dan daha mı az kirletiyor çevreyi???


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    one - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2007
    Şehir
    Çerkezköy/Tekirdağ
    Motosikleti
    600f
    az kirletiyosa astra mı alıcaksın?

  3. #3
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    CBR'ın yakıt tüketimi daha az, katalitik konvertörü de var, dolayısıyla daha az kirletir.

  4. #4

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    YBR 125
    600 F gibi hızlı araç sahiplerinin çevreyi daha az
    kirletmek gibi bir dertlerinin olacağını sanmıyorum.
    [COLOR="Red"] Özgürlük ona bağımlı olunduğu sürece diğer bağımlılıklardan uzak tutandır[/COLOR]

    [B] [COLOR="navy"]Bu dünyada çok güzel yaşanabilir, yeterki isteyelim![/COLOR][/B]

  5. #5
    Birkannn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2008
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı one adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    az kirletiyosa astra mı alıcaksın?
    ne alakası var arkadaşım sormuş alıcam dememiş khutuck çok güzel cvp vermiş zaten
    Milli mücadelelere şahsî hırs değil, milli ideal, milli onur sebep olmuştur.
    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  6. #6

    Üyelik
    16 Eylül 2008
    Şehir
    MersiN
    Motosikleti
    F5SS&CBR125
    benim için önemli bi sorun değil.ikisinide kullanırımsoruna yanıt vermediğim için özür diliyorum bu arada

  7. #7
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    beygir gucunun emisyon oraniyla bi alakasi var midir sence? Bence yoktur
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  8. #8
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    @Lucas

    Alakası var, ama doğrudan değil. Daha fazla güç üretmek için daha çok yakıt gerekir. Motosikletler yüksek devir çevirmeleri sayesinde biraz daha verimli motorlara sahipler, bu sayede aynı yakıtla daha fazla güç üretebilirler, veya aynı beygir gücünü daha az yakıtla sağlayabilirler. Daha az yakıt daha az CO2, daha az kirlilik demektir.

    Bu arada, tüm büyük motosiklet üreticileri en az Euro 2 normunda motor üretmekte, yani CO2 dışıdnaki atık gazların (NOx, SOx gibi) oranları belli değerlerin altında olmak zorunda.

  9. #9
    Isaac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2008
    Şehir
    YediTepeliŞehir
    Motosikleti
    Yayayayayaya.....
    Tamam da otomobiller de EURO 4 emisyon normunu karşılamıyo mu?? Astra'nın öyle olduğunu sanıyorum...

  10. #10
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM

  11. #11
    regal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Haziran 2008
    Şehir
    kahraman maraş
    Motosikleti
    bmw650gs kawasaki er6 n
    fox daharika film var
    motorlar manyak
    haaa

  12. #12

    Üyelik
    17 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    :"/
    Honda 600F emisyonları 110-140 g/km...Opel astranın 2008 modellerinde 120-160 g/km motorun hacmi,kullandığı yakıt (dizel,benzin) spor model oluşuna göre değişkenlik gösteriyor...

  13. #13
    Isaac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2008
    Şehir
    YediTepeliŞehir
    Motosikleti
    Yayayayayaya.....
    Gyradel teşekkür ederim aradığım cevabı vermişsin...

  14. #14
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CBR'ın yakıt tüketimi daha az, katalitik konvertörü de var, dolayısıyla daha az kirletir.
    Astra'nın ve çoğu yeni nesil aracın katalitik konvektörü vardır.

    Yanlış bilmiyorsam 1997 yılından sonra katalizatör zorunlu tutulmuştur ülkemizdeki otomobillere. (üreticilere zorunlu tutulmuştur)


    -------------------------------------------------------
    600F, bir Astra'dan daha çok kirletebilir çevreyi.

    Aynı sürede ikisinin yaktığı yakıt miktarı farklı da olabilir.Buna bağlı olarak hızlı bir salınımın etkisi olur muhakkak. Emisyon değerleri ile alakalı kısacası bu konu.

    Misal kullandığım karbüratörlü GT250R Euro 2 normlarını karşılıyor.

    Bazı ülkelerde bu değer arabalar için üretim engeli olabilir.

    Motosikletlerde durum farklı muhtemelen. (sayılarının otomobillere oranla az olması bunda etkili)
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  15. #15
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Alıntı asm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Astra'nın ve çoğu yeni nesil aracın katalitik konvektörü vardır.

    Yanlış bilmiyorsam 1997 yılından sonra katalizatör zorunlu tutulmuştur ülkemizdeki otomobillere. (üreticilere zorunlu tutulmuştur)


    -------------------------------------------------------
    600F, bir Astra'dan daha çok kirletebilir çevreyi.

    Aynı sürede ikisinin yaktığı yakıt miktarı farklı da olabilir.Buna bağlı olarak hızlı bir salınımın etkisi olur muhakkak. Emisyon değerleri ile alakalı kısacası bu konu.

    Misal kullandığım karbüratörlü GT250R Euro 2 normlarını karşılıyor.

    Bazı ülkelerde bu değer arabalar için üretim engeli olabilir.

    Motosikletlerde durum farklı muhtemelen. (sayılarının otomobillere oranla az olmaları bunda etkili)
    98-99 şahinde katalizör varmıdı
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  16. #16
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Alıntı mach1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    98-99 şahinde katalizör varmıdı
    Şahin'in İ.E (enjeksiyonlu) modeli ise katalizatör vardır.

    Karbüratörlülerinde kat. olacağını sanmıyorum.
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  17. #17

    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha fjr1300 '01
    sabit hızla, aynı koşullar altında bir test yapılsa ve motosiklet+sürücüsü max 300kg olsa, araba ve sürücüsü 1200kg olsa, aynı sürede aynı mesafeyi alsalar araba motosikletten fazla benzin tüketir çünkü o kiloyu taşıyabilmesi için daha fazla güce ihtiyaç var. motosiklete 900kg yükleyebilsek ve aynı yolu tekrar katetmesini istesek işte o zaman arabadan daha fazla yakıt harcardı çünkü motosikletin torku daha düşük olduğundan daha fazla devire ihtiyaç duyacaktı.

  18. #18
    erdincpolat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2007
    Şehir
    İST / ATAŞEHİR
    Motosikleti
    şuan da motorsuzum
    Alıntı barisozcetin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sabit hızla, aynı koşullar altında bir test yapılsa ve motosiklet+sürücüsü max 300kg olsa, araba ve sürücüsü 1200kg olsa, aynı sürede aynı mesafeyi alsalar araba motosikletten fazla benzin tüketir çünkü o kiloyu taşıyabilmesi için daha fazla güce ihtiyaç var. motosiklete 900kg yükleyebilsek ve aynı yolu tekrar katetmesini istesek işte o zaman arabadan daha fazla yakıt harcardı çünkü motosikletin torku daha düşük olduğundan daha fazla devire ihtiyaç duyacaktı.
    tebrik ediyorum bu konuya çok akıllı cevaplar gelmeye başladı
    bu msj a katılıyorum
    DRİFT RELİGİON
    4 teker benenimi, 2 teker ruhumu taşır

  19. #19
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Alıntı barisozcetin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sabit hızla, aynı koşullar altında bir test yapılsa ve motosiklet+sürücüsü max 300kg olsa, araba ve sürücüsü 1200kg olsa, aynı sürede aynı mesafeyi alsalar araba motosikletten fazla benzin tüketir çünkü o kiloyu taşıyabilmesi için daha fazla güce ihtiyaç var. motosiklete 900kg yükleyebilsek ve aynı yolu tekrar katetmesini istesek işte o zaman arabadan daha fazla yakıt harcardı çünkü motosikletin torku daha düşük olduğundan daha fazla devire ihtiyaç duyacaktı.
    100 km/h sabit hızla son viteste (6.viteste oluyor galiba) giden bir 600F ile 1600 cc aynı hp'ye sahip bir arabanın hemen hemen aynı yakacağını düşünüyorum.

    Zira forumlarda incelediğim kadarıyla (müstakbel alıcı olmanın verdiği merakla) bir 600F'in en aşağı 100km'de ort. 5.5,6 lt yakıt tüketeceği söyleniyor.

    1600 cc veya 2000cc bir araç ta uzun yolda 5.5 olmasa bile 6 lt. ortalamasını yakalayabilir.

    Motosikletlerin(bahsi geçen 600F'in) daha fazla devir çevirmeleri,farklı şanzıman oranlarına sahip olmaları bir araba kadar yakmalarında etkili muhtemelen.

    600F'in 100 km/h hızda 5000 rpm'de seyredeceğini farzedersek bir 1600cc otomobil bu hıza 3000 rpm'de ulaşabilir. (net veriler değildir,varsayımdır)
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  20. #20

    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha fjr1300 '01
    Alıntı asm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    100 km/h sabit hızla son viteste (6.viteste oluyor galiba) giden bir 600F ile 1600 cc aynı hp'ye sahip bir arabanın hemen hemen aynı yakacağını düşünüyorum.

    Zira forumlarda incelediğim kadarıyla (müstakbel alıcı olmanın verdiği merakla) bir 600F'in en aşağı 100km'de ort. 5.5,6 lt yakıt tüketeceği söyleniyor.

    1600 cc veya 2000cc bir araç ta uzun yolda 5.5 olmasa bile 6 lt. ortalamasını yakalayabilir.

    Motosikletlerin(bahsi geçen 600F'in) daha fazla devir çevirmeleri,farklı şanzıman oranlarına sahip olmaları bir araba kadar yakmalarında etkili muhtemelen.

    600F'in 100 km/h hızda 5000 rpm'de seyredeceğini farzedersek bir 1600cc otomobil bu hıza 3000 rpm'de ulaşabilir. (net veriler değildir,varsayımdır)
    devirden ziyade bence ağırlık önemli, birçok koşulda motosiklet daha az yakıt tüketecektir, çünkü çok daha hafif. koşullar derken normal kullanım koşullarından bahsediyorum, devir kesiciye dayayarak düşük viteslerde gitmek düşük devirde kullanılan arabadan daha fazla yakıt tüketimine sebep olacaktır doğal olarak. araçların test verilerinde yazan yakıt tüketimleri 90km sabit hızla eğimsiz ve rüzgarsız yolda, minimum ağırlıkla ve en yüksek viteste yapılır. arabalar daha ağır olduklarından momentumları daha fazladır ve 90km hızda bir motosiklete yakın yakıt tüketimleri olması normaldir..


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)