Aklıma takılan bir soruyu dile getirmek istiyorum:
Motosikletlerin çevreyi otomobillere göre daha az kirlettiği söylenir...
Peki örneğin;
Cbr 600 F kendisiyle yaklaşık aynı beygir gücüne sahip Opel Astra 1.6'dan daha mı az kirletiyor çevreyi???
Aklıma takılan bir soruyu dile getirmek istiyorum:
Motosikletlerin çevreyi otomobillere göre daha az kirlettiği söylenir...
Peki örneğin;
Cbr 600 F kendisiyle yaklaşık aynı beygir gücüne sahip Opel Astra 1.6'dan daha mı az kirletiyor çevreyi???
CBR'ın yakıt tüketimi daha az, katalitik konvertörü de var, dolayısıyla daha az kirletir.
600 F gibi hızlı araç sahiplerinin çevreyi daha az
kirletmek gibi bir dertlerinin olacağını sanmıyorum.
[COLOR="Red"] Özgürlük ona bağımlı olunduğu sürece diğer bağımlılıklardan uzak tutandır[/COLOR]
[B] [COLOR="navy"]Bu dünyada çok güzel yaşanabilir, yeterki isteyelim![/COLOR][/B]
benim için önemli bi sorun değil.ikisinide kullanırımsoruna yanıt vermediğim için özür diliyorum bu arada
beygir gucunun emisyon oraniyla bi alakasi var midir sence? Bence yoktur
Legends may sLeep.. But they never diE..!
@Lucas
Alakası var, ama doğrudan değil. Daha fazla güç üretmek için daha çok yakıt gerekir. Motosikletler yüksek devir çevirmeleri sayesinde biraz daha verimli motorlara sahipler, bu sayede aynı yakıtla daha fazla güç üretebilirler, veya aynı beygir gücünü daha az yakıtla sağlayabilirler. Daha az yakıt daha az CO2, daha az kirlilik demektir.
Bu arada, tüm büyük motosiklet üreticileri en az Euro 2 normunda motor üretmekte, yani CO2 dışıdnaki atık gazların (NOx, SOx gibi) oranları belli değerlerin altında olmak zorunda.
Tamam da otomobiller de EURO 4 emisyon normunu karşılamıyo mu?? Astra'nın öyle olduğunu sanıyorum...
http://www.planit.org.nz/blue-wing-honda-actions.html
CBR600RR Euro 3'teymiş.
fox daharika film var
motorlar manyak
haaa
Honda 600F emisyonları 110-140 g/km...Opel astranın 2008 modellerinde 120-160 g/km motorun hacmi,kullandığı yakıt (dizel,benzin) spor model oluşuna göre değişkenlik gösteriyor...
Gyradel teşekkür ederim aradığım cevabı vermişsin...
Astra'nın ve çoğu yeni nesil aracın katalitik konvektörü vardır.
Yanlış bilmiyorsam 1997 yılından sonra katalizatör zorunlu tutulmuştur ülkemizdeki otomobillere. (üreticilere zorunlu tutulmuştur)
-------------------------------------------------------
600F, bir Astra'dan daha çok kirletebilir çevreyi.
Aynı sürede ikisinin yaktığı yakıt miktarı farklı da olabilir.Buna bağlı olarak hızlı bir salınımın etkisi olur muhakkak. Emisyon değerleri ile alakalı kısacası bu konu.
Misal kullandığım karbüratörlü GT250R Euro 2 normlarını karşılıyor.
Bazı ülkelerde bu değer arabalar için üretim engeli olabilir.
Motosikletlerde durum farklı muhtemelen. (sayılarının otomobillere oranla az olması bunda etkili)
Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.
sabit hızla, aynı koşullar altında bir test yapılsa ve motosiklet+sürücüsü max 300kg olsa, araba ve sürücüsü 1200kg olsa, aynı sürede aynı mesafeyi alsalar araba motosikletten fazla benzin tüketir çünkü o kiloyu taşıyabilmesi için daha fazla güce ihtiyaç var. motosiklete 900kg yükleyebilsek ve aynı yolu tekrar katetmesini istesek işte o zaman arabadan daha fazla yakıt harcardı çünkü motosikletin torku daha düşük olduğundan daha fazla devire ihtiyaç duyacaktı.
100 km/h sabit hızla son viteste (6.viteste oluyor galiba) giden bir 600F ile 1600 cc aynı hp'ye sahip bir arabanın hemen hemen aynı yakacağını düşünüyorum.
Zira forumlarda incelediğim kadarıyla (müstakbel alıcı olmanın verdiği merakla) bir 600F'in en aşağı 100km'de ort. 5.5,6 lt yakıt tüketeceği söyleniyor.
1600 cc veya 2000cc bir araç ta uzun yolda 5.5 olmasa bile 6 lt. ortalamasını yakalayabilir.
Motosikletlerin(bahsi geçen 600F'in) daha fazla devir çevirmeleri,farklı şanzıman oranlarına sahip olmaları bir araba kadar yakmalarında etkili muhtemelen.
600F'in 100 km/h hızda 5000 rpm'de seyredeceğini farzedersek bir 1600cc otomobil bu hıza 3000 rpm'de ulaşabilir. (net veriler değildir,varsayımdır)
Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.
devirden ziyade bence ağırlık önemli, birçok koşulda motosiklet daha az yakıt tüketecektir, çünkü çok daha hafif. koşullar derken normal kullanım koşullarından bahsediyorum, devir kesiciye dayayarak düşük viteslerde gitmek düşük devirde kullanılan arabadan daha fazla yakıt tüketimine sebep olacaktır doğal olarak. araçların test verilerinde yazan yakıt tüketimleri 90km sabit hızla eğimsiz ve rüzgarsız yolda, minimum ağırlıkla ve en yüksek viteste yapılır. arabalar daha ağır olduklarından momentumları daha fazladır ve 90km hızda bir motosiklete yakın yakıt tüketimleri olması normaldir..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)