Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

benzine bir kapak yağ katmak iyi geliyomuş

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    21 Aralık 2006
    Şehir
    kütahya
    Motosikleti
    Mondial 151Rs
    zaten fokur fokur yagı motora gonderıyor ne geregı varkı
    [B][COLOR="DarkRed"]:queen:O Şimdi kütahya'Da:queen:[/COLOR][/B]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    05 Eylül 2008
    Şehir
    bursa/karacabey
    Motosikleti
    ramzey gm 200-gy
    merhabalar
    motor sözkonusu olunca dayanamayıp bilgilerimi paylaşmak ihtiyaci duydum
    yakıtlar,karbonhidrojen bieşikleridir.Buna göre,karbon dört değerli bir elementtir,yani dört bileşik oluşturabilir,hidrojen ise tek değerlidir.Bunun sadece bir bileşik oluşturma imkanı vardır.Bir C atomu dört H atomunu bağlayabilir.Olası karbon hidrojen bileşimi sayısı çok yüksek olduğundan C atomlarının kendi halkası ve zincirini oluşturma özellikleri vardır.Yakıttaki hidrokarbonlar düzgün veya dallara ayrılmış zincir veya halka biçiminde sıralanırlar.Normalde saf (katkısız,reforme edilmemiş)benzin molekülleri düz zincir yapıya sahiptir.Buraya kadar benzinin yapısını eşeledik.Şimdi de benzini yakıt olarak inceleyelim
    Benzinli motor yakıtları,hafif gazımsı ve yüksek oranda ateş alma özelliğine sahip olmalıdır.Gazlaşmatırılma ölçülerinden biri ateş alma özelliği ve bu şekilde vuruntuya karşı dayanıklı oktan sayısı için olası kaynama noktasıdır.Yani temel olarak yakıt olarak kullanılacak benzinde iki özellik aranır.Gazlaşabilirlik ve vuruntuya karşı dayanıklılık.
    Gazlaşabilirlik:Benzin sabit kaynama noktasına sahip olmayıp,sadece kaynama alanına sahiptir.Benzinler çeşitli sıcaklıklarda buharlaşırlar.
    Normal Benzin:60...........120 derece
    Süper Benzin:60...........200 derece
    Kolay buharlaşabilen karışım maddeleri kışın motorun kolayçalışmasını sağlar.FAKAT yaz aylarında yüksek sıcaklıklarda tesisatta,pompada ve karbüratörde buharlaşmadan dolayı buhar tamponu oluştururlar.
    Kaynama sayıları
    Benzin:110
    Benzol:100
    Benzin Benzol karışık:105
    Vuruntuya karşı dayanıklılık:İlk önce vuruntu vuruntu nasıl oluşur?
    bildiğimiz üzere motorlar yakıtı sıkıştırarak (hacmini daraltarak)yakarlar.Hava ve yakıt molekülleri silindir içine alınıp piston ÜÖN noktaya yaklaştıkça sıkışmaya,hacmi daralmaya ayı zamanda da basıncın etkisiyle ısınmaya başlar.Bu işlem ÜÖN(üst ölü nokta)sınırında (yallaşık birkaç on derece önce)480-500 derece civarına gelir işte bu noktalar yakıtın kendi kendini tutuşturması için sınır noktalardır.Bu sınırların aşılmasına izin verilmez.Aksi halde kendi kendine tutuşan yakıt 250...200 m/s lik alev hızı ile patlama şeklinde bir yanma meydana gelir.Meydena gelen basınç dalgaları silindir yüzeyinde ve pistonda vuruntulu bir gürültü meydana getirir.Buna,yakıtın kendi kendine tutuşması sonucu ortaya çıkan "vuruntu" (detenasyon) denir.
    sonçları:motor çabuk ve aşırı ısınır,yataklar aşırı yüklenir,yakıt tüketimi artar ve olay sonucu oluşan basıç dalgaları ÜÖN den önce pistona ulaşacağı için pistonu frenler motor gücünü düşürür.
    Motorlar çeşitli sıkıştırma oranlarında imal edilirler.Günümüz modern tip motorlarının 9:1...11.5:1 sıkıştırma ornları olabilir.Sıkıştırma oranı nekadar yüksek olur ise,yanma hacminin ısı alan yüzeyleri okadar küçük olur,soğutma nedeniyle daha az ısı enerjisi kayıp olur.Sıkıştırma sonu basıncı nekadar yüksek olursa,maksimum yanma basıncı o kadar yüksek olur,iş zamanında yanan gazlar daha fazla genleşebilir.Kısaca sıkıştırma oranının arttırılması bir güç artışı getirir.Tabii ki yukarıda sayılan sınırları korumak şartı ile.Eğer bu avantajı kullanmak istiyorsak işte tam bu noktada OKTAN tabir edilen tanım devreye girer.
    Benzinin vuruntuya karşı olan direncine OKTAN diyebiliriz kabaca.Yani yüksek oktantı benzinle dededen kalma motorumuzdan ekstradan daha fazla güç ve verim alamayacağımızı,düşük oktanlı yakıtlarıda günümüz yüksek sıkıştırma oranlı modern motorlarımız da neden kullanamayacağımızı sananırım az çok anlatabildim

    benden şimdilik bu kadar hoşçakalın

  3. #23
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Alıntı mib adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzinin vuruntuya karşı olan direncine OKTAN diyebiliriz kabaca.Yani yüksek oktantı benzinle dededen kalma motorumuzdan ekstradan daha fazla güç ve verim alamayacağımızı,düşük oktanlı yakıtlarıda günümüz yüksek sıkıştırma oranlı modern motorlarımız da neden kullanamayacağımızı sananırım az çok anlatabildim

    benden şimdilik bu kadar hoşçakalın
    Dostum bunları yazıyoruz ama çok bilmişler hala ; yüksek oktan = daha iyi yanma = daha yüksek performans falan yazıyorlar. Piyasada satılan en düşük benzin zaten 95 oktan. Bu nedenle normalden düşük oktanlı benzin kullanmak mümkün değil. Ancak 98 oktana kadar benzin var. Ne zaman oktanın benzinin daha kolay değil daha zor tutuşabilirlik derecesi olduğunu anlarlarsa o zaman yüksek oktanlı ile daha fazla performans alıyorum diye atmaktan vaz geçerler. Eğer 12:1 yada 13:1 gibi kompresyon oranlarına sahip bir race motorunuz varsa durum değişir. Yoksa çin malı scooterinize ne koysanız farketmez.

  4. #24

    Üyelik
    23 Temmuz 2008
    Şehir
    HaTaY
    Motosikleti
    TVS-ApAcHe 150cc MOTORU ÇİFTLEDİM &MONDİAL 125-UAG
    4 zamanlı motorda depoya yağ konabilir hiç bir mahsuru yoktur.bu motorun biraz daha rahat çalışmasını sağlar fazla koymazsanız bujide herhangi bir yağlanma olmaz miktarını iyi ayarlamak gereklidir.pistondaki ve supaplardaki kurumu temizler


    Kamyon şoförleri mazotun daha rahat yanması için yani setan görevi görmesi için mazota yağ katarlar benzin katarlar benzin fazla katılmaz zira pompaya zarar verir kitler çok büyük masraf olur benim bildiğim çok kamyon şoförü var depoya yarıdan fazla yağ koyuyorlar mazot az konuluyor ya beş numara yağ yada 10 numara yağ koyuyorlar yani bunlar mazot değil yağ yakıyor


    sizde deponuza bir miktar koyabilirsiniz ama yağın ince olmasına dikkat edin ve fazla koymayın.
    fazla koyarsanız bir sorun olurmu ?

    sadece buji yağlanır ateşleme yapmaz stop eder ve çalışmaz bujiyi söküp siler tekrar takarsınız düzelir bu bir süre böyle devam eder birbirine yakın oranda koyarsanız motor yolda çekişten düşer ama düz yolda canavar gibi gider

    bunlar yanlış diyen olursada cevabım şudur ben otomotiv bölümü öğrencisiyim 6 senedir bu meslekte çalışıyorum
    [COLOR="Red"]ваиа daЯвє атаиı вєи наЯвє ѕокаЯıм:cat:::shhh::[/COLOR][COLOR="Red"]Ben Kimseyi Kaybetmedim Herkes Beni Kaybetti[/COLOR]

  5. #25
    stubborn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul/Çatalca
    Motosikleti
    Dominar 250
    accuk yağ katalım bakalım nolcek?
    Motora bindiğim için farklı değilim! farklı olduğum için biniyorum...

  6. #26

    Üyelik
    05 Eylül 2008
    Şehir
    bursa/karacabey
    Motosikleti
    ramzey gm 200-gy
    ne diyebilirim herkes motoruna ne istiyorsa koysun ama performans tan çok dert çıkaracağını unutmayın sonuçta üretici firma neyin nekadar olduğunu en iyibilendir ben yinede derimki kullanma kılavuzlarının dışına çıkmayalım

  7. #27

    Üyelik
    19 Şubat 2008
    Şehir
    kocaeli/karamürsel
    Motosikleti
    kanuni racer 200 HEMDE ACİL SATILIK
    ya benzine en ufak bi pislik gelince tekliyo motor bide yağ koyunca benzin ince bi sıvı yağ koyunca o daha kalın olucak ve motor yakmakta zorluk çeker performansta düşecek

    ama dizel olsaydı olurdu dizel motorlarda 10 numara hidralik yağı konuluyo vede motora iyi geliyo
    pompacılık yaptığım zamanlar tır şöförleri koyyodu ordan biliyorum
    imza mimza yok bundan sonra parmak basıcam:cat::cat::cat:

  8. #28

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Biri kuyuya taş atmış

    İki zamanlı motorlarda , eğer yağlama pompası varsa , deopya yağ atmaya gerek yok.
    Ama hani pompada sorun oluşup yağlamayı keserse sorun olmasın diye yine de bir miktar yağ atılabilir.
    (Buraya kadar bilgi 2 zamanlı motorlar için)

    4 zamanlı motorlar için böyle birşey ne duydum, ne gördüm.
    Teknik açıdan faydası olsa bile sağlayacağı yarar devede kulak kalır diye düşünüyorum...
    Yağ miktarını ayarlayamayıp bujiyi, karbüratörü elden çıkarma ihtimali de var sonuçta.

  9. #29

    Üyelik
    05 Eylül 2008
    Şehir
    bursa/karacabey
    Motosikleti
    ramzey gm 200-gy
    iki zamanlı motor ile dört zamanlı motorların yağlama sistemleri tamamen farklıdır.İki zamanlı motor yağı krank karteri üzeinden pistonun AÖN noktada olşturduğu basınç sayesinde silindir yüzeyine pistonun üst yüzeyine denk gelecek şekilde yağlama yapar ama dört zamanlıda işler tamamen ters olarak işler.Yağ krank karterinden pompa aracılığı ile pistonun alt tarafına gelecek şekilde silindir yüzeyine püskürtülür ve kesinlikle bu nedenden dolayı yakıt ve yağ birbirine kesinlikle karışmaz.Aksi halde olduğunda motorumuzun egzost tan mavi duman attığını görürürüz buda hayra elamet bir durum değildir.Yani karter ile yanma odası arasında sızdırma var demektir.Bu da motorumuzun ömrünün sonuna yaklaştığının habercisidir.Zaten iki zamanlı motorlardada pistonun AÖN da yakıt yağ karışımını sıkıştırdığı için ısı ve basınç etkisiyle yağ büyük oranda yakıttan ayrılıp metal yüzeylere yapışma eğilimi gösterir.Buda şu demektir iki zamanlı motorlarda yağ ve yakıt karişsa bile yanma odasına genelde yakıt gider yağ değil

  10. #30
    SaRı39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2008
    Şehir
    Lüleburgaz
    Motosikleti
    Reklama Gerek Yok
    Alıntı mib adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iki zamanlı motor ile dört zamanlı motorların yağlama sistemleri tamamen farklıdır.İki zamanlı motor yağı krank karteri üzeinden pistonun AÖN noktada olşturduğu basınç sayesinde silindir yüzeyine pistonun üst yüzeyine denk gelecek şekilde yağlama yapar ama dört zamanlıda işler tamamen ters olarak işler.Yağ krank karterinden pompa aracılığı ile pistonun alt tarafına gelecek şekilde silindir yüzeyine püskürtülür ve kesinlikle bu nedenden dolayı yakıt ve yağ birbirine kesinlikle karışmaz.Aksi halde olduğunda motorumuzun egzost tan mavi duman attığını görürürüz buda hayra elamet bir durum değildir.Yani karter ile yanma odası arasında sızdırma var demektir.Bu da motorumuzun ömrünün sonuna yaklaştığının habercisidir.Zaten iki zamanlı motorlardada pistonun AÖN da yakıt yağ karışımını sıkıştırdığı için ısı ve basınç etkisiyle yağ büyük oranda yakıttan ayrılıp metal yüzeylere yapışma eğilimi gösterir.Buda şu demektir iki zamanlı motorlarda yağ ve yakıt karişsa bile yanma odasına genelde yakıt gider yağ değil

    o kadar duman nerden çıkıyo o zaman
    Ortadoğu ve balkanların en iyi krosçusu

  11. #31

    Üyelik
    05 Eylül 2008
    Şehir
    bursa/karacabey
    Motosikleti
    ramzey gm 200-gy
    benzinli bir motorun duman atması kesinlikle yağ yaktığı anlamına gelir.Buda bize motorda herhangi bir problemi işaret etmektedir.

  12. #32
    SaRı39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2008
    Şehir
    Lüleburgaz
    Motosikleti
    Reklama Gerek Yok
    kardeşim hem yağ yanmaz diyosun hemde duman atınca sorun var diyosun
    Bu nasıl iş iki zamanlı motorlar duman atınca sorun mu oluto?????
    O zaman derbilerin hepsi sorunluu
    Sitedeki ustaları yolladınız piyasa kimlere kaldıı baksanaa
    Ortadoğu ve balkanların en iyi krosçusu

  13. #33

    Üyelik
    05 Eylül 2008
    Şehir
    bursa/karacabey
    Motosikleti
    ramzey gm 200-gy
    ya isteyen istediğini kullansın ben nitrometan kullanıyorum hepsinden iyi buji de kirletmiyo

  14. #34
    SaRı39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2008
    Şehir
    Lüleburgaz
    Motosikleti
    Reklama Gerek Yok
    Bunun konuyla ne alakası var???????
    Ortadoğu ve balkanların en iyi krosçusu

  15. #35
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    böyle bir şey olsa ustalar benzine yağ koyun derlerdi 4-5 ustayla tanıştım hiçbiri böyle şey demedi. koyunda elinize alın motoru. uzun vadede. adamlar benzini ince temiz ve kolay yanıcı hale getiriyolar, yağ koyup halletmeye gerek yok.
    mazotla karıştır benzini ekonomik olur.

    Alıntı mib adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya isteyen istediğini kullansın ben nitrometan kullanıyorum hepsinden iyi buji de kirletmiyo
    nitrometan ne nasıl kullanılır???

  16. #36

    Üyelik
    05 Eylül 2008
    Şehir
    bursa/karacabey
    Motosikleti
    ramzey gm 200-gy
    nitrometan ne nasıl kullanılır???
    yok dostum sakın böyle birşey yapma.Ben artık konunun uzamasına sıkıldım o yüzden küçük bir espri yaptım yoksa benzin ve nitronun yanış şekilleri farklıdır.Elimde nitrometan kullanan iki zamanlı ve dört zamanlı motorlar var bunların ateşleme sistemleri tamamen farklıdır

  17. #37
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    Alıntı mib adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    nitrometan ne nasıl kullanılır???
    yok dostum sakın böyle birşey yapma.Ben artık konunun uzamasına sıkıldım o yüzden küçük bir espri yaptım yoksa benzin ve nitronun yanış şekilleri farklıdır.Elimde nitrometan kullanan iki zamanlı ve dört zamanlı motorlar var bunların ateşleme sistemleri tamamen farklıdır
    merak ettim bize gelmez zaten yarışcılar kullanıyomuş.
    sonra ateşin üstünde giderim ateşmotor marka olur

  18. #38

    Üyelik
    23 Temmuz 2008
    Şehir
    HaTaY
    Motosikleti
    TVS-ApAcHe 150cc MOTORU ÇİFTLEDİM &MONDİAL 125-UAG
    Alıntı kartalizma07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    böyle bir şey olsa ustalar benzine yağ koyun derlerdi 4-5 ustayla tanıştım hiçbiri böyle şey demedi. koyunda elinize alın motoru. uzun vadede. adamlar benzini ince temiz ve kolay yanıcı hale getiriyolar, yağ koyup halletmeye gerek yok.
    mazotla karıştır benzini ekonomik olur.



    nitrometan ne nasıl kullanılır???
    birincisi benzin zaten kolay tutuşan bir yakıttır ve çabuk tutuşursa bu ekstra yakıt sarfiyatı demektir onun için yanmaya karşı biraz daha direnç göstermesi için benzine oktan katılır dizele ise setan setan mazotun yanmaya karşı olan direncini düşürür buda motorun daha rahat çalışmasını sağlar

    ikincisi motora 4 zamanlı motora her zaman yağ konulması iyi değildir vede biz arada bir araçlarda biraz yağ damlatarak çalıştırıyoruz bu motorun içindeki kurumları dışarı atar aşırısının zararı vardır sürekli kullanılmaması gereklidir arada bir fazla değil bir miktar kullanılmasından bişiy olmaz o dediğin ustalara sor bakalım bir motor yağ yakarmı diye ;)

    sürekli kullanılması ve çok kullanılması yanlıştır bu motoru yorar ve çekişten düşürür kullanılma olayına bakılacak olursa 6 ayda bir senede bir ufak miktarda kafidir kullanım kılavuzunun dışına çıkmayın
    [COLOR="Red"]ваиа daЯвє атаиı вєи наЯвє ѕокаЯıм:cat:::shhh::[/COLOR][COLOR="Red"]Ben Kimseyi Kaybetmedim Herkes Beni Kaybetti[/COLOR]

  19. #39
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Alıntı SaRı39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeşim hem yağ yanmaz diyosun hemde duman atınca sorun var diyosun
    Bu nasıl iş iki zamanlı motorlar duman atınca sorun mu oluto?????
    O zaman derbilerin hepsi sorunluu
    Sitedeki ustaları yolladınız piyasa kimlere kaldıı baksanaa
    Arkadaşım yağ yanmadığı için duman olarak çıkyo zaten egzosttan sadece ısıdan dolayı buharlaşıyo.
    4 zamanlı motoruna bir kapak yağ koymak istiyosan koy. Burda birsürü insan bir yararı yok diyor. Bir iki kişide ben falancada duydum iyi oluyomuş diyor sen hangisine inanıyorsan onu uygula. Depoya koyduğun yağ ile beraber böcek ilacıda koyarsan mahllayi ilaçlarsın egzostan çıkarttığın duman da bir işe yaramış olur.

  20. #40
    SaRı39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2008
    Şehir
    Lüleburgaz
    Motosikleti
    Reklama Gerek Yok
    Alıntı mib adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iki zamanlı motor ile dört zamanlı motorların yağlama sistemleri tamamen farklıdır.İki zamanlı motor yağı krank karteri üzeinden pistonun AÖN noktada olşturduğu basınç sayesinde silindir yüzeyine pistonun üst yüzeyine denk gelecek şekilde yağlama yapar ama dört zamanlıda işler tamamen ters olarak işler.Yağ krank karterinden pompa aracılığı ile pistonun alt tarafına gelecek şekilde silindir yüzeyine püskürtülür ve kesinlikle bu nedenden dolayı yakıt ve yağ birbirine kesinlikle karışmaz.Aksi halde olduğunda motorumuzun egzost tan mavi duman attığını görürürüz buda hayra elamet bir durum değildir.Yani karter ile yanma odası arasında sızdırma var demektir.Bu da motorumuzun ömrünün sonuna yaklaştığının habercisidir.Zaten iki zamanlı motorlardada pistonun AÖN da yakıt yağ karışımını sıkıştırdığı için ısı ve basınç etkisiyle yağ büyük oranda yakıttan ayrılıp metal yüzeylere yapışma eğilimi gösterir.Buda şu demektir iki zamanlı motorlarda yağ ve yakıt karişsa bile yanma odasına genelde yakıt gider yağ değil
    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım yağ yanmadığı için duman olarak çıkyo zaten egzosttan sadece ısıdan dolayı buharlaşıyo.
    4 zamanlı motoruna bir kapak yağ koymak istiyosan koy. Burda birsürü insan bir yararı yok diyor. Bir iki kişide ben falancada duydum iyi oluyomuş diyor sen hangisine inanıyorsan onu uygula. Depoya koyduğun yağ ile beraber böcek ilacıda koyarsan mahllayi ilaçlarsın egzostan çıkarttığın duman da bir işe yaramış olur.
    Usta adamın yazdığı yazıya baksana benden alıntı yapmadan önce
    2 zamanlı yanma odasına yağ gitmezse duman nasıl çıkıcak..
    Yağ ile benzin beraber gider ve yanar
    Hadi yanmadı diyelim ee yanma odasına gitmeden eksozdan nasıl atılcak o yağ?
    Hep grangın orda mı durcak
    Hem iki zamanlıda duman çıkıyosa sorun varmış nasıl yaniiiii
    Buharlaşan yağ mı kurum olur yoksa yanan yağ mı??????
    Ortadoğu ve balkanların en iyi krosçusu


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler