Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Dişlideğişiminde çekişten ne kadar kayıp olur?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    06 Eylül 2008
    Şehir
    İst. Bayrampaşa
    Motosikleti
    Yuki yk 250-4
    Dişli Değiştirirek,toplam sürat arttırmak ,vites aralağı,vs gibi kazanımların yanında kafama çok takılan soru şu; Motorun çekişi düşermi?Yakıt nasıl etkilenir.
    Uygulayan arkadaşlar bilgi verirlerse sevinirim.Şimdiden teşekkür ederim
    Motorum : Yuki yk 250-4
    Paylaşılmayan bilgi değersizdir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    arka dişli BÜYÜRSE motor süratlenir kafa diker,
    uzunda hız düşer rampada rahatlar.....
    arka dişli KÜÇÜLÜRSE motor kalkışlarda yavaşlar,
    rampada zorlanır uzunda hızlanır,
    yakıtıda arttırır...

    sanırım bunlar teterlı olacaktır...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  3. #3
    cycle27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    KINALI KUZU
    motosikletlerde giriş ve son oran diye vites oranları vardır. giriş oranı krank milinden aldığı dönme kuvvetini vites kutusuna aktaracak ara dişli(ki bu dişli daha büyük olur.) son dişlide zaten zincirin arka tekeri döndürmesini sağlayan dişlilerdir. Bu oranlarsa güce göre değişir. Misal olarak giriş dişlisinde benim motorumun oranları 4,055 yani 73/18 dişli oranlarıdır. son oranda 2,235 yani 38/17 dir. eğer giriş dişlisini değiştiribiliyorsan ordan değiştir. Tabi bunu yetkili servise danışman gerekir. böylece arka dişliyi büyütebilirsin.

    Dipnot: Dikkat edersen kendi motorumun bile dişli oranları küçük yani orjinal.(ön dişli büyütme haricinde) tavsiyem motorun orjinalliğini bozmamanızdır. Benim aklımda giriş dişlisini değiştirip arka dişliyi büyütüp arka tekerleğe iletilen torktan kazanç sağlamak ama değmez. çünki bu makina oranlarını azten belirleyen mühendisler en iyi oranları seçmişlerdir.
    [B][I][COLOR="Red"]GAZİANTEP [COLOR="Black"]MT[/COLOR][/COLOR][/I][/B]
    [COLOR="Red"]ŞAHİNEM, ANTEPLİYEM AĞAM[/COLOR][COLOR="Black"]OMUZUMDA MAVZER BİR YÜK[/COLOR][COLOR="Red"]DÜŞMANLA, YUMRUKLARIMLA SAVAŞACAĞIM[/COLOR]
    [COLOR="Black"]YUMRUKLARIM MEMLEKET KADAR BÜYÜK. [/COLOR]

  4. #4

    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    izmir/bornova
    Motosikleti
    mct-250
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arka dişli BÜYÜRSE motor süratlenir kafa diker,
    uzunda hız düşer rampada rahatlar.....
    arka dişli KÜÇÜLÜRSE motor kalkışlarda yavaşlar,
    rampada zorlanır uzunda hızlanır,
    yakıtıda arttırır...

    sanırım bunlar teterlı olacaktır...
    serkanADH13 kardeş Arka dişilinin küçülmesinde yakıt artmaz tam tersi azalır.Bünün sebebi örneğin 8000 devirde maksimum hıza ulaşan makina dişli küçülmesiyle bu hızı 6000 devir gibi bir rakamda ulaşır buda krangın daha yavaş dönmesine ve devirin düşmesine yol açar titreşim azalır yakıt düşer ve uzun yolda daha rahat seyretmesine yol açar makinanın.

  5. #5
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Alıntı plarimed500 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    serkanADH13 kardeş Arka dişilinin küçülmesinde yakıt artmaz tam tersi azalır.Bünün sebebi örneğin 8000 devirde maksimum hıza ulaşan makina dişli küçülmesiyle bu hızı 6000 devir gibi bir rakamda ulaşır buda krangın daha yavaş dönmesine ve devirin düşmesine yol açar titreşim azalır yakıt düşer ve uzun yolda daha rahat seyretmesine yol açar makinanın.
    dostum arka dişli ufaldıgı zaman motor azda olsa zorlanırr,
    buda yakıtı arttırır,
    arastır ve gör...

    benım motorumda bu mevcut çünki,
    kendımden biliyorum:D
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  6. #6

    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    izmir/bornova
    Motosikleti
    mct-250
    Zorlanma faktörü var tabiki.Bu faktör motorun tork gücüyle alakalı.Tork gücü yüksek olan makineler dişli değişimlerinde ataklığından çok bişey kaybetmezler.Arkadaşta yuki 250 cc yazıyor.sanırım 2 silindirli bir cruiser.Çift silindirlilerde tork gücü daha yüksek olacağından dişlisini ufaltması vibrasyonunu ve son süratini arttırır.Rampalarda pek hissediceğini sanmıyorum.Tabi yine kendi isteğine kalmış bişey.

  7. #7
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    elbette herkesın yaptıkları kendı isteklerı dogrultusunda oluyor,
    kımse kımseyı sorgulayamaz ve yargılayamaz,
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  8. #8
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Alıntı plarimed500 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    serkanADH13 kardeş Arka dişilinin küçülmesinde yakıt artmaz tam tersi azalır.Bünün sebebi örneğin 8000 devirde maksimum hıza ulaşan makina dişli küçülmesiyle bu hızı 6000 devir gibi bir rakamda ulaşır buda krangın daha yavaş dönmesine ve devirin düşmesine yol açar titreşim azalır yakıt düşer ve uzun yolda daha rahat seyretmesine yol açar makinanın.
    hacı senin dedigin ön dişli için gecerli benim tahminimce
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  9. #9

    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    izmir/bornova
    Motosikleti
    mct-250
    Alıntı sedat_57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hacı senin dedigin ön dişli için gecerli benim tahminimce
    Ön dişli değişimi ile arka dişli değişimi motoruna bağlı olarak değişiyor hacım.mesela 250lik jinlunlarda ön dişli yerinde fazla mesafe olduğundan ötürü pek arka dişliye müdahale edilmiyor.Fakat mct 250 lerde ön dişli ile oynayamıyorsun lakin yer yok bu yüzden arka dişli 34 dişten 31' hatta daha küçüğüyle değiştiriliyor.Önde oynayacağımız 1 diş arkada 3 dişe tekamül ediyor yani önden bir diş yükselttiğinde arkadan 3 düşürmüş oluyorsun.

  10. #10
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    ömer ben ön 15 lik dişliyi 17 yaptırdım motor epey rahatladı gidişi gzeldi kalkışları yavaştı ama sürüş keyfi güzel olmuştu. bağırma ve titreme azaldı. ama uzun yola gideyim dedim iki kişi rampaları zor çıktı dedim 150cc motor böyle yaparsa dedim meğer dişlidenmiş sonra 16 lık taktırdım şimdi daha iyi rampa, uzun yol, çok değilsede seri iyi yani. sen ön dişliyi bir numara büyült. 5 lira falan zaten. 100 lük motorda 14 lük vardı 15 taktım kalkışı çok yavaş oldu. dişli büyültünce vites aralığı uzar bence yakıtta düşer devir fazla yüksek olmayacağından. 15 lik dişlide hemen vites istiyodu bağırıyordu motor. sende benim gibi motorla çok uğraşıyosun Allah para versinde iyisine binelim.

  11. #11

    Üyelik
    30 Ağustos 2006
    Muhtemel dişli oynamalarında hız-güç denkleminde ufak farklar yaşasakta en doğru oranın orjinal dişlilerle yakalandıgı muhtemel.arkaya bir diş küçük takıldıgında aynı süratte devir sayısı azalmasına rağmen hızlanma süresi uzadığından ,bizde bu süreyi farkında olmadan kısaltmak için gaza asıldığımızdan yakıt düşmesi diye birşey olmuyor.Belki rüzgarsız uzun yolda biraz düşebilir.Motarda cc-bg-tork yani modifiye yapılmadan dişli ile oynamak pek birşey sağlamıyor.Yalnızca dişli satışları artıyor,birde meraktan kurtuluyoruz.

  12. #12
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    motorun son viteste maximum devre çıkabilecek gücü üretiyorsa dişli değiştirmek mantıklı olabilir. motor gücün yeterliyse ön dişliyi atıyorum 14ten 15e büyüttüğünde maksimum hızın eski maksimum hızının 15/14 katı olur. çekişinde 14/15 oranında düşer.
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  13. #13

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arka dişli BÜYÜRSE motor süratlenir kafa diker,
    uzunda hız düşer rampada rahatlar.....
    arka dişli KÜÇÜLÜRSE motor kalkışlarda yavaşlar,
    rampada zorlanır uzunda hızlanır,
    yakıtıda arttırır...


    sanırım bunlar teterlı olacaktır...
    bir o kadar da debriyaj balatası gider
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  14. #14

    Üyelik
    16 Haziran 2008
    Şehir
    DENİZLİ
    Motosikleti
    KANUNİ RACER 200cc
    slm beyler bendede racer 200 var benim ön dişi 17 yaptım yani 15 den 17 büyüttüm ama arka orjinal duruyo fakat ben arkayıda küçültmek istiyorum mesela 40 a düşürsem düz yolda şu anda yaptığı hızın daha üstüne çıkarmı (şu anda 130 yapıyo)

  15. #15
    DooMsDaY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2006
    Şehir
    Kütahya/Merkez
    Motosikleti
    kawasaki en500
    peki arkadaşlar hazır forum açılmışken 2 gün önce ön dişiliyi bir diş küçülttüm bende de 250 cruiser var motorun çekişi düşükgibigeliyordu servis ön dişliyi küçülktelim biraz daha seirleşir dedi. takım olarak zincir ve dişli aldım maliyeti uygun motor kalkışlarda baya farkedece şekilde değişti vites araları kısaldı vibrasyon azda olsa arttı, ayrıca max speed de sanki biraz yükselme oldu. bildiğim kadarıyla hızıın düşmesi lazım ama ben bunu dişli küçülttüğümzaman motorun devrinin yüksek olmasına ve 5. vitese daha devirli birşekilde yükselesine bağlıyorum. doğrumudur bu konuda benide aydınlatsanız fena olmaz

  16. #16
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    Alıntı DooMsDaY adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki arkadaşlar hazır forum açılmışken 2 gün önce ön dişiliyi bir diş küçülttüm bende de 250 cruiser var motorun çekişi düşükgibigeliyordu servis ön dişliyi küçülktelim biraz daha seirleşir dedi. takım olarak zincir ve dişli aldım maliyeti uygun motor kalkışlarda baya farkedece şekilde değişti vites araları kısaldı vibrasyon azda olsa arttı, ayrıca max speed de sanki biraz yükselme oldu. bildiğim kadarıyla hızıın düşmesi lazım ama ben bunu dişli küçülttüğümzaman motorun devrinin yüksek olmasına ve 5. vitese daha devirli birşekilde yükselesine bağlıyorum. doğrumudur bu konuda benide aydınlatsanız fena olmaz
    ön dişli küçülürse maksimum hız sittin sene bi gram artmaz teorik olarak. belki yol meyillidir hafiften.
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  17. #17
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    evet ön dişli küçülürse hız artmaz motor daha çok bağırır. ben 15 lik ve 16 lıkta aynı hızı yapıyorum ama 16 lıkta motor fazla bağırmıyor, 9-9,5 devire ulaşıyor.

  18. #18

    Üyelik
    16 Haziran 2008
    Şehir
    DENİZLİ
    Motosikleti
    KANUNİ RACER 200cc
    beyler hani benim soruma cevap?????

  19. #19

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    arkadaslar biraz mantık kullanın lisede kı fızık dersındekı dişli çarkları dusunun

    on dıslı kucuk arka büyük olursa güç üretir seri olur
    on dıslı buyuk arka kucuk olurda hız üretir ama iyi bir mühendistlik yapılmazsa motor yerınden kalkmayabılır

    ya on dıslıyı büyült yada . arka dişliyi küçült yada hiç elleme bırak orjinal kalsın
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  20. #20

    Üyelik
    16 Haziran 2008
    Şehir
    DENİZLİ
    Motosikleti
    KANUNİ RACER 200cc
    yukarıdaki soruma cevap verecek bi motorcu kardeşim yokmu burda


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)