Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Emme manifolt contası yırtıldı.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Motorum(GT250R) ilk çalıştırmalarda zaten zorlanarak çalışıyordu.

    Geçenlerde motoru karbüratör temizleme niyetiyle sökerken bir baktık ki(usta ile) emme manifolt contası çatlamış. Zaten benzin kokusu da geliyordu ara ara. Demek benzin de sızdırıyormuş. Muhtemelen basit bir lastik kullandıklarından böyle birşey olmuş.

    Sadece arkadaki silindirin manifolt contası çatlak ama ikisini de değiştirmek lazım.

    Plastiğin muhtevasından olacak ki sıcaklık değişimlerine falan dayanamamış. (daha 1 yıllık motor sonuçta)


    Dün ST bayisini aradık parça için. Sonra kafa dank etti. Adamlar enjeksiyona geçti tabi.

    Global'den parça sipariş edilecek bakalım. Aslı bir lastik.(keşke kaliteli bir lastik olsa idi) Bu parça lastik ama her motorunki farklı imiş tabi. Global'den temin edilmezse uğraştıracak bizi.

    Olmazsa karbüratörü ele alıp-olursa- uydurma birşeyler yapacağız.

    Motor zor falan çalışıyordu ama ne güzel yürüyordu. Geçen o bölgeyi kurcalayınca yırtık iyice genişledi. Eve zar zor getirdim. Motor üst devirlerde yürüyor ama alt devirde hava almadan ötürü stop ediyor gaz kesilince. Yatıyor bizim taka şimdi kapıda. O mesele hallolmadan da yürümez muhtemelen.

    Allah'tan Bolu'ya gidişimde böyle birşey başgöstermedi. Yoksa beni yolda bırakırdı.

    Motoru zor çalışan varsa o kısma dikkat etsin. Aklınızda bulunsun ki önceden müdahale edesiniz. (soğukken ilk çalıştırma zorlu oluyor ama motor ısınınca pek birşey farketmiyor. Ara ara gaz yemelerde nazlı oluyor tabi)


    İşin soru kısmına gelirsek;

    Bu contayı uydurma şekilde yapabilir miyiz,conta yerine farklı birşey yerleştirebilir miyiz? (illaki lastik mi olması lazım). V2 bir makina mı lazım benzer conta için? Veya aklınıza gelen çözüm önerileri nedir?

    Burada ustalar çok iken buraya danışalım. Teknik konularda aklıma gelenler ; GKN, Extrema, İhtiyar,Eyong (aklıma gelmeyenler haklarını helal etsinler ve alınmadan bildiklerini bizimle paylaşsınlar)

    Not : Bu konuyu görüpte sağa sola konu taşıyan arkadaşlar Hyosung'u karalama içine girmesinler. Her motorda olacak şeyler bunlar.

    Not2: Nerde o eski forumlar. Geyikler gırla giderken teknik meseleler konuşulmaz olmuş! (sözüm meclisten dışarı) (Hyosung ile ilgili bir foruma danıştımda Hyosung'un sadece adı var galiba artık orada!)
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Benden bahsetmediğin için hakkımı helal etmiyorum sana
    Bu tip contaları sanayide kestirebilirsin. Düz tabla şeklinde ısıya dayanıklı malzeme oluyor. Lastik yada amyant katkılı kağıt olanlar var. Sanayide eskisinden kalıbını çıkarıp keserler. İşini göreceğini tahmin ediyorum. Benim motorlarda da hep kestiriyoruz bunları yoksa Almanyadan falan getirtmek üzer bizi.

  3. #3
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Hocam sizi unutmuşum hakkaten.

    Özelden soracaktım hatta size bu hususu

    Bu işler ile kimler uğraşır acaba?

    Karbüratörden bu lastikleri söküp uydurma yoluna gideyim olmazsa.

    Belki daha kaliteli bir malzeme bulabiliriz.
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  4. #4
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Valla benim ihtiyacım olduğunda burdaki ustam hallediyor.
    Sanayide bir sorsan kim yapıyor bu conta işlerini. Şaşmazda yada şehir içinde Yıba çarşısının arkasında bulabilirsin belki.

  5. #5
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Babam yeni bir tür(yumuşak ama kırılmayan bir tipmiş galiba)akrilik ile bu işin dökümünü biz yapalım diyor ama o türlü birşey olmaz galiba (diş hekiminin yapacağı iş olmadağını anlatamadım kendisine )


    Ben bir ara karbüratörden bu contaları söküp bunlar elime alayım ve çapına göre benzer birşey yaptırmaya uğraşayım olmazsa. (ikisi farklı farklı imiş galiba)

    Yiba'da parça bulacağımızı söylemişti bir arkadaş daha. Olmazsa oraya da bakayım.

    Sağolasın hocam duyarlılığın için.


    Ankara'da bu işi "şuradaki usta yapar" diyen bir arkadaş çıksa tam süper olacak.
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  6. #6
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Alıntı asm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Babam yeni bir tür(yumuşak ama kırılmayan bir tipmiş galiba)akrilik ile bu işin dökümünü biz yapalım diyor ama o türlü birşey olmaz galiba (diş hekiminin yapacağı iş olmadağını anlatamadım kendisine )
    Babanıza selam söyleyin bende diş hekimiyim ama yumuşak akrilik ısıya hiç dayanıklı değildir bu nedenle olmaz. Bu tip contalar yanmaz silikon malzemeden yapılıyor. Eğer bulamazsan silikon kullanmayı deneyebilirsin. Normal silikon değil ama conta silikonu satıyorlar. Sürüp şeklini veriyorsun donuncada parçaları birleştiriyorsun conta görevi görüyor.



    not:akriliği bir çok tamir işinde kullanıyorum çok da başarılı oluyor ancak ısıya maruz kalacak yerlerde kullanmıyorum tutuşabilir bile...

  7. #7
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Sanayide contacilar vardir , bende kendi motorumda parca sikintisi yasadigimdan zamanla ogrendim bunlari , contaci sana uygun conta keser ve ayarlar maaliyeti dusuktur. Artik tornaci , rekorcu , contacilarin hepsini tanir olduk.
    Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  8. #8
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Babanıza selam söyleyin bende diş hekimiyim ama yumuşak akrilik ısıya hiç dayanıklı değildir bu nedenle olmaz. Bu tip contalar yanmaz silikon malzemeden yapılıyor. Eğer bulamazsan silikon kullanmayı deneyebilirsin. Normal silikon değil ama conta silikonu satıyorlar. Sürüp şeklini veriyorsun donuncada parçaları birleştiriyorsun conta görevi görüyor.



    not:akriliği bir çok tamir işinde kullanıyorum çok da başarılı oluyor ancak ısıya maruz kalacak yerlerde kullanmıyorum tutuşabilir bile...
    Aleyküm Selam

    Sıvı conta işine bakacağım olmazsa. Tavsiyeleriniz için çok sağolun.

    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanayide contacilar vardir , bende kendi motorumda parca sikintisi yasadigimdan zamanla ogrendim bunlari , contaci sana uygun conta keser ve ayarlar maaliyeti dusuktur. Artik tornaci , rekorcu , contacilarin hepsini tanir olduk.

    İşimizin contacılarda olduğunu öğrenmiş olduk.

    Teşekkür ederim sizlere.

    Teorikte bazı şeyleri bilmemize rağmen -motor,araba hususunda- başımıza birşey gelmedikçe pratikte gelişmiyor tabi.
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  9. #9
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    şimdi ben doğru anladıysa ve emme manifoldunun boğazının silindire birleştiği yerde arada kalan contaysa kesinlikle sipariş vs.. işiyle uğraşma,
    motorun boşuna yatmasın yazık, bi contacıya gidip emme manifoldu nu da göürürsen oraya birebir conta kesebilir..
    ısıya dayanıklı ile bi işin yok, sonuçta orda çok fazla ısı yok
    gittiğin contacıya orda çok fazla ısı olmadığını ama benzin geçtiğini söylersen sana gereken contayı hazırlar verir sende montajını yaparsın..
    eski conta parçalanmadıysa kalınlığına dikkat et, çok bi far kolmaz ama, orjinal boyut olması senin avantajına..
    sıvı conta da bi çözüm, hatta yırlılan contanın üstüne sıvı basıp kapatsan dahi olur, çünkü orda ne yük var nede ısı..
    ben debriyay tasının kapağını komple sıvı contayla kapattım
    ama en güzel çözüm conta kestirmektir, şu an benim kapak kaçırıyo, her gece altını bezliorum yerleri yağlamasın die
    GKN MOTORS

  10. #10
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η
    geçmiş olsun olur böyle şeyler, motorla alakalı değil ama benim bitane megane 1 2001 model bi arabam var aynı şekil emme manifoltu contalar parçalanmıştı. 7 yıllık conta tabi olacak o kadar. sonrasında usta conta aramayalımk boşver en güzeli silikon dedi!!!! demez olaydı silikon ile manifolt başlarını oturttu 1 ay idare etti 1 ay sonra baska bir tamirciye gittim ve silikonlar yok olmus! =)

    dedıgın gıbı gaz kestıgımde araba bı yuksek devır bı dusuk devır sureklı devır yuksek kucuk olarak calısıyordu cunku hava alıyordu otomatik oldugu ıcınde ıstop etmıyordu ama yuksek devırde calısıp cok yakıyordu.

    bunu neden anlattım.

    silikon ile hallolur diyen hiç bir tamirciye sakın yaptırma aklında olsun
    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi

  11. #11
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şimdi ben doğru anladıysa ve emme manifoldunun boğazının silindire birleştiği yerde arada kalan contaysa kesinlikle sipariş vs.. işiyle uğraşma,
    motorun boşuna yatmasın yazık, bi contacıya gidip emme manifoldu nu da göürürsen oraya birebir conta kesebilir..
    ısıya dayanıklı ile bi işin yok, sonuçta orda çok fazla ısı yok
    gittiğin contacıya orda çok fazla ısı olmadığını ama benzin geçtiğini söylersen sana gereken contayı hazırlar verir sende montajını yaparsın..
    eski conta parçalanmadıysa kalınlığına dikkat et, çok bi far kolmaz ama, orjinal boyut olması senin avantajına..
    sıvı conta da bi çözüm, hatta yırlılan contanın üstüne sıvı basıp kapatsan dahi olur, çünkü orda ne yük var nede ısı..
    ben debriyay tasının kapağını komple sıvı contayla kapattım
    ama en güzel çözüm conta kestirmektir, şu an benim kapak kaçırıyo, her gece altını bezliorum yerleri yağlamasın die
    Evet GKN hocam aynen dediğin yerdeki conta.

    Hocam sıvı conta olayı benimde aklıma geldi. (hatta nette bakınıyordum şimdi )

    Isıya dayanıklı olanları da varmış. Olmazsa o türlü birşey uygularız.

    Tavsiyelerin için sağolasın.


    Alıntı VaScO1925 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçmiş olsun olur böyle şeyler, motorla alakalı değil ama benim bitane megane 1 2001 model bi arabam var aynı şekil emme manifoltu contalar parçalanmıştı. 7 yıllık conta tabi olacak o kadar. sonrasında usta conta aramayalımk boşver en güzeli silikon dedi!!!! demez olaydı silikon ile manifolt başlarını oturttu 1 ay idare etti 1 ay sonra baska bir tamirciye gittim ve silikonlar yok olmus! =)

    dedıgın gıbı gaz kestıgımde araba bı yuksek devır bı dusuk devır sureklı devır yuksek kucuk olarak calısıyordu cunku hava alıyordu otomatik oldugu ıcınde ıstop etmıyordu ama yuksek devırde calısıp cok yakıyordu.

    bunu neden anlattım.

    silikon ile hallolur diyen hiç bir tamirciye sakın yaptırma aklında olsun
    Sağolasın

    Silikonu kullanan ustamın ellerinden öper,müşterilerine selam ederim.


    Adam aradan çıksın diye kıytırık bir çözüm bulmuş hemen demek ki.
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  12. #12
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Yırtılan meletler bunlar. Bugün karbüratör ve silindirlerin arasından biraz uğraşacak aldım bu meletleri.

    Yapıştırma yoluna gidilirse beni uğraştırmayacak. Yapıştırılabilir mi dersiniz? (ya çıkma mıkma birşeyler bakacağım artık V-Twin motorlardan)








    Akrilik ile 3 defa tamir ettiğim aynamı çocukler nereleriyle kırıyorlarsa kırmışlar gene. (çardağın duvar hizasında gezerken bir tarafları çarpıyor galiba)

    Çıraklıktan kurtulamayacağız anlaşılan.
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  13. #13
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Yırtılan parça manifolt contası değil manifolt körüğü. Tamir yoluna gitmeyip yenisini alman gerekecek gibi gözüküyor.

  14. #14
    ALİ DEMİR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    R' lı bişiler düşünüyom
    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yırtılan parça manifolt contası değil manifolt körüğü. Tamir yoluna gitmeyip yenisini alman gerekecek gibi gözüküyor.
    evet fotolara bakınca bende körük olduguna karar kıldım aklısın bu tur durumlarda servısten orjin parca cok daha saglık lı olur...
    zeki çevik ve ahlaksızım beni böle seven manitanın hastasıyım

  15. #15
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yırtılan parça manifolt contası değil manifolt körüğü. Tamir yoluna gitmeyip yenisini alman gerekecek gibi gözüküyor.
    Bende sökene kadar conta diye biliyordum ama dediğiniz gibi körük bu. (yapısı itibari ile neyse o tür birşeyi yapıştıran bir madde olmalı aslında)

    Yenisini almak(beklemek) uğraştıracak bizi anlaşılan.
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  16. #16
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Alıntı asm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende sökene kadar conta diye biliyordum ama dediğiniz gibi körük bu. (yapısı itibari ile neyse o tür birşeyi yapıştıran bir madde olmalı aslında)

    Yenisini almak(beklemek) uğraştıracak bizi anlaşılan.
    Yenisi gelene kadar derby-bally gibi bir yapıştırıcyla yapıştırıp. Genişbir kelepöe ile sıkarak kullanabilirsin belki. Yapıştırıcıyı sürdükten sonra mutlaka 20 dakika bekle. Daha sonra iyi yüzünü birleştirip dışından kelepçe il sık. Böyle tutturabilirsin diye düşünüyorum.

  17. #17
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yenisi gelene kadar derby-bally gibi bir yapıştırıcyla yapıştırıp. Genişbir kelepöe ile sıkarak kullanabilirsin belki. Yapıştırıcıyı sürdükten sonra mutlaka 20 dakika bekle. Daha sonra iyi yüzünü birleştirip dışından kelepçe il sık. Böyle tutturabilirsin diye düşünüyorum.
    Hocam dün sıvı conta ile yırtık bölgeleri yapıştırdım ve etraflarını conta ile çevreledim.

    Isıya dayanıklı bir lastik,bant vs. yerleştirebilirsem onun üstüne kelepçe koyarak bir süre idare edebiliriz. Belki uzun bir süre idare eder ama yenisini almada fayda var.
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  18. #18
    emrahkrm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Versys '07
    dostum senin yaşadığının aynısını ben f650 imde yaşadım.derbi,bali,silikon,sıvı conta iş görmez sebebi benzin bu maddeleri eritiyor.araştırmalarım sonucu(bizde işyerinde o ring tamir ediyoruz)LOCTİTE 406 lastik kauçuk yapıştırıcıyla hallettim.yeni parçayı alıp takana kadarda 2000 km sorunsuz bindim.yenisi ile değiştirdiğimde de hala sağlamdı.2. bir alternatifin aynı çapta hortum almak ancak silindir tarafına bağlanan kısmı kelepçeyle tuttturamıyacaksın.bunun için elindeki boğaz lastiği ile tornacının yolunu tut.lastiğin silindir tarafının aynısını alüminyumdan yaptır fakat kelepçe takmak için boğaz bıraksın.önce alüminyum parçayı silindire takıp aynı çapta alacağın herhangi bir hortumu takabilirsin böylece.

  19. #19
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    birdaha yırtılmasını istemiyorsan sağlam bir tornacıya git ve o körüğün aynısından yaptır.
    Altına normal conta koyarsın karbüratör girişini yine kısa bir körükle halledersin fakat bu sana pahalıya malolur.
    Aslına bakarsan bikaç çinlinin manifoltuna benziyor
    Biraz araştır istersen
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  20. #20
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Alıntı emrahkrm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum senin yaşadığının aynısını ben f650 imde yaşadım.derbi,bali,silikon,sıvı conta iş görmez sebebi benzin bu maddeleri eritiyor.araştırmalarım sonucu(bizde işyerinde o ring tamir ediyoruz)LOCTİTE 406 lastik kauçuk yapıştırıcıyla hallettim.yeni parçayı alıp takana kadarda 2000 km sorunsuz bindim.yenisi ile değiştirdiğimde de hala sağlamdı.2. bir alternatifin aynı çapta hortum almak ancak silindir tarafına bağlanan kısmı kelepçeyle tuttturamıyacaksın.bunun için elindeki boğaz lastiği ile tornacının yolunu tut.lastiğin silindir tarafının aynısını alüminyumdan yaptır fakat kelepçe takmak için boğaz bıraksın.önce alüminyum parçayı silindire takıp aynı çapta alacağın herhangi bir hortumu takabilirsin böylece.
    Sıvı contada yanıyorsa bu meleti hiç tamir ile uğraşmayalım o zaman dediğiniz gibi.

    Dediğiniz yapıştırıcı ile yapıştırıp bir süre kullanayım olmazsa.

    Sağolun tavsiyeleriniz için.

    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    birdaha yırtılmasını istemiyorsan sağlam bir tornacıya git ve o körüğün aynısından yaptır.
    Altına normal conta koyarsın karbüratör girişini yine kısa bir körükle halledersin fakat bu sana pahalıya malolur.
    Aslına bakarsan bikaç çinlinin manifoltuna benziyor
    Biraz araştır istersen
    Tavsiyen için sağol hocam.


    Bugün Hyo bayiine gittiğimde bu parçaları buldum.(hayret ettim aslında,ellerinde epeyde parça varmış!) Lakin ustaları olmadığı için net bir fiyat veremediler.

    Bunların tekine 35 ytl dediler aşağı yukarı. Net fiyat veremedikleri için alamadım bu meletleri.
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler