Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

motor söküp toplamak...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    Alıntı espri kutusu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hıııım, evet dediğin çok doğru, demekki ne oluyomuş benim sorduğum soru otomatikman saçma oluyomuş peki hocam hani insan ikinci el bi motor almaya giderya, orada saf saf ustayı izlememek için ne yapıcaz, yani şimdi motor alana kadar böyle bön bi şekilde kalıcaz mı? motoru aldıktan sonra mı motor bilgimiz yerleşmeye başlayacak...?
    tabiki de ilk başlarda dışardakiparçaları bunlardan kastım hava filtresi, far ampülü, benzin filtresi gibi basit parçalarla başlarsın zamanla rolanti ayarını hava ayarını filan örenirsin öle öle kendi çapında eğlenir gidersin

    Alıntı espri kutusu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yani anlaldığım kadarıyla bana " sen motor almadan bu işi öğrenmenin mümkünatı yok " diyosunuz sanırım...
    e tabi önce malzeme lazım kaşık çatal kolay

    Alıntı eric_cartman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    onun yerine bi tane ybr125 alıp s
    ökseler baksalar içine ne var ne yok diye aynısını yapamazlar mı ki
    çinlilerden korkuyorum ben yaparlar kesin
    zaten yapıyorlar da birebir aynısını yapamazlar. çünkü her tür insan hayatını kolaylaştıran ürün üreticilerinin araba, elektronik gereçler, giyim eşyası vs vs firmaların bu konuda takipçileri vardır. en kısa sürede taklit edildiklerini anladıklarında olay mahkemeye intikal eder. ve çoğu zaman bizim bu tür hadiselerden haberlerimiz olmaz. kendi aralarında hallolur giderler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    ilk motorum bisandı 150cc 4 zamanlı tek silindir son cıvatasına kadar söktüm kayinçok motorcuydu sakın sökme dedi dinlemedim söktüm yanlızzzzzzzz anun benim zekamı küçümsemesi beni ben bunu yapıcam inadımı tetikledi...sökmeden önce şarzı tamdolu resim çekebilen bir telefon sökmeden önce resimlerini çektim sonra resimleri numaraladım sökmem 1 buçuk saatimi aldı toplarken hiç vida arttırmadan hatta adi çinliler eksik vada takmışlar burası espirideğil gerçek...3saatte topladım marşa bastım fıstık gibi
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  3. #23
    slayer2694 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2007
    Şehir
    Eskişehir-Diyarbakır
    Motosikleti
    2014 zx636r
    ben bu tür bilgi ve dökümanların verilmesine karşıyım.öğrenmek içinse eyvallah ama kendi işimi kendim görürüm şeklinde düşünen arkadaşlara yardımcı olmak istemem.çünkü hem bu işten ekmek yiyen insanlar var hemde kolay bişey sanılan bu iş aslında sandığınız kadar kolay değil.o motor dağıtıp toplayamayınca zaten yine ustana götürcen.ben bu şekilde bi motor alsam normalde alacağımın 2 katı para isterim.çünkü kendi dağıttığın motoru toplamak her zaman daha kolaydır.ki zaten öğrenmek için istenilen bilgi internette kolayca bulunabilir.servis manuellerine baksanız bile az çok bi fikir sahibi olursunuz.ancak yabana attığınız bu mesleğin okulları var ve bu iş okullada bitmiyo yılların tecrübesi gerekiyo.sandığınız kadar kolay değil arkadaşlar.bu işlere giren arkadaşlarımın hepsi bi süre sonra vaz geçtiler muhtemelen sende vaz geçiceksin ama yinede yardım istersen msnimi ekle ben sana çalışma sistemini anlatırım parçaları tanıtırım bi kaç ufak tefek arızadan,bakımdan bahsederim.

  4. #24
    espri kutusu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul/avcılar
    Motosikleti
    gsr600 gitti :'( er6n geldi :D
    Alıntı slayer2694 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben bu tür bilgi ve dökümanların verilmesine karşıyım.öğrenmek içinse eyvallah ama kendi işimi kendim görürüm şeklinde düşünen arkadaşlara yardımcı olmak istemem.çünkü hem bu işten ekmek yiyen insanlar var hemde kolay bişey sanılan bu iş aslında sandığınız kadar kolay değil.o motor dağıtıp toplayamayınca zaten yine ustana götürcen.ben bu şekilde bi motor alsam normalde alacağımın 2 katı para isterim.çünkü kendi dağıttığın motoru toplamak her zaman daha kolaydır.ki zaten öğrenmek için istenilen bilgi internette kolayca bulunabilir.servis manuellerine baksanız bile az çok bi fikir sahibi olursunuz.ancak yabana attığınız bu mesleğin okulları var ve bu iş okullada bitmiyo yılların tecrübesi gerekiyo.sandığınız kadar kolay değil arkadaşlar.bu işlere giren arkadaşlarımın hepsi bi süre sonra vaz geçtiler muhtemelen sende vaz geçiceksin ama yinede yardım istersen msnimi ekle ben sana çalışma sistemini anlatırım parçaları tanıtırım bi kaç ufak tefek arızadan,bakımdan bahsederim.
    eywallah hocam sağolasın, dediğinde haklısın ama bizde kendi işimizi kendimiz görelim düşüncesiyle yazmıştım, zaten gözü kesmeyen veya kesipte toparlayamayan arkadaşlar yine servise götürüyo ama bi bakımdan da şöyle, servisler allah için kazıkçı, adamlar 50ytl lik parça takıyo 200ytl lik işçilik istiyo bu da bence yanlış..
    ben bi suzuki tl1000s alıcısı oldum, adam krank değişicek dedi, eyvallah dedik, servis 1000ytl krank 1000ytl işçilik istedi, sence bu doğrumu, bence yanlış, tamam 300-500ytl istersin ama gidipte 1000ytl işçilik istemesi bana abest geldi, sizce doğru mu?
    yeni ufuklara yeni motorla devam... ;)

  5. #25
    kalipso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2007
    Şehir
    Samsun
    sökemezsin söksende toplıyamazsın zor parcaları çok karışık toplamaksa bi hayli zor

  6. #26
    tyler_durden - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2006
    Şehir
    Indianapolis
    Motosikleti
    Yamaha XT225
    sökmek oldukça basit. fakat toplamak biraz zahmetli oluyor. sana orta halli bir lokma seti, yıldız seti ve tork anahtarı lazım. ben kendim dağıtıp topluyorum, ingilizce bir yayın bulmuştum ordan öğrenmiştim. tüm bakımları da kendim yapıyordum ve motorum saat gibi çalışıyor. normalde scooter motorlar 80'in üzerine pek çıkamaz. benimki modifiyesiz olmasına rağmen 95e kadar geliyor.
    kullandığım o yayını türkçeye çeviriyordum, çeviri bittikten sonra rapide atıp foruma verecektim, yarısından fazlasını da çevirmiştim, resimli anlatımdı tamamı, ne için hangi alet lazım her şey vardı. fakat harddiskim bozuldu ve hepsi gitti :(

    motoru söküp takmak için çok önemli 2 şey lazım,
    1-el becerin olmalı
    2-gözü kara olmalısın
    Ama yapmayın diyordu Tanrı, o daha bir çocuk...!!!
    Nükleere H A Y I R!!!!!
    **01 JJ 743**

  7. #27

    Üyelik
    30 Nisan 2008
    Şehir
    Yaşamıyorum.
    Motosikleti
    yakında geliyo :)
    Alıntı BBRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motora 2, el söküp takmaktan korkmayacağınız ve sanayide iyi çevre yapacağınız bir aletle başlayın ... ama yedek parçası bulunsun ...kısa zamanda debriyaj balatası, piston, sekman, piyano, krank, nedir nasıl çalışır öğrenirsiniz ilerde kullanacağınız motorlara çok daha sağlıklı binersiniz... aynasını servise ayarlatan adamdan motorcu olmaz ...
    ,


    Doğru öyle Herşeyede Sevise gidilmez yahuuu
    yeniden Burdayım :bounce::rendeer:

  8. #28
    tyler_durden - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2006
    Şehir
    Indianapolis
    Motosikleti
    Yamaha XT225
    ve hatta alın size kılavuzun olduğu linki de vereyim
    http://www.scootdawg.com/downloads/G...UALscooter.pdf

    21MB boyutunda bir dosya, sağ tıklayıp farklı kaydedin. çift tıklarsanız dosyayı açmaya çalışırsınız, makina kasılır, küfür edersiniz sonra, ayıptır
    Ama yapmayın diyordu Tanrı, o daha bir çocuk...!!!
    Nükleere H A Y I R!!!!!
    **01 JJ 743**

  9. #29
    slayer2694 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2007
    Şehir
    Eskişehir-Diyarbakır
    Motosikleti
    2014 zx636r
    krank değiştirmekte kolay bi iş değil ama yinede 1000 ytl çok istemişler.

  10. #30

    Üyelik
    18 Aralık 2005
    Alıntı espri kutusu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam pardon sen yanlış anladın sanırım, anlatmanızı değil, eğer elinizde detaylı bi döküman varsa onu bizim gibi acemilerle paylaşmanızı istemiştim...
    wllahi motor alan kişi motordan anlayacak yada öğrenecek ben motoru aldım motorun m sini bilmiyordum her servise gidişim de nasıl sökülüyor ne nedir hep takip eddim ustaya sordum şimdi komple söker takarım motoru yoksa servislere vereceğiniz paraya yazık

  11. #31
    ugrgnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2012
    Şehir
    SAKARYA
    Motosikleti
    Ramzey QM200 GY
    bence bunun dökümanı olsa bile okuman saatler sürer ve anlaman gunler surer. ustalar nasıl usta olmus? dokuman okuyarak olmamıslar. ellerındekı motorları kendı cabalarıyla tamır edıp yerı gelıp bozup tekrar yapmaya calısıp yapamadıkları zamanlar olmus. boyle boyle ogrenmısler ve yapmıslar. turkıyedekı ustaların %100'ü de boyle ogrenmıstır bu ısı cunku baska bı yolu yok. tabi kendı cabandan kastettıgım, yanında bılgı de toplıcaksın. mesela en basıtınden Hava fıltresını sokup yıkayıp tertemız oldu yerıne takıyım ooh dıyıp kurumadan takarsan vay o motor halıne. demek ıstedmı anlamıssındır umarım. bu arada motoru parcalıyıp toplamak oyle basıt bı ıs degıldır keske basıt olsa da herkes kendı motorunu yapsa..

  12. #32
    frantisec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2012
    Şehir
    Kocavezir- Adana


    böyle bir resim gördün,Ne anlarsın.Çift silindirli bir motor bu


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)