Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Vitesi boşa almak araca zarar verir mi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    By Mükemmel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Aralık 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    GT250R
    Geçenlerde konuştuğumuz bir arkadaşımız aracı boşa almanın araca (motosiklet veya otomobil) zarar verebileceğini, daha da önemlisi freni patlatabileceğini ve frenin tamamen etkisiz kalabileceğini söyledi.

    Sizce bu ne kadar doğru olabilir?
    ÇELİK KANATLARIN ÖZGÜR ÇOCUKLARI


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Vitesi boşa almak motor stop ettirilmediği sürece motora zarar vermez. Motor stop ederse yağın dolaşımı duracağı için şanzıman zarar görür. Yağlama ve şanzımanın frenlerle doğrudan bir bağlantısı olmadığı için fren patlamaz, ancak hidrolik frenli araçlarda yokuş inerken boş viteste motorun stop ettirilmesi frenleri boşaltabilir.

    Yokuşları inerken en iyi yol, yokuşu çıktığınız viteste inmek.

  3. #3
    Wallace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    keeway superlight, ybr125, kawasaki er5
    dediğin bilgi sadece bir kısım otomobillerde geçerli. frenle ilgili sıkıntı yaşayabiliyorlar ama motosikletlerde öyle birşey yok

  4. #4
    muzaffer1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2010 CBF1000F
    Hareket halinde boşa almak sakınaclıdır, araca zarar vermez ancak sürücüye zarar verir
    Denildiği kadar okumayan bir toplum değiliz. ErkekIer bildiğini okuyor, kadınlar da canına okuyor

  5. #5
    muratcan7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2008
    Şehir
    Kırklareli / Lüleburgaz
    Motosikleti
    KMT Duke 250
    Sürücü kursunda (arabalar için) boşa sakın almayın demişlerdi. Viteslerin geçmeme gibi durumuda olabiliyormuş frenlerin yanında.

  6. #6

    Üyelik
    30 Haziran 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    var
    boştan,hıza göre düşük vitese geçirmeye çalışırsan geçmez..Frenle bir alakası yok.

  7. #7

    Üyelik
    03 Aralık 2006
    Şehir
    adana - ceyhan
    Motosikleti
    Dorado Akida 125 cc Scooter
    yokuş inerken motorun kompresyonundan faydalanılamayacağından sürekli artan hızı düşürmek için frenler kullanılacağı için kampana frenlerin ısınmasına ve görevini yapamamasına neden olacağı için sürüş güvenliğini tehlikeye atacaktır.
    rölanti devrinde uzun süre kullanmanın motor sağlığı için çok iyi olmadığı da söylenir.
    [CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
    motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]

  8. #8
    azgurbuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Bianchi 21 Vites
    Motor çalıştığı sürece motosiklet veya otomobile zararı yok.

    Otomobilde frenin çalışması için, motosiklette ise şanzumanın yağlanması için motor çalışmalıdır.

    Motor freni aracı durdurmaya yardım edeceği için vites boşta en fazla frenlerin ısınır. Ama aşırı ısınırsa tutmaz

  9. #9
    no_name - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2008
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    cbf 150
    bayır aşağıya inerken motoru bosa attığında motor frenini kesecek be sen balatalara yükleneceksin buda balatanın ömrünü kısaltacak be koku yayacak etrafa onun haricinden bosta bayır inerken onune bısey cıksa anıden frene bascan kaycak gitcen

  10. #10

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    Alıntı muzaffer1968 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hareket halinde boşa almak sakınaclıdır, araca zarar vermez ancak sürücüye zarar verir
    zaten boşa atabilmek için en fazla 30 km civarlarında hızlarda olmak gerekl. aksi taktirde vites düşme esnasında 2 viteste çok sert bi çarpma oluyor.

    Alıntı muratcan7 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sürücü kursunda (arabalar için) boşa sakın almayın demişlerdi. Viteslerin geçmeme gibi durumuda olabiliyormuş frenlerin yanında.
    bunun nedeni, arabaların iniş esnasında herhangi bir sebepten dolayı motorun stop etmesi ve kötü bi ihtimalle tekrar çalıştırılamamasını önlemektir. frenler de donacağı için yani amaç yine can güvenliği çünkü motorlu araçlar, aküsü olmadığı halde bile vurdurma yöntemiyle tekrar çalıştırılabiliyor. bayır aşağı ise aracın motoru kendi kendine çalışabiliyor

    Alıntı mustaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    boştan,hıza göre düşük vitese geçirmeye çalışırsan geçmez..Frenle bir alakası yok.
    geçer de ertesi gün de sana geçer şanzımanı alırsın eline

    Alıntı TuğrulÖzbek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yokuş inerken motorun kompresyonundan faydalanılamayacağından sürekli artan hızı düşürmek için frenler kullanılacağı için kampana frenlerin ısınmasına ve görevini yapamamasına neden olacağı için sürüş güvenliğini tehlikeye atacaktır.
    rölanti devrinde uzun süre kullanmanın motor sağlığı için çok iyi olmadığı da söylenir.
    bu hem otomobillerle hemde motosikletlerle ilgili. son sölediğin de en az 30-40dk çalışması için geçerlidir. çünkü motor sürekli rölantide çalıştıgında kendi kendine ısınıyor ve bi şekilde soğuması gerekli. ya radyatördeki su rüzgardan soğuyacak ya da motor kendisi rüzgardan soğuyacak

  11. #11
    SeRHaTeKiNci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kymco (Satılık)
    Valla zararı bence vardır.
    Nasıl vardır?
    Açıklayayım...
    Boşa attığınız zaman hızlandıgınızı düşünelim..
    Vites kutusu 1-N-2-3-4-5 olan bir motorda, 90'la giderken boşa aldınız.
    hızınız iyice arttı. Ve artık vitese geçirmek zorundasınız.
    Motosikletlerin vites kutusu arabalardan farklı olduğu için vitesi direkman 5'e atamazsınız. Sırayla çıkarmak zorundasınız.
    90 km/h hızla giderken N'den 2'ye attıgınızda vitesin çok zor geçtiğini hatta vites kutusuna zarar verdigini zaten cıkan sesten anlarsınız..

    BENCE YAPILMAMASI LAZIM!!!
    Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
    Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..

  12. #12
    Isaac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2008
    Şehir
    YediTepeliŞehir
    Motosikleti
    Yayayayayaya.....
    Alıntı SeRHaTeKiNci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla zararı bence vardır.
    Nasıl vardır?
    Açıklayayım...
    Boşa attığınız zaman hızlandıgınızı düşünelim..
    Vites kutusu 1-N-2-3-4-5 olan bir motorda, 90'la giderken boşa aldınız.
    hızınız iyice arttı. Ve artık vitese geçirmek zorundasınız.
    Motosikletlerin vites kutusu arabalardan farklı olduğu için vitesi direkman 5'e atamazsınız. Sırayla çıkarmak zorundasınız.
    90 km/h hızla giderken N'den 2'ye attıgınızda vitesin çok zor geçtiğini hatta vites kutusuna zarar verdigini zaten cıkan sesten anlarsınız..

    BENCE YAPILMAMASI LAZIM!!!
    Debriyajı bırakmadığın sürece motor vitese geçmez... Yani elin debriyajdayken vitesi 5 alabilirsin... 2,3,4,5 yaparsın sonra bırakırsın kolu... Direk 5e geçmiş olur

  13. #13
    SeRHaTeKiNci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kymco (Satılık)
    Alıntı Isaac adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyajı bırakmadığın sürece motor vitese geçmez... Yani elin debriyajdayken vitesi 5 alabilirsin... 2,3,4,5 yaparsın sonra bırakırsın kolu... Direk 5e geçmiş olur
    Emin misin sen?
    Elim debriyajda olmasına ragmen zorlanarak vitesin girdigini gayet rahat anlıyorum ben..
    Ben de ondan bahsediyorum zaten. Öteki türlü motorun tekeri kilitlenir..
    2-3-4-5 şeklinde olacak ama yine de zorlanıyor..
    Var mıyız iddaasına?
    Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
    Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..

  14. #14
    EA-Bolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2005
    Şehir
    bolu
    Motosikleti
    GSXR-1000
    benim bilgim çerçevesinde hiçbir zararı olmaz. sadece biraz daha fazla balata harcanır. karşılığında yakıttan tasarruf edersiniz.

  15. #15
    canavar_hk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ocak 2006
    Şehir
    TEKİRDAĞ/Merkez
    Motosikleti
    Çok YaKıNDa GeliYooo !!!
    bence boşa atmak okadar iyi değil..tamam benzin pahalılığından arada bizde yapıyoruz ama...örneğin 80le giderken boşa atıyosun...sonra çok yavaşlaman gerekiyo 2'ye takman için...yoksa 60 70le vitese geçirmeye çalısınca şanzumandan "çaatt" diye bi ses geliyo...işte ozaman ciğerin gidiyo...bide boşa atıp motoru stop etmekte bence mantıksız..çunku benzin masrafından kaçayım derken ikidebir stop edip marşa bastığın için marş bitiyo...bu benzinden daha buyuk bi masraf
    [B][COLOR="Red"]ENEZ'de 2 Katlı Yazlık Satılıktır..İlgilenenlere Acil Duyrulur..Çok Ucuza Gidicek (Alıcaklı Olan Hemen Msj Atsın Çunkü Yazlık Satılınca MOTOSİKLET Alcam :))[/COLOR][/B]

  16. #16
    Isaac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2008
    Şehir
    YediTepeliŞehir
    Motosikleti
    Yayayayayaya.....
    Alıntı SeRHaTeKiNci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Emin misin sen?
    Elim debriyajda olmasına ragmen zorlanarak vitesin girdigini gayet rahat anlıyorum ben..
    Ben de ondan bahsediyorum zaten. Öteki türlü motorun tekeri kilitlenir..
    2-3-4-5 şeklinde olacak ama yine de zorlanıyor..
    Var mıyız iddaasına?
    Ben kendi motorumda denedim ve hiçbir fark göremedim açıkcası

    Ama mantıklı olarak düşünürsen de debriyajla zaten motorla şanzımanı ayarmış olmuyo musun?? Eee o zaman motorla bir bağlantı kalmadığına göre elin debriyajda olduğu sürece gayet rahat geçmesi gerekmez mi??

    Bir de ben bburda hiçbir şeyi iddia etmiyorum yanlış anlaşılma olmasın... Sadece fikrimi söylüyorum ki yani bu konuda o kadar da ehil değilim.. Sadece bildiğimi söylemeye çalışıyorum.. Bi kusurum olursa affola...

  17. #17
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Bende inişlerde boşu kullanırım önümü görüyorsam. (nadir de olsa atarım boşa)

    Motor hızlanırsa da uygun vitese hemen geçirilirse sıkıntı olacağını da
    zannetmem. (motordan motora;motorun bakımlı olup olmamasına göre bu durum değişebilir)

    Yeni teknoloji arabalardaki gibi motorlarda "fuel cut-off" (benzini kesme) özelliği olmadığı için boşa atmanın bazı durumlarda benzin açısından tasarruf sağlayabilir. (arabalarda eğimi viteste indiğinizde gazdan ayağınızı çektiğinizde araç benzini kesiyor ve -yanılmıyorsam- araç mekanik enerji ile motor çalışıyor. Vitesten boşa attığınızda bu özellik devreye girmiyor. Hatta yol bilgisayarlarında bu durumda anlık tüketim 0 lt. gözükür)
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  18. #18
    Isaac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2008
    Şehir
    YediTepeliŞehir
    Motosikleti
    Yayayayayaya.....
    Ayrıca eklemek isterim benim motorumun vitesleri biraz daha farklı...

    N,1,2,3,4,5 şeklinde sıralı... Yani 5 ten sonra vites çubuğunu bir kez daha aşağı ittiğimde(Vitesler aşağı doğru büyüyor Crown 150'de) N ye geçiyor... Belki fark bundan kaynaklanıyordur bilemiyorum...

  19. #19
    alonso_51196 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2007
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    YOK
    Alıntı Isaac adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben kendi motorumda denedim ve hiçbir fark göremedim açıkcası

    Ama mantıklı olarak düşünürsen de debriyajla zaten motorla şanzımanı ayarmış olmuyo musun?? Eee o zaman motorla bir bağlantı kalmadığına göre elin debriyajda olduğu sürece gayet rahat geçmesi gerekmez mi??

    Bir de ben bburda hiçbir şeyi iddia etmiyorum yanlış anlaşılma olmasın... Sadece fikrimi söylüyorum ki yani bu konuda o kadar da ehil değilim.. Sadece bildiğimi söylemeye çalışıyorum.. Bi kusurum olursa affola...
    yanlış biliosun ısaac vitese geçmesi için birz tekerden dönü alması lazm o yüzden dbriyajla ancak yavşlarken ard arda vites geçirirsin oda 5 4 3 2 1 olur ama yükseltirken yapamazsın

  20. #20
    SeRHaTeKiNci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kymco (Satılık)
    Alıntı Isaac adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben kendi motorumda denedim ve hiçbir fark göremedim açıkcası

    Ama mantıklı olarak düşünürsen de debriyajla zaten motorla şanzımanı ayarmış olmuyo musun?? Eee o zaman motorla bir bağlantı kalmadığına göre elin debriyajda olduğu sürece gayet rahat geçmesi gerekmez mi??

    Bir de ben bburda hiçbir şeyi iddia etmiyorum yanlış anlaşılma olmasın... Sadece fikrimi söylüyorum ki yani bu konuda o kadar da ehil değilim.. Sadece bildiğimi söylemeye çalışıyorum.. Bi kusurum olursa affola...
    Ayyy !! Çok pardon..
    Ben biraz sert çıkmışım galiba..
    Niyetim seni kırmak degildi..
    Ama bak görüyorsun.. ÇATTT diye gelen sesi herkes biliyor ve herkesin içi gidiyor..

    Ayyy gece gece çok üzüldüm ya...
    Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
    Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)