Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

disk frenin avantajları

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    no_name - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2008
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    cbf 150
    ön frenin veya arka frenin disk veya tambur olmasının ne gibi avantajı vardır

    genelde on disk arka tambur oluyor arka frenin disk olmasının çok fazla yararı varmıdır ??




    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    headhunter251 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2007
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    FZ6 Fazer
    iyi de dostum bu disk ve kaliper hangi motora ait ben çıkaramadım.sankim 4 tekerden çıkmış gibi görünüyo... Disk frenin fazla derdi olmaz.balata değiştirmekten başka... kampana olursa gergi kolunun civatası kopar,yok efendime söliyim fren yapmanızı sağlayana metal çubuk(frene basınca balataların sıkışmasını sağlayan çubuk) kopabilir. vs. vs.

    Disk olsun gerisi yalan.Abs de olursa hiç de fena olmaz hani
    ..:: Nerde O Eski Günler? ::..

  3. #3

    Üyelik
    01 Ağustos 2008
    Şehir
    HATAY/İSKENDERUN Adı:Taylan
    Motosikleti
    MONDİAL 150cc HS RACİNG MOTORS (kırmızı)
    Disk olması iyi ama vitessız motorlarda fazla iyi degil diyorlar nedeni yokus asagı indikce şişiyormus we az tutuyormus ama motor vitesli olursa motor fireniyle inersin ben böyle duyduştum..

  4. #4
    no_name - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2008
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    cbf 150
    resmi öylesine koydum ben dolgunluk olsun diye googdan aldım motorlarla ilgisi olmaya bilir

  5. #5
    Rigel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Xmax
    Aralarındaki tek fark disk frenin daha kolay soğuyabilmesidir.
    Üç boyoz bir kola

  6. #6
    vlad1462 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2005
    Motosikleti
    var bişeyler


    disk fren sistemi üzerindiki hava kanalları vasıtasıyla daha rahat soğuyabilirler, fren gücü kampanaya nazaran daha uzun süre sabit kalır.



    kampana sistem diskten önceki sistemdir. kapalı ortamda çalışır. diske göre daha çabuk ısınarak frenleme performansı azalır.

    ön freni disk arka frenin kampana olması ise daha çok maliyetle alakalıdır, şu sıralar daha çok ufak hacimli ve hafif motorlarda bu şekilde kullanılıyor. arka tekerlekte disk kullanılması maliyetli olucağından ve motorunda fiyatını yukarı çekeceğinden arkada mekanik tambur tercih ediliyor. büyük motorlarda ise önde çift disk, arkada tek disk (arkadada çift disk kullanan olabilir) kullanımı daha yaygındır

  7. #7
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Yukarıda fotosunu eklediğin disk; 4teker makinanın diskiydi..

    Bahsettiğin arka-ön disk fren tertibatı daha önce kısa süreli kullandığım bir motosiklette (işaretledim) vardı..
    Soruya da açıklamayı zaten arkadaşlarım yapmışlar..
    .




    .
    Alıntı Rigel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aralarındaki tek fark disk frenin daha kolay soğuyabilmesidir.

    Alıntı vlad1462 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    disk fren sistemi üzerindiki hava kanalları vasıtasıyla daha rahat soğuyabilirler, fren gücü kampanaya nazaran daha uzun süre sabit kalır.

    kampana sistem diskten önceki sistemdir. kapalı ortamda çalışır. diske göre daha çabuk ısınarak frenleme performansı azalır.

    ön freni disk arka frenin kampana olması ise daha çok maliyetle alakalıdır, şu sıralar daha çok ufak hacimli ve hafif motorlarda bu şekilde kullanılıyor. arka tekerlekte disk kullanılması maliyetli olucağından ve motorunda fiyatını yukarı çekeceğinden arkada mekanik tambur tercih ediliyor. büyük motorlarda ise önde çift disk, arkada tek disk (arkadada çift disk kullanan olabilir) kullanımı daha yaygındır
    Konuyu en anlaşılır bişekilde anlatmışsınız..

    Yüreğinize sağlık arkadaşlar...
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  8. #8
    hasanpinar0537 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Bize Laf Düşmez Artık.
    HONDA;hayat onda...İ.V.İ.B.İ
    DRİFT RELİGİON

  9. #9
    patron_58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2008
    Şehir
    sivas
    Motosikleti
    Varadero xl 1000
    arkayı çok ii kaldırırsın ön disk ise

  10. #10
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    ancak frenajın dozunu kaçırısan diskte kilitleme oluyor, fakat kampana da uzun süre kullanımda işlevini tam yapamıyor... abs abicim abs....
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  11. #11
    no_name - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2008
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    cbf 150
    bilgi için teşekkürler kilitlenme olayını biraz anlatabilirmisin kilitlenmesi çabuk olurmu o kadar

  12. #12

    Üyelik
    16 Haziran 2008
    Şehir
    afyon
    Motosikleti
    yokki
    http://www.motosiklet.net/forum/konu...-burayaaa.html

    bu benim bisiklet bisikletteki yararini söliyim ben size:bisiklette ne kadar hız olursa olsun koltuga otururken ön freni sık kesinlikle arka kalkmiyo...tabi arka tekeri havaya kaldirmak istiyosan azcik ayaga kalkip sıkınca havaya kalkıyo bu sekilde kızlara hava atiyonbide ön freni sıkınca kayma olmuyo kumlu yol veya yagmurlu hava hariç
    ..::cavit::..

  13. #13

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ancak frenajın dozunu kaçırısan diskte kilitleme oluyor, fakat kampana da uzun süre kullanımda işlevini tam yapamıyor... abs abicim abs....
    aynen öle. ve diskte balatanın bittiğini herzaman anlayamıyosun. ancak diskten gıcık sesler geldiğinde anlamaya başlıyosun

    Alıntı no_name adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bilgi için teşekkürler kilitlenme olayını biraz anlatabilirmisin kilitlenmesi çabuk olurmu o kadar
    ani frenlemede kızaklama da ani olur bu yüzden rs151 mondialle düşen arkadaşım çok oldu forumda da zamanında okumuştuk. yani yola ani bişey çıksa ya da önündeki araç aniden frenleme yapsa saniyeler içinde kaymaya başlar ve kayan tekeri durdurmak daha zordur. ama kampana frende, frenin dozajını kendi reflekslerinle kaydırmadan pedala basarak ya da maneti sıkarak ayarlayabilirsin (bu sölediklerim anlık olan şeyler için)

  14. #14
    no_name - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2008
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    cbf 150
    onu 125 lık scoterimda yaşadım önüme anıden araba çıktı bende frene asıldım motor kaydı bende yan kırdım çöp bidonuna çarptım bende bişey olmadı motorada
    tabi ehliyete yok hemen toz oldum :D

  15. #15
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Disk kitliyor ani frende hakkaten.

    Onun için hafif olan scooterlarda vs. arka frenin kampana olması iyi birşey bir bakıma.
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  16. #16
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Fren yapmayı bilmiyorsanız ABS olmayan her fren kilitler

    Ön diskimi bir kez, arka kampanayı en az on kez kilitledim. Dozlamayı öğrenmedikten sonra kampana veya disk fark etmez. Disk fren kampanaya göre daha iyidir, ama aradaki farkın hiisedilmeyeceği küçük motorlarda kampana da kullanılır.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)