ön frenin veya arka frenin disk veya tambur olmasının ne gibi avantajı vardır
genelde on disk arka tambur oluyor arka frenin disk olmasının çok fazla yararı varmıdır ??
ön frenin veya arka frenin disk veya tambur olmasının ne gibi avantajı vardır
genelde on disk arka tambur oluyor arka frenin disk olmasının çok fazla yararı varmıdır ??
iyi de dostum bu disk ve kaliper hangi motora ait ben çıkaramadım.sankim 4 tekerden çıkmış gibi görünüyo... Disk frenin fazla derdi olmaz.balata değiştirmekten başka... kampana olursa gergi kolunun civatası kopar,yok efendime söliyim fren yapmanızı sağlayana metal çubuk(frene basınca balataların sıkışmasını sağlayan çubuk) kopabilir. vs. vs.
Disk olsun gerisi yalan.Abs de olursa hiç de fena olmaz hani
..:: Nerde O Eski Günler? ::..
Disk olması iyi ama vitessız motorlarda fazla iyi degil diyorlar nedeni yokus asagı indikce şişiyormus we az tutuyormus ama motor vitesli olursa motor fireniyle inersin ben böyle duyduştum..
resmi öylesine koydum ben dolgunluk olsun diye googdan aldım motorlarla ilgisi olmaya bilir
Aralarındaki tek fark disk frenin daha kolay soğuyabilmesidir.
Üç boyoz bir kola
disk fren sistemi üzerindiki hava kanalları vasıtasıyla daha rahat soğuyabilirler, fren gücü kampanaya nazaran daha uzun süre sabit kalır.
kampana sistem diskten önceki sistemdir. kapalı ortamda çalışır. diske göre daha çabuk ısınarak frenleme performansı azalır.
ön freni disk arka frenin kampana olması ise daha çok maliyetle alakalıdır, şu sıralar daha çok ufak hacimli ve hafif motorlarda bu şekilde kullanılıyor. arka tekerlekte disk kullanılması maliyetli olucağından ve motorunda fiyatını yukarı çekeceğinden arkada mekanik tambur tercih ediliyor. büyük motorlarda ise önde çift disk, arkada tek disk (arkadada çift disk kullanan olabilir) kullanımı daha yaygındır
Yukarıda fotosunu eklediğin disk; 4teker makinanın diskiydi..
Bahsettiğin arka-ön disk fren tertibatı daha önce kısa süreli kullandığım bir motosiklette (işaretledim) vardı..
Soruya da açıklamayı zaten arkadaşlarım yapmışlar..
.
.
Konuyu en anlaşılır bişekilde anlatmışsınız..
Yüreğinize sağlık arkadaşlar...
İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.
Bize Laf Düşmez Artık.
HONDA;hayat onda...İ.V.İ.B.İ
DRİFT RELİGİON
arkayı çok ii kaldırırsın ön disk ise
ancak frenajın dozunu kaçırısan diskte kilitleme oluyor, fakat kampana da uzun süre kullanımda işlevini tam yapamıyor... abs abicim abs....
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
bilgi için teşekkürler kilitlenme olayını biraz anlatabilirmisin kilitlenmesi çabuk olurmu o kadar
http://www.motosiklet.net/forum/konu...-burayaaa.html
bu benim bisiklet bisikletteki yararini söliyim ben size:bisiklette ne kadar hız olursa olsun koltuga otururken ön freni sık kesinlikle arka kalkmiyo...tabi arka tekeri havaya kaldirmak istiyosan azcik ayaga kalkip sıkınca havaya kalkıyo bu sekilde kızlara hava atiyonbide ön freni sıkınca kayma olmuyo kumlu yol veya yagmurlu hava hariç
..::cavit::..
aynen öle. ve diskte balatanın bittiğini herzaman anlayamıyosun. ancak diskten gıcık sesler geldiğinde anlamaya başlıyosun
ani frenlemede kızaklama da ani olur bu yüzden rs151 mondialle düşen arkadaşım çok oldu forumda da zamanında okumuştuk. yani yola ani bişey çıksa ya da önündeki araç aniden frenleme yapsa saniyeler içinde kaymaya başlar ve kayan tekeri durdurmak daha zordur. ama kampana frende, frenin dozajını kendi reflekslerinle kaydırmadan pedala basarak ya da maneti sıkarak ayarlayabilirsin (bu sölediklerim anlık olan şeyler için)
onu 125 lık scoterimda yaşadım önüme anıden araba çıktı bende frene asıldım motor kaydı bende yan kırdım çöp bidonuna çarptım bende bişey olmadı motorada
tabi ehliyete yok hemen toz oldum :D
Disk kitliyor ani frende hakkaten.
Onun için hafif olan scooterlarda vs. arka frenin kampana olması iyi birşey bir bakıma.
Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.
Fren yapmayı bilmiyorsanız ABS olmayan her fren kilitler
Ön diskimi bir kez, arka kampanayı en az on kez kilitledim. Dozlamayı öğrenmedikten sonra kampana veya disk fark etmez. Disk fren kampanaya göre daha iyidir, ama aradaki farkın hiisedilmeyeceği küçük motorlarda kampana da kullanılır.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)