Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

ybr 125 8000 - 8500 devir tekleme

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    07 Eylül 2007
    Motosikleti
    ER-6N (Turuncu)
    Motor 8000 devir civarında iken yakıtta pislik- su varmış gibi tekleme yapıyor. farklı istasyondan yakıt aldım değişiklik olmadı. Hava filitresinden diye şüphelendim ama 9000 devire doğru teklemeyi kesiyor. motor soğukken yapmıyor bir süre kullandıktan sonra yapıyor. Normal mi? neden 8000 devir?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    demirgursel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2007
    Şehir
    adana
    bence problem ateşlemeden.eski motor mantığı olsa meksefe diyeceğim ama şimdikiler elektronik ateşleme, buji yenile bir.kendin yaparsın hiç olmazsa, tamirciye boşa para vermezsin.denemende fayda var, olmazsa tamirciye git
    sıkıysa yakala HAYALBUYSA

  3. #3
    Wallace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    keeway superlight, ybr125, kawasaki er5
    jikleyi kontrol ettin mi? açıkken yapabilir.
    ateşlemeden de yapabilir.

  4. #4

    Üyelik
    17 Şubat 2007
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Piaggio X9 Evo 500
    Buji veya buji başlığındandır.

  5. #5

    Üyelik
    07 Eylül 2007
    Motosikleti
    ER-6N (Turuncu)
    cikle kapalı. normalde de zaten çok uzun çalıştırmıyorum 1 dk falan açık tutuyorum jickleyi. ilk hızlanma motor soğukken yapmıyor 30 dk falan sonra başlıyor genelde yokuş çıkarken . Ateşlemeden diye ben de düşündüm ama 9000 devire yaklaşınca daha beter yapması gerekmiyor mu? sanki benzin birikiyor ve ateşleyemiyor gibi. garip geliyo bana. ilk önce rodajdan yeni çıktı v.s. diye düşündüm zamanla piston alışınca düzelir diye tahmin ettim . 2600 km oldu pek bir değişim olmadı. son viteste çok az hissediliyor baya dikkat etmek lazım hissetmek için yani pek bir sorun oluşturmuyor ama kafa karıştırıyor. acaba 4000 bakımını beklesem mi göstermek için? büyük ihtimalle bişey yok gibi bişey döner servisten yada ne işin var 9000 devirde fındık kadar motorla gibi bi yorum da dönebilir .

  6. #6

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    YBR 125
    Alıntı sagittarius adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    büyük ihtimalle bişey yok gibi bişey döner servisten yada ne işin var 9000 devirde fındık kadar motorla gibi bi yorum da dönebilir .
    Ya da para tırtıklamak için bir şeyler uydurular, ama ne işin var senin fındık
    kadar motorla 9 binlerde, benimkide 2300 km de arada sırada çıkıyorum
    8 bin üstüne ancak 9-10 bin fazla bu motorlara.
    [COLOR="Red"] Özgürlük ona bağımlı olunduğu sürece diğer bağımlılıklardan uzak tutandır[/COLOR]

    [B] [COLOR="navy"]Bu dünyada çok güzel yaşanabilir, yeterki isteyelim![/COLOR][/B]

  7. #7

    Üyelik
    11 Temmuz 2008
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    SUZUKİ GSR600
    karburatörün ayarına bi baktırmalısın hava ayarında bi problem olabilir soğukken yapmamasının sebebi hava ayarıyla ilgili sanırım

  8. #8
    PoWeR_TeCH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2006
    Şehir
    Ankara
    Aynı problemi bende yaşıyorum. Düz yolda yapmıyor. Yokuş yukarı çıkarken motorun gücü bittiğinde 3. vitesden itibaren nerede bayılırsa yapmaya başlıyor. Ben havanın yetmediğini düşündüm ama karbüratör üzerinde rölanti ayarından başka ayar yeri yok acaba söküp içinden mi ayarlanıyor hava ayarı? biraz daha hava gitse silindire yapmaz gibime geliyor. Yani sorun tek senin motorda değil heralde ybr'nin kronik sorunu ama o kadar da rahatsız etmiyor.

  9. #9

    Üyelik
    07 Eylül 2007
    Motosikleti
    ER-6N (Turuncu)
    Biriken yakıtı yakamıyor. hava ayarı motor kapağı açılıp yapılıyor ya da orda bi kapak . bakım kitabını okudum sonra vazgeçtim zaten kendim yapmaktan ayarı. 4000 bakımında servisten isticem.

  10. #10

    Üyelik
    26 Temmuz 2007
    Şehir
    Edirne/Uzunköprü
    motorunun karbüratöründeki hava filtresi ayar vidasıyla aşırıya kaçmayacak şekilde oynayarak bir dene bakalım.Bence 8000 devirde karbüratöründeki benzinle hava karışımı tam orantıyı yakalayamıyor.Hava filresinden fazla hava geliyor böylece fakir karışım oluyor.Yanma odasına fakir karşımdan dolayı fazla benzin gidiyor ve buji tam olarak,benzini yakamıyor.Fakat sen hava filtresinden gelen havayı tam olarak ayarladıgında motor teklemesinin düzelecegini tahmin ediyorum..
    [COLOR="Red"]:):):)KARA YOLLARINDA DEGİL!! sENİN KOLLARINDA ÖLEYİM.ÖLÜMLE DANS EDEN ŞÖFÖR YAMAHA R6..):):)[I][B][/B][/I][/COLOR]

  11. #11

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    Alıntı sagittarius adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biriken yakıtı yakamıyor. hava ayarı motor kapağı açılıp yapılıyor ya da orda bi kapak . bakım kitabını okudum sonra vazgeçtim zaten kendim yapmaktan ayarı. 4000 bakımında servisten isticem.
    karbüratörün altında var hava vidası sağdaki rölanti onun çapraz altına eğilip gördüğünde ordaki hava ayarı

    Alıntı PoWeR_TeCH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı problemi bende yaşıyorum. Düz yolda yapmıyor. Yokuş yukarı çıkarken motorun gücü bittiğinde 3. vitesden itibaren nerede bayılırsa yapmaya başlıyor. Ben havanın yetmediğini düşündüm ama karbüratör üzerinde rölanti ayarından başka ayar yeri yok acaba söküp içinden mi ayarlanıyor hava ayarı? biraz daha hava gitse silindire yapmaz gibime geliyor. Yani sorun tek senin motorda değil heralde ybr'nin kronik sorunu ama o kadar da rahatsız etmiyor.
    bayıltana kadar 3te tutma sende hacı yokuş yukarı max vites 2'dir

    tekrar: karbüratörün altında var hava vidası sağdaki rölanti onun çapraz altına eğilip gördüğünde ordaki hava ayarı

    Alıntı CanerEfe22 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorunun karbüratöründeki hava filtresi ayar vidasıyla aşırıya kaçmayacak şekilde oynayarak bir dene bakalım.Bence 8000 devirde karbüratöründeki benzinle hava karışımı tam orantıyı yakalayamıyor.Hava filresinden fazla hava geliyor böylece fakir karışım oluyor.Yanma odasına fakir karşımdan dolayı fazla benzin gidiyor ve buji tam olarak,benzini yakamıyor.Fakat sen hava filtresinden gelen havayı tam olarak ayarladıgında motor teklemesinin düzelecegini tahmin ediyorum..
    çok hassas bi vidadır o. zaten metrik 2 ya da metrik 3 vida servisteki ustam, çizeceğin (şiş türünde bi takım) ucunu çekiçle ezip sonra da taşlayarak 2 cm boyunda ince tornavida haline getirip yapmıştı o ayarı. bu ayarı her vidayı oynatmada motoru redline'a zorlayarak yapmak lazım o da her vidayı oynatmada düz yola çıkıp söz konusu vitesde söz konusu devirde denenerek yapmak lazım ben de baya önceden bizim 2 zamanlı husquvarna testereninkini öle yapmıştım

    dikkatli okunduğunda gayet anlaşılıyor

    benim motorda da 4 viteste redline'a çok rahat çıkabiliyor ama 5e attığımda yatsam dahi 8500 rpm üzerine çıkamıyor. bunun nedenini haala araştırmaktayız

  12. #12
    PoWeR_TeCH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2006
    Şehir
    Ankara
    bayıltana kadar 3te tutma sende hacı yokuş yukarı max vites 2'dir

    tekrar: karbüratörün altında var hava vidası sağdaki rölanti onun çapraz altına eğilip gördüğünde ordaki hava ayarı

    Hocam bizim buranın yokuşlarında bir tuhaflık var 2 ile redline 11k rpm 3 ile 8k baygın baygın ben de redline olacağına bayılsın diyorum. Toroslara çıkmak motoru biraz kasıyo. BU dediğin ayart vidasını da deneyeceğim ama. Teklediği yokuş 5 km uzakta 6 kere denesem de yapabilsem desem, benzin parası usta parasını geçiyor neyse bakicaz artık bi çaresine

  13. #13
    kemalkemal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2007
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    aynı sorun dün bende de oldu. 4ncü vites 8000 devir civarında ara ara tekledi motor. bujidendir diye tahmin ediyorum. fazla zorlamaya gelmiyor anlaşılan ybr
    my course my curse

  14. #14

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    galiba 2 yaş üstlerde oluyor bu sorun. benzini karıştırmaktan ya da uzun yola gitmedikçe farklı farklı istasyonlardan farklı farklı marka benzinleri kullanmaktan olur büyük ihtimalle. karbüratör de doğal olarak hangi benzine uyum sağlıyacağını bilemiyor şaşırıyor. hava filtresini de her 500kmde bir bi lastikçide 3-4 kez temizlettirin. ben hatta sedat_57'nin verdiği siteden yan sanayi de olsa hava filtresinden sipariş verdircem değişme zamanı geldi. her 2000kmde değiştirmemizi tavsiye ediyorlar. benzininizi yedeğe düştüğü anda en azından aynı markanın size en yakın istasyonundan doldurtun.

    orjinal hava filtresi 25,96 ytl

    http://www.motogiyim.com/main/produc...D=54&cat_ID=91

    yan sanayi filtr 4,64 ytl.

    http://www.rialli.com/ara/539__hava-...emani-ybr-125/

  15. #15
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Alıntı kemalkemal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynı sorun dün bende de oldu. 4ncü vites 8000 devir civarında ara ara tekledi motor. bujidendir diye tahmin ediyorum. fazla zorlamaya gelmiyor anlaşılan ybr
    alakasi yok zorlalamayla falan dedigin gibi bujiyi degiştir birde öyle dene ybr yi benim kadar redlinede kullanan olmamiştir beliki 12 bin devire kadar getirtiyorum benzinim cokken ama hiç bişey olmuyorallah nazardan saklasin
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  16. #16

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    amin sedat bende bu aralar baya bi sıkmaya başladım ya du bakalım

  17. #17
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Alıntı digi_boy26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    amin sedat bende bu aralar baya bi sıkmaya başladım ya du bakalım
    sıkıştır usta korkma birak patlasinde yüklen gaza motoru açmak istiyorsan öyle bagarta bagarta gideceksin faydasini görürsün benim depom doluyken bagirta bagirta giderim genelde ama yarim ve altina düştügü zaman 6 bin devirde vites attiriirm
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  18. #18

    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    Honda Cbf 250
    arkadaşlar bu soruna bi çare bulabildinizmi. benim motorda 2 aydır var 7500 rpm i geçtimi başlıyor. sorun ilk önce toros dağlarının yokuşunda baş gösterdi düzde bişey yoktu son 2 haftadır düzde de kesiliyor. usta karbüratörü oynuyo yine yaparsa gel diyor. kendim karbüratöru dağıtıp bi bakacağım eğer karbüratörle ilgiliyse.....

  19. #19

    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    Honda Cbf 250
    kimseler yokmu bu konuda yardımcı olacak...

  20. #20

    Üyelik
    07 Eylül 2007
    Motosikleti
    ER-6N (Turuncu)
    Servise götürdüğüm zaman baktırıcam. Şu anda çok rahatsız etmiyor beni. Tabi daha önce fazer almazsam.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)