Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

yağ seçimi konusunda yardım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    powerbyaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2004
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    suzuki gsr600 2009
    kafam çok karıştı lütfen yardımcı olun !
    hussarı kullanmaya başlayalı çok yağ değişimi yaptım ama doğrusu ne daha bulamadım
    kullandığım yağlar
    castrol gps1 10 - 40 (yarı sentetik)
    mobil M performans 15 - 40 (yarı sentetik)
    mobil 1 0 - 40 protection formula (tam sentetik)
    mobil S 10 - 40 (yarı sentetik)

    castrol gps1 10 - 40 (yarı sentetik)
    yağın rengi pembemsi kullananlar bilir ve farkını görmedim ve bırakma sebebim sanki eksiltiyordu ve arabada castrol kullanan biri castrol çok ince eksilir dedi ne alaka ise

    mobil M performans 15 - 40 (yarı sentetik)
    mobil almamı yamaha servisi tavsiye etdi ve kalite olmasa biz kullanmayız dedi m serisini bırakma sebebimde tam sentetiğe geçişim

    mobil 1, 0 - 40 protection formula (tam sentetik)
    bu yağ gerçekten ben kaliteyim diyor ama tezim şudur bence küçük cc'ler için değil nedeni motoru en üst performansa fazlasıyla çıkarıyor yani çok fark var diğerlerine göre ve geçen gün krank kolunu yedim belkide sebebi bu yağ

    mobil S 10 - 40 (yarı sentetik)
    geçen gün aldım serviste castrol açık yağ vardı ve bende yağ aldığım bayiiden gitdim dedim ki ben yarı sentetiğe geçiş yapıcam ve mobil olsun gene dedim ve bu yağı aldım ama servisteki usta dikkat et bu yağ eksilir çok ince dedi devamlı kontrol et dedi 15-40 al bundan sonra dedi.

    gelelim soruma umarım doğru sonucu bulurum usta 15-40 al dedi buda daha önce aldığım mobil M performans 15 - 40 (yarı sentetik) ama benim aklımda diğer seçenek castrol magnetec kullanmak
    repsol yada başka markalarda var ama benim burda bulabildiğim bunlar ve devamlı aynı yağı kullanmak istiyorum
    kullanan ve tavsiyesi olan arkadaşları bekliyorum şimdiden teşşekkürler
    ERASER WİLL COME BACK


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    mobil 1, 0 - 40 protection formula (tam sentetik)
    bu yağ gerçekten ben kaliteyim diyor ama tezim şudur bence küçük cc'ler için değil nedeni motoru en üst performansa fazlasıyla çıkarıyor yani çok fark var diğerlerine göre ve geçen gün krank kolunu yedim belkide sebebi bu yağ
    valla bende bu yağı kullanıyom
    hem hussarda hemde hyosungda
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  3. #3
    just_life - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Fazer
    Benim bir arkadaşım var İşi gereği yaz,kış tanıdım tanıyalı bu işi yapar ve kendi motoru ile çalışır motoruna çok dikkat eder. Yağ konusunda konuştugumuzda bana Castrol Magnetec tavsiye etti.
    \'\'Sadece ileri gitme riskini alanlar, ne kadar ileri gidebileceğini öğrenir\'\'

  4. #4
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    ya birde ben içine 1/3 oranında 444 koyuyorum yaklaşık iki senedir bu yağı kullanıyorum bir sorun yok
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  5. #5
    powerbyaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2004
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    suzuki gsr600 2009
    Barış abi harbiden yağ kendini fark etdiriyor ama bana gelmiyor bence nedeni motoru çok fazla zorlamam mesela en son krank kolunu değiştirmemim sebebi bana göre Side-Antalya yaparken 50 dakika boyunca 90km yapmam, yağ ile ne alaka diyebilirsin ama bence 125cc kullansamda sınırları aşıyorum gerçi akıllandım en son masrafda ama yarı sentetiğe geçiş yapıcam
    ve just life'ın arkadaşının denediğine göre bende artık magnetec kullanıcam galiba çünkü başka seçenek yok
    ERASER WİLL COME BACK

  6. #6
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Okuduklarıma göre motosiklette araba yağı kullanıyorsunuz. Yanlış yapıyorsunuz. Sebebide şu. Öncelikle mevcut otomobil yağları belli sıcaklık değerinde optimum performanslarını verirler. Yani motor 90 C su sıcaklığında çalışıyor ise yağ da olması gereken sıcaklıkta çalışıyordur. Özellikle hava soğutmalı motorlarda motor sıcaklığı çok değişkendir. Yüksek sıcaklık derecelerine yağın dayanabilmesi gerekir. Motosiklet yağlarını 1. olarak otomobil yağlarından ayıran fark budur. Yüksek sıcaklıkta yağ filminin yırtılmadan görevini sürdürmesi. 2. görevide vites kutusu, kavrama gibi diğer parçaların yağlanmalarının ve temizlenmelerinin sağlanması. Bunun içinde motosiklet yağlarında ek katkılar kullanılıyor. Örneğin Amerika'da Mobil V-Twin adında bir yağ çıkartıyor. Bu yağın özelliği V2 tip chopper'ların ikinci silindirinin çok yüksek sıcaklıklarda (şehir içi dur kalk, sıkışık trafik vb nedenlerle) çalışması sebebiyle ortaya çıkacak aşınma vb gibi olumsuzlukları bertaraf etmek için üretilmesi. Tavsiyem motosiklet için üretilmiş yağ kullanmanızdır.

    Diğer bir hususda sentetik, yarı sentetik olayı. Sentetik yağ yüksek teknoloji bir üründür. En iyi yağlamayı ve zor şartlara dayanmayı sağlar. Diğer yağalra kıyasla çok pahalıdır. Yarı sentetik madeni yağlara ek katkılar eklenerek işlenmiş kaliteli yağlardır. Gelelim avantaj dezavantajlarına. Sentetik yağlar çabuk eksilme yapar. Hem otomobilde hemde motorsiklette aynıdır. Ancak en iyi yağlama performansı bu tip yağlardadır. Yarı Sentetik ise daha ucuzdur. Ama sentetiğe yakın performans gösterir. Daha az hatta hiç eksilme yapmaz.

    Arkadaşın krank sorunu yağ kaynaklı değildir. Tamamen motoru sıkıştırma ile ilgili bir arıza. Eğer yağ kaynaklı olsaydı. Egsantrikler, subaplar, pistonlar ne kadar yağlanan yer varsa dağılırdı.

    20-50 derecelerinde satılan yağlar genelde madeni yağlardır. Ülkemizdeki sıcaklık durumu göz önüne alındığında 10-40 sentetik veya yarı sentetik yağ uygun görünüyor. Motorunuzda paranız varsa sentetik kullanabilirsiniz. Ancak scooter, chopper gibi araçlarda bence yarı sentetik hem hesaplı hem de işi iyi yapan yağ seçeneği olarak karşımıza çıkıyor. Seçim sizin.

    Görüşmek üzere.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  7. #7
    powerbyaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2004
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    suzuki gsr600 2009
    Makine sağol bilgin için
    haklısın krank sorunu çok fazla zorlamam ama genelde kullandığım yağlar motor için aldığım yağlardı herhalde castrol magnetec alıcam bundan sonra
    ERASER WİLL COME BACK

  8. #8

    Üyelik
    15 Mart 2007
    arkadaşlar toledo 110 kullanıyorum motor yağı tavsiyenizi bekliyorlar....selamlar.

  9. #9
    Deryali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    Arkadaşlar konuyu hortlattığım için özür dilerim gereksiz başlık açmayayım dedim

    o yüzden buradan soruyorum. benim Scooterin yağı ( Castrol 10-40w )
    2000 km de bir değiştirilmesi gerekiyor

    Öyle bir yağ ismi söyleyinki 4000 km gidebilsin ?
    Varmı böyle bi yağ ?

    Teşekkürler.
    "Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif

  10. #10

    Üyelik
    24 Eylül 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf500
    motül yağ.biraz pahalı ama iyidir.hatta bu sitede bi arkadaş satıyordu 4litresini 60 ytl ye.servis yada tamircilerde litresini 30-40ytl ye satıyolar.
    We believe in sky,not to sunroof!

  11. #11

    Üyelik
    16 Ağustos 2008
    Motosikleti
    KAWASAKİ 2007 VN 900 ve MONDİAL RF 150
    bu topik çok iyi oldu benim 2004 model kawazaki en 500 hangi yag uygundur bana bi cevap..10 40 mı 15 40 mı ve markasaı

  12. #12

    Üyelik
    24 Eylül 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf500
    Alıntı soner_kep adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu topik çok iyi oldu benim 2004 model kawazaki en 500 hangi yag uygundur bana bi cevap..10 40 mı 15 40 mı ve markasaı
    kullanım kitapçığında yazmıyor mu?ayrıca yukarılarda yazdığı gibi ülke sıcaklığına göre değişimlik gösterebilir.en iyisi servisinin tavsiyesine göre hareket et.
    We believe in sky,not to sunroof!

  13. #13
    Deryali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    Şu "motül yağ" kim satıyor kardeşim ortaya çıksın lütfen
    "Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif

  14. #14

    Üyelik
    16 Ağustos 2008
    Motosikleti
    KAWASAKİ 2007 VN 900 ve MONDİAL RF 150
    yaw motorun yag kapagının üstünde 10 40 yazıyo servisi aradım 15 40 diyo ..mide castrol motosiklet için degilmiş ayrıca motorun üstünde 10 40 yazar dedi o o ülke için dedi bizim şartlarımız için degilmiş ..bende anlamadım yaw napcamı bilmiyom motor öyle kaldı

  15. #15

    Üyelik
    24 Mayıs 2007
    Şehir
    soma
    Motosikleti
    yamaha r1 2006
    motul den şaşmayın bence...
    [B][/B]dünyada ROMA,tr de SOMA
    R1 DEN DE ÖTESİ YOK MAALESEF[B][/B]:)
    PERT TEAM

  16. #16
    Bandit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    atlar,motosikletler,oyuncaklar
    oncelikle selamlar.
    Yagin iyi olsunda gerisi cok da onemli degil. 15 40 yada 10 40 iyidir bence. Ama mutlaka motosiklet yagi olsun(esasında bundan bende emin degilim,cunku eskiden motosiklet yagi diye bisi yoktu Turkiye de herkez motor yagi kullanıyordu ). Aralarında pek bi fiyat farkida yok zaten .
    bandit : ruhlarinda haydut tasiyanlari , ruhlarinda ozgur olanlari, ruzgara cikinca herseyi unutanlari anlatir

  17. #17

    Üyelik
    20 Kasım 2008
    Şehir
    Istanbul - Ataşehir
    Motosikleti
    Bmw F650
    herkese merhaba arkadaslar;

    ben castrolun scooter isimli 10 40 yagini kullaniyorum scooterlar icin ozel yapilmis bi yagmis size tavsiyede bulunabilir gercekten cok iyi ve performans verici bi yag

    soguk havalarda 10-40 veya 15-40 kullanmanizda yarar war sicak havalarda ise 20-50 kullanmalisiniz.

  18. #18
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    R6 icin ne tavsiye edersniz peki?bi arkadas mobil 15-50 onerdi.
    RIDE or DIE

  19. #19
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    bende sana fazla yüksek devirde kullanıyosan 15w/40 fazla yuksek devir kullanmıyosan 10w/40 castrol tavsiye ederim motul yag ne kadar yüksek sıcaklık ve devirlere dayansada ömrü az oluyor ve en iyi marka dersen castrol ve motul dur. secim sana kalmıs kullanım şartlarına gore almanı tavsiye ederim. ve kac bin km de yag değiştiriyosun !

    tam sentetik olacak


    nıe ....w/50 olur onuda anlamıs deilim 40 ları bosunamı yapmsılar
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  20. #20
    koromako - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6-F
    Motul 5100 10W-40 dan şaşmayın arkadaşlar. Yüksek devirli kullanıma uygun motosiklet yağı. Fransız menşeili ve sadece yağ üretiyor.
    Ya Tozu Dumana Katarsın, Ya da Tozu Dumanı Yutarsın


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler