Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

motorun yatma açısı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    05 Mayıs 2008
    Şehir
    İstanbul, izmir ve Aydın üçgeni
    selam herkeze,

    Ben bir motorun yatma açısını nasıl bulabileceğimizi merak ediyorum, yani normal asfalt bir yolda her motorun belli bir yatma derecesi olmalı, bunu deneme yanılma yoluyla anlamak tehlikeli olabilir bu yüzden merak ettim, acaba herhangi bir model motorda yatma açısı nasıl tahmin edilir?( her modelin ayrı açısı olduğu kesin)

    Bir de motoru yatırırken neden bacak yatılan tarafa açılır?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    İzmir,Bornova / Berlin,Schöneberg
    Motosikleti
    06" Honda Cbr 125 R(Satıldı) / BekleniyoRR :)
    Alıntı halimmm adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Bir de motoru yatırırken neden bacak yatılan tarafa açılır?

    Düşmemek için
    My life Starts after 12.500Rpm

  3. #3

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    bunun hrehangi bir hesabı oldugunu sanmıyorum. ama kameralar yardımıyla motorun yatma anında, önden ya da arkadan bir fotoğrafı çekilerek bazı yöntemlerle kabaca açı değeri bulunabilir.

    1-lastiğinin diş kalınlığı ve yanak genişliği,
    2-yolun cinsi (stabilize, asvalt...) ,temiz ve de kuru olması,
    3-yolun eğim miktarı ve yönü (içe viraj-dışa viraj)
    4-lastiğinin hava basıncı
    5-motosikletinin yük miktarı,
    6-motosikletinin tarzı (scooter, naked vs...)

    bunlar yatma açısını etkileyen unsurlar gerisi senin cesaretine ve becerine kalmış

    yatma sırasında bacağın yatılan tarafa çıkarılmasının bana göre sebebi de herhangi bir düşme anında kullanıcının en az hasarla kazayı atlatmak istemesidir. bi nevi acil destek diyebilirim. anatomik bir his de olabilir. yere sırt üstü düşeceğimiz zaman kafamızı dik tutmak istememiz gibi.

  4. #4
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    digi boya ilaveten motorun ağırlık merkezide önemli bir faktör
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  5. #5

    Üyelik
    05 Mayıs 2008
    Şehir
    İstanbul, izmir ve Aydın üçgeni
    bende dizin açılmasını maksimum yatma açısını bulmak için açtıklaarını sanıyordum. tahmindi sadece. lastik üretileri veya motor üreticileri motor alırken bunun bilgisini veremezler mi acaba? yani örn; sabit koşaullar altında 40 derece(attım) gibi?

  6. #6
    okanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Wolf 250
    Lastiklerden aşağı yukarı birşey anlaşılabilir, yatırabileceğin maksimum açıda lastiğin omuzlarının (yanaklara kadar) tamamını kullanabilirsin. Ancak bildiğim kadarıyla, genellikle yatış açısı, lastikten önce, sürücü ayaklıklarının veya sehpaların yere sürtmesiyle sınırlanıyor.
    Okan Kılıç (Vreon)
    Havada Karada Yurtta Cihanda itinayla uçulur

  7. #7

    Üyelik
    05 Mayıs 2008
    Şehir
    İstanbul, izmir ve Aydın üçgeni
    Eyvalla güzel bilgi, deneyelim eğer cevap yazarsam başarılı, ama yazamazsam bil ki yanılıyorsun

  8. #8
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı halimmm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selam herkeze,

    Ben bir motorun yatma açısını nasıl bulabileceğimizi merak ediyorum, yani normal asfalt bir yolda her motorun belli bir yatma derecesi olmalı, bunu deneme yanılma yoluyla anlamak tehlikeli olabilir bu yüzden merak ettim, acaba herhangi bir model motorda yatma açısı nasıl tahmin edilir?( her modelin ayrı açısı olduğu kesin)
    Motorun yatma açısını aramana gerek yok.
    Pegler yere sürtmeye başladıysa tehlike sınırına geldin demektir.
    Daha fazla zorlamanı tavsiye etmem.


    Alıntı halimmm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir de motoru yatırırken neden bacak yatılan tarafa açılır?
    Sakın ha!!!!!



    Motor yatırma tabiri biraz yanlış oluyor.
    Biz ona viraj alırken ya da dönerken diyelim.

    Viraj alırken (ya da dönerken) içteki bacak asla açılmaz.
    Tam tersi tank dizlerle sıkıştırılarak dönülür.
    Dizi açmak çok tehlikelidir.

    Sizin gördüğünüz şey dönüş tekniği değil, sarkma tekniğidir.
    İkisi aynı şey değildir.
    Motosikletinizi pistte kullanmıyorsunuz.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  9. #9

    Üyelik
    20 Eylül 2007
    Şehir
    K.Maraş
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun yatma açısını aramana gerek yok.
    Pegler yere sürtmeye başladıysa tehlike sınırına geldin demektir.
    Daha fazla zorlamanı tavsiye etmem.




    Sakın ha!!!!!



    Motor yatırma tabiri biraz yanlış oluyor.
    Biz ona viraj alırken ya da dönerken diyelim.

    Viraj alırken (ya da dönerken) içteki bacak asla açılmaz.
    Tam tersi tank dizlerle sıkıştırılarak dönülür.
    Dizi açmak çok tehlikelidir.

    Sizin gördüğünüz şey dönüş tekniği değil, sarkma tekniğidir.
    İkisi aynı şey değildir.
    Motosikletinizi pistte kullanmıyorsunuz.
    ellerinden öperim coq abicim

    doğru biliyormuşum

  10. #10

    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    34353
    Motosikleti
    600cc
    coq usta çok daha iyi anlatır ama o değinmemiş ben kısaca bildigimi yazayım:

    pistlerde kullanılan "sarkma tekniği"nde amaç ağırlık merkezini olabildigince aşağıya almaktır. (dıştaki bacağı açarsanız bunun tersini yapmış olursunuz)

    ağırlık merkezi ne kadar yere yakınsa, gazı o kadar fazla açar (hızlı gider) ve motorun viraj dışına savrulmasına engel olursunuz (içine değil, merkezkaç dışa dogru savurur). f1 araçları, lambo ve ferrari gibi supercar'ların yere yakın tasarımının da amacı budur: yere yapışık olmak, savrulmayı (ve alttan hava girişini) engellemek.

    avatar'ımı anlatacagımı hiç düşünmemiştim
    Acta est fabula.

  11. #11

    Üyelik
    04 Mayıs 2008
    Şehir
    Mecidiyeköy
    Motosikleti
    BEVERLY 250
    Ustalar sayesinde çok kıymetli bilgilere sahip oluyoruz. Teşekkürler, teşekkürler.

  12. #12

    Üyelik
    05 Mayıs 2008
    Şehir
    İstanbul, izmir ve Aydın üçgeni
    507rr eyvallah, şimdi anladım neden dönüşlerde bacak açarlar,
    tahmin ettiğim gibi bir şey değilmiş meğer.

  13. #13

    Üyelik
    01 Mart 2008
    Şehir
    ankara



    bunun yatma acısı nedir peki

  14. #14

    Üyelik
    05 Mayıs 2008
    Şehir
    İstanbul, izmir ve Aydın üçgeni
    Lmage=harleygoingdownji2.jpg][/URL]



    yabancı bi forumda gördüm paylaşayım dedim

  15. #15
    alpibox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Nisan 2008
    Şehir
    İSTANBUL/Beyoğlu
    Motosikleti
    FAZER
    lastik kalınlı burada çok önemli bi rol oynar

  16. #16
    okayyorukcuoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    Alıntı coronary38 adlı üyeden alıntı Mesajı göster



    bunun yatma acısı nedir peki
    bu yatıyormuymuşki dönmez nan bu

    507 rr arkadaş güzelce anlatmış motordan motora değişir kişiye görede değişir herkes yatıramaz tamamen kullanıcının yeteneğine kalmış bişey
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar.

  17. #17

    Üyelik
    05 Mayıs 2008
    Şehir
    İstanbul, izmir ve Aydın üçgeni
    ama! motorun sınırlarını bilmekte önemli ki böylece virajda sınırlara fazla gelmeden dereceyi ayarlayabilesin. Bu aslında bakarsanız deneye deneye örenilecekbir durum elbette ama teorik oalrakta bilmek güven viricidir diye tahmin dyorum.

  18. #18

    Üyelik
    24 Mayıs 2008
    Motosikleti
    Honda-İnnova
    honda innova. ayaklık yere değdiği an kurtuluşun yok. yaşadımda söylüyorum:d.
    ayaklık yere değdiğinde bir ses çıkıyor sanırım o Azrail in sesi

  19. #19
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Alıntı halimmm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ama! motorun sınırlarını bilmekte önemli ki böylece virajda sınırlara fazla gelmeden dereceyi ayarlayabilesin. Bu aslında bakarsanız deneye deneye örenilecekbir durum elbette ama teorik oalrakta bilmek güven viricidir diye tahmin dyorum.
    Motorun sınırlarını bilmek önemli evet ama sen o sınırı açı cinsinden bilsen ne, bilmesen ne. Motor virajdayken, açıyı nasıl ölçmeyi planlıyorsun ?
    Çok'un da dediği gibi, peglerin altından uzayan bir uzantı vardır. Onlar yere değdiğinde limittesin demektir. Al eline bir açı ölçer, çağır bi arkadaşını, peg yere değdiği noktada tutmasını iste, sonra ölç işte artık nasıl istersen
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  20. #20
    muzaffer1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2010 CBF1000F
    Alıntı halimmm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selam herkeze,

    Ben bir motorun yatma açısını nasıl bulabileceğimizi merak ediyorum, yani normal asfalt bir yolda her motorun belli bir yatma derecesi olmalı, bunu deneme yanılma yoluyla anlamak tehlikeli olabilir bu yüzden merak ettim, acaba herhangi bir model motorda yatma açısı nasıl tahmin edilir?( her modelin ayrı açısı olduğu kesin)

    Bir de motoru yatırırken neden bacak yatılan tarafa açılır?

    bence bu linke tıkla aradığın tüm cevaplar burda yazıyor

    http://alfamotosiklet.blogspot.com/?...id=6886289607&
    Denildiği kadar okumayan bir toplum değiliz. ErkekIer bildiğini okuyor, kadınlar da canına okuyor


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler