Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Scooter Kullanıcıları Mutlaka Okuyun

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Haziran 2006
    Motosikleti
    Mondial Hs150
    Çin scooter ları ile ilgili bir çok şey yazıldı çizildi özllikle varryatör(yani bunların şanzıman ı ) le ilgili. Özellikle kayış la ilgili yok kısa takın yok uzun takın felan. Bunları hiç dinlemeyin bile uzun kayış takarsanız bol olur ısınınır aşınır çabuk kopar hızlı da gitmez tam tersi ön varyatör en üste gelince bile arka en alta gelmeyeceği için daha yavaş olur. Sakın kısada takmayın çünkü arka varyatör en alta iner ve kayış kısa olduğu için ön koni en üste çıkmazz ve yine daha yavaş olur. Bildiğiniz bu scooter ler aynı hacimli viteslilere göre yaklaşık %35 daha fazla yakıyor nedeni ise yüksek devirde gitmesi. Şimdi size bedava ya yapabileceğiniz ve harika sonuç alabileceğiniz bir modifikasyondan bahsedeceğim. Benim motor 3.2lt/km yakıyordu. 12000km dir bu böyle.(150hs) şimdi ise son haliyle efendi efendi benzinin 3.4Ytl olduğunu düşünerek kullanırsan 2.5lt/km yakıyor. evet çok net ve emin hesaplanmış bir rakam. Çünkü artık motorum düz yolda 50km hızla gidince 3750rpm devirle gidiyor önceden ise 5000 devirle giderdi işte ekonomi buradan geliyor. hemde rampada iki kişi yaklaşık 150 kg ile rahat rahat gidiyor. Nemi yapıyoruz, çok kolay varyatörü açıyoruz öndeki kranka bağlı olan koniyi söküyoruz varyatör bilyelerini (masura yada misket de deniyo) söküyoruz sonra çatı sacı satan bir yerden azcık kurşun çatı pulu alıyoruz bu pulları kaşığın içinde eriterek bu içi boş silindirik bilyelerin içine döküyoruz yanlarını eğeliyip takıyoruz. İşte bu kadarrr. normalde altı bilye 80gr gelirken kurşun doldurduktan sonra toplam 140gr geliyor ve harika oluyor. Vır Vır bağıran motor yerine sessiz aheste giden mir motr olu veriyor. Rampada felan da bir zorlanma yok çünkü zorlanınca bu yüz kırk gramı kayış rahat rahat aşağı bastırabiliyor. Ben Çok memnunum ben çok uğraştım tek tek her ağırlığı denedim önce üçünü doldurdum varyatörü komple sıkıştırıp denedim hamde varyatör açık hıza ve rampaya göre varyatörün hareketini inceledim en ideali bu hele çok düzlükse çok çok ideal ben trabzonda yaşayıp hep iki kişi gezdiğim için rampada da iyi çekmesi önemliydi ondan bu ayarı tercih ettim ve bence harika ideal zaten daha ağırını yapmak daha zor olur. hertirli yardımcı olabilirim sorun yeter. Kolay Gelsin. Yakında yol bilgisayarı projem bitince onuda paylaşırım


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mhrrmkpnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul/maltepe
    istersen ztn dha agır daha hafif yada daha farklı caplarda misketler satılır piyasada her misket motoru frklı bi hale sokar artık tercih size kalmıs ister seri fakat cok yakan yada gec kalkan gec hızlanan ama az yakan bi motor sahibi olabilirsiniz
    true love..

    Drift Religion

  3. #3
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η
    ben 151 rs ile 3,750 rpm devirde 50 ile gidiyorum, 5,500 devirde 80 ile gidiyorum nası iş şimdi bu anlamadım senın yaptıgını
    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi

  4. #4

    Üyelik
    19 Haziran 2006
    Motosikleti
    Mondial Hs150
    ben 150 kg yükle düz yolda devamlı sürüşte yapıyorum bunları. ayrıca piyasada ki misketlerden haberim yok ayrıca bu bedeva ve tam ideal. yavar kalkma içinde şunu söyleyeyim öle bişe yok kalkış normal. tork arttığı sürece kayışa gerilme daha fazla uygulandığı için yine kayış aşağı iniyor hatta hızlanma daha da arttı gibime geliyo çünkü eskiden devir sona dayanır sonra kayış yukarı çıktıkça hız artardı şimdi kayış yuarı daha hızlı çıkıyo. arıca benim motor 12000 km de.

  5. #5
    -BSI- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    Çengelköy
    Motosikleti
    SH 300
    Eline sağlık. Güzel düşünmüşsünde benim bildiğim o ağırlıkların çok hassas oldukları. Hepsinin çok ince hesapla aynı ağırlıkta olması gerektiği. Aksi taktirde arabaların balansız tekerlerinde olduğu gibi çok titreşimli çalışır diye biliyorum. Sen bukadar ince hesabı nasıl yaptın? Tartarak mı erittin sacı hassas terazide. Bizde ağırlıklarla oynayabilir miyiz diye sorduğumuzda hep onlar çok hassastır ağırlıklarını arttıramasın, hafifletemezsin orjinal alman lazım dediler. Ellemeyin bozarsınız dediler.
    Okadar dengeli ki durunca ayaklarıma ihtiyaç duymuyorum..

  6. #6
    mhrrmkpnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul/maltepe
    Alıntı -BSI- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eline sağlık. Güzel düşünmüşsünde benim bildiğim o ağırlıkların çok hassas oldukları. Hepsinin çok ince hesapla aynı ağırlıkta olması gerektiği. Aksi taktirde arabaların balansız tekerlerinde olduğu gibi çok titreşimli çalışır diye biliyorum. Sen bukadar ince hesabı nasıl yaptın? Tartarak mı erittin sacı hassas terazide. Bizde ağırlıklarla oynayabilir miyiz diye sorduğumuzda hep onlar çok hassastır ağırlıklarını arttıramasın, hafifletemezsin orjinal alman lazım dediler. Ellemeyin bozarsınız dediler.
    sana dyenlerde haklı bazı motorlarda oynadıgın zmn motor yerinden hareket dahi etmez nerdeyse ister hafif ister agır tak

    ama bazılarıda işe yaradıgını soyluyo işte gerek varmı bnce yok dediin gibi cok ince muhendislik hesapları bunlar oynamaya gelmez 3-5 km fazla gitsin die diger yuruyen aksamı zorlamak sacmalık bnce
    true love..

    Drift Religion

  7. #7
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    çin işi zaten default bozulmaya hazır olarak geliyor. ben 22000 km boyunca bir hs 150 kullandım 4-5 kez kayış değiştirdim iyi deneyim ettim. oyuna gelmiyo bu işler pek. bir de üzerinde oynayıp hayatınızı riske atmayın derim naçizane...

    çinli konusu açılınca da hep dile getiririm, lütfen almayın şunları. emeğinize paranıza yazık, 2000e alıyorsunuz 1 senede 2 motor parası daha ödüyorsunuz çıkardığı masraflarla.

    ha ben tatil beldesindeyim günlük yaptığım yol en fazla 20 km derseniz buyrun alın tabii 10.000 kmyi 4 senede yapana hiç bi zararı yok çinlilerin.
    Tekir bunu beğendi.

  8. #8
    kentacdis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2005
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    coming soon
    şu bilye ile oynama işi ilginçmiş konuya hakim olan arkadaşların yorumlarını bekliyoruz...

    bana ağırlaşan bilyelerle daha dusuk devirde hızlı olup son hız dusrebilir gibi geldi

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Aralık 2007
    Şehir
    DAVOS :p
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 --(SİYAH)
    variatör ön koni içindeki roller (bakla , bilye , misket) gy6 sanzıman için 6 adet 6 gram olarak tasarlanmıştır..

    bununla oynamaya gerek yoktur kimisi hafif cok iyi olur der hızlı kalkar km teli kopartır der..

    kimiside agır tak daha iyi kalkısta baklalar ilk devirde en üst noktaya çıkcagı için yüksek performans gösterir der..

    yani çok uğraş sonucu kalkışta veya son hızda 5 km fark ettirmişlerdir ve motorlarının ömrü kısa olmuştur..

    bence en iyi performans malzemenin en iyisini alıp kulanmak motorunuz piston ömrünü tamamladıktan sonra +25 cc piston büyütebilirsiniz..

    yada motorunuzla hiç oynamayın motorunuzun hızı size yetmiyorsa satıp üst modelini alın yani 125 cc ise 150 - 200 cc lik bi makine alın..

    kazasız belasız sürüşler dileği ile..

  10. #10
    muratx22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2008
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Kanuni 2v - WindyS 125
    bilgileriz le bizi aydınlatığınızdan sağolun.
    MuraD THSDLN

  11. #11

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    Alıntı 06bluedragger adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    variatör ön koni içindeki roller (bakla , bilye , misket) gy6 sanzıman için 6 adet 6 gram olarak tasarlanmıştır..

    bununla oynamaya gerek yoktur kimisi hafif cok iyi olur der hızlı kalkar km teli kopartır der..

    kimiside agır tak daha iyi kalkısta baklalar ilk devirde en üst noktaya çıkcagı için yüksek performans gösterir der..

    yani çok uğraş sonucu kalkışta veya son hızda 5 km fark ettirmişlerdir ve motorlarının ömrü kısa olmuştur..

    bence en iyi performans malzemenin en iyisini alıp kulanmak motorunuz piston ömrünü tamamladıktan sonra +25 cc piston büyütebilirsiniz..

    yada motorunuzla hiç oynamayın motorunuzun hızı size yetmiyorsa satıp üst modelini alın yani 125 cc ise 150 - 200 cc lik bi makine alın..

    kazasız belasız sürüşler dileği ile..
    yani yaptırmıyayımmı rokko'ya böle bişey? bu misketlerin hazırları var nette satılık. motora zarar veriyormu? tahminim ağırlık artınca kalkış yavaşlar fakat max hızda artma olur diye düşünüyorum...

  12. #12

    Üyelik
    19 Haziran 2006
    Motosikleti
    Mondial Hs150
    Alıntı -BSI- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eline sağlık. Güzel düşünmüşsünde benim bildiğim o ağırlıkların çok hassas oldukları. Hepsinin çok ince hesapla aynı ağırlıkta olması gerektiği. Aksi taktirde arabaların balansız tekerlerinde olduğu gibi çok titreşimli çalışır diye biliyorum. Sen bukadar ince hesabı nasıl yaptın? Tartarak mı erittin sacı hassas terazide. Bizde ağırlıklarla oynayabilir miyiz diye sorduğumuzda hep onlar çok hassastır ağırlıklarını arttıramasın, hafifletemezsin orjinal alman lazım dediler. Ellemeyin bozarsınız dediler.
    kardeş tartmaya gerek yok bilyenin içini tam doldurup yanlarını eğeledinmi hepsi zaten eşit hacim ve dolayısıyle eşit ağırlık olur. ben üç ayrı deneme yaptım en uygunu bu kalkışta felan fark yok.ben bunu yapacakken yeni bilye almaya gittim servis olurmu öyle şey ağırlık değişmez motor yürümez fark olmaz vs.. dedi ama yaptım ve oldu. yeterki ne yaptığını niye yaptığını nesıl olacağını yorumla. motor ve araba içinde şu şart var kullanmayıda bileceksin dersinden de anlayacaksın yoksa anası ağlar. ben iki yıldır hergün motorla ulaşım sağlıyorum yaz kış ondan önce memlekette arabamız la git gel yapıyodum ikisini de devamlı kullanıyorum bu çin malı motor da olsa alman malı araba da olsa bilecesin sistemi ki bilerek dilinden ankayarak kullanacaksın. çin malı masraflı felan diyenele şunu sylüyorum, doğru malzeme kötü vs ama sen kullanmayı bilmedikten sonra farkında olmadan hor kullandıktan sonra alman bile olsa dayanmaz. ben 12000 km de iki buji uç hava filtresi 1500 de bir yağ bi kezde konjektör, akü ve benzinden başka masraf etmedim. haa bi kuruş da servise para vermedim benden başkası motoruma anahtar değdirmedi. bu parçaları da mesela trabzonda konjektöre 35 dediler ben otm den 18 e aldım taktım. yani kısacası motorcuysan anlayacaksın bileceksin yapacaksın. ben mühendis olmak üzereyim ondan basit geliyo dersiniz belki ama inanın alaksı yok merak edin sökün bakın okuyun ne neasıl oluyor o zaman ne motorcuya 60 ytl kayış parası verirsiniz nede farkında olmadan harap edersiniz makinayı.

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Aralık 2007
    Şehir
    DAVOS :p
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 --(SİYAH)
    Alıntı digi_boy26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yani yaptırmıyayımmı rokko'ya böle bişey? bu misketlerin hazırları var nette satılık. motora zarar veriyormu? tahminim ağırlık artınca kalkış yavaşlar fakat max hızda artma olur diye düşünüyorum...
    sinan nette satılanlardan alıp takabilirsin ama kurşun döktürme zaten o sıcakta cabuk eriyip gider..

    kalkışın biraz farkedebilir onun dışında bişiy olacagını sanmıyorum..

  14. #14

    Üyelik
    22 Eylül 2007
    Arkadaşlar konuyu hortlattım biliyorum ama yeni konu açmak istemediğim için buraya yazayım dedim. Arkadaşın anlattığı işlemi bugün yapıp denedim ve sonuç tatmin edici önceden 5000 devirde 60-70 km hıza çıkabilen motor şimdi 4000 devirde o hıza çıkıyo son hızda fark oldumu bilmiyorum daha denemedim kalkışta falan problem yok hatta biraz serileşti, çekiş falan iyi eskisi gibi, motor önceden zorlanıp bağırıyodu şimdi bağırması da kesildi. Tüm scooter kullanıcılarına tavsiye ederim.

  15. #15
    mücahit_89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2007
    Şehir
    Sakarya-Akyazı
    Motosikleti
    Bajaj Discover 150
    Alıntı aegeanxtr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar konuyu hortlattım biliyorum ama yeni konu açmak istemediğim için buraya yazayım dedim. Arkadaşın anlattığı işlemi bugün yapıp denedim ve sonuç tatmin edici önceden 5000 devirde 60-70 km hıza çıkabilen motor şimdi 4000 devirde o hıza çıkıyo son hızda fark oldumu bilmiyorum daha denemedim kalkışta falan problem yok hatta biraz serileşti, çekiş falan iyi eskisi gibi, motor önceden zorlanıp bağırıyodu şimdi bağırması da kesildi. Tüm scooter kullanıcılarına tavsiye ederim.
    arkadaş valla konu acayip yawsanki faydalı gibi görünüyo ama neden bunu üreten oraya daha çok ağırlık koymamış madem daha az yakıyo düşük devirde daha çok hız yapıyo allah allah karıştı kafam

  16. #16
    muratalagoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2009
    Motosikleti
    CBR 600 RR
    bnm motorda bu bilyerlerin ağırlığını artırdığım zaman acayıp çekişi düşmüştü motorun titreme azaldı motor rahatlamıştı ve daha hızlı olmuştu! şehir içi kullanımda hosuma gitmemişti

  17. #17

    Üyelik
    22 Eylül 2009
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Kanuni Hussar 125
    Motorun kayışı bitik kaçırıyor hava ayarını falan yakıt dolayısıyla ayarlattım düşürdüm 95 km/s hızla giden motorum 70 e düştü sonradan yani bu gün (28.08.2010) varyatörle oynadım sonuç inanılmaz motor asfaltta olduğu yerde araba gibi ses çıkartarak badanaj çekiyo düzde uzama normal scooter uzaması hızında son hızım 90 geldi ama benzin bitti daha kaç yapacak sizle paylaşacağım bakın dikkat hava ayarı kısık + kayış 6 senelik motorum 2004 hussar 70 ten hız kaça kadar yükseldi bilmiyorumbenzin bitti ölçemedim ama paylaşacağım....

  18. #18
    ahmetunuver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2007
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Modenas GT135
    Alıntı jeolog25 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çin scooter ları ile ilgili bir çok şey yazıldı çizildi özllikle varryatör(yani bunların şanzıman ı ) le ilgili. Özellikle kayış la ilgili yok kısa takın yok uzun takın felan. Bunları hiç dinlemeyin bile uzun kayış takarsanız bol olur ısınınır aşınır çabuk kopar hızlı da gitmez tam tersi ön varyatör en üste gelince bile arka en alta gelmeyeceği için daha yavaş olur. Sakın kısada takmayın çünkü arka varyatör en alta iner ve kayış kısa olduğu için ön koni en üste çıkmazz ve yine daha yavaş olur. Bildiğiniz bu scooter ler aynı hacimli viteslilere göre yaklaşık %35 daha fazla yakıyor nedeni ise yüksek devirde gitmesi. Şimdi size bedava ya yapabileceğiniz ve harika sonuç alabileceğiniz bir modifikasyondan bahsedeceğim. Benim motor 3.2lt/km yakıyordu. 12000km dir bu böyle.(150hs) şimdi ise son haliyle efendi efendi benzinin 3.4Ytl olduğunu düşünerek kullanırsan 2.5lt/km yakıyor. evet çok net ve emin hesaplanmış bir rakam. Çünkü artık motorum düz yolda 50km hızla gidince 3750rpm devirle gidiyor önceden ise 5000 devirle giderdi işte ekonomi buradan geliyor. hemde rampada iki kişi yaklaşık 150 kg ile rahat rahat gidiyor. Nemi yapıyoruz, çok kolay varyatörü açıyoruz öndeki kranka bağlı olan koniyi söküyoruz varyatör bilyelerini (masura yada misket de deniyo) söküyoruz sonra çatı sacı satan bir yerden azcık kurşun çatı pulu alıyoruz bu pulları kaşığın içinde eriterek bu içi boş silindirik bilyelerin içine döküyoruz yanlarını eğeliyip takıyoruz. İşte bu kadarrr. normalde altı bilye 80gr gelirken kurşun doldurduktan sonra toplam 140gr geliyor ve harika oluyor. Vır Vır bağıran motor yerine sessiz aheste giden mir motr olu veriyor. Rampada felan da bir zorlanma yok çünkü zorlanınca bu yüz kırk gramı kayış rahat rahat aşağı bastırabiliyor. Ben Çok memnunum ben çok uğraştım tek tek her ağırlığı denedim önce üçünü doldurdum varyatörü komple sıkıştırıp denedim hamde varyatör açık hıza ve rampaya göre varyatörün hareketini inceledim en ideali bu hele çok düzlükse çok çok ideal ben trabzonda yaşayıp hep iki kişi gezdiğim için rampada da iyi çekmesi önemliydi ondan bu ayarı tercih ettim ve bence harika ideal zaten daha ağırını yapmak daha zor olur. hertirli yardımcı olabilirim sorun yeter. Kolay Gelsin. Yakında yol bilgisayarı projem bitince onuda paylaşırım
    Bu işlemi başka deneyen varmı arkadaşlar ? yapan arkadaş 3 senedir birşey yazmamış acaba ilk zamanlar iyiydi de sonradan motora büyük zararımı oldu ?

  19. #19
    umutermis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul-Kartal
    Motosikleti
    150 zat
    şu konuya devam edelim deneyenler varmı arkadaşlar....

  20. #20
    KaPTaNHaSaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2009
    Şehir
    İzMiR- EşReFPaŞa-BoğaZiÇi
    Motosikleti
    Kawa Z750
    bagal lar hazır satılıyor sadece onlarla oymaman diğer aksamları bozacaktır ya debriyajını yadda kayışına zarar
    Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler