benım bıldıgım bagalar agır olursa kalkıs yavas sonhız artar
hafıf olunca kalkıs seri son hız dusuk olur yanlısmıyım...
benım bıldıgım bagalar agır olursa kalkıs yavas sonhız artar
hafıf olunca kalkıs seri son hız dusuk olur yanlısmıyım...
mesele şu arkadaşlar azıcık işin matığını anlamaya çalışalım.
olay nereden başlıyo viteslide kalkışta deviri biz ayarlarız yolun yokuş yukarımıdır yıksa 2 kişimiyizdir kiloya ve yol durumuna göre kalkışı deviri istediğimiz gibi ayar yaapr yolumuza devam ederiz.buraya kadar anlaşıldı demi.
ama scoterlerde otomatik şanzıman yani varyator sisteminde en ağır kiloda insanlar taşıma ihtimali ve en yokuş yukarı çıkma ihtimali düşünülerek tölerensı çok fazla verilir fabrikasyon devir ve kayış varyator ayarı olarak...
tolerans çok fazla olduğundan fazla devir yapar az gider artık duruma göre sistem devam eder gider... dolayısıyla bu bize çok devir az hız ve fazla benzin olarak döner diyelim...
yapılan basittir aslında o töleransı kaldırıp fazla devir geç kalkış değil daha az devir daha fazla mesafe gibi bi dönüşüm olmaktadır. zaten arkadaşta deneyerek ideal kalkış ve hızı bulduğunu söylüyor bu kişisel ayar ve deneyimlerle bulunabilir ama ben derimki çok dik bayır çıkanlar ve sürekli 2 kişi gezenle hemde kilolu olanlar çokta fazla arttırmasınlar.
bu bir bilgidir paylaşımdır çeşitli farklı arkadaşlar ve motorlar üzerinde tecrübe ve paylaşımlarınız bekliyoruz bende çok merak ettim ayrıca hız farı yakıt farkı kayış değiştirme olayı ne kadar fark etti diye...
selamlar -saygılar.....
basmayı değil durmayı düşünüyorsan eğer, anlaki gerçek motorcusun he bide her bindiğinde heyecanlanmıyorsan eğer eksik bişeyler var be dostum....
abiler bunu deneyen varmı? bu olay gerçekten işe yarıyormu ve bayırlarda çekişi arttırırmı__
bahsi geçen işlemi bende 125 mt mondialde denedim ve 6 ay kadar kullandım. faydası doğrudur yakıt baya düşüyor kalkış biraz ağır olsada çekiş falan gayet iyi. bunlar faydaları zararı ise sol krank bilyası (varyatör kısmındaki) zamanla dağılıyor, bilya dağılmazsa bilya yatagı bozuluyor ve krankta boşuk oluyor artı keçedende yağ kaçağı başlıyor. daha bir hafta önce komple yenilemek zorunda kaldım. elinizden geliyorsa malzeme parası ile iş kurtulur ama gelmezse motorculara emanet bana maliyeti. takım conta ve keçeler 15, krank komple 60 tl motor yağı vs 25 tl toplamda 100 tl ye mal oldu motorcu buna ilave 100 tl de işcilik alıyor. baga deyip geçmeyin büyük sıkıntılara yol açıyor emin olun.....
varyatör misketlerini ağır yada hafif takmak, vitesli motorda dişli küçültmek yada büyütmekle aynı sayılır. misket ağırlıkları arttıkça serilik düşer son hız artar, misketler hafifleştikçe serilik artar son hız düşer. ben like 125 için ebay den dr.pulley 18*14 10gr misket siparişi verdim. bu miskteler orjinal misketler gibi tekerlek biçiminde değiller, çalışma mantığı daha farklı. bu misketler kayarak görev yapıyor.
her neyse, ben şehir içinde serilik artsın diye orjinalde 13 gr olan misketlerimin yerine 10 gr lık dr.pulley performans misketlerini tercih ettim. sizde sürüş tarzınıza göre ağır yada hafif misket sipariş edebilirsiniz.
ayrıca daha detaylı modifiye düşünenler aktarma sisteminde detaylı bir modifiye ile çok iyi performans elde edebilirler. dr.pulley in gy6 motor kullanan 125 ve 150 cc scooterla için ürettiği modifiye parçalarını kullanmasını tavsiye ederim. komple bir set alırsanız 700 tl civar para ödersiniz ama emin olun buna fazlası ile değer. işte o kombinasyon. komple varyatör, varyatör çanı, komple yarış debriyajı, debriyaj yayları, varyatör misketleri ve kevlar kayış
http://www.buggypartsnw.com/home?pag...category_id=20
Bunu xciting250 için olanlarından yok mu?Bizim xcitingde devir kesici var ve motorun gücü daha varken ve daha fazla hızlanabilecekken devir kesiciye takılıyo.Ben daha düşük devirde daha fazla hız yapması için ağır olanından mı almalıyım yoksa hafif olanından mı?Devir kesiciden kurtulmanın tek çaresi aynı hızı daha düşük devirde yakalayabilmek.
orjinalinden daha ağır misketler alırsan daha düşük devirde daha fazla sürat yaparsın. dr. pulley xcting 250 rollers diye araştırırsan hemen bulursun dostum.
ben senin için buldum. kredi kartı ile sipariş verebilirsin. alacağın ağırlığa sen karar vermelisin tabi.
http://www.buggypartsnw.com/home?pag...category_id=17
Sağol valla iki saattir bakınıyorum siteye xciting250 için bulamamıştım.
Heavier roller weights (22-25g) will allow more top speed at the serious expense of climbing ability - but are great for flat-ground racing.
Daha ağır olanlar daha fazla yüksek hız sağlıyomuş.Ama tırmanmada performans kaybı oluyomuş.Fiyat da hiç fena değil.Denemekte fayda var.
bunlar bos işler gavur düşünememiş mi bunu benim motorum 34000 km yi geçti kayıs debriyaj falan çeki aksamlarını 30000 km de değiştirdim hiç gerek yok böle mucitliklere motoru bosuna bozmayın saçmalık bence
59 HK 790 - KIRMIZI MONDİAL 150 HS TEKİRDAĞ - BANARLI YOLLARINDA ( 37500 )KM ALLAHIN İZNİYLE DAHA ÇOK GİDECEZ
CASTROL SCOOTER 10 / 40 YAĞ - BUJİ NGK
arkadaslar servise motorumu bırakmıstım bende varyator degısecektı motorum oyle bir guzel gıdıyorkı 80 ne gelıyor sonra ucuyor motor desatuf bugun burcları degıstırecektım bır baktım burcların ıclerı dolu benım yenı taktıklarım bos motor bagırıyor aynı gıtmıyor bakalım bunlar dan bulmaya gıdecem sanayıye cok guzeldı gıdısı sımdı yenı burc taktım bozuldu gıdısı bagırıyor zırr zırr dıye resmınıde cektım.
O Şimdi kütahya'Da
pek bu işlem hızı nekedar arttırıyor?
Hortlatalım mevzuyu . Ağır tahrik bilyeleri Scooter üretime başladığından bu yana var. Arkadaşın buluşu değil.
Ben kullandım memnun kalmadım. Ön varyatör bilye tasını ve yatağını eritiyor. Motora ekstra yük. Arkadaş bir parlamış 12.000 km den bahsediyor. 20.000 km görmemiştir.
sağlıklı olanı 17 gr. Bej bilye. Macera aramayalım.
Bir yerlerde konu tartışılmış
http://www.scooter.web.tr/forumlar/6...rileriniz.html
Peki GY6b motorlar için kaç gram kullanırız?Veya bunu nasıl araştırabilirz..Benim motorum MOTORAN SCUB-150 biraz farklı ve büyük şanzumana sahip??
Sanırım buldum..!
http://www.sc1111rappydogscooters.co..._BN157QMJ.html
1111yazan yeri silin forum **** şeklinde engellediği için 1111 şeklinde yaptım..!!
Hortlamışken yazayım.
Aynı metodu uyguladım,1000 devir eksik çevirme avantajı sağladı başlangıçta.
Ama kalkışlar ağırlaşıyor.
Siz seri kalkışları,ani gaz vermeleri seviyorsanız,ön varyatör daha çabuk bozuluyor.
İdeali,fabrika çıkışı neyse ona göre kullanmak.
Az devirde yüksek hız yaparım,yüksek devirde maksimum hızı bulurum diye yola çıkarsak,sonuç olumsuz oluyor.
Çinli scooter ile ben 120-130 bastım diyenlere gps ile ölçüm tavsiye ederim,60-70, maksimum 80 idealdir...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)