Sıfır km motorlar ilk km'lerde fazla mı tuketiyor yo ksa motorumda sorunmu var
7-8 litre benzin ile şimdilik 60 km gitti i:
Sıfır km motorlar ilk km'lerde fazla mı tuketiyor yo ksa motorumda sorunmu var
7-8 litre benzin ile şimdilik 60 km gitti i:
pasam ilk km cok yakar yaga degisimine kadar biraz pompaci ile hısım akraba olursun
sonra ilk yaga degisiminde
ayarlari yapilicak
arkadasta yeni Z750 aldi
oda rodaj olayi dan dolayi
benzinin cok yakmasindan sikayet eti
simdi bomba gibi
bu rada yeni makina hayirli olsun
Bence sen kullanmayı bilmediğindendir
DBTYSG
ehueheu skull 1. vede 2. viteste fazla takılırsan cok yakar hoca ama motorun da yeni olmasından kaynaklanır ama ilk olarak söföre baglıdır çünkü sen gaz verirsin benzin gider hemen tümsekte fren sıkarsın giden benzin boşa gider hep böyle oldugunu farz edersek büssürü benzin boşa gider yani şöför den kaynaklanır
Sıfır Km motor yağ değişimine kadar çok yakar ama motorun açıldıktan sonra normale dönecektir. Çok yakma olayı senin sürüşüne görede farkeder yüksek devirde binmeyi seviyorsan her şeyin bir bedeli olduğu gibi onunda benzin bedeli çok olacaktır. Motorun hayırlı uğurlu olsun. Allah kaza bela vermesin dostum...
Artık kısa cümleler kuruyorum...
Sagol abi motor rodajda oldugu icin 4000 - 5000 deviri gecmiyorum bu da surusle ilgili degildir herhalde ama motora yavas yavas alısıyorum. Servise sordum onlarda yag degisimine kadar cok yakması normal dediler. ilk servisde yagda degisecek buyuk olcude. Benim merak ettigim cok yakmasının teknik nedeni ne sıfır motorda motorun acılması icin benzin hava karisiminda bi farklılıkmı var acaba.bu rada yeni makina hayirli olsun
Murratırt motor alda artık nasıl motor kullanılır bize birseyler ogretirsin ciddi diyomBence sen kullanmayı bilmediğindendir
güzel soru, öğrenmeye çalışayım ben de merak ettim çok yakmasının teknik nedenini
vay vay vay vaaaaaaaayyyyyyy!!!skul motor almış.hayırlı uğurlu olsun kardeşim. maceralarını ayrıntılı bir şekilde bekliyoruz.motorda ilk sürüş ve geziler asla unutulmuyor ve o hevesle daha bir güzel yazılıyor bu hatıralar.o yüzden hiç beklemeden gezilerini aktarırsan hepimiz zevkle okuruz.gittiğin yer 30 km bile olsa fark etmez.
hemen fazla dağıtmadan asıl konuya dönmek istiyorum.yeni motorun fazla yakmasının teknik sebebi motor aksamındaki oynar parçalarının birbirlerine alışma süresinin olmasıdır.bu süre içerisinde dişliler olsun piston olsun biraz daha hızlı aşınır ve hareket rahatlığı, alışmış bir motora göre yüzle olmasada binde birlerle ifade edilebilecek bir eksiklik arz eder.yani parçalar biraz(çok çok az) zor dönmektedir.zaten bu zorlanma ve parçaların birbirlerine uyumu sonucunda ortaya bir miktar toz haline gelmiş metal parçacıkları çıkar.bunun içinde kalıp izinden kalmış çapaklar falanda vardır.ilk yağ değişiminin yakın kilometrede olmasının sebebide budur.aslında ilk yağ motorun içini temizleme görevi görür.
ilk yağ değişiminden sonra motorun performansı artacaktır.motor tam sağlıklı çalışma zamanına ulaşınca belki ince bir karbürasyon ayarı yapılabilir ama yapılmasada olur gibime geliyor.bariz bir bozukluk varsa yapılması daha uygun.onun dışında fabrika ayarlı karbürasyon değerlerini bozmamak gerektiğini düşünüyorum.
Sagol Jawa neyse bari su radojı tamamlayalımda rahatlayalım haftasonu sileye gidiyoruz bekleriz
hayabusam olsaydı gelirdim mz ile aynı gün içinde manisa'dan istanbul'a gidip gelebileceğimi sanmıyorum.
Konuya En Son Cevap 19-05-2004, 12:59 PM Tarihinde Verilmiş...
DoCqueR | D C R | H4LuK... - "Motosiklet Gibisin, Binmek İstiyorum" Drift Religion
Abi nasıl bulup hortlatıyorlar bu forumları anlamak mümkün değil!
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)