Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

t1 lastik sorunu!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    selam mt ailesi

    ustalarım motorumun lastikleri inmeye başladı jantın arasından kaçırıyor yani lastik ile jantın arasından lastikte herhangi bir patlak yok dublex (yazılışını unuttum inşallah doğrudur) lastik.
    Motoru ilk aldığımda ilaç koydurmuştum patlamasını önlemek için ama aradan 2 yıl geçtikten sonra lastiklerim inmeye başladı bundan 5 ay önce birdaha yaptırdım servisde bıraktım sanayide yaptıracaklardı akşam üzeri geçerken motoru alıcaktım yaptırmışlar sağ olsunlar ancak nasıl yaptıysalar 5 ay aradan sonra yine lastiklerimin ikiside inmeye başladı ozaman nasıl yaptıklarını görmemiştim neden iner yoksa lastiklerimi yenilemem gerekiyor anlamadım yoksa lastiğin yanaklarına kauçuk falanmı sürecekler jantlarımmı yamuldu havalar güzel ve benim için sinir bozucu bir durum
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Biraz karışık anlatmışsın olayı ama tubeless lastiklerde hiçbir işlem yapmadan yani içine bişey sıkmadan kaçırma olmaması lazım.
    İçine koyduğun malzeme lastiğin deforme olmasına yolaçıyor olabilir.
    eğer lastiklerin diş derinliği de azaldıysa yenileriyle değiştirsen iyi olur.
    Birde siboplarını mutlaka değiştirt. Zman içinde siboplardan da kaçırma yapabilir.

  3. #3

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    lastikler 10 000 km de ama bitik değiller lastiklerimde patlak falan yok jant ile lastiğin jantın içine girdiği yanakları varya ordan kaçırıyor siboplar yeni değişti ordan kaçırmıyor
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:

  4. #4

    Üyelik
    18 Mayıs 2007
    Şehir
    AmisoS
    Motosikleti
    yamaha x-max ''06''
    Lastik ancak patladıktan sonra ilk fırsatta bir tamircide yaptırılmak üzere geçici olarak onarım köpüğü sıkılır ve daha masum hızlarda yola devam edilebilir.İlk
    aldığımda İLAÇ sıkttırdım dediğin şey NITROJEN mi bastırdın yoksa tamir köpüğü mü sıktırdın.
    Eğer ikinci şıktan bahsediliyorsa geçmiş olsun lastikleri atma zamanı gelmiş
    eğer diş derinliği de azaldıysa değişeceksin tabii ki SİBOP ile sakın tamircinin
    bunlar sağlam demesine bakma kılcal çatlaklar % 101 vardır ve her ay 30 gr
    eksiltirler.
    Alırken de SCHRADER gibi alman malı bir sibop kullanmanı tavsiye ederim,şu
    nu unutma ki bizler 4 tekerliler gibi değiliz sadece bir avuç ayası kadar yerin asfalta değmesi ile yaşama bağlıyız lastiğin şakası yok,her şeyin standart
    olsa bile lastiğin muhakkak iyi veya çok iyi olmalıdır...
    Son olarak zaman içinde yüklüyken derin çukurlara fren ile sık sık düştüysen yada kaldırımlardan iniş
    çıkışı çok sert ve atlayarak yapıyorsan büyük ihtimalle jantların ovalleşmiştir yani eğildiği için hiç bişeyy yapamazsın bu daha da büyük masraf demektir ama tek ve net çözümdür.
    binbasi nayman x-max ''06
    Yamaha Touching Your Heart.
    Safety First,then RIDE..!

  5. #5

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    sıvı bişey sıkmışlardı ozaman lastik delindiğinde kendi kendine kapatıyormuş siboplarım 5 ay önce değişti su ile kontrol ettim kaçak siboplardan değil birde çok çabuk iniyor akşam 7 de şişirdim sabah hiç bişey kalmamış içinde kasislerden motoru hep kollayarak geçmişimdir hiç sert vurmadım bu güne kadar lastik dişleride iyi yani bitik değiller
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:

  6. #6
    kentacdis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2005
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    coming soon
    boyle irsey ilk defa duyuyorum
    eger jantta hata yoksa lastik omrunu tamamlamis olabilir iyi bir lastikciye danis...

  7. #7
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    okayım, lastiğinde sorun var bence
    şimdi sorunun kaynağı ise
    genelde servisler lastikleri levye ile takıp çıkartıyorlar, doğal olarak yanaklardaki teller deforme oluyor
    geri takarkende içine bahsettiğin sıvıyı sıkıyorlar ve belli bi süre sooradeforme oluyor..
    sana verebileceğim 2 tavsiye, eskidenyaptırdıını tekrar yaptır
    yada bi çift lastik al..
    GKN MOTORS

  8. #8

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    sağolasınız arkadaşlar pazar günü açık biryer bulabilirsem yaptırıcağım bakalım

    gkn abi eskiden yaptırdığım ile 5 ay gezdirdi beni bu seferde aynısı olursa mecbur 2 tane lastik alıcam

    peki lastik olarak ne önerirsiniz? lastik ölçüleri : 4.00 - 12
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:

  9. #9
    chopper-delisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    ankara chopper_vildstar@hotmail.com
    Motosikleti
    taze bitti
    Okay kardeşim lastiklerim henüz 10000km de demişsin peki lastikler kaç yaşında? Nekadar zamanda 10000km yaptın? lastikler özelliğini yitirmiş (sertleşmiş) olabilirmi acaba ?

  10. #10

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    28.04.2005 tarihinde motoru sıfır çıkardım ve hiç lastik değiştirmedim yani 3 senelik lastik bunlar
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:

  11. #11
    kentacdis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2005
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    coming soon
    Alıntı okayyorukcuoglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    28.04.2005 tarihinde motoru sıfır çıkardım ve hiç lastik değiştirmedim yani 3 senelik lastik bunlar
    e al artık yenisini

  12. #12
    HRC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    150ZAT
    lastik boyutların orjinalden büyükse yapar tek çözüm, orjinal boyutlarda lastik takman.
    Bundan böyle aşkım mevlamdır, Kanmam yalana
    Dizginsiz aklım belalımdır almam yanıma

  13. #13

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    orjinallerini alıcağım zaten değişmesi gerekiyorsa ama tavsiye edebileceğiniz lastik varmı birde fiyatları nekadardır acaba hiç değiştiren varmı?
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:

  14. #14

    Üyelik
    17 Şubat 2007
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Piaggio X9 Evo 500
    O bahsettiğin sıvı yeşil renkli Slime'dı zannedersem. Tamir köpüğünden farklı olarak lastik patlamadan sıkılır, meydana gelen delikleri doldurarak hava kaçırmasını önler. Ama bu sıvılarında bir ömrü var ve o ömür 2 sene. Reklam olmayacaksa aşağıdaki linkte detaylı bilgi var;

    http://www.yesilbisiklet.com/pazar/p...&p_prod_id=685

    Kısacası bu slime denen zımbırtı emekli olmaya karar vermiş ve katılaşıp jant kenarlarından hava kaçırmasına sebep olmuş veya önceden kapadığı deliği terk etmiş.

    En güzeli artık lastiği yenilemendir, olaya sadece diş derinliği olarak bakma. Bir lastik rafta bile dursa 4-5 sene ömrü vardır.

  15. #15

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    evet kardeşim bu bahsettiğin gibi bişey sıkmışlardı içine beyaz kutusu vardı ozaman adını bilmiyorum lastik patlamadan sıkılıyor ve delik varsa kapatıyor lastikçiye bir göstereyim olmadı lastik alıcağım ypçak bişeyok 3 senelik lastik dediğin gibi eskidiği için tutmayabilir saol
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:

  16. #16

    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KAWASAKİ VN 800
    okay kardeş,lastik takılmadan önce siyah renkli solusyon sürerler,buna dikkat et birde üşenme lastik sökükken normal de 40 psı hava basıyorsan 60 psı yap temiz su dolu tankın içine lastiği bandır uzun süre beklet ve takip et kabarcık çıkması lazım sorun
    1-janttan olabilir eğrilikten yani
    2-siboptan olabilir eski sibop takabilirler yada hatalı takmaktan kaynaklanan olabilir
    3-Lastiği söküp takarken lastik getlerini kırmış olabilirler
    4-Lastiğe yama yapıldıysa iyice ısıtılıp yapıştırılmadığından hava kaçırabilir
    başka türlü lastik inmez

  17. #17
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    lastik olarak michelin diyorum şiddetle, motosiklet ne olursa olsun..
    biraz daha ucuza kaçıyim dersen dunlop larda işini görür
    daha da ucuz istersen komik gelicek ama DELI marka lastikler var deseni metzeller a benziyor, 7-8 bin km gerek ıslakta gerek kuruda keyifle kullanabilirsin..
    GKN MOTORS

  18. #18
    kentacdis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2005
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    coming soon
    metzeller guzel kullaniyorum yumusak hamurlu

  19. #19

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    bugün en sonunda yaptırdım lastikleri 5 ytl ye yapıştırıcı sürdüler ancak jantlar alüminyum olduğu için özelliğini kaybettiğini söyledi birde oksitlenme falan yapmışlar lastik ve jant almam gerekiyor şimdilik sorun çözüldü burdanda anlaşılacağı gibi çinmalı mı aman uzak durun diyorum ilgilenen herkese teşekkürler
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)