Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Telelever

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Bu sistemle alakalı fazla birşey bilmiyorum ama BMW nin patentli sistemini uzun süredir takip etmekteyim sizlerle paylaşmak istedim.


    **********YOĞUN İSTEK ÜZERİNE AÇIKLAMA YAZIYORUM*********

    Bu sistemin teknik açıklaması aşağıda pro ve asgürbüz tarafından yapılmıştır.

    Ben sadeleştirilmiş şekilde anlatacağım.

    Bu sistemle aynı görevi yapan aynı işe yarayan sistem zaten diğer araçlarda kullanılıyor.
    Arabalarda amotisor+helezon yay, kamyonetlerde makas+helezon yay veya amortisor, kamyonlarda makas + havalı amortisör.

    İkisinin bir arada olma sebebi hepsinde de aynı.

    Yoldan kaynaklı herhangi bir darbe anında oluşan geri tepmenin araç ağırlık merkezini değiştirmesi.

    Tekerlek darbeyi alıyor ve geri tepmek istiyor bu esnada lastik üzerindeki ağırlık anlık olarak azalıyor azalan ağırlık yola tutunmayı zayıflatıyor ( frenlemenin tehlikeli olduğu an ) ve daha sonrasında ağırlık tekrar yerine geliyor bu sefer dahada artmış olarak ( bu da ıslak - kumlu - eğimli v.b. bozuk yollarda aracın kaymasına neden olur )

    Fakat bu sistemde darbe şaseye ve hatta amortisöre yansıtılmayarak en hızlı biçimde tekrar tekerleğe iletiliyor. Amaç tekerlek üzerindeki ağırlık yükünü azami ölçüde sabit tutmak.


    BU KONFOR MAKSATLİ BİR SİSTEM DEĞİLDİR. TEKBAŞINA KULLANILDIĞINDA SADECE AMORTİSÖR GÖREVİ GÖRÜR.


    BU AÇIKLAMAYIDA AŞAĞIDAKİ TEKNİK AÇIKLAMALARI OKUMAKLA DEĞERLİ VAKTİNİZİ HARCAMAYACAĞINIZ İÇİN YAPTIM.














































    pistolpitt, hasanfuat ve dr1912 bunu beğendiler.
    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    4x4
    Ne işe yarar biraz açıklama alsak ?
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  3. #3
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    güzel başlık
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  4. #4
    Hay.alper.est - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2007
    çatalın arkasında ayrı bir amortisör üzerinde odaklanılmış ama net bir açıklama bekliyoruz
    ''Yaşamak özgürlükse, özgürüz hepimizde...''

  5. #5
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Alıntı Tequ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne işe yarar biraz açıklama alsak ?
    frene basınca öne yığılmayı engeller, olduğu yere çöker motor hele ki virajda süperdir
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  6. #6
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    4x4
    En azından bir okur açıklama yapmış. Teşekkür ederim Onurcum açıklama için.Aydınlandım vallahi
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  7. #7
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Arama yapmaya üşenenler için (rica ederim Tequ) Donald_Duck'tan alıntı:

    .....Nedir bu telelever, paralever, ne ise yarar?....
    Telelever, on suspansiyon sistemi. Baslica iki fonksiyonu var, 1) Direksiyon isleminden dogan vibrasyon, darbe, ve daha onemlisi yanal yukleri gidona iletmemek. 2) Fren altinda motosikletin one "dalmasini" onlemek. Motor frenajda alcalir ama yere paralel kalir, burnu asagiya dalmaz.



    Paralever, arka suspansiyon sistemidir. En onemli ozellikleri 1) frenajda tekerlegi yerde tutmak (butun sistemler iyi kotu bunu yapar) 2) tumsekli bir arazide "saft efekti" ni ortadan kaldirmak.



    Saft efekti de nesi dersen, soyle izah etmeye calisyayim...





    soldaki resim, pek cok motosiklette gorulen (saftli yada zincirli farketmez) tipik arka suspansiyondur. BMW eski modellerinde buna "monolever" demistir.

    Soldaki resime dikkat edecek olursan, yere temas noktasinin arac yukselip alcalirken hic olmamasi gereken bir hareket yaptigini, ileri-geri gidip geldigini goreceksin.

    Oysa sagdaki resimde gorulen, "paralever" sisteminde temas noktasi sadece yukari-asagi iner cikar, cekis, guc aktarimi,fren emniyeti ve surus konforu etkilenmez.

    Altta monolever (klasik sistem) ve paralever calisma prensibi / ne ise yaradigi konusunda daha iyi bir cizim var.

    Daha detayli bilgi icin http://www.largiader.com/paralever/ linkine de bakabilirsiniz.


    [/QUOTE]
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  8. #8
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    4x4
    Alıntı Prometheus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arama yapmaya üşenenler için (rica ederim Tequ) Donald_Duck'tan alıntı:
    bunun içinde sağol eğlendim gece gece
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  9. #9
    azgurbuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Bianchi 21 Vites
    BMW derki;

    Seri üretimde ilk kez K 1200 S'te kullanılan BMW Motorrad Duolever ön tekerlek süspansiyon sistemi, yürüyen aksam teknolojisinde bir devrim niteliğindedir. Sistem özellikle sürüş rahatlığı, frenleme kararlılığı ve sürüş hâkimiyetinde yeni standartlar getirmiştir. Sistemin kökeni, 1980'li yıllarda İngiliz mucit Norman Hossack'ın patentini aldığı sisteme dayanmaktadır

    Duolever, aslında kinematik olarak dört noktalı bir bağlantıdır; çelikten yapılmış iki adet yatay bağlantı elemanı rulmanlar aracılığıyla yürüyen aksama bağlıdır. Geleneksel çatalı andıran bu yatay elemanlar döküm alüminyumdan yapılmış olan tekerlek taşıyıcısını yönlendirir. Merkezdeki amortisör ise sönümlemeden sorumludur, alttaki yatay eleman ile yürüyen aksam arasına yerleştirilmiştir.

    Birbirlerine makasta olduğu gibi eklemle bağlı olan kollar, üstte gidon merkezine, altta ise tekerlek taşıyıcısına bağlanmıştır. Bu bağlantının işlevi gidon hareketini tekerleğe iletmektir. Böylece Duolever sistemi hareketli ve sabit borulara, yani teleskopik çatala gereksinim duymaz. Ayrıca, etkinliği zaten kanıtlanmış olan Telelever'den bile daha etkin bir şekilde gidon hareketini sönümlemeden ayırır. Sonuç, süspansiyon ve gidon hareketlerinin ayrılması ile, daha önce hiç erişilememiş bir düzeyde, maksimum sürüş rahatlığı ve yol tutuşudur.

    Sistemin avantajlarından birisi de yüksek burulma direncidir. Sistem, geleneksel teleskopik çataldaki iç içe geçen boruların sıkışma / geri tepme ve gidonun çevrilmesi sırasında yaptığı gibi olumsuz yüklere maruz kalmaz. İki adet yatay bağlantı elemanı sıkışma ve geri tepmeden doğan kuvvetleri emerek tekerleği kararlı tutar. Sisteme burulma kuvveti etki etmez, bu sayede süspansiyon çok daha hassastır. Sürücünün gidon hareketleri doğrudan tekerleğe iletilir, koşul ne olursa olsun sürücü tekerlekten hassas geri bildirim alır.

    Telelever'de olduğu gibi frenlemelerde oluşan dalma tepkisi de geleneksel teleskopik çatala göre çok daha azdır. Geleneksel bir sistemde, sert frenlemelerde süspansiyon elemanları iyice sıkışarak sönümleme mesafesini iyice azaltırken, Duolever'de her zaman yeterli sönümleme mesafesi korunur, böylece sürücü daha güvenli bir şekilde virajlarda daha geç ve daha kararlı fren yapabilir.

    Sönümleme sırasında gerçekleşen enerji dönüşümü, geleneksel bir teleskopik çatalda olduğu gibidir. Ancak sistemdeki ön yük daha az olduğu için, daha hassas ve konforlu tepki verebilmektedir.

    BMW Motorrad Duolever ön tekerlek süspansiyon sistemi sayesinde K 1200 S ve K 1200 R, bütün olumlu özellikleri birleştiriyor: Yüksek hızda çok iyi kararlılık, mükemmel sürüş hâkimiyeti, hassas gidon duyarlığı ve her hızda kararlı frenleme.

  10. #10
    gokhan_307 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    2006 Ybr 125 (Mavi)
    Çok sağol
    Herhalde bu nasıl arkadaşlar isimli konudan aklına geldi.Bende tam bişeyler buliyim dedim ama senin kadar bulamadım

  11. #11

    Üyelik
    02 Mart 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    V-Strom DL650 / Burgman AN400
    bilgilendirmeler için teşekkürler bmwlerdeki bu sistemler benimde ilgimi çekmişti ama daha önce internetten araştırmaya üşeniyordum bahaneyle öğrenmiş oldum...
    (\__/)
    (='.'=) Never ride faster than your Guardian Angle can fly
    (")_(")*

  12. #12
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Alıntı Prometheus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güzel başlık
    Senin başlıklarının eline su dökemez. Nacizane...
    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........

  13. #13
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Uzun süredir takipteymişsin.
    Bu normal çünkü uzun zamandır var olan bir sistem.
    Şimdiye kadar sorulmamış olmasının nedeni, tüm forum üyelerimizin sular seller gibi ezbere bildiği motosiklet meselesinden bir ayrıntı sadece.
    Bu nedenle, artık sürüş ve diğer teknik konularda tartışılacak bir şey bulamadığımızdan, Hayabusa kaç yapar, zzr 1400 hayabusayı geçermi gibi daha üst seviyede konularla ilgileniyoruz.
    Bu nedenle açmış olduğun bu topic tarihin serin sularında kaybolmaya şimdiden aday.

    Fakat yine de bir gün gelir de cahilin biri konuyu merak edip ararsa bulacağı için, en azından başlığın içeriğinde sorusunun cevabını da bulsun.

    Tüm teknik açıklamalar üstatlar tarafından verilmiş.

    Ekleyecek bişey yok ama kafanız karıştıysa, en basit açıklaması şu.

    Bu sistemin olduğu motosiklet dalma yapmaz.
    erro bunu beğendi.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  14. #14

    Üyelik
    20 Mart 2008
    Şehir
    ßurSa / yıLdırım / yeşiL
    Motosikleti
    aRora aR150t Yamaha yßr-125
    Tmm o Zaman ben cahiLim, Şimdi uyumam gerekiyor. yarın güseL bir şekiLde okucam...
    [B][I][COLOR="DarkRed"]aRamızdaki Tek Fark Şanzuman!. Sen: 6 viteS, 5 iLeri, 1 Geri.
    ßen iSe: 5 Vites,5 iLeri.[/COLOR][/I][/B] [COLOR="Black"][B]Saadettin KartoğuLLarı Sado.. O Rh (-)[/B][/COLOR]

  15. #15
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Bilgilenmek adına yerinde bir konu...
    Teşekkürler harbitürk kardeşim..

    Coq kardeşiminde dediği gibi bu gibi gerçek bilgiler motorcular arasında
    pek rağbet görmez..İşte en üzüldüğüm taraf bu..

    Teknik bilgiler hep itici gelmiştir..Bizi ençok meraklandıran bu BMW'nin teknolojisi
    değil makinanın kaç km hız yaptığıdır..(biz kendimizi aştık artık ya o nedenle)..Hız=ENson teknoloji gibi bir saplantımız var..Bizene teleleverden, paraleverden...
    Klavyeyi ve dilimizi kullanmayı biz iyi bilir, iyi kıvırırız..

    Üzülüyorum dedim ya..

    Ama sen yinede bunun gibi gerçek bilgileri bizlerle paylaşmaya devam et..Ve merak etme..Okuyan olacaktır, cahil biri olarak en başta ben okurum..

    Cahilim ve bilgiye ihtiyacım var...
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  16. #16
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Aynı sistemin bir benzeri hondanın kinetix ve aktivalarında uzun zamandır kullanılıyor...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  17. #17

    Üyelik
    02 Mart 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    V-Strom DL650 / Burgman AN400
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı sistemin bir benzeri hondanın kinetix ve aktivalarında uzun zamandır kullanılıyor...
    abi onunla bmwdeki sistem aynı değil...
    (\__/)
    (='.'=) Never ride faster than your Guardian Angle can fly
    (")_(")*

  18. #18
    praetorian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yok
    bildiğim kadarıyla yanlışsam düzeltin bu sistem sayesinde virajda rahatlıkla frene abanabilirsiniz..
    sapma yapmaz(mış)

    r1200 gs ile bu sistemin videosunu seyretmiştim,adam eğitimde gs'le sanki bisikletmiş gibi oynuyordu..
    asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?

  19. #19
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Motosiklet üretimini hala çok ciddi bir iş olarak değerlendiren firmalarda var demek ki. Şunu da unutmamak gerek BMW otomobil üretmeden önce motosiklet üretiyordu. Hatta ilk ürettiği otomobilde motosiklet motoru ile üretilmiş bir minyatür otomobildir (İsetta).

  20. #20
    starblazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2006
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yoktur
    Alıntı praetorian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bildiğim kadarıyla yanlışsam düzeltin bu sistem sayesinde virajda rahatlıkla frene abanabilirsiniz..
    sapma yapmaz(mış)

    r1200 gs ile bu sistemin videosunu seyretmiştim,adam eğitimde gs'le sanki bisikletmiş gibi oynuyordu..
    Bi abanıp görmek lazım , ABS bile kifayet etmez virazda derler ulu bilgeler


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)