Arkadaslar herkese merhaba,
YBR 250 kullaniyorum. Kampana frenden hic memnun degilim. Teorik olarak arka freni, disk frene (hatta çift disk olursa süper olur) çevirmek mümkün mü? Bilgisi olan varsa, paylasirsa sevinirim.
Arkadaslar herkese merhaba,
YBR 250 kullaniyorum. Kampana frenden hic memnun degilim. Teorik olarak arka freni, disk frene (hatta çift disk olursa süper olur) çevirmek mümkün mü? Bilgisi olan varsa, paylasirsa sevinirim.
Zannedersem teoride mümkün, ancak çok masraflı bir süreç olacaktır. Ayrıca motorun tasarımı kampanaya göre yapılmış, disklerin daha verimli olup olmayacağı da bilinmez.
arka fren için çift disk oluyormu genelde sslerde bile önde 2 disk arkada tek disk diye biliyorum
Disk frenin kampana frenlere göre tek avantajı çabuk soğutulabilmesidir. Normal kullanımla oluşan normal ısılarda frenleme gücü veya kilitleme etkileri arasında fark yoktur. İşte referans :
http://www.edmunds.com/ownership/tec...7/article.html
Sadece estetik ve havası açısından değişiklik yapmayı düşünüyorsan da pahalı bir modifikasyon olur.
Üç boyoz bir kola
Muhtemelen ....
Ama şunu söylemek istiyorsan, "benim arka frenim öne göre daha az frenleme yapıyor, biraz yüklendiğimde hemen kilitleniyor" diyorsan, bunun sebebi frenajda yük vektörlerinin öne ve aşağıya yönelmesi sonucunda ön frene daha fazla frenleme uygulanması ile kilitlenmenin arka tekere göre çok daha geç ve yüksek basınçta gerçekleşmesidir. Yani motorun ağırlığının büyük kısmı ön tekere biner ve kilitlenmesi zorlaşır, oysa havaya yükselen arka tekerin traksiyonunu kaybetmesi çok daha kolaydır. Bu otomobillerde ve bisikletlerde de böyledir.
Üç boyoz bir kola
Arka frenin kampana olması ile disk olması arasındaki farklar sürüş ve güvenli duruş mesafesini çok fazla etkilemez.
Hatta bazı durumlarda arka frenlerin kampana olması daha iyidir. Bunun sebebide çok çabuk kilitlenmez.
Arkada disk fren sakıncalı ve tehlikeli olabilir eğer abs desteği yoksa tercih edilmemelidir.
Arabalarda da arka frenler pek fazla işe yaramaz tek başlarına aracı durdurmaları neredeyse imkansızdır ağırlık merkezinin öne kayması ile doğru orantılı olarak ön frenlerin etkisi artarken arka frenlerinki azalır.
Kalkışlarda da tam tersi olur. Bu nedenle arka tekerlerkler kalın önler incedir.
Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........
Hafif motorlarda arkaya disk koyulmamasının sebebi çabucak kitlenmemesi zaten.
beyazs kardeş yazılanları okudun ama kimse sana fiat vermemiş yaklaşık 1000 ytl yi bulur ama gereksiz,sonuçta senin motor 250 cc çok ağır değil senede bir balatayı değiştir zımba gibi dursun
Arkadaşım elindeki makina teknolojinin en son olanaklarını kullanan bazı
firmalardan sadece birtanesi....
Yani bunun frenaj dengeleme kuvvetiyle oynarsanız hiçte istenmeyen sonuçlarla
karşı karşıya kalabilirsin...
Kısa bir not: Kampana fren, sadece (arkada)disk freni olan bir makinadan
daha kısa sürede durur..ABS yoksa tabi...
Dipnot: Disk fren; istikametin yönünde yandan tersleme tutuş yapar..
Kampana fren; istikametin yönünde içten tersleme tutuş yapar..
İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.
Benimde eski motorumun arka tekeri kampana idi sonuna kadar asılsanız bıle anca hız azaldığı zaman kitliyordu yani korkmadan sonuna kadar asılıyordunuz kitlencek diye tedirgin olmuyordunuz, şimdi ise yeni motorumda arka disk hala daha tam alışamadım el alışkanlığı arkayı fazla sıkıyorum bazen ve hızın hıc onemı yok her halukarda kıtlıyor ve bana zor anlar yaşatıyor disk feren şekil itibarı ile ve balata değiştirmek açısından arka teker için avantajlı ama motorun hafif ise kappana frenlemede daha emniyetli güven veriyor cunki istesende kitletemiyor kolay kolay.
disk frenin başka avantajlarıda var, ıslandığında tutmaya devam eder, kapana ıslanınca kuruyana kadar tam tutmaz, disk kampanaya göre daha az ısınır, kampanayı yakabilirsiniz ama diski o kadar kolay yakamazsınız, kampana fren habire ayar gerektirir, balatası azaldıkça dipte tutmaya başlar, kampananın bakımı ve servisi daha zordur.. ayrıca bilinen markaların ucuz modellerde kampana kullanmasının sebebi hafifliğinden dolayı çabuk kitlenmesinden ziyade masrafı düşürmektir. çabuk kitleniyorsa frene daha az basarsınız, sebep bu olsaydı firmaların zor kitlenen fren yapmaları hiçte zor olmazdı diye düşünüyorum..
Arkaya disk fren yaptıra bilirsin. Masraflı olur. Kampanaya göre güvenli olurmu bilmiyorum.
Jant disk'li ile değişecek, arka maşa (salıncak) değişecek (Disk fren balataları için) Yeni fren tertibatı kurulacak. Hidrolik kabı hortumları vs.
Bazı arkadaşlar Kampana ile disk frenin önemini ve güvenliğinide yazmış.
Yapmak istediğin uygulama bana hem masraflı hemde gereksiz geldi....
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
Arka firen disk ise ve motorun hafif ise kitlemesin diye az basarsın ama neye göre az basıcaksın kitleme olayı senin freni sıkma hızından tutki o an motorun hızına göre yolun durumuna göre farklılık gösteriyor ben tedirgin olduğum için dediğin gibi az basıyorum bu seferde belkide çok yumuşak basıyorum gereksiz yere duruş mesafem uzuyor neden bu tip teredütüm olsunki bunu demek istiyorum diyer saydığın özellikler tabiki biliniyor farkındayız ama kıymeti yok hafif motorda.
Bir dakika ya neden hiç kimse ÇİFT fren kullanmıyor???
ZC var bende disk/disk şeklinde ULTRA memnunum frenlerimden herzman double fren kullanırım ve çok işe yarar siz neden sadece arka fren kullanırsız veya sadece ön??
Ybrye arka disk olur mu inan bi fikrim yok ama herzman DISKten yanayım... Dısk bence herzman daha iyi çift disk arkaya olmaz onu unut bence...
Aynen katılıyorum boşuna heveslenme..
Frenin özelliklerini herkes yazmış benim yazmama gerek yok fakat şunu söyliycem
Hiç boşuna uğraşma arkadaşım inan 2000 ytl yi bulur arkaya disk koydurman..
şunları düşün fren merkezi konulacak, şaseye bağlantılar yapılacak, cant değişecek, arka çatal değişecek vede asıl önemli olan motorun orjinalliği bozulcak..
Yarın öbür gün satarken arka frenim disk deyipte daha fazla fiyata satamayacaksın aksine alıcılar orjinalliği bozulmuş diyerek fiyat kırmaya kalkacaklar..
Yani tamamiyle gereksiz ve boş bir uğraş olur senin için
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
Hocam, sürüş teknikleri konusunu baştan aşağı güzelce okumanızı tavsiye edeceğim.
Böylece neden hiç kimsenin çift fren kullanmadığını daha iyi anlayacağınızı umuyorum.
Sizin deyiminizle double fren işe yarar.
20-30 km/h süraterde düz yolda seyrederken tabi.
Fakat motosiklet kullanırken.
Yani gerçek hayatta motosiklet kullanırken uymanız gereken bazı kurallar var.
Ben detaya girmeyeyim de, siz bir zahmet sürüş tekniklerini bir okuyun.
Sanırım neden kimse çift fren kullanmıyor sorunuzun cevabını bulacaksınız.
Kolay gelsin...
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)