Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Düz freni, disk frene çevirmek mümkün mü?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    gursus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2006
    Şehir
    bandırma-izmir
    Motosikleti
    CBR600F
    bende sky forevere katılıyorum sanırım mondiallerin doğasında olan bişey 151rs var bende önü veya arkayı tek başına sıktığımda berbat hiç durmuyor ama ikisinide aynı anda ve nazikçe sıkınca çok iyi memnunum yani disk olmasından önün ve arkanın . zaten kullanım kitapçığında da ikisine birlikte basın yazıyor


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    14 Ağustos 2006
    Şehir
    İST/Levent
    Motosikleti
    S&T Kanuni GT250
    Arkadaşlar konuda kimse sadece arkayı kulanıyorum demıyorkı, zaten çift kulanıyor herkez ama öne uyguladığın fren basıncını arkayada uygularsan arka kitliyor hafif motorda mecbur öne uyguladıgın basıncdan daha az uygulamalısın arkaya ama bunuda ayarlamak, fren sıkma hızına motorun hızına yolun durumuna göre değiştiği için çok kolay deyil ilaki kitliyor veya garantiye alıp az basıyorsun bu seferde duruş mesafen artıyor. Kaldıki panik frende bunu o an düsünmek uygulamak daha zor olduğu için arka kesin kitliyor.

  3. #23
    sky_forever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2007
    Şehir
    Artık Bodrum Turgutreis
    Motosikleti
    Motoran SCUB 150
    Açıkçası aklıma geldi ve araştırdım gerçi çoğu yazı aynı copy paste yapmışlar da benim dediğim gibi scooterım var tabi diğer motorlarda biraz değişiyodur işler çünkü işin içine debriyaj vites motor büyüklü bi ton şey giriyo ayaktan fren falan...
    Ama ben hep çift kullanırım ve bugüne kadar gerçi ALLAH korusun öyle acil bi durum gelmedi ama çift frenle eşit bi şekilde dururum arkayı hiç kitlemedim ha kitliyomu evet denedim arkayı biraz basarsam kitliyo...Ama hep çift el sıkarım e tabi alıştım frenlerime önü zaten kitlersem game over o kesin...
    Virajlarda fren yapmak yerine viraja yavaş giriyorum frene gerek kalmıyo gerek kalırsada yine dengeli olarak çift kullanıyorum bugüne kadar HİÇ DÜşmedim ALLAH zaten düşürmesin tabi ama bence en güvenlisi benim motoruma göre çift kullanmak ellerim zaten ayarlıyo zaten dengesini...
    Tabi siz ybr olarak tartışıyossunuz onda değişik olabilir :S

  4. #24
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Konu artık frenleme , fren çeşitlerine ve virajda frenlemeye kadar gelmiş..

    .
    Mesaja Ek:

    Viraj dönmede anahtar hareket yaklaşmadan motorun süspansiyonlarının üzerine yerleşmiş olması gerektiğidir.
    Yani frenleme işini bitirmiş ve doğru hıza inmiş olarak viraja giriyor olmanız demektir. Ağırlığınızın hafif bir gazla
    geri verilmiş olması demektir. Frenleri ani sıkma yada ani bırakma, gazın veya debriyajın sert kullanımı, beceriksizce
    vites değiştirmeler lastiklere binen yükü değiştirerek motorun dengesini bozar. Ne olursa olsun ön ve arka
    süspansiyonların dengeli tutulmasına dikkat etmelisiniz.

    Bir viraja yaklaşırken frenlerin tek bir işlevivardır; motorun doğru hıza getirilmesidir.
    Gidona viraj için kontra basmadan önce frenlemeyi tamamlamış ve hafif gazlamaya
    başlamış olmanız için iki neden vardır:

    Süspansiyonun doğal durumuna gelmiş olması ve hafifçe arkaya doğru basılmış olması, hafif gazlama bunun içindir.
    Bu durum çatalların normal statik bükülmeleri veya hafifçe boşalmış olması halidir ki cadde kullanımı için ideal
    durum budur. Ön fren basılı ve ağırlık önde durumda çatallar basılmış olur, rake açısı azalır ve gidon ağırlaşır ve
    doğru tepki vermesi azalır. Bu durumda motor dikleşmeye ve dümdüz gitmeye çalışır.

    Ön tekerin iki görevi vardır. Motora yön vermek ve motoru durdurmak. Normal süratlerde hafif frenlemelerle ve
    hafif yatış açılarıyla bu iş yapılır. Ancak sürat arttıkça ve siz daha fazla yatırma açılarını kullanmaya başladığınızda
    motoru yönlendirme görevi olan ön tekerdeki yükü arttırmaktasınız. Bu anda bir de frene basarsanız durum iki
    bileşenin lastiğin yolu tutma gücünü aşıp ya ön teker kilitlenmesi yada ön tekerin kaymasına sebep olacağı bir noktaya gelir. Bu durum kaza demektir.

    Günümüz modern spor motosikletlerinin düzgün yüzeylerde ön tarafının viraj alırken kontrolden çıkması
    neredeyse imkansız gibidir ancak:

    . Hala frenlerdeyseniz. (Frenleme devam ediyorsa).
    . Aşırı yatırma açıları kullanarak dönüyorsanız. (Bu şartlarda iki lastikte tutmayı bırakabilir)

    Viraj devam ederken motoru gazı kesmeden gerekli güçte tutmak önün yükünü azaltır ve motorun yönlendirilmesini
    kolaylaştırır ve arka tekerinde hafif sürüklenmesine vesile olarak virajları daha dar açıyla dönmenize imkan verir.
    Arkanın kayması zordur ancak siz:................Devamı aşağıdaki linkte..


    .
    http://muratgergerli.blogspot.com/20...9_archive.html
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  5. #25

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    ben kampanayı degıstırdım yag gıbı oldu bastımmı frene kısa mesafede duruyor . benım de tutmuyordu balatanın halını bır gordum uzerı bıtmıs bırde ıcıne asındırmıs
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  6. #26

    Üyelik
    17 Haziran 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Fazer 600 + Cygnus 125
    150 ytl malzeme (Çin Motorlarından) 200 civarındada tornacıya bayılırsın ama arka jantın dizaynı disk için ne ölçü elverişli görmek gerekir ama takıntın varsa arka diskli motor al.O kara sevdaya bi zamanlar bende tutuldum malzemelerinide aldım ama sağolsun tornacı Sami Usta <- Motorcudur vazgeçirdi.Unut boşver dandik balata kullanıp kampanayı bozmazsan kampanada güzel tutar


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)