Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

GSR 600 Aşırı Vibrasyon

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    kenya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Küçükçekmece
    Motosikleti
    Silverwing 400
    Selamlar...

    Öncelikle motosikletimi tanıtayım sonrada sorunumu. GSR 600 marka motosikletimi Eylül ayında ikinci el olarak 1368km'de iken aldım. Şu an 7500 kmde. Motorun fotoğrafları için : http://www.motosiklet.net/forum/tazi...gsr-600-a.html
    http://www.motosiklet.net/forum/tekn...oz-boyama.html

    Gelelim soruna. 500-600 km öncesine kadar titreme namına birşey yoktu. Hatta Çanakkale yolunda 200 üstü hızlarda bile rahatsız edici bir durum yoktu. Fakat şu an 3000-4000 devirde inanılmaz bir vibrasyon var. Gidona el tutulmuyor. Bangır bangır titriyor. Motor sürme keyfimk sıfıra indi valla. Şimdi içinizden servise gitsene kardeşim diyebilirsiniz. Gittim. Senkron ayarı olabilir demişti bizim Recep Usta. Bindi bir tur atıp geldi. Koruma demiri yapıyor dedi. Bikaç GSRde daha aynı sorun var dedi.Senkron ayarına yinede bakalım dedim baktık ayar sağlam. Resimlerden görülebileceği üzere koruma demiri şasiye bağlı. Sorularım şunlar:

    1) durup dururken koruma demiri yüzünden bu kadar titreşim meydana gelebilirmi? (koruma demiri kappa yada givi)
    2) topuz koruma demirinin uerini tutar mı?
    3) titreşimin başka sebepleri olabilir mi?

    Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
    İnandığınız gibi yaşayamazsanız, yaşadığınız gibi inanmaya başlarsınız...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    04 Şubat 2007
    Şehir
    Lüleburgaz
    Motosikleti
    Honda CBR1100xx - Kymco Agility 125
    GSR600 zaten titreşimli çalışan bir makine ama gidon da rahatsız edici derece bir titreşim oluyorsa başka bir problem var demektir.Koruma demiri takılırken bağlantı noktalarındaki yanlış yapılmış bir işlem böyle bir sorun doğurabilir.Yine de doğru bilgi için servise göstermeni öneririm.
    [COLOR="Red"][B]Şeytan[/B][/COLOR]cım, [B]Motosiklet[/B]'i icat ettiğin için sana minnettarım... :P

  3. #3

    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha fjr1300 '01
    hocam, şimdi sana kendi tecrübemden yola çıkarak sadece yol göstereceğim, genel motosiklet forumlarında bu tip sorunlara çözüm bulmak biraz şansa kalmış çünkü sorunun çok spesifik, hatta o kadar spesifikki her götürdüğün servis başka şey söyleyecektir ve sorununa çözüm bulamayacaktır. benimde başıma gelen aynen böyle bir sorundu ve çözümünü bir xt660 kullanıcısı olarak www.xt660.com dan buldum, sanada tavsiyem www.gsr600.com veya (yabancı dilin vardır umarım yoksa bilen birinden yardım istemen gerekiyor) benze işte suzukiownersclub.com gibi sitelerden motosikletinin kronik bir sorunu olup olmadığını öğrenmen.. burda ancak şu şöle olmuştur bu böle yan kaymıştır falan gibi teoriler üretilir, gerçek faydayı spesifik sitelerden sağlayabilirsin, kolay gelsin...

    senin için bir araştırma yaptım:
    http://www.suzukiownersclub.co.uk/fo...=TC&FM=18&OB=1
    burada senin gibi sonradan vibrasyon sorunları yaşayanlar var, biraz araştırmayla sorununa çözüm bulacağına inanıyorum.

  4. #4
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η
    ben 2. soruna cvp verebilirim,

    koruma topuzu motorun takla atmasını önler kaza anında,

    koruma demiri ise motor bloğunu korur.

    işlevleri farklı yani koruma demiriyle koruma topuzunun.
    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi

  5. #5
    PHAETONW12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2005
    Şehir
    izmir/tire
    Alıntı VaScO1925 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben 2. soruna cvp verebilirim,

    koruma topuzu motorun takla atmasını önler kaza anında,

    koruma demiri ise motor bloğunu korur.

    işlevleri farklı yani koruma demiriyle koruma topuzunun.
    biraz konuyu açarmısın? takla atmayı nasıl önlüyor?

  6. #6
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η
    Alıntı PHAETONW12 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    biraz konuyu açarmısın? takla atmayı nasıl önlüyor?
    aslında iyi ki yazmıssın abi koruma takozu aslında pek işe yaramıo ama bi nebze yeri tutuyo sektirdiğide oluyor zemine göre. ama koruma takozunun asıl amacı durduk yere yan yatan düşen motorun grenajını korumak değilmidir benmi yanlış bilgiler edinmişim, PHAETONW12 banada öğretici olursan sevinirim abi
    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi

  7. #7
    gokhan_307 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    2006 Ybr 125 (Mavi)
    Koruma takozu grenajlı motorlarda grenajı ve motoru korur.
    Koruma demiri de motoru korur.
    Farkları ise koruma demirinin grenajlı motora takılmasının pek uygun olmaması ve görüntüyü bozmasıdır.Benim bildiğim.
    kenya titreşimin sebebi vuruntu olabilir.Benim daha bu konularda pek bilgim yok belirtiyim ama yüksek oktanlı benzin alıp deneyerek anlayabilirsin.Yada vuruntuyu ölçtürebilirsin.(Ölçülüyorsa)
    Vuruntu varsa zaten sorun belli, ateşleme sistemi.
    Ama şimdi aklıma geldi vuruntu öyle birden ortaya çıkmaz herhalde

  8. #8

    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha fjr1300 '01
    kenya arkadaşım, senin için daha önce verdiğim linkteki başlıklara biraz göz attım, titreşimin sebebi gergin zincir, basıncı düşük lastik, zincir dişlilerinin bozulması, tekerleklerin doğru hizalanmamış olması gibi sebeplerden oluyormuş genellikle, ilk olarak zinciri bir kontol et bence..

  9. #9
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    Alıntı VaScO1925 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben 2. soruna cvp verebilirim,

    koruma topuzu motorun takla atmasını önler kaza anında,

    koruma demiri ise motor bloğunu korur.

    işlevleri farklı yani koruma demiriyle koruma topuzunun.
    abicim kaza anında motor bir takla atıp duracaksa yada takla atmayıp sürüklenecekse koruma takozu daha fazla takla atmasını sağlar yada sürüklenmeyip takla atmasını sağlarr ,doğru olan budur
    [I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]

  10. #10
    kenya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Küçükçekmece
    Motosikleti
    Silverwing 400
    Alıntı barisozcetin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kenya arkadaşım, senin için daha önce verdiğim linkteki başlıklara biraz göz attım, titreşimin sebebi gergin zincir, basıncı düşük lastik, zincir dişlilerinin bozulması, tekerleklerin doğru hizalanmamış olması gibi sebeplerden oluyormuş genellikle, ilk olarak zinciri bir kontol et bence..
    Öncelikle herekese cevapları için teşekkürler. Baris kardeşim yazdıkların için ayrıca teşekkürler birine yardım etmek için bu kadar araştırma... Sağol

    Sebeplere bakarsak: Zincir gerginliği normal (servis söyledi) Lasik basınçlarını kontrol ediyorum 2-3 haftada bir( onlarda normal yani) Tekerlek doğru hizalanmamış olsa önceden de yapardı diye düşünüyorum çünkü tekerlek hizasını değiştirecek bir darbe veya kaza olmadı. Ama yinede söylediklerini kontrol edeceğim
    İnandığınız gibi yaşayamazsanız, yaşadığınız gibi inanmaya başlarsınız...

  11. #11

    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha fjr1300 '01
    zincirin gerginliğinin değişmesi veya tekerleklerin hizasının değişmesi bir darbe olmaksızında değişebilir, herhangi bir vidanın gevşemesinden kaynaklanabilir, servise çok güvenmeyip sen genede elinle ve gözünle gerekli kontolleri yap derim, motor takozlarıda gevşemiş olabilir..herşeye rağmen düzelme olmazsa vibrosyonla yaşamayı öğren

  12. #12
    kenya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Küçükçekmece
    Motosikleti
    Silverwing 400
    Alıntı barisozcetin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zincirin gerginliğinin değişmesi veya tekerleklerin hizasının değişmesi bir darbe olmaksızında değişebilir, herhangi bir vidanın gevşemesinden kaynaklanabilir, servise çok güvenmeyip sen genede elinle ve gözünle gerekli kontolleri yap derim, motor takozlarıda gevşemiş olabilir..herşeye rağmen düzelme olmazsa vibrosyonla yaşamayı öğren
    Yaşanabilecek bi vibrasyon olsa amenna ama yok öyle böyle değil motor sürme zevkini katlediyor. Eski motorum Zealsun ZS 150 de bile bunun çeyreği kadar titreşim yoktu. Bakalım bi çözüm bulamassam koruma demirini çıkarıp denerim.
    İnandığınız gibi yaşayamazsanız, yaşadığınız gibi inanmaya başlarsınız...

  13. #13
    MECİT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2006
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    KLV-1000
    kenya kardeşim..sana PM attım ama görmedin sanırım.bu kısa devir arası titreme sorununu bende çok yaşadım ve halen yaşamaktayım şu anki motorumda,,fakat çok şeyler dinledikten sonra sorunun ne olduğunu bulduk..
    bende sekron ayarından,,koruma demirine bir çok şeye kadar bir sürü hikaye dinledim..

    ama sorunun debriyaj balatasından olduğunu en son farkettik..

    motora iki kişi bindğinde titreşim artıyormu hocam??
    [B][COLOR="Red"][I]==>> SAKALLI <<==[/I][/COLOR][/B]

  14. #14

    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha fjr1300 '01
    valla hocam okuduğum kadarıyla semptomlar hep sonradan ortaya çıkan ve gidonda ve ayak pedlerinde titreşim olarak söyleniyor hatta ellerde uyuşma ve white finger denen (beyaz parmak) olaya kadar görülüyormuş ve bunlar belirli devir aralıklarında oluyormuş yani sürekli değil, çoğunluk zincirin veya zincirin bağlı olduğu dişlilerden kaynaklandığını söylüyor, senin sorunun bunlardan kaynaklanmıyorsa daha derin bi araştırma yapayım

  15. #15
    kenya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Küçükçekmece
    Motosikleti
    Silverwing 400
    Alıntı MECİT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kenya kardeşim..sana PM attım ama görmedin sanırım.bu kısa devir arası titreme sorununu bende çok yaşadım ve halen yaşamaktayım şu anki motorumda,,fakat çok şeyler dinledikten sonra sorunun ne olduğunu bulduk..
    bende sekron ayarından,,koruma demirine bir çok şeye kadar bir sürü hikaye dinledim..

    ama sorunun debriyaj balatasından olduğunu en son farkettik..

    motora iki kişi bindğinde titreşim artıyormu hocam??
    Motora ii kişi bindiğimdede titreşim vardı ama tek binmemle arasında pek fark yoktu. Tek kişi bindiğimde çok aşırı bi vibrasyon olduğu için iki kişi bindiğimde artmışsa bile farketmemiş olabilirim. PMden söyledim buradanda söyleyeyim tekrardan insanları yanlış yönlendirmeyeyim . Titreşim belli devir aralıklarında değil sürekli oluyor. Rölantide bile hissedebiliyorsunuz. 3000 devirden sonra coşuyor devir arttıkça titreşimde artıyor. Cevaplar için teşekkürler
    İnandığınız gibi yaşayamazsanız, yaşadığınız gibi inanmaya başlarsınız...

  16. #16
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Merhaba

    Motorda herhangi bir güç düşüklüğü var mı?
    Titreşimin hiç kesildiği oluyor mu?
    Yakıt tüketimi normal kullanımda nasıl?
    En son bakım ne zaman yapıldı?
    Bu sorun herhangi bir parça, bakım vs sonrası mı başladı? Başladıysa yapılan işlemler nelerdi?

    Cevaplarsan biraz daha iyi tahminde bulunabiliriz.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  17. #17
    kenya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Küçükçekmece
    Motosikleti
    Silverwing 400
    Alıntı Makine adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba

    Motorda herhangi bir güç düşüklüğü var mı?
    Titreşimin hiç kesildiği oluyor mu?
    Yakıt tüketimi normal kullanımda nasıl?
    En son bakım ne zaman yapıldı?
    Bu sorun herhangi bir parça, bakım vs sonrası mı başladı? Başladıysa yapılan işlemler nelerdi?

    Cevaplarsan biraz daha iyi tahminde bulunabiliriz.
    ---Motorda güç değişikliği var gibi ama öyle çok yüksesk derecede değil. Sanki hızlanırken biraaz zorlanıyormuş gibi geliyor (tabi eskiye göre ama hala eskiden olduğu gibi aynı devirde aynı hızı yapıyor 6.vites 6000 devir 110 km hız)
    ---Titreşim hiç kesilmiyor. Sürekli devam ediyor.
    ---Yakıt tüketimi devirli kullanımda (8000devir üstü ve şehir içi) 7,5 lt civarı geçenlerde denemnek için 7500 devir üstüne hiç çıkmadan sürdüm 6,3 ltye kadar indi.
    ---En son bakım 5700 kmde iken yapıldı yaklaşık Mart ayı başlarında idi.
    ---Sorun herhangi bir bakım veya parça değişimi sonrası olmadı.

    Eklemeler: Mart ayı sonunda Çanakkaleye gittim motorla daha doğrusu keşandan geri döndüm. Yolda genelde 180 üstü hızlarda gittim titreşim veya herhangi bir rahatsızlık yoktu (220 km hızda dahil). Bunun ertesinde 7500 devir üstüne çıkmadan sürüş deneyimi yaptım orada da hiç bir rahatsızlık yoktu titreşim namına. Sonradan ne olduğunu pek anlamadan titreşim başladı. ama maalesef tam olarak ne zaman başladı bilemiyorum. Bildiğim tek şey gidonun bu kadar titremesi için bişeyleri ters olması lazım.
    Servis koruma demiri şasiye bağlı olduğu için o titretiyor dedi. Eğer başka çözüm bulamassak mecburen koruma demirini söküp deneme yapacağız. İçimden bi ses sorun başka diyor ama hadi hayırlısı bakalım.
    İnandığınız gibi yaşayamazsanız, yaşadığınız gibi inanmaya başlarsınız...

  18. #18

    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha fjr1300 '01
    koruma demiri takıldıktan hemen sonra bi titreşim olmadıysa ve vidalarıda gevşek değilse sanmıyorumki ordan olsun, benim esas kızdığım şey servislerin bu tip konulardaki cahilce yaklaşımları, elinle bi kontrol edersin koruma demirini sıkıysa sorun yoktur yani bu kadarmı zor, bende servise götürdüm bunların hepsi böyle dediler ama aslında sorun hatalı üretilmiş bir parçaydı ve kendi araştırmalarım sonucu buldum... peşini bırakma dostum

  19. #19
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Geçenlerde benim motosiklette de deli gibi titreme başladı, öyle böyle değil, aynalar felan zangır zangır oynuyor.

    Aldım alet edevatlarımı doğru motorun başına, bütün vidaları somunları v.s. tek tek kontrol etmeye başladım.

    Kafa demirini şaseye tutan 2 vidanın birinin tamamen çıkmış hatta düşmek üzere olduğunu, diğerinin de çıkmasına 1 diş felan kaldığını gördüm.

    Bir güzel sıktım tabi, titreşim diye bir şey de kalmadı.

    Gözle değil uygun aletlerle, tek tek tüm vidaları somunları kontrol etmekte fayda var.

    Bazen böyle basit sebeplerden de olabiliyor.
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  20. #20
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Şimbi koruma demirinin montajı tam olarak nereye yapıldı? Bize fotoğraf çekip gönderebilirmisin? Tahmin ettiğim şeyi yapmışlarsa hata ordadır.

    Eğer motor bağlantı takozunu iptal edip araya koruma demiri koyup motoru bunun üstüne askıya aldılarsa titremesi kaçınılmazdır. Yok eğer motor gövdesine yaptılarsa bağlantıyı titreme başka sebepledir.

    Muhtemel sebepler,

    1.Bozuk buji, buji kablosu vs. sebebiyle 4 silindir yerine 3 silindir çalışma
    2. Enjektörlerden birisinin bozulması ve düzensiz yakıt püskürtme
    3. Motor devir sensörünün hatalı okuması sonucu avansı bozuk yanlış ateşleme

    şimdilik tahminlerim. motora yakından bakmak şart.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler