Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50

GS500 Benzin Musluğu Konumları????

    Leoncino
  1. #1
    maxx75 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Bahcelievler
    Motosikleti
    PIAGGIO X9 250 EVO'06
    Arkadaşlar forumda bununla ilgili kesin bir cevaba ulaşamadım...yazılmışsa özür diliyorum...malum GS500 de benzin göstergesi namına hiçbirşey yok...benzin bitmesi durumunda tek sığınak yedek depo oluyor...

    Benzin musluğunda 3 konum var:ON - PRI - RES
    RES muhtemelen yedek depo ON da açık peki PRI ne oluyor?Yedek depodan yararlanabilmem için musluğu hangi konumda tutmalıyım?Şunun doğrusunu bilen var mı?Kullanıcılardan ya da bilenlerden yardım bekliyorum.Teşekkürler
    2 W H E E L S R I D E R


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2
    armaganaltinoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2006
    Şehir
    bandırma
    Motosikleti
    trex150
    pri kapalı konumu dur büyük ihtimalle.yedek depodan yararlanmak için muslğu res(reserve) konumuna getirmelisn.
    10PY253

  3. #3
    richy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2006
    res: reserve
    on: açık konum
    pri: benim motorda bir işe yaramıyor
    ==============================
    ==============================

  4. #4
    okanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Wolf 250
    Pri : Primer yani birincilin kısaltılmışıdır. Tahminime göre, Res'de sadece yedek depodan benzin alıyor, Pri'de sadece normal depodan benzin alıyor, On'da ise, ikisi de devrede.
    Eğer öyleyse, On yerine Pri'de tutmanız daha iyi olur, böylece bittiğinde yedek depo da bitmemiş olur.
    Okan Kılıç (Vreon)
    Havada Karada Yurtta Cihanda itinayla uçulur

  5. #5
    maxx75 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Bahcelievler
    Motosikleti
    PIAGGIO X9 250 EVO'06
    verdiğin bilgi için teşekkür ederim okanist...dediğin gibi olabilir...
    2 W H E E L S R I D E R

  6. #6
    richy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2006
    hayır yanlış tahmin. ON konumunda iken benzinim bittip motorum istop ettiğine defalarca sahit oldum. kenara cekip RES e alıp devam ediyorsun bu kadar.
    ==============================
    ==============================

  7. #7
    okanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Wolf 250
    Tamam, biraz araştırma yaptım, ( http://chapmanzone.co.uk/?cat=8 ), tahminimin tam tersi geçerliymiş, yani depoyu Pri'de bırakırsanız, hem normal hem yedek depoyu kullanıyor, On'da bırakırsanız, normal depo bitince stop ediyor, Res'i kullanarak yedek depodan faydalanabiliyormuşsunuz.
    Okan Kılıç (Vreon)
    Havada Karada Yurtta Cihanda itinayla uçulur

  8. #8
    maxx75 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Bahcelievler
    Motosikleti
    PIAGGIO X9 250 EVO'06
    evet arkadaşlar kesin bir cevaba ulaşmış olduk...ilgilendiğiniz için çok teşekkür ederim...
    2 W H E E L S R I D E R

  9. #9
    chatkut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2007
    Şehir
    ksk/İzmir
    Motosikleti
    X-Max 250 ABS
    kapalı konumu yokmu o zaman

  10. #10
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    17 Şubat 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    KV 250 AGUİLİA
    Var chatkut var yahu olmaz olur mu? Hem kapalı, hem açık konumu var.

    Alıntı maxx75 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet arkadaşlar kesin bir cevaba ulaşmış olduk...ilgilendiğiniz için çok teşekkür ederim...
    Sen öyle san bakalım... Ben bütün yazılanları okudum ama kesin neticeyi pek göremedim. Şu olayı ben kesinleştireyim de vatandaş kesin cevap görsün!

    ON (bazı motosikletlerde FUEL yazar), açık demek, bunu herkes bilmiş!
    RES ise rezerve anlamında, yani yedekte.. bunu da herkes bilmiş!
    Amaaa...
    PRI neyin nesidir ve ne işe yarar kimse bilememiş! Sadece PRI konumunda da motorun çalışacağı söylenmiş.
    Dahası, böyle bir musluk nasıl kapalı konuma getirilir? Bunu kimse bilememiş!

    "pri: benim motorda bir işe yaramıyor" demiş richy. Aslında çok işe yarar da arkadaşımız olayın farkında değildir.

    okanist arkadaşımız ise "Pri : Primer yani birincilin kısaltılmışıdır. Tahminime göre, Res'de sadece yedek depodan benzin alıyor, Pri'de sadece normal depodan benzin alıyor, On'da ise, ikisi de devrede. Eğer öyleyse, On yerine Pri'de tutmanız daha iyi olur, böylece bittiğinde yedek depo da bitmemiş olur" demiş ve BİR ÇUVAL İNCİRİ BOK ETMİŞ! Demek ki İngilizce bilmek her zaman işe yaramıyor; önemli olan işin tekniğinden haberdar olmak!

    Diğer arkadaşlarımız da sırf yazmış olmak için bilinen nakaratları saymışlar... Öncelikle böyle bir depo musluğunun nasıl kullanılacağını açıklayayım:

    1- Bu musluk ON (FUEL) konumunda aslında kapalıdır ama musluk aktiftir. Yani bu pozisyonda deponun hortumunu sökseniz benzin akmaz ama hortumu yerine takar ve motoru çalıştırırsanız, karbüratöre benzin yürür (vakumlama yolu ile). Bu motorların karbüratör ve enjektörlerinde vakumlama sistemi vardır.

    Vakumlama sistemi ne işe yarar: Depodan direk karbüratöre inilen sistemlerde, deponun doluluk oranına göre benzin karbüratördeki şamandıra haznezine (veya enjektörlere) basınç yaparak yürür. Depoda benzinin ful ya da az olması durumuna göre çoğalan ve azalan bu basınç motorun çalışma düzenini etkiler. Hiç dikkatinizi çekti mi? Depo bitmek üzere iken motorda rolanti yükselir, depo ful iken de rolanti düşer. Bunun sebebi işte bu basınç farklılığıdır.

    Küçük hacimli motorlarda bu basınç farklılığı kendini fazla hissettirmez ama büyük hacimlilerde bayağı bir fark hissedilir. Üreticiler bu dengesizliğin önüne geçmek için vakumlama sistemini geliştirmişlerdir. Bu sistem motorun çalışması ile birlikte harekete geçer ve depoya yeterli oranlarda hava basıncı gönderir. Bu basınç oranına paralel şekilde musluktan dengeli benzin akışı sağlanır. Böylelikle, motorun çalışma ritmininin değişmemesi sağlanır.

    2- RES konumu rezerve konumudur. ON konumunda benzinin tükenmesi halinde devreye sokularak kullanılır. Rezerve miktarı motordan motora değişiklik gösterebilir. RES konumuna düştüğünüz an en yakın benzin istasyonuna yönelmenizde fayda var!

    3- PRI !!! Bu ne yahu? Pire falan mı demeyin! PRI çok önemlidir vakumlu deposu bulunan motorlarda. Konuyu anlamak için önce başa dönelim. Vakumlu musluğu bulunan motorlarda benzin musluğu ile pek oynanmaz. Motor çalışırken musluk ON konumundadır. Stop edip park edildiğinde de aynen ON konumunda kalacaktır. Çünkü ON, aynı zamanda kapalı konumdur. Yarın veya öbür gün motoru çalıştırdığınızda da muslukla oynamanız gerekmiyor çünkü marşa bastığınız an vakumlama devreye girecek ve benzin musluktan geçecektir. Öyle ise PRI konumu ne işe yarayacaktır? Anlatalım...

    PRI konumunda vakum devre dışıdır! Yani musluk açıktır ve benzin akışını durduracak hiçbir engel yoktur. Musluğu bu konuma getirirseniz, benzin direk olarak karbüratöre ya da enjektöre yürür. Peki bu ne işe yarar, derseniz? Marş motorunuzun ve buna bağlı olarak akünüzün ömrünün uzamasına yarar derim. Saflar, "ne alaka" diye düşünebilirler ama uyanıklar olayı hemen kavramışlardır diye düşünüyorum.

    Arkadaşlar, motorunuzu 1 veya birkaç gün önce çalıştırmış iseniz, müteakip çalıştırmada pek problem yaşamazsınız. Ama eğer 1 hafta veya birkaç ay çalıştırmadıysanız, motorunuzu çalıştırmada güçlük çekersiniz! Bunun sebebi, karbüratörün şamandıra haznesinde kalan benzinin geçen zaman içinde tamamen buhar olup uçmasıdır. Şamandıra haznesinde gerekli ve yeterli oranlarda benzin bulunmadığı sürece motorunuz çalışmayacaktır. İşte PRI konumu bu işe yarar; PRI konumunda benzin hızla karbüratöre veya enjektörlere ulaşır.

    Demek ki ne imiş? PRI konumu, uzun süre beklemiş motoru kolay çalıştırmak için işe yarıyormuş. Böylelikle daha az marşa basıyormuşuz ve böylelikle akümüzü tüketmiyormuşuz! Motor çalıştıktan sonra musluğu tekrar ON konumuna getirmeyi unutmayınız! Saygılar, sevgiler hepinize...

    NOT: Yaşasııın.. Mete gelmeden olayı aydınlattım!
    ÖNEMLİ OLAN ZAMANA BIRAKMAK DEĞİL; ZAMANLA BIRAKMAMAK !!!

  11. #11

    Üyelik
    25 Temmuz 2006
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Yamaha MT-09 TRACER
    çok saolasın bu açıklama için...
    bende bilmiyordum iyi oldu...
    çalıştırmak için çok çaba sarf ediyorduk bizde... daha doorusu aküyü yiyoduk..
    neyse şimdi çalıştırmadan önce pri konumuna getirip biraz bekliyip çaıştırıyoruz anladığım kadarı ile tabi motor 1 2 hafta yatmış ise
    teşekkürler.

  12. #12

    Üyelik
    06 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul / Anatolian side
    Motosikleti
    Suzuki GS 500
    Alıntı maxx75 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar forumda bununla ilgili kesin bir cevaba ulaşamadım...yazılmışsa özür diliyorum...malum GS500 de benzin göstergesi namına hiçbirşey yok...benzin bitmesi durumunda tek sığınak yedek depo oluyor...

    Benzin musluğunda 3 konum var:ON - PRI - RES
    RES muhtemelen yedek depo ON da açık peki PRI ne oluyor?Yedek depodan yararlanabilmem için musluğu hangi konumda tutmalıyım?Şunun doğrusunu bilen var mı?Kullanıcılardan ya da bilenlerden yardım bekliyorum.Teşekkürler
    Bendede GS 500 var pri demek benzin deposundan benzinin sızmasını engellemek demek.

  13. #13
    maxx75 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Bahcelievler
    Motosikleti
    PIAGGIO X9 250 EVO'06
    e iyide cumoni'nin dediğine görede tam tersi...kafalar karıştı iyice
    2 W H E E L S R I D E R

  14. #14
    chatkut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2007
    Şehir
    ksk/İzmir
    Motosikleti
    X-Max 250 ABS
    cumoni gayet güzel açıklamış olayı ve son noktayı koymuş...yazısı biraz uzun olabilir ama ilgilenenler 2 defa okuyp iyice sindirsinler yazıyı

  15. #15
    PHAETONW12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2005
    Şehir
    izmir/tire
    tebrikler cumoni tam olarak doğru cevabı yazmış(ama önceki yazanları bir dövmediği kalmış)


  16. #16

    Üyelik
    10 Ekim 2019
    Alıntı cumoni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Var chatkut PRI konumu, uzun süre beklemiş motoru kolay çalıştırmak için işe yarıyormuş. Böylelikle daha az marşa basıyormuşuz ve böylelikle akümüzü tüketmiyormuşuz! Motor çalıştıktan sonra musluğu tekrar ON konumuna getirmeyi unutmayınız! Saygılar, sevgiler hepinize...

    NOT: Yaşasııın.. Mete gelmeden olayı aydınlattım!

    Ben bu ayarlarin ne oldugunu bilmiyordum

    Sürekli PRI de sürüyordum motor sürekli boguluyordu

    Reste sürüyordum gene duruyordu


    On da hic sürmemistim, yeni yeni sürmeye basladim motorun sürekli yolda stop etmesi kesildi gibi sanki. Ilk motorum bek bilgim yok bu ayarlardan. Sorun sürekli PRI de sürmemdi değil mi ?


    BLUE MOTOR - Benelli - RKS - KUBA
    Leoncino
    Hero Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)