Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosiklet İcin Teknik İpuçları

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    crayzboyone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2006
    Sizler icin arastırdım

    Yaz Bakımı

    "Motosikletlerimizden yaz mevsiminde daha fazla randıman almak ve sürüş zevkini daha arttırmak için aşağıdaki konulara dikkat etmemiz gerekiyor: 1. Akü 2. Lastikler 3. Zincir 4. Su radyatörü 5. Yağ ve yağ filitresi

    Akü : Aküyü sökmeden motosikletinizin marşa basıp basmadığını denemeniz gerekiyor. Eğer motosiklet marş ile çalışmazsa, aşağıdaki bakımlardan extra olarak aküyü şarj etmemizde gerekecek. Akü bakımı için yapmamız gereken aküyu sökmek ve eğer aküde su eksikse kapaklarını da çıkarıp, içine SAF SU koymak. Dikkat edin ki su akünun üstündeki ayar cizgisinden daha fazla veya daha eksik olmasın. SAF SU'yu koyduktan sonra 5 dakika bekleyip sonra kapakları kapatın. Aküyü yerine takarken önce akü başlarının üzerindeki oksidasyonu temizleyip, çok az da gres yağı sürmek faydalıdır.

    Lastikler: Lastikler her zaman yazdığım gibi önemlidir. Onların havalarını ölçüp, lastiğin üzerindeki veya motosikletinizin kullanma kılavunuzunda yazan ayara getirin.

    Zincir: Zincirli motosikletlerde zincir paslanması zincirin ömrünü kısaltıp, dişlilere de zarar verir. Yaz aylarında daha sıklıkla özel lastik spreyler ile yağlamamız gerekir. Dikkat edelim ki, normal yağlar ile yağlamamız faydalı olmaz.

    Su radyatörü: Su soğutmalı motosikletlerde radyatör içindeki likit (Su veya Antifiriz) eksikse, onu tamamlayın, bu işi motosikletin soğuk olması zamanda yapmanız önem taşıyor. Su yerine antifiriz koymak motorsikletin su dolaşan kısımlarını paslanmaktan da korur.

    Yağ ve yağ filitresi: Motosikletlerde yazın daha kalın yağ kullanmanız gerekir. Normalde 20x50 yağlar kullanılır. Motosikletlerde her 3 kez yağ değişiminde bir kez yağ filitresi değiştirilir.

    Ayrıca: Devir ve kilometre telinin, ayak, el fren bağlantıları varsa tellerinin, debriyaj teli ve bağlantılarının, da açılıp yağlanması da gerekmektedir."


    Yağlama

    Yağlamanın Gereği ve Önemi:

    Bir parçanın yüzeyi ne kadar hassas işlenirse işlensin, işlenen yüzeye bir büyüteç ile bakıldığında girinti ve çıkıntılar (pürüzler)görülür. Birbirine temas ederek hareket eden parçaların yüzeylerinde bulunan pürüzler, hareketi zorlaştırır. Harekete karşı zorlanma olayına sürtünme denir.Sürtünme sonucu parçalar hem ısınır ve hem de aşınır. Parçaların ısınmasına, ısınma ile genleşmesine ve mekanik dayanımının azalmasına sebep olur. Birbirine temas ederek çalışan parçalar, yağlandıkları zaman sürtünen yüzeyler arasında yağ filmi meydana gelir.Yağ, parça yüzeyinde bulunan pürüzlerin arasına dolarak sürtünmeyi en aza indirir.Sürtünme en aza inince de aşınma ve ısınma da en aza iner.

    Motor Yağının Görevleri:

    a) Sürtünmeyi en aza indirir. Birbirine temas halinde çalışan parçaların arasında yağ filmi meydana getirerek, sürtünmeden dolayı aşınmayı ve sıcaklığı en aza indirir.
    b) Motor kompresyonunun düşmesini önler. Segmanların silindir yüzeyinden sıyırdığı yağ, segman ile yuvası arasına dolarak kompresyon kaçağına karşı sıvı conta gibi görev yapar. Kompresyonun, piston, segman, silindir arasından kartere kaçmasını en aza indirir.
    c) Motor parçalarının soğumasına yardımcı olur. Karterdeki yağ, motor parçalarından daha soğuktur. Yağlama sırasında parçaların üzerinden aldığı sıcaklığı kartere getirerek parçaları az
    da olsa soğutur.
    d) Motor parçalarını temizler. Motor yağı, yağladığı parçalar üzerinde aşınmadan dolayı meydana gelen talaşları ve yanma sonucu oluşan kurumları bünyesinde toplayarak kartere getirir. Böylece motor parçalarının devamlı temiz kalmasını sağlar.

    Motor Yağının Bozulma Sebepleri:
    Motor yağının bozulma sebebini iki maddede açıklayalım.
    a) Yağın Kimyasal Olarak Bozulması: Motor yağı, motor çalıştığında sıcaklığı çok yükselir. Yağın içindeki mineraller, yüksek sıcaklıklarda hava içindeki oksijenle birleşerek oksitlenir. Ayrıca iş zamanında yanma sonucu oluşan diğer kimyasal maddeler, yağla birleşerek organik asitler meydana getirir.Oksitlenme ve asit etkisiyle motor yağı özelliğini kaybederek parçaların üzerinde aşınma, oksitlenme ve sakızlaşma (reçine) meydana getirir. Sakızlaşma, segmanların ve supapların yuvasında sıkışıp kalmasına sebep olur.
    b) Yağın Fiziksel Olarak Bozulması: Emme zamanında silindire giren havanın içindeki tozlar, yanma sonu meydana gelen kurumlar ve diğer arak maddeler, parçaların aşınmasından doğan talaşlar, kartere kaçan gazların içindeki benzin veya mazot yağın kirlenmesine ve özelliğinin bozulmasına sebep olur. Gerçi yağ filtresi, yağın içindeki parçacıkların bir kısmım temizlese bile zaman içinde yeterli olamaz.. İşte, yukarıda ana hatlarıyla açıklanan sebeplerden dolayı motor yağı bozulur. Bu nedenle araç katalogunda tavsiye edilen sürelerde motor yağının yenilenmesi gerekir.


    Akü

    Bir çoğumuzun zaman zaman akülerimizle sorunları oluyor. Hele ki önümüz kış, akü problemleri daha da sıklaşacak. İstedim ki, bu problemlere hazırlıklı olalım.

    Günümüz sürücüleri, bir aküden neler bekliyor?

    · Motor çalıştırılırken her defasında yüksek akım vermelidir.

    · Bir kaç çalıştırma girişiminden sonradaki çabucak çalıştırma yapabilmektedir.

    · Bir çok marş motoru ve marş motor devri ile uyum sağlamalıdır.

    · Çok sıcak ve çok soğuk iklim koşullarında çalışmalıdır.

    · Çok büyük ve ağır olmamalıdır.

    · Motosiklet sürücüleri için uygun ebatlarda seçenekler olmalı,

    · Küçük yerlere rahatça monte edilebilmelidir.

    · Titremeye, darbeye ve sarsıntıya karşı dayanıklı olmalıdır.

    · Büyük çarpmalardan sonra dahi kırılmamalı ve akıntıya sebebiyet vermemelidir.

    · Kullanımı ve şarjı kolay ve güvenli olmalıdır.

    · Modern arabaların elektronik sistemlerinin verimli olarak kullanımı için gerekli olan enerji açıklığını doyuracak bir özelliğe sahip olmalıdır.

    · Yavaşça kendini şarj etmelidir, yüksek rezerv kapasiteli ve uzun ömürlü olmalıdır.

    · Tekrar şarj edilmesi kolay ve çabuk olmalıdır.

    · Farklı şekillerde monte edilmesi mümkün olmalıdır.

    · Bakım gerekmemelidir.

    Akülerin, soğuk ile hiç arası iyi değildir. Soğuk havalarda akülere neler olduğu konusunda bir çok yanlış kanı mevcuttur. İnsanlar genellikle aküler düşük ısılarda, soğuk havalarda kapasitelerini kaybetmezler diye düşünürler. Ama bu genellikle yanlıştır, kaybederler. Hem de enerji sağlama yetenekleri azalır.
    Derece düştükçe aküdeki kimyasal reaksiyon yavaşlar. -10C°' den sonra her derece ısı düşüşünde kimyasal reaksiyon süresi ikiye katlanır. Bu yağın soğuk havadaki özelliğiyle kıyaslanabilir. Derece düştükçe yağ akışkanlığını kaybetmeye başlar.
    Kimyasal terminolojide kurşun plakaların içinde durduğu asit , kurşun plakalara doğru kurşun sülfat olmak için içindeki sülfürü harekete geçirir ve bu hareket tekrarlanır, işte belirtilen bu hareket soğuk havalarda oldukça yavaşlar. Soğuk havada rezistans yükseldiğinden, aküden alınan akımın voltajı düşer.

    Bu yüzdendir ki, kışa girmeden, akü bakımımızı mutlaka yaptırmamızda fayda var. Uzun süreli motorlarımızı bağlayacaksak, akülerimizi söküp, oda sıcaklığında muhafaza etmemizde de fayda var.

    Bir marş aküsü genellikle aracın kendi jeneratörü tarafında şarj edilir. Fakat hepimizin de bildiği gibi akü herhangi bir nedenle boşalmış olabilir. Yani bir akünün doldurma cihazına ihtiyaç duyduğu an gelmiştir.

    Aküyü şarj etmek için, güvenilir bir şarj cihazı gereklidir ve bu cihaz mutlaka voltaj regülatörü olmalıdır.

    Akünüzün dışarıda bir başka şarj cihazı ile doldurulma durumu da var. Ancak burda dikkat edilmesi gereken nokta, bu cihazların uygunluğudur. Piyasada basit ve çok ucuza satılan cihazlar, hem akünüzün ömrünü, hem de sizin can güvenliğinizi hiçe sayabilir.

    Aşırı yükleme, akünün belirtilen noktanın üzerinde şarj edilmesi ile ortaya çıkan yaygın bir hatadır.

    Geleneksel akülerde aşırı yükleme hidrojen ve oksijenin birikmesine ve uçup gitmesine sebep olur. Bu gazlar patlayıcı oksi-hidrojen karışımı halini alırlar. Bu yüzden bu işlem daima iyi havalandırılmış yerlerde yapılmalıdır. Aküde gaz oluşurken, dereceyi düşüren ve yoğunluğu arttıran elektrolitten su buharlaşır. Açıkta kalan elektrotlar hasar vermeye meyillidir. Aşırı yüklemede meydana gelen su kaybını tamamlamak için akülere arıtılmış su konulur.

    Peki akümüze nasıl bakım yapacağız?

    Bunu için, kullandığınız akü çeşidine göre,

    · Su seviyesini sürekli kontrol ederek, hiç bir zaman plaka seviyesinin altına düşmesine izin vermeyin.

    · Yaz aylarında su daha sık azalacağından kontrolleri sıklaştırın.

    · Akünüzü kısa devreden koruyun, üzerlerinde metal bir şey unutarak, kutup başlarının birbiri ile temasından kaçının..

    · Akünüzün en büyük düşmanlarından biri, ani sıcaklık, ani soğuk ve ateştir. Bunlar, akünüzün patlamasına bile sebep olabilir.

    · Akünüzü, aracınızın üzerinde çok düzgün sabitlemelisiniz. Bu sayede sarsıntılardan etkilenmeyecektir.

    · Akü gözlerindeki tapaların havalandırma delikleri açık olmalı.

    · Akünüzün kutup başlarını oksitten korumak için, gres veya vazelin ile kaplayın. Eğer okside olmuş iseler, tel bir fırça ile güzelce temizleyip, sonrasında gres veya vazelin kullanın.

    · Yağ ve yakıtın bulaşmamasına dikkat edin.

    · Akünüzü bağlarken dikkat etmeniz gereken bir diğer nokta, önce pozitif (+), sonra negatif (-) ucu takmaktır. Sökerken ise bu işlemin tersi yapmaya özen gösterin.

    · Su ilave edilirken akü üzerinde bulunan seviyelere dikkat edin.

    · Dolu (asidi veya suyu olan) aküyü şarjsız bırakmamaya özen gösterin.

    · Şarj olurken çıkardığı gazlar insan sağlığı için tehlikelidir. Mümkünse bu bölgede durmayın.

    Ambalajında kullanıma hazır halde bir akü satın aldığınızda akünün uzunca bir zamandan beri yattığını düşünüp akünüzün amperinin en fazla % 10’uyla şarj etmeniz faydalı olacaktır. Aynı şekilde yeni motor aldığınızda da, motorunuzun teslim edilmeden önce akünüzü mutlak suretle 1 gece şarj edilmesini sağlayın. Bu sayede akünüzün ömrü daha uzun olacaktır. Şarj edilmese de motorunuz çalışacaktır ancak kısa vadede akünüzün arıza verme riskini artıracaksınız. Eğer asidi konmamış bir akü satın almışsanız, akü yeni yani sıfırsa ilk defaya mahsus sadece özgül ağırlığı 1.285 olan saf sülfürik asit konur. Plakaların üzerini 10-15 mm geçinceye kadar asit doldurulduktan sonra akü en az iki saat dinlendirilir, bu süre akünüzün ömrünü arttıracaktır. Bu işlemden sonra bir kaç günde bir akü gözleri açılarak su (elektrolit) seviyesi kontrol edilmeli seviye düşmüşse sadece saf su ilave edilmelidir. artık bundan sonra asit konmaz.


    Buji

    Benzinli bir motorun düzenli olarak çalışması için üç şeye ihtiyaç vardır; hava, yakıt ve buji. Bundan 100 yıl kadar önce Robert Bosch, buluşuna patent almak için başvuru yapmasıyla başladı hikaye. Yüksek gerilimi manyeto tutuşturma sistemi ile birleştirilerek dizayn edilen buji, Carl Benz'in ateşleme sistemindeki en büyük engel olarak tanımladığı parçanın yerini tamamladı.

    İlk buji, tam 1000 km’lik bir ömre sahipti. Tabi o zamanlar, düşük hızlı, alçak kompresyonlu benzin motorlarında kullanılıyorlardı. Teknolojinin araçlar üzerindeki gelişimi, bujilerin de gelişmesine neden oldu. Günümüzde kullanılan modern bakır-nikel bujiler tam 25.000 km'lik ömre sahip. Teknoloji, bujilerin kullanım süresini uzatmasına istinaden aslında bu malzemelerin temel fonksiyonunu, 1900'lü yılların başından beri de değiştirmedi.

    Buji nedir?

    İki elektrodu ve porseleni bulunan parçaya buji adı verilir. Asli görevi, yüksek gerilimi, elektrodları arasında kıvılcım şeklinde atlatmasıdır.

    Bujinin motordaki fonksiyonu nedir?

    Buji, ateşleme enerjisini yanma haznesine taşıyarak elektrotlarının arasında oluşan elektrik atlaması ile sıkışmış hava yakıt karışımının yanmasını sağlar. Sistem, ateşleme bobininin, aküden aldığı elektrik enerjisini ortalama 30 bin Volt değerine yükselterek bujiye aktarması ve uygun zamanda bu yüksek enerjinin bujinin tırnakları (elektrotları) arasında yanmayı başlatıcı kıvılcıma dönüşmesi ile görevini yapar. Yanmanın ideal oluşabilmesi için bujinin yeri çok önemlidir. Buji, ateşleme haznesinde sıkışmış hava yakıt karışımını her şartta en iyi ateşleyebileceği ve diğer faktörlerden etkilenmeyeceği bir yere yerleştirir.

    Bujiler ne sıklıkta değiştirilmelidir?

    Kullanım şartlarına ve buji tipine bağlı olarak değişiklik göstermekle birlikte, standart bir bujinin 15 bin km sonunda değiştirilmesi gerektiği söylenebilir.

    Buji ömrünü kısaltan faktörler nelerdir?

    Buji ömrünü kısaltan başlıca etken kötü yakıttır. Bir diğer önemli etken motor sistemindeki ayarların bozukluğudur. Bu ayar bozukluğuna motorun sürekli olarak zengin karışım ile çalışması örnek gösterilebilir. Bujinin kullanım süresini doldurduğu araç kullanırken anlaşılabilir mi?

    Aracınız normalden fazla yakıt tüketmeye başlamışsa, tekleme yapıyorsa, deparlarda zorlanıyor ve ilk hareket esnasında yavaş kalkıyorsa, bu sorunlar bujiden kaynaklanıyor olabilir.

    Aracımızın bujilerini kendimiz nasıl değiştirebiliriz?

    Bujiyi sökmeden önce basınçlı hava veya fırça kullanılarak bujinin çevresi temizlenmelidir. Böylece buji tam olarak söküldüğünde silindir içine istenmeyen parçaların düşmesi önlenmiş olur. Eğer buji çok sıkı ise onu biraz gevşettikten sonra dişli aralarına girecek şekilde yağ ve pas çözücü damlatılmalı, bir süre beklendikten sonra tamamı sökülmelidir. Aksi takdirde silindir kafasına zarar verebilir.
    Takarken bujinin ve motorun birbirine temas edecek (öpecek) yüzeylerinin temiz olmasına dikkat edilmelidir. Buji sıkılırken mümkün ise tork anahtarı ile sıkılmalıdır. Tavsiye edilen sıkılma şekli ilk önce buji tam oturana kadar el ile sıkmak daha sonra aşağıda verilen listeye göre tork anahtarı ile sıkmaktır. Tork anahtarı yok ise;

    * Yeni bujilerde (düz yüzeyli ve pullu) tam oturuncaya kadar önce el daha sonra anahtar ile 90 derece sıkılmalıdır.

    * Kullanılmış bujilerde ise 30 derece sıkılmalıdır.

    * Konik yüzeyli bujilerde ise el ile tam oturttuktan sonra 15 derece anahtar ile sıkılmalıdır.

    Yukarıdaki hususlara dikkat edilmediği takdirde buji hasar görebilir ve görevini tam olarak yerine getirmeyebilir.

    Uzun paso ve kısa paso bujiler arasındaki farklar nelerdir?

    Uzun paso ve kısa paso bujilerin görev ve performans olarak aralarında fark yoktur. Motor yapısına bağlı olarak uzun veya kısa paso buji kullanılması gerekir. Ancak, yanlış kullanım, istenmeyen hasarlara sebep olabilir.
    Kısa paso buji yerine uzun paso buji kullanılması durumunda buji yanma haznesine doğru çıkıntı yapar ve pistona hasar verebilir. Dişlerde oluşan kömürleşme yüzünden sökmek mümkün olmayabilir ayrıca buji aşırı ısınır.
    Uzun paso yerine kısa paso buji takılır ise yanma haznesi içine gerekli uzantıyı yapamaz ve bunun sonucunda gerekli ateşlemeyi yapamaz.
    Kendi tırnaklarını temizleyecek gerekli ısıya ulaşamaz ve üstü kurum bağlar.

    Özel tip bujilerin motor peformansına ne tür katkıları vardır?

    Özel tip bujiler yapıları gereği daha düşük ısılarda çalışabildikleri için aracın soğuk çalışmasında iyi performans gösterirler. Ayrıca kendilerini temizleme ısıları daha düşük olduğundan kirlenme oranları oldukça düşüktür. Yine yapıları gereği üstlerindeki kayıplar oldukça azdır. Özellikle tırnaklarının farklı metaryallerden yapılması kirlenmesini zorlaştırır.Yukarıda belirtilen bu temel farklılıklar buji ömrünü uzattığı gibi yeterli ve düzgün ateşleme ile yakıt tasarrufu, gerçek gücünde çalışma devamlılığı gibi avantajlar sağlar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    okanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Wolf 250
    Paylaşım için teşekkürler Aynı taktikleri 5000rr'ında da uygularsın artık
    Okan Kılıç (Vreon)
    Havada Karada Yurtta Cihanda itinayla uçulur

  3. #3

    Üyelik
    04 Şubat 2007
    Şehir
    Lüleburgaz
    Motosikleti
    Honda CBR1100xx - Kymco Agility 125
    Emeğine sağlık.. .
    [COLOR="Red"][B]Şeytan[/B][/COLOR]cım, [B]Motosiklet[/B]'i icat ettiğin için sana minnettarım... :P

  4. #4
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    4x4
    Selcuk var mı sırada daha topiclerin
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  5. #5
    crayzboyone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2006
    Alıntı okanist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Paylaşım için teşekkürler Aynı taktikleri 5000rr'ında da uygularsın artık
    İnşallah abı 5000 RR bı uretıme gecsın Yada ben uretırım ınsallah markasıda HOYASUKA olur

    Alıntı Ö.Z.€.R adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Emeğine sağlık.. .
    saol .....

    Alıntı Tequ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selcuk var mı sırada daha topiclerin
    Abi bundan sonra bole yok abı 1 hafta gıder bunlar ((((:

  6. #6
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    4x4
    Alıntı crayzboyone adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnşallah abı 5000 RR bı uretıme gecsın Yada ben uretırım ınsallah markasıda HOYASUKA olur



    saol .....



    Abi bundan sonra bole yok abı 1 hafta gıder bunlar ((((:
    gider walla
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  7. #7
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Başlık ve içerik BÖLÜM'üne tam oturmuş....

    Selçuk...Emeğine sağlık...Güzel ve bir okadarda okunması gerekli paylaşım...
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  8. #8

    Üyelik
    09 Mart 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    GT650R
    guzel olmus 25 kere bı 25 daha
    Akıllı adam aklını kullanan adamdır, Daha akıllı adam başkalarının da aklını kullanan adamdır.
    Emrolunduğun gibi dosdoğru davran. Ve azıtma (Hud 112)

  9. #9
    crayzboyone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2006
    Alıntı muratgergerli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başlık ve içerik BÖLÜM'üne tam oturmuş....

    Selçuk...Emeğine sağlık...Güzel ve bir okadarda okunması gerekli paylaşım...
    Saol abii hep geyık yapıodum az paylasımcı olalım dedım ve en sonunda oldum ... sizler sayesınde bende busruu bılgı edındım sızlerınde emegıne saglık...

  10. #10

    Üyelik
    17 Mart 2007
    Şehir
    REALİTE
    Çok faydalı bilgiler vermişsiniz..teşekkürler

  11. #11
    crayzboyone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2006
    Alıntı Sellçuk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok faydalı bilgiler vermişsiniz..teşekkürler
    Bişe deıl adaş , sız okuyun yeterkı

  12. #12

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    İki aydır çalıştırmıyorum. büyük ihtimalle bitmiştir. akü suyu ve bir şarj cihazı aldım bakalım ne olacak

  13. #13
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Selçuk bilgiler için teşekkürler herkese yararlı olacağına eminim
    Sende yaralı olmaya başladın he bana bak ( şaka he alınma )
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  14. #14
    crayzboyone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2006
    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selçuk bilgiler için teşekkürler herkese yararlı olacağına eminim
    Sende yaralı olmaya başladın he bana bak ( şaka he alınma )
    abım bende sasırdım bı ılham geldı bana yararlı oldum dondum kendıme ınanamıom

    Alıntı asfalt meleği adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İki aydır çalıştırmıyorum. büyük ihtimalle bitmiştir. akü suyu ve bir şarj cihazı aldım bakalım ne olacak
    İnşallah olur ...............

  15. #15
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Alıntı crayzboyone adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abım bende sasırdım bı ılham geldı bana yararlı oldum dondum kendıme ınanamıom
    İyi iyi bir biz olamadık gitti şu konulara bakmak okumak gerçekten güzel ama yeni bişleyler üretemiyoruz sadece okumakla kalıyor çoğu
    Herzaman kendi bildiğimi yapıyorum görerek yaşayarak sorunları bulmak ona göre davranmak daha garantili geliyor bana
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  16. #16
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Alıntı crayzboyone adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Saol abii hep geyık yapıodum az paylasımcı olalım dedım ve en sonunda oldum ... sizler sayesınde bende busruu bılgı edındım sızlerınde emegıne saglık...
    Bilgi paylaştıkça değer kazanır kanımca....


    Maksat güncellemekti..Yazdıklarımın gerisi fasa fiso be...
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  17. #17
    crayzboyone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2006
    Senı sevıyors abı ama keske fuara gelsen cok guzel olurdu )))


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler