Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Ayıplı mal nedir? Ne gibi durumlarda ayıplı mal olur? Yasal işlemler.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η
    Bir kaç arkadaşımızın işine yarayacağını düşünüyorum. özellikle çin malı motosiklet sahibi arkadaşlarımızın başının çok ağrıdığı ortada bu durumla ilgili.. ve yasal haklarınızı bilmek açısından bunu yayınlamak istedim..

    Bu msj sikayetvar.com' un avukatlarından birisi malime geldi..

    Ve aracınızla ilgili sorununuz var ise bilgiler işinize yarayacaktır.




    Aracınız garanti kapsamı içinde ise ve satın aldığınız tarihten itibaren sürekli hata vermiş ve servise vermek zorunda kalmışsanız bu durumda ürününüz ayıplı mal olabilir.



    -Ayıplı mal nedir?

    Satıcının vaad ettiği veya alıcının dürüstlüğü kuralına göre beklediği vasfın aldığı malda bulunmamasıdır.



    -Hangi durumda ayıplı mal sayılabilir?

    Kanunda ürünün ayıplı olduğunu kabul etmek için bazı şartların yerine gelmesi gerekir.



    1- Aracın garanti kapsamı içinde bir yılda 3 kez aynı arıza nedeni ile servis görmesi



    2- Aracınızın garanti kapsamı içinde ve bir yılda 5 kez farklı arıza için servis görmesi,



    3- Aracınız garanti süresi içinde 7 kez servis görmesi gerekir. Bu servislerin de mutlaka yetkili servis olması gerekir. Bu üç durumdan birini veya birkaçını yaşamışsanız aracınız ayıplı demektir ve bu durumda satıcıdan seçimlik haklarınızdan birini istemelisiniz.



    -Seçimlik haklarınız nelerdir?



    A- Aracın yenisi ile değişimi,

    B- Araçta var olan ayıp oranında bedel indirimi,

    C- Bedelin iadesi

    D- Ücretsiz tamir talep etme



    -Satıcı talebinizi yerine getirmemişse ne yapılabilir?



    Ayıplı ürünlerde satıcı seçimlik haklarınızdan istediğinizi yerine getirmek zorundadır.

    Satıcı talebinizi olumsuz karşılarsa yasal yollara başvurmalısınız.



    -Yasal yollara nasıl başvurulabilir?



    Ürününüzün fatura değerine göre ;

    827,05YTL’nin altında ise;Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurmalısınız,

    827.05YTL’nin üzerinde ise Tüketici Mahkemesinde dava açmalısınız.



    Sizin satın aldığınız ve şikayet konusu olan malın değeri 827.05 YTL’den fazla olduğundan sorunun çözümü için Tüketici Mahkemesinde dava açmalısınız. Çünkü bu durumda hakem heyetlerinin aldıkları kararlar bağlayıcı değildir.



    Tüketici Mahkemesine nasıl başvurulur?

    Bulunduğunuz İldeki Tüketici Mahkemesine bir dilekçe ile başvurun.

    *Yazılı dilekçenizde;

    .Ne zaman, hangi koşullarda aracı satın aldığınızı,satın aldığınız tarihten bu yana çıkardığı arızaları

    .Kaç kez servise gittiğinizi, servisin tutumunu, arızalara çözüm bulup bulmadığını

    .servise ve aracı satına aldığınız bayiiye ihtar çekip çekmediğinizi,

    .Talebinizin ne olduğunu çok detaya girmeden anlatın.



    Dilekçenize eklemeniz gereken belgeler nelerdir?

    -aracın faturası,

    -Servis fişleri

    - Varsa ihtarname

    - garanti belgesi,



    Mahkeme masrafları nelerdir?

    Tüketici mahkemeleri nezdinde açılacak davalar her türlü resim ve harçtan muaftır.





    Saygılarımızla;
    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ALİ DEMİR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    R' lı bişiler düşünüyom
    güzel payşasım tebrıkler bu kuralların hatırlatılması herkesın cok ısıne yarar
    zeki çevik ve ahlaksızım beni böle seven manitanın hastasıyım

  3. #3
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    4x4
    vasco hemen topic aç 2. kez okudum sayende.Mümkün deil unutmam
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  4. #4
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η
    Alıntı Tequ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vasco hemen topic aç 2. kez okudum sayende.Mümkün deil unutmam
    unutma tabi abi lazım gerçekten lazım olacak birşey.. bazı arkadaşlarımız mahkemeyi paralı sanıyor yanaşmıyor.. ama görsünler 5 kuruş tüketici mahkemesine para verilmiyor öğrenmiş olurlar...
    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi

  5. #5
    aykan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2006
    Şehir
    BODRUM
    Motosikleti
    HONDA PCX/HONDA NF
    her köşeye böle 1 er topik lazım bizim insanımız hakkını aramayı bilmiyor inşallah bundan sonra daha duyarlı olur herkes...

  6. #6
    uglychild - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2006
    Şehir
    Izmir&Bodrum
    Motosikleti
    SUZUKİ gs 500 e Bmw r 25("53)
    Vasco, geyik muhabbetlerinin arasından bazen boyle faydalı konularda acıyosun ya bitiyom lem sana... kasklarla ilgili derlemeni de cok begenmistim... devam kardesim
    GET UP STAND UP DONT GIVE UP THE RIDE

  7. #7

    Üyelik
    09 Nisan 2008
    Şehir
    bakırköy
    Motosikleti
    suzuki an 125 hk

    basardim

    sevgili arkadaslar
    2006 yilinin temmuz ayinda beylikduzunde hilal armagan motor (ozaman mondial ve gomoto satiyordu) buradan bir adet 150cc movente marka scooter aldim. alışveriş esnasında firma yetkilisi hakan metin benim kartımdan 200 ytl fazla para çekmiş.
    ben bunu fark ettiğimde hemen geri istedim fakat ödemedi.
    ayrıca motoru satarken istanbulun heryerinde yetkili servisimiz var denildi
    birtane bile yoktu. bende hemen tüketici mahkemesine başvurdum
    dava 1 yıl sürdü ve ben kazandım
    şimdi yeni bir suzuki motosiklet alıyorum firmadan eski motoruda aynen iade
    tüketici mahkemeleri bu konularda tüketiciyi koruyor.
    üşenmeyin haksızlığa uğradığınızda yasal süre içerisinde davayı açın(1ay)
    bu cuma sıfır bir suzuki motorum olucak eski çin malıda adama geri gidiyor
    motoru 1 yıldan fazla kullandım oda benim yanıma kar kalıyor,
    bu paylaşım sayfası için ayrıca teşekkür ederim.

  8. #8
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η
    Alıntı deeper78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sevgili arkadaslar
    2006 yilinin temmuz ayinda beylikduzunde hilal armagan motor (ozaman mondial ve gomoto satiyordu) buradan bir adet 150cc movente marka scooter aldim. alışveriş esnasında firma yetkilisi hakan metin benim kartımdan 200 ytl fazla para çekmiş.
    ben bunu fark ettiğimde hemen geri istedim fakat ödemedi.
    ayrıca motoru satarken istanbulun heryerinde yetkili servisimiz var denildi
    birtane bile yoktu. bende hemen tüketici mahkemesine başvurdum
    dava 1 yıl sürdü ve ben kazandım
    şimdi yeni bir suzuki motosiklet alıyorum firmadan eski motoruda aynen iade
    tüketici mahkemeleri bu konularda tüketiciyi koruyor.
    üşenmeyin haksızlığa uğradığınızda yasal süre içerisinde davayı açın(1ay)
    bu cuma sıfır bir suzuki motorum olucak eski çin malıda adama geri gidiyor
    motoru 1 yıldan fazla kullandım oda benim yanıma kar kalıyor,
    bu paylaşım sayfası için ayrıca teşekkür ederim.


    helal olsun... çok güzel bir örnek... geçmiş olsun ve yeni alacağınız motorunuzda hayırlı olsun... bu arada yenisiniz sanırım forumumuzda kalıcı ve katılımcı olmanızı dileriz
    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi

  9. #9

    Üyelik
    15 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul/Beşiktaş
    Motosikleti
    Zongshen GY_A200
    Gülü seven dikenine katlanıyor, ayırabileceğim bütçem olsa; yamaha-kawa-honda derim, o nedenle şimdilik; ayıplı ayıpsız biniyoruz, satıcınında burda suçu yok, o fiyata verebileceği mal bu, birazda bunu düşünmek lazım, satın alanda bunu bilmeli. Esas çözüm; Devlet babanın çin mallarına standart getirmesi lazım, tüketiciye yada satıcıya bu işi bırakırsa ortada saçmalıklar olmaya başlar; Ortadan ikiye ayrılan motorlar, paslanan cıvatalar eksozlar, örnekler arttırılabilir, Allah beterinden korusun ölüm olmasın, burada herkese bir iş düşüyor, mal alırken iyi araştırmak
    "Motosiklet Özgürlüktür."

  10. #10

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    bu gerçekten fazlasıyla işe yarar bir topikti. bilgiler için teşekkür ederim.

  11. #11
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Bilgiler detaylı ve anlaşılır olması bakımından ayrıca tebrik edilmeyi haketmiş Erhan..

    Bu konunun sabitlenmesi, her motorcunun okuması gerek kanımca...
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  12. #12
    serserihoroz1905 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2008
    Şehir
    denizli-acıpayam-suçAtı
    Motosikleti
    125 lik bir düldül ama sonunda HA-YAA-BUUU-SAAA
    teşekkürler paylaşım gerçekten toplumsal gelişimimiz için önemli. tüketici haklarımızı bilmeli ve talep etmeyi öğrenmeliyiz.
    sevme beni Kızım meşaLe ve eGzOst KoKaRım...şaRKı TüRKü Bilmem tezahürat YazaRım viTes aTarIm...tuTma eLLeRimi emaneT saRaRım,gAza BasArıM...CimBomUma ve mOtOruMa Laf aTaRsan DüNYanI ßa$ıNa yıKaRım ...!!

  13. #13
    sbuyukkilic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    İçerenköy
    Motosikleti
    Honda nt 700 deauville
    Alıntı VaScO1925 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir kaç arkadaşımızın işine yarayacağını düşünüyorum. özellikle çin malı motosiklet sahibi arkadaşlarımızın başının çok ağrıdığı ortada bu durumla ilgili.. ve yasal haklarınızı bilmek açısından bunu yayınlamak istedim..

    Bu msj sikayetvar.com' un avukatlarından birisi malime geldi..

    Ve aracınızla ilgili sorununuz var ise bilgiler işinize yarayacaktır.




    Aracınız garanti kapsamı içinde ise ve satın aldığınız tarihten itibaren sürekli hata vermiş ve servise vermek zorunda kalmışsanız bu durumda ürününüz ayıplı mal olabilir.



    -Ayıplı mal nedir?

    Satıcının vaad ettiği veya alıcının dürüstlüğü kuralına göre beklediği vasfın aldığı malda bulunmamasıdır.



    -Hangi durumda ayıplı mal sayılabilir?

    Kanunda ürünün ayıplı olduğunu kabul etmek için bazı şartların yerine gelmesi gerekir.



    1- Aracın garanti kapsamı içinde bir yılda 3 kez aynı arıza nedeni ile servis görmesi



    2- Aracınızın garanti kapsamı içinde ve bir yılda 5 kez farklı arıza için servis görmesi,



    3- Aracınız garanti süresi içinde 7 kez servis görmesi gerekir. Bu servislerin de mutlaka yetkili servis olması gerekir. Bu üç durumdan birini veya birkaçını yaşamışsanız aracınız ayıplı demektir ve bu durumda satıcıdan seçimlik haklarınızdan birini istemelisiniz.



    -Seçimlik haklarınız nelerdir?



    A- Aracın yenisi ile değişimi,

    B- Araçta var olan ayıp oranında bedel indirimi,

    C- Bedelin iadesi

    D- Ücretsiz tamir talep etme



    -Satıcı talebinizi yerine getirmemişse ne yapılabilir?



    Ayıplı ürünlerde satıcı seçimlik haklarınızdan istediğinizi yerine getirmek zorundadır.

    Satıcı talebinizi olumsuz karşılarsa yasal yollara başvurmalısınız.



    -Yasal yollara nasıl başvurulabilir?



    Ürününüzün fatura değerine göre ;

    827,05YTL’nin altında ise;Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurmalısınız,

    827.05YTL’nin üzerinde ise Tüketici Mahkemesinde dava açmalısınız.



    Sizin satın aldığınız ve şikayet konusu olan malın değeri 827.05 YTL’den fazla olduğundan sorunun çözümü için Tüketici Mahkemesinde dava açmalısınız. Çünkü bu durumda hakem heyetlerinin aldıkları kararlar bağlayıcı değildir.



    Tüketici Mahkemesine nasıl başvurulur?

    Bulunduğunuz İldeki Tüketici Mahkemesine bir dilekçe ile başvurun.

    *Yazılı dilekçenizde;

    .Ne zaman, hangi koşullarda aracı satın aldığınızı,satın aldığınız tarihten bu yana çıkardığı arızaları

    .Kaç kez servise gittiğinizi, servisin tutumunu, arızalara çözüm bulup bulmadığını

    .servise ve aracı satına aldığınız bayiiye ihtar çekip çekmediğinizi,

    .Talebinizin ne olduğunu çok detaya girmeden anlatın.



    Dilekçenize eklemeniz gereken belgeler nelerdir?

    -aracın faturası,

    -Servis fişleri

    - Varsa ihtarname

    - garanti belgesi,



    Mahkeme masrafları nelerdir?

    Tüketici mahkemeleri nezdinde açılacak davalar her türlü resim ve harçtan muaftır.





    Saygılarımızla;
    SADECE cin malımı . Şikayetvar com du galıba. Bir okuyun isterseniz.
    Ya göründüğün gibi ol. ya da olduğun gibi görün.

  14. #14
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    hehe tüketici hakları özellikle bu kısımlarını zamanında çok iyi okumuştum ilk kendime aldığım casio saatin garanti belgesinde yazıyordu adım gibi ezberlemiştim sonrasında :D

    ilk aldığım bilgisayarın rami hep bozuluyordu (toplama almıştım bilerek tek aldığınızda ömürboyu garantisi oluyor ramlerinmarka alırsanız bilgisayarın garanti süresi kadar oluyor) 5 defa servise gitmişti bende tehdit etmiştim garanti nezninde olduğundan adamlar bi üst modelini vermişlerdi :D
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  15. #15

    Üyelik
    14 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr 125R '07
    Tebrikler yararlı bi topic gerektiğinde geyik yapıp gerektiğinde katkıda bulunmakta bi yetenektir paylaşım için teşekkürler çok yararlı bilgiler
    Esir iken mümkün müdür ibadet,yatıp kalkıp Atatürk'e dua et..Senin gibi dürzülerin yüzünden,dininden de soğuyacak bu millet.İşgaldeki hali sakın unutma,Atatürk'e dil uzatma sebepsiz.sen anandan yine çıkardın ama,baban kimdi bilemezdin .erefsiz.

  16. #16
    sbuyukkilic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    İçerenköy
    Motosikleti
    Honda nt 700 deauville
    Gerekli calişmalara başladım ancak fikirleriniz de faydalı olabilir.

    22000 YTL verip aksesuarlı Honda Deauvill 2009 Model aldım. ARAKDAŞIMDA oldugu gibi bendede Yapılan Kontrollerde vites gecişlerinde zorluk tespit edildi
    ibaresiyle arıza tespit edildi. Motor daha 357 km de ve serviste .
    Hondada parca yokmuş.1-3 hafta sonra gelirmiş. Motordan da Firmadanda soğudum. Honda dan Ne yazılılı ne sözlü muracatlara cevap yok.

    Avukatla görüşüp bir metin hazırlayıp Noterden Hem aldıgım BAYIYE hemde Hondaya İhtarname cekeceğim. Fikirlerinizi bekliyorum
    Ya göründüğün gibi ol. ya da olduğun gibi görün.

  17. #17
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η
    Alıntı sbuyukkilic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gerekli calişmalara başladım ancak fikirleriniz de faydalı olabilir.

    22000 YTL verip aksesuarlı Honda Deauvill 2009 Model aldım. ARAKDAŞIMDA oldugu gibi bendede Yapılan Kontrollerde vites gecişlerinde zorluk tespit edildi
    ibaresiyle arıza tespit edildi. Motor daha 357 km de ve serviste .
    Hondada parca yokmuş.1-3 hafta sonra gelirmiş. Motordan da Firmadanda soğudum. Honda dan Ne yazılılı ne sözlü muracatlara cevap yok.

    Avukatla görüşüp bir metin hazırlayıp Noterden Hem aldıgım BAYIYE hemde Hondaya İhtarname cekeceğim. Fikirlerinizi bekliyorum


    1 3 hafta demişsin sana o motoru veriş tarihinden itibaren tam 1 ayı geçerse ihtarname çekersin eger sana 28 günde teslim ederse elinde olmadığı mal için senin yapabileceğin birşey yok ne yazık ki..

    geçmiş olsun.. ilk kullanıcılar olarak siz üzülüyorsunuz ve sizden sonrakıler rahat edecektir. bundada vardır bir hayır
    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi

  18. #18
    zion1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2007
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    taze bitti :)
    faydalı bişeyler yaptıgını görmek güzel
    BEN DEGİL,BİZ DİYE ÇIKTIK BU YOLA

  19. #19
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η
    Alıntı zion1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    faydalı bişeyler yaptıgını görmek güzel
    lem ilk değil ki ben herzaman faydalı bi insamnım
    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi

  20. #20

    Üyelik
    08 Haziran 2008
    Şehir
    ŞehRüL Emİn _ İSTANBUL
    Motosikleti
    150 ZC
    faydalı bilgi herkes okumalı servis çilesini az çok bir çinli olarak biliyrm. .


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler