Bir kaç arkadaşımızın işine yarayacağını düşünüyorum. özellikle çin malı motosiklet sahibi arkadaşlarımızın başının çok ağrıdığı ortada bu durumla ilgili.. ve yasal haklarınızı bilmek açısından bunu yayınlamak istedim..
Bu msj sikayetvar.com' un avukatlarından birisi malime geldi..
Ve aracınızla ilgili sorununuz var ise bilgiler işinize yarayacaktır.
Aracınız garanti kapsamı içinde ise ve satın aldığınız tarihten itibaren sürekli hata vermiş ve servise vermek zorunda kalmışsanız bu durumda ürününüz ayıplı mal olabilir.
-Ayıplı mal nedir?
Satıcının vaad ettiği veya alıcının dürüstlüğü kuralına göre beklediği vasfın aldığı malda bulunmamasıdır.
-Hangi durumda ayıplı mal sayılabilir?
Kanunda ürünün ayıplı olduğunu kabul etmek için bazı şartların yerine gelmesi gerekir.
1- Aracın garanti kapsamı içinde bir yılda 3 kez aynı arıza nedeni ile servis görmesi
2- Aracınızın garanti kapsamı içinde ve bir yılda 5 kez farklı arıza için servis görmesi,
3- Aracınız garanti süresi içinde 7 kez servis görmesi gerekir. Bu servislerin de mutlaka yetkili servis olması gerekir. Bu üç durumdan birini veya birkaçını yaşamışsanız aracınız ayıplı demektir ve bu durumda satıcıdan seçimlik haklarınızdan birini istemelisiniz.
-Seçimlik haklarınız nelerdir?
A- Aracın yenisi ile değişimi,
B- Araçta var olan ayıp oranında bedel indirimi,
C- Bedelin iadesi
D- Ücretsiz tamir talep etme
-Satıcı talebinizi yerine getirmemişse ne yapılabilir?
Ayıplı ürünlerde satıcı seçimlik haklarınızdan istediğinizi yerine getirmek zorundadır.
Satıcı talebinizi olumsuz karşılarsa yasal yollara başvurmalısınız.
-Yasal yollara nasıl başvurulabilir?
Ürününüzün fatura değerine göre ;
827,05YTL’nin altında ise;Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurmalısınız,
827.05YTL’nin üzerinde ise Tüketici Mahkemesinde dava açmalısınız.
Sizin satın aldığınız ve şikayet konusu olan malın değeri 827.05 YTL’den fazla olduğundan sorunun çözümü için Tüketici Mahkemesinde dava açmalısınız. Çünkü bu durumda hakem heyetlerinin aldıkları kararlar bağlayıcı değildir.
Tüketici Mahkemesine nasıl başvurulur?
Bulunduğunuz İldeki Tüketici Mahkemesine bir dilekçe ile başvurun.
*Yazılı dilekçenizde;
.Ne zaman, hangi koşullarda aracı satın aldığınızı,satın aldığınız tarihten bu yana çıkardığı arızaları
.Kaç kez servise gittiğinizi, servisin tutumunu, arızalara çözüm bulup bulmadığını
.servise ve aracı satına aldığınız bayiiye ihtar çekip çekmediğinizi,
.Talebinizin ne olduğunu çok detaya girmeden anlatın.
Dilekçenize eklemeniz gereken belgeler nelerdir?
-aracın faturası,
-Servis fişleri
- Varsa ihtarname
- garanti belgesi,
Mahkeme masrafları nelerdir?
Tüketici mahkemeleri nezdinde açılacak davalar her türlü resim ve harçtan muaftır.
Saygılarımızla;