Tek ve Çok Silindir Motorların Avantaj-Dezavantajları
-
Bugün piyasada satılan pek çok değişik motor yapısı görüyoruz. "Bunlardan birinin ötekine göre ne avantajı/dezavantajı vardır?" diye merak edenler için:
Tek silindir: Örneğin BMW F650
+: Az sayıda hareketli parça, düşük yakıt tüketimi
-: Düşük güç, sarsıntılı çalışma
Paralel ikili: Yan yana duran iki silindir. Örneğin Honda CB500
+: Kolay ve ucuz üretim.
—Sarsıntılı çalışma
Yatık ikili: Ters yönlere bakan yere paralel iki silindir. Örneğin BMW Boxer
+: Rahat bakım onarım, düşük ağırlık merkezi
-: Dışarı taşan silindir kafaları yüzünden düşük yana yatma açısı
V ikili: V şeklinde monte edilmiş iki silindir. Örneğin Ducati 999
+: Önden bakıldığında çok dar yapı, iyi yol kavrama, muhteşem ses.
—Eşit hacme sahip 4 silindirliler kadar güç üretememesi
Üçlü: Sıralı halde 3 silindir. Örneğin Triumph Speed Triple
+: V ikilinin karakteri, sıralı 4 silindirin gücü (neredeyse)
-: V ikilinin gücü, sıralı 4 silindirin karakteri (neredeyse)
Sıralı 4 silindir: Tek sıra halinde dizilmiş 4 silindir. Örneğin Yamaha R1
+: Çok sayıda silindir eşittir yüksek güç üretimi
-: Oldukça az. Kimisi motorun çalışmasını karaktersiz, sıradan bulur.
V 4 silindir: İki V ikilinin yanyann konmuş hali. Örneğin Honda VFR
+: Az yer kaplama ve yüksek güç üretimi
-: Üretimi karmaşık, bakımı zahmetli, pahalı.
V 5 silindir: 3 silindir bir tarafa, 2 silindir öbür tarafa bakacak şekilde.
+: MotoGP motoru olan Honda RC211V’ye bir bakın
-: Trafiğe çıkacak bir tane üretilmedi, henüz.
Sıralı 6 silindir: Tek sıra halinde dizilmiş 6 silindir. Örneğin Honda CBX1000
+: Yüksek güç, sarsıntısız çalışma, çıkardıüı ses.
-: Pek çok motor için fazla ağır ve geniş.
Yatık 6 silindir: 3 tane yatık ikilinin yan yana monte edilmiş hali. Örneğin Honda Gold Wing
+: Normal 6 silindirin tüm avantajları sadece daha ufak.
-: Buna rağmen hala ağır ve karmaşık.
Başkalarının kusurlarından bahsetmek istediğin vakit, kendi kusurlarını hatırla. O zaman başkalarının kusurlarıyla alakadar olmaya hakkın olmadığını hatırlarsın.
Reklamlar
-
GUZEL BI PAYLASIM ELINE SAGLIK
::winkwink[B]zeki çevik ve ahlaksızım beni böle seven manitanın hastasıyım::winkwink[/B]
-
güzel bilgiler saol
-
-
-
Güzel bilgiler teşekkürler
Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!
-
In line four, çalışması karaktersiz ve sıradan mı? Emin misiniz? 14000 devir pek sıradan değil gibi duyuluyor bende..
Üç boyoz bir kola
-
-
paylaşım için sagol iyi bilgiler
sadece sür ...... www.eskisehirenduro.com
-
Rigel adlı üyeden alıntı
In line four, çalışması karaktersiz ve sıradan mı? Emin misiniz? 14000 devir pek sıradan değil gibi duyuluyor bende..
Önemli olan motorun çevirdiği devir sayısı değil. Motorun farklı devirlerdeki davranışı, devirlenmeye isteği, tork/güç eğrisi gibi özellikler karakter olarak adlandırılır.
-
Khutuck adlı üyeden alıntı
Önemli olan motorun çevirdiği devir sayısı değil. Motorun farklı devirlerdeki davranışı, devirlenmeye isteği, tork/güç eğrisi gibi özellikler karakter olarak adlandırılır.
Devirlenme isteğinden başka birşey yok...
Üç boyoz bir kola
-
paylaşım için sağol,
bu arada rigel senin imzanı her gördüğümde ister istemez gülümsüyorum
-
güzel bir paylaşım teşekkürler
SUZUKİM, ud\'um buz gibi bira ile doğanın keyfini yaşarım.
-
paylaşımın için teşekkürler.
KONTROLSÜZ GÜÇ,GÜÇ DEĞİLDİR-
BİNDİM KAWASAKİ ZZR1400'ÜN ÜSTÜNE KÖKLEDİM BEN GAZINI ARKAMDAN GELEN F-16 YESİN EGZOS GAZIMI:queen:
-
Güç ile silindir sayısı ve motor tipi (V, düz, boxer) arasında düz mantıkla açıklanabilecek bir ilişki yoktur. Motorun gücü pek çok etkene bağlı olarak değişir.
-
Güzel bilgiler teşekkürler çok faydalı oldu benim adıma.
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)