Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Tek ve Çok Silindir Motorların Avantaj-Dezavantajları

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    kozalak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    600RR
    Bugün piyasada satılan pek çok değişik motor yapısı görüyoruz. "Bunlardan birinin ötekine göre ne avantajı/dezavantajı vardır?" diye merak edenler için:

    Tek silindir: Örneğin BMW F650
    +: Az sayıda hareketli parça, düşük yakıt tüketimi
    -: Düşük güç, sarsıntılı çalışma

    Paralel ikili: Yan yana duran iki silindir. Örneğin Honda CB500
    +: Kolay ve ucuz üretim.
    —Sarsıntılı çalışma

    Yatık ikili: Ters yönlere bakan yere paralel iki silindir. Örneğin BMW Boxer
    +: Rahat bakım onarım, düşük ağırlık merkezi
    -: Dışarı taşan silindir kafaları yüzünden düşük yana yatma açısı

    V ikili: V şeklinde monte edilmiş iki silindir. Örneğin Ducati 999
    +: Önden bakıldığında çok dar yapı, iyi yol kavrama, muhteşem ses.
    —Eşit hacme sahip 4 silindirliler kadar güç üretememesi

    Üçlü: Sıralı halde 3 silindir. Örneğin Triumph Speed Triple
    +: V ikilinin karakteri, sıralı 4 silindirin gücü (neredeyse)
    -: V ikilinin gücü, sıralı 4 silindirin karakteri (neredeyse)

    Sıralı 4 silindir: Tek sıra halinde dizilmiş 4 silindir. Örneğin Yamaha R1
    +: Çok sayıda silindir eşittir yüksek güç üretimi
    -: Oldukça az. Kimisi motorun çalışmasını karaktersiz, sıradan bulur.

    V 4 silindir: İki V ikilinin yanyann konmuş hali. Örneğin Honda VFR
    +: Az yer kaplama ve yüksek güç üretimi
    -: Üretimi karmaşık, bakımı zahmetli, pahalı.

    V 5 silindir: 3 silindir bir tarafa, 2 silindir öbür tarafa bakacak şekilde.
    +: MotoGP motoru olan Honda RC211V’ye bir bakın
    -: Trafiğe çıkacak bir tane üretilmedi, henüz.

    Sıralı 6 silindir: Tek sıra halinde dizilmiş 6 silindir. Örneğin Honda CBX1000
    +: Yüksek güç, sarsıntısız çalışma, çıkardıüı ses.
    -: Pek çok motor için fazla ağır ve geniş.

    Yatık 6 silindir: 3 tane yatık ikilinin yan yana monte edilmiş hali. Örneğin Honda Gold Wing
    +: Normal 6 silindirin tüm avantajları sadece daha ufak.
    -: Buna rağmen hala ağır ve karmaşık.
    Başkalarının kusurlarından bahsetmek istediğin vakit, kendi kusurlarını hatırla. O zaman başkalarının kusurlarıyla alakadar olmaya hakkın olmadığını hatırlarsın.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    24 Şubat 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    R' lı bişiler düşünüyom
    GUZEL BI PAYLASIM ELINE SAGLIK
    ::winkwink[B]zeki çevik ve ahlaksızım beni böle seven manitanın hastasıyım::winkwink[/B]

  3. #3
    melocann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2007
    Şehir
    karaman
    Motosikleti
    YaMaHa YzF R25
    güzel bilgiler saol
    kendini bişey zannedenlere uyuz oluyorum:

    bilmiyorlar ki bugun bana yarın sana

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    3 gün İzmir , 5 gün Mersin
    paylaşım için teşekkürler de silindir neki diye bişe sorarmışım şaka şaka biliom . galiba

  5. #5

    Üyelik
    07 Nisan 2008
    Şehir
    Smyrna değiiiL İZMİR İZMİr!!!!
    Motosikleti
    honda shAdoW
    paylaşım için teşşekür ederiz.Bu aralar kalbim v twin , ruhum sıra4 diyor çok karmaşık duygular içersindeyim



    eftelya silindir hani şu genelde deponun altında olan garip şey işte o silindir

  6. #6
    nitrious81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2007
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    Octavia
    Güzel bilgiler teşekkürler
    Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!

  7. #7
    Rigel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Xmax
    In line four, çalışması karaktersiz ve sıradan mı? Emin misiniz? 14000 devir pek sıradan değil gibi duyuluyor bende..
    Üç boyoz bir kola

  8. #8

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    güzel bilgi teşekkürler. özellikle bmw'nin silindir yapısına hayranım zaten. yan yatık 2 tane kavun gibi şekli vardı

  9. #9

    Üyelik
    20 Şubat 2008
    Şehir
    ESKİŞEHİR
    Motosikleti
    KROSS 250
    paylaşım için sagol iyi bilgiler
    sadece sür ...... www.eskisehirenduro.com

  10. #10
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı Rigel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    In line four, çalışması karaktersiz ve sıradan mı? Emin misiniz? 14000 devir pek sıradan değil gibi duyuluyor bende..
    Önemli olan motorun çevirdiği devir sayısı değil. Motorun farklı devirlerdeki davranışı, devirlenmeye isteği, tork/güç eğrisi gibi özellikler karakter olarak adlandırılır.

  11. #11
    Rigel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Xmax
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önemli olan motorun çevirdiği devir sayısı değil. Motorun farklı devirlerdeki davranışı, devirlenmeye isteği, tork/güç eğrisi gibi özellikler karakter olarak adlandırılır.
    Devirlenme isteğinden başka birşey yok...
    Üç boyoz bir kola

  12. #12

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    paylaşım için sağol,

    bu arada rigel senin imzanı her gördüğümde ister istemez gülümsüyorum

  13. #13
    MoToR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2005
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ DR 800 BİG-JİNLUN 250
    güzel bir paylaşım teşekkürler
    SUZUKİM, ud\'um buz gibi bira ile doğanın keyfini yaşarım.

  14. #14

    Üyelik
    02 Ocak 2009
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    kanuni popcorn
    paylaşımın için teşekkürler.
    KONTROLSÜZ GÜÇ,GÜÇ DEĞİLDİR-
    BİNDİM KAWASAKİ ZZR1400'ÜN ÜSTÜNE KÖKLEDİM BEN GAZINI ARKAMDAN GELEN F-16 YESİN EGZOS GAZIMI:queen:

  15. #15

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Güç ile silindir sayısı ve motor tipi (V, düz, boxer) arasında düz mantıkla açıklanabilecek bir ilişki yoktur. Motorun gücü pek çok etkene bağlı olarak değişir.

  16. #16

    Üyelik
    27 Aralık 2008
    Güzel bilgiler teşekkürler çok faydalı oldu benim adıma.

  17. #17

    Üyelik
    02 Ocak 2009
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    kanuni popcorn
    tek silindir titreşim yapar en iyisi 4 silindir
    KONTROLSÜZ GÜÇ,GÜÇ DEĞİLDİR-
    BİNDİM KAWASAKİ ZZR1400'ÜN ÜSTÜNE KÖKLEDİM BEN GAZINI ARKAMDAN GELEN F-16 YESİN EGZOS GAZIMI:queen:


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)