Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosiklet Sürüş Ve Güvenlik Ekipmanları

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    3 gün İzmir , 5 gün Mersin
    her ne kadar fraklı kaynaklardan olsa da hazırlayana kadar canım çıktı . okumayana beş kardeş geliyo. özelliklede kask bölümünü !!!

    MOTORSİKLET GİYSİLERİ

    Motosiklet sürerken güvenlik en önemli unsurdur.Ve bu güvenliği sağlayacak donanımı kullanmayı unutmamak gerekir. Motosikletlerde arabalar gibi bizi koruyacak kaporta yoktur. Bu işlevi biz üzerimize giyeceğimiz güvenlik ekipmanları ile sağlayabiliriz. Motosiklet kullanmayı ve bunu uzun yıllar sürdürebilmek istiyorsak bu ekipmanları tanımak ve kullanmak gerekir.

    MOTOSİKLETTE SÜRÜŞ EKİPMANLARI

    *Kask

    Kask hayatınızı korumak ve kurtarmak için tasarlanan en önemli sürüş ekipmanıdır.

    Dünyada kask kullanımı bazı bölgelerde isteğe bağlıdır. Bir çok kişi motosikletini kask takmadan kullanır. Kask takmayan kişilerin kendilerine göre şöyle bahaneleri ve nedenleri vardır;

    Yeterli param yok (motosiklet alacak parayı buluyorsa kask alacak parayı mutlaka bulur)

    Yasalar bana seçme hakkı tanıdı (ülkemiz için geçerli değil)

    Kafamı çok sıkıyor yada kafamdan uçacak (yanlış kask tercih ettiğinden)

    İçinde çok sıkılıyorum ve terliyorum (35 derece ve üzeri ısılar dışında da devam ediyorsa genellikle motosiklet kullanımında rahatlığa ulaşamadığının kanıtıdır.)

    Bunlar ilk akla gelenler daha nice bahane bulabilirler.İşin ciddiyetini ve riskini kulak ardı ederler.

    Araştırmalar, kaskların sadece hayat kurtardığını değil kaza anında yüzde, kafada ve boyunda oluşabilecek yaralanmaları da önemli ölçüde engellediğini göstermiştir.

    Şunu aklınızdan çıkarmayın…

    “Kaza yapmamış sürücü yoktur, henüz kaza yapmamış sürücü vardır”

    Bu kaza ufak olabileceği gibi büyük kaza yapma olasılığı son derece yüksektir. Abartılı gelecek belki ama 100 – 200 metre gidecek olsanız bile her zaman kask takınız.

    Kasklar darbelere, ezilme ve sürtünmelere karşı kafayı ve boynu korumak için tasarlanmıştır. Kaskların yapısı, şekli ve tipi farklı olsa da hepsi aynı amaca hizmet eder.

    Kaskların korunma seviyenize göre farklı tipleri vardır. Görünüşleri kadar isimleri de size ne kadar koruma sağlayacakları hakkında ipuçları verir. Koruma seviyesi açısından en düşükten en yükseğe kadar kask tipleri aşağıdaki gibidir.



    Kase Şekilli Kasklar



    Kafanın tepe kısmını korur. Hiç kask takmamaya nazaran minimum koruma sağlar. Takılıp çıkarılması kolaydır ve bir çok durumda çıkarılmasına gerek yoktur. Üreticiler kase şekilli kaskları yan görüşü ve duymayı engellememek için tasarlamışlardır. Genellikle alabileceğiniz en ucuz kasktır. Kötü çocuk, asi ve Cruiser görünümüne uygundur.

    Dış sesler (rüzgar gibi) kulaklara zarar verebilir. Kafanızın tepe kısmı dışında koruma sağlamaz. Yağmuru, rüzgarı, böcekleri, taş ve toz toprağı ve soğuğu yine kafanızın üst kısmı dışında hiçbir yerden uzak tutmaz. Çok da farkı olmasa da hiç kask takmamaktan iyidir.


    Yarım Kask



    Kafanın üst kısmını ve kulaklarla birlikte yanlarını korur. Kulakları da koruduğundan kase şeklindeki kasklardan daha çok koruma sağlar. Takılıp çıkarılması kolaydır ve bir çok durumda çıkarılmasına gerek yoktur. Ek olarak Gogle (gözlük) takılması gerektirir. Üreticiler yarım kaskları yan görüşü engellememek, koruma ve güvenilirliği dengede tutmak ve duymayı engellememek için tasarlamışlardır. Bazı yarım kasklarda kulaklara kadar inen deri kulak koruyucuları vardır ve bu sayede bu alanlarda daha fazla koruma sağlarlar.


    Open-Face Kask




    Görünüşleri yarım kasklara benzemekle birlikte artısı önünde vizör denilen korumanın olmasıdır. Dış gürültüleri (rüzgar gibi) bastırabilir. Düştüğünüzde yüz, çene, dişler, burun gibi alanlarda yeterli koruma sağlamaz. Kafayı, boynu, kulakları ve gözleri korur. Full face ve flip-up full face kaskların dışında üçüncü en yüksek korumayı sağlar. Bazı durumlarda (fotoğraf çekmek, su içmek vs) sadece visörü kaldırmak yeterli olacaktır. Üreticiler open-face kaskları yan görüşü engellememek, koruma ve güvenilirliği dengede tutmak için tasarlamışlardır. Genellikle full face kasklardan daha ucuzdurlar.



    Flip-Up Kask



    Açılır çene yapısına sahiptir.Çene mekanizmasının kapalı olduğu durumlarda tüm kafayı, boynu, kulakları, gözleri, yüzü ve çeneyi korur. Tasarımı sayesinde yağmuru, rüzgarı, böcekleri, taş, toz , çamur ve soğuğu dışarıda tutmaya yardımcı olur. Darbe durumunda çene kısmı açılabileceğinden kaza sırasında full face kasklar kadar güvenli olmayabilir.


    Full face Kask



    Tüm kafayı, boynu, kulakları, gözleri, yüzü ve çeneyi korur. Diğer kasklara kıyasla maksimum korumayı sağlar. Tasarımı sayesinde yağmuru, rüzgarı, böcekleri, taş, toz , çamur ve soğuğu dışarıda tutmaya yardımcı olur. Üreticiler full-face kaskları yan görüşü engellememek ve bir kaza sırasında en yüksek güvenlik seviyesini sağlamak amaçlı tasarlamışlardır. Dış sesleri en fazla bastırabilen kasktır. Kaskı çıkarmak diğer tüm tiplerden daha zor görünebilir. Gözlük takanlar için kullanımı zahmetlidir. Gözlük gözünüzdeyken giymesi ve çıkarılması zordur. Genellikle piyasadaki en pahalı kasklardır. Sağladığı koruma göz önüne alınırsa bunu hak ediyor.

    “Unutmayın, kullanılmış bir kask düşürülüp düşürülmediğini yada iç kısmında hasar olup olmadığını bilemediğinizden güvenlide olmayabilir.”

    *Mont - Ceket


    Önemli ikinci sürüş ekipmanıdır. Motosiklet montları deri ve tekstil olarak iki farklı malzemeden üretilir. Montlarda da önce deri kullanılmıştır, kendine özgü bir stil ve görünümleri vardır ancak bir çok alanda olduğu gibi tekstil, derinin koruma ve dayanıklılık kapasitesinin üstüne çıkmıştır.


    Motosiklet montları sizi darbeden, sürtünmeden ve delinmelerden korur. Üretici firmalar farklı stil ve tasarım sunmaktadır, bütçenize uygun bir şey bulmak için sizin yapmanız gereken motosiklet mağazasını ziyaret etmektir. Sürücülerin bizleri daha rahat fark edebilmesi için sadece siyah renkten oluşan bir mont yerine içinde Beyaz, Sarı, Turuncu, Kırmızı ve reflektör dediğimiz yansıtıcı bantları da olan bir mont seçmemiz gerekir.

    Nelere dikkat etmeli:

    • Soğuk günlerde içinizde kalın bir giyecek olacağını göz önüne alarak üzerinize oturan bir mont seçmek önemlidir.

    • Montun dirsek, omuz korumaları olmasına ve bunların koruması gereken yerlerin tam üzerine denk gelmesine dikkat edin.

    • Darbe alacak noktaların dayanıklı olup olmadığına ve cepler, fermuar, rüzgar koruması gibi noktalarına bakın.

    • Montunuzun gece sürüşlerinde kolayca fark edilmesini sağlamak için mutlaka reflektör (yansıtıcı) şeridi yada bantlarına sahip olmasına dikkat edin.

    • Seçeceğiniz mont deri ise koruma işlevini arttırmak için kalınlığının en az 1 mm üzerinde olmasına özen gösterin.

    • Havalandırma. Sıcak havalarda sürüyorsanız, ceketinizin havayı içine alarak sizi serinletmesi önemli bir noktadır.

    Deri Montlar

    Deri montlar motosikletler ilk kez ortaya çıktığından beri kullanılmaktadır. Sağlamlık açısından genelde inek derisinden yapılırlar. Koruma derinin kalınlığı ve dikişlerdeki ilmik yapısı ile gerçekleşir. Eğer dikişler sağlam değilse koruma fazla olmaz. Deri montlar tekstil montlardan daha pahalıdır, aynı zamanda daha yumuşaktır, tamiri kolaydır ve daha uzun süre dayanırlar.

    Deri montlar bir çok farklı tip ve renklerde (genelde siyah) bulunabilir. Üzerimizde iyi dururlar ve ağır ve kalındır, bu yüzden soğuk havalarda giymek için idealdirler çünkü vücut ısısını korurlar ve rüzgara dayanıklıdırlar. Cruiser ( halk arasında Chooper tabir edilir) tipi motosiklet sürücüleri tarafından tercih edilir. Su geçirmez değildirler, ıslandıklarında kolayca çekebilirler. Renkler (özellikle de siyah) çıkabilir ve giysilerinizi boyayabilir. Deri, tekstil montları kadar havalandırma sağlayamazlar ve bu yüzden sıcak havalarda giyilmeleri rahatsızlık verebilir.

    Tekstil Montlar

    Motosikletlerde kullanılan tekstil montlar kullanana deri gibi koruma sunmak, ısı sağlamak ve derinin bazı dezavantajlarını ortadan kaldırmak amaçlı tasarlanmışlardır. Kevlar, Sheltex, Goratex gibi malzemelerden yapılmaktadırlar. Tekstil montların yaz aylarında açılabilen havalandırma yerleri, rüzgar ve yağmura dayanıklı modelleri, soğuk havalarda kullanılabilen çıkarılabilir astarları vardır. Teknoloji sayesinde tekstil malzemeleri daha yumuşak ve daha fazla koruma sağlayacak şekilde gelişmektedir. Tekstil montlar vücutlarının ileri teknoloji ile korunmasını isteyenler tarafından kullanılmaktadır.

    Tekstil montlar derilere göre daha ucuzdur. Yapıldıkları malzeme nedeniyle koruma araçlarının dikilmesi çok daha kolaydır. Bunlar hem tasarımı ve görünümü bozmaz ve hem de daha yüksek koruma sağlar. Aynı zamanda bir çok farklı renk, kalıp ve tiplerde tasarımlanabilir ve yağmur ve rüzgarda tam koruma sağlarlar. Islandıklarında deride olduğu gibi çekmezler ve renkleri çıkmaz bu yüzden de (%100 su geçirmez bir ürün alınmış ise) yağmurluk taşımanıza gerek kalmaz. Havalandırma delikleri sıcak havalarda çok işe yarar. Deriye göre çok daha hafiftirler. Sürtünmelere ve delinmelere karşı dayanıklıdır.











    *Eldiven

    Motosikletler ortaya çıktığından beri deri eldivenler kullanılmaktadır. Genelde inek derisinden yapılırlar ve değişik boy ve kalınlıklarda bulunabilirler. Kaliteleri ve koruma oranları kullanım amacına göre değişir. Deri eldivenler tekstil eldivenlere göre daha ucuzdurlar, yumuşaktırlar, tamirleri kolaydır. Suya dayanıklı değildir ve ıslandıklarında kolayca çekebilir. Renkler (özellikle de siyah) elleri boyayabilir. Sürtünmeye dayanıklı fakat delinmelere dayanıklı değildir.

    Çoğumuz düşerken ellerimizi uzatarak ve avuç içlerimiz açık olarak düşeriz. Bu durum sadece derilerimizin sıyrılmasına neden olmaz, aynı zamanda kan kaybetme olasılığını da yükseltir. Motosiklet eldivenleri sürüş sırasında kullanmanız gereken diğer önemli bir güvenlik ekipmanıdır. Eldivenlerin de çok farklı tipleri, ısı dereceleri, malzemeleri ve koruma dereceleri vardır. Motosiklet eldivenleri de mont ve ceket gibi deri yada tekstilden üretilir. İleri teknoloji kullanarak farklı çeşitler, farklı renkler ve kalıpta bulunurlar.Buda önceki zamanlara oranla daha fazla koruma ve soğuk havalarda ellerimizi daha sıcak, sıcak havalarda da serin tutmamız sağlanabiliyor.

    Nelere dikkat etmeli:

    • Eldivenler kullanım amacınıza göre tasarlanmış olmalı.

    • Avuç içi bölgesindeki darbeyi emecek zırhlara sahip ve darbe alabilecek alanlarının dikişleri iyi olmalı.

    • Eldiveniniz deri ise kalınlığı önemlidir.

    • Elinize oturmalı. Parmaklarınızı ve gidon üzerindeki kumandaları etkili bir biçimde kullandığınızdan emin olmalısınız.

    • Isıtma/Soğutma. Çok sıcak yada soğuk havalarda kullanacaksanız, bunları sağlayıp sağlamadığını araştırın.

    • Rahatlık. Eldivenleri devamlı takacağınızdan, elinize oturduğuna ve parmaklarınızı rahatlıkla kullanıp kullanamayacağınıza dikkat edin. Elleriniz kısa sürede karıncalaşıyor ve uyuşuyorsa bu darlığından kaynaklanıyordur.

    • Eldiven uzunluğu. Çok kısa eldivenler darbelere, böceklere, rüzgara ve yağmura karşı yeterli bilek koruması sağlamazlar.

    • İhtiyacınız olduğunda en iyi korumayı sağlamak için eldivenin üstünde de korumaları olmasına dikkat edin. Düşerken nasıl bir refleks göstereceğiniz belli olmaz.

    Tekstil eldivenler

    Motosiklette tekstil eldivenlerin geçmişi yeni sayılır. Tekstil eldivenler deriye nazaran daha iyi koruma, ısıtma sağlarlar. Kevlar, Sheltex, Condura, Goratex gibi malzemelerden yapılmaktadırlar. Tekstil ve Deri karışımı eldivenler de mevcuttur. İlerleyen teknoloji sayesinde eldivenler daha yumuşak ve daha fazla koruma sağlayacak şekilde gelişmektedir. Tekstil eldivenler genellikle eller için daha yüksek teknolojili bir koruma isteyenler tarafından tercih edilmektedir. Ne tür motosiklet kullanıyorsanız kullanın, bir eldiven alın ve eldivenlerin sizi koruyacağına inanın.

    Malzemesi, Kevlar, Sheltex, Condura, Goratex, sert plastik ve metal gibi koruyucu maddelerin deriye nazaran çok daha kolay ve çok daha ucuza üzerine dikilmesine izin verir. Çok daha farklı renklerde, kalıplarda ve tiplerde tasarımlanabilir ve yağmur ve rüzgarda tam koruma sağlar. Farklı tiplerde koruma zırhları kullanılabildiğinden deriye göre daha çok koruma sağlar. Islandıklarında deride olduğu gibi renkleri atmaz yada çekmezler. Sürtünmeye ve darbeye karşı çok dayanıklıdırlar. Tekstil eldivenler deri eldivenlere nazaran daha pahalıdır. Deri kadar yumuşak ve esnek değildir. Üründe meydana gelebilecek delikleri yada hasarı onarmak zordur.









    *Bot - Çizme

    Motosiklet Botları piyasada bulunan ilginç güvenlik ekipmanlarıdır. Güvenliğe önem veren her sürücü tarafından kullanılması gerekir.Özellikle çıplak ayakla, terlikle ve yüksek topuklu ayakkabılarla motosiklet kullanmayın. Kaza sırasında ayaklarınızı korumak için mutlaka motosiklet için üretilmiş koruma seviyesi yüksek bot-çizme kullanmaya özen gösterin.

    Yarış (racing) çizmeleri ve motocros çizmeleri en korumalı ve tavsiye edilen ürünlerdir. Fakat her ikisi de çok pahalıdır ve hoşunuza giden bir modeli bulmak zordur. Yürürken rahatsızlık verirler ve oldukça sert ve ağırdırlar.

    Peki diğer seçenekler nedir?

    Racing Bot / Motocros Bot / Deri Bot

    Alınacak üründe ;

    • Bilek desteğine

    • Islak zeminde kaymayı önleyebilecek taban yapısına sahip olmasına.

    • Yürümenizi kısıtlamayacak kadar rahat olmasına.

    • Ayağınızı tam koruması için burun, bilek her iki yan kemikleri, topuk arkası ve bileğin üzerinde kalan kısmında ekstra koruma zırhının olmasına.

    • Bot burnunun ayaklık ile vites kolu arasına rahat girebilmesine.

    • Fermuarının, cırt cırt bantlarının (çift taraflı NEOPREN malzemeden üretilen VELCRO bant) veya tokalarının sağlam olmasına.

    • Bağcıkların olmamasına.

    Dikkat edilmesi gereken önemli noktalardır.

    Motosiklette güvenlik için deriden yapılmış, bileklerinizi tamamen saran, sürtünmeye dayanıklı ve kaymaya dayanıklı botlar tavsiye edilir. Montlarda olduğu gibi başkalarının sizi fark edebilmesi açısından reflektörlü (yansıtıcılı) ürün seçilmesi önemlidir.












    *Pantolon

    Motorda güvenlik amaçlı giyilen bir başka üründe pantolondur. Montlar gibi pantolonlar da vücudun büyük bir kısmını koruduğundan sürtünmeye dayanıklı ve reflektörlü (yansıtıcılı) ürün seçilmesi önemlidir. Pantolonun hareket özgürlüğünüzü sınırlamayacak rahatlıkta (motosiklete biniş iniş ve yürüme) , ekstra diz koruması, yan kalça pedlerinin (darbe emici sünger) olması, belinize tam oturmasını sağlamak için yanlarda ayar bantlarının olması ve su geçirmez özelliğinin bulunması diğer dikkat etmeniz gereken unsurlardır.Günümüz teknolojisinin sayesinde günlük kot pantolonu rahatlığında ürünler bulunabilmektedir. Kevlar takviyeli, cordura ve goratex ürünler tavsiye edilir.







    *Böbrek ve Sırt Koruma

    Motosikletçiler arasında bellik diye bilinen kuşağın kullanım amacı böbrekleri korumaktır.Beli saran bu kuşak hem böbreklerin üşümesini hemde sarsılmasını önler.Böbrekler en hassas organlarımızdan biridir ve hava cereyanında "üşürler", yaz aylarında dahi aynı hassaslığı gösterirler. Böbrek kemerinin görevi, böbreği sıcak tutmaktır ve en çokta stabilize etme ve destek fonksiyonunu yerine getirmektir. Buna yaparken önemli olan, kemerin her vücut hareketinde vücudu iyi sarmasıdır. Böbrek kemerleri Neopren, deri ve Stetch'den (esnek kumaş) önerilir. İnsan vücudundaki diğer önemli bir nokta da omuriliktir.Sırt koruma kask kadar önemli bir ekipmandır.Boyundan kuyruk sokumuna kadar uzanan protektörler sırt üstü düşmelerde omuriliğe gelebilecek darbeleri karşılar.

    Çoğumuz başımızın korunması için uygun bir kaskın ne kadar önemli ve de gerekli olduğunu biliriz ama omurgamızın da korunması gerektiğinin farkındayız? Sırt yaralanmaları motosiklet kazalarının sık görülen en ciddi sonuçlarındandır. Motosikleti ile bir kazaya karışacak olan şanssız bir sürücüde uygun bir sırt koruması omurgasının zedelenmesini büyük ölçüde azaltır.

    Günümüzde üzerinde korumaları olan bir çok modern, gelişmiş deri ve tekstil kıyafetler mevcuttur ama yine de maksimum korunma sağlamak için bir miktar ekstra para harcayarak alacağınız uygun bir sırt korumasına sahip olmanız kesinlikle önerilmektedir. Bu korumalar daha güçlü olup darbeleri ceketlerinizin korumalarından daha iyi absorbe ederler.
    İyi bir sırt koruması nasıl olmalıdır?
    -Öncelikle sırt korumasını, giyeceğiniz ceketin içinde deneyin. Hatta ceketinizi almadan önce sırt korumanızı alıp sonra ona uygun ceket almak en doğrusudur.
    -Sırt korumasının üst kenarı ensenize dayanmamalı, alt kenarı kuyruk sokumu kemiğinizi kapatmalı ve koruma sırtınıza uygun büyüklükte olmalıdır.
    -Ayrı parçaların birleşmesi ile yapılmış olan sırt korumaları biraz daha pahalıdır ama size maksimum esneklik sağlarlar.
    -Maksimum rahatlık için omuz askıları ayarlanabilir olmalı.
    -Bir çoğunun ayarlanabilir bel kayışları da vardır, size uygun ölçüde olduğundan emin olun.








    *Balaklava :

    Soğuk havalarda en çok rastlanan yüz felci, motosiklet kullananların sürekli rüzgara maruz kalması ile görülüyor. Bu nedenle özellikle ıslak yüzle soğuk havaya çıkmamak ve sürekli rüzgardan korumak gerekiyor. Ama yüz, biraz ıslanmışsa, terlemişse ya da yağmur yemişse risk artıyor.Özellikle vizör açık sürmeyi sevenler ya da vizörü bir fazlalık olarak gören ve çıkartanlar için bu tehlike kış aylarında daha fazla.Buhar sorunu ile kıyıdan köşeden açacağınız vizörden gelen soğuk havayı balaklava ile kesmek elinizde.
    Yüz felcinin ilaç ile tedavisinin mümkün olduğu, ancak bazı vakaların ise ilaç tedavisine cevap vermediğine dikkat çekiliyor.Karizmatik olmayı her zaman seven motosiklet kullanıcıları herhalde böyle vahim bir durumla karşılaşmak istemezler.

    Balaklava, kullanımı pek yaygın değildir.Bu aparatın ne işe yaradığını bilmeyen motosikletçiler “Heyt yavrum be ninjaya bak” derlerse hiç şaşırmayın, onlar sizi ninja bilsinler, devam. Çoğunlukla soğuk havalarda üşümemek için ve bahsettiğim yüz felcine karşı kullanıldığı bilinir .










    UZUN YOL'CULAR İÇİN NOT :
    Motosiklet ile seyahatte ise motosiklet montlarının içinde kalın kıyafetler yerine daha ince ama kat kat kıyafetler seçmeliyiz. Üşüdükçe üzerimize bir kat giymeliyiz. Sıcak olursa da bir kat çıkarmalıyız. Ta ki terlemeyeceğimiz kıyafetlerin varlığına emin olana kadar. Mola yerlerinde ise kesinlikle motosiklet montunu çıkarıp, daha ince bir mont yada başka bir kıyafet giymeliyiz. Unutmayalım ki motosiklet montları durduğumuz yerde hareket halindekinden çok daha az nefes alır ve bu yüzden de terleme oluşur. Buna yola çıktığımızda vuran rüzgarı da eklersek hipotermia için mükemmel bir zemin hazırlamış oluruz. · Vücut ısısının %70 inin baş ve boyundan çıktığını düşünülürse, kaskın içine mutlaka alnı da örtecek bir uzun balaklava giymekte fayda olacaktır. Bu sayede hem baş hem de boyun korunmuş olur. · İyi yemek yenmeli, bol bol sıcak sıvı alınmalıdır. Yola çıkarken yanınızda mutlaka 1,5 litresi sıcak, toplam 2,5 lt sıvı olmalıdır.


    Bir ekipman kullanacaksanız yeni ve size tam uyan yeni bir ekipman almaya özen gösterin. Görevleri hayatınızı korumak ve kurtarmak olduğundan, yeni bir ekipman bu işi % 100 gerçekleştirmeye hazırdır. Eş dosttan temin edeceğiniz kullanılmış ekipmanlar ise ne durumda olduğu ve size tam uyup uyumayacağı belli değildir. Ama yinede yenisini alamıyorsanız, eskisini almak ve kullanmak da hiçbir şey kullanmamaktan daha iyidir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η
    Alıntı eftelya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    her ne kadar fraklı kaynaklardan olsa da hazırlayana kadar canım çıktı . okumayana beş kardeş geliyo. özelliklede kask bölümünü !!!
    senin vurduğun yerde gül bitsin ben okumadım vur bana
    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi

  3. #3
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    emeğiner sağlık güzel çalışma.ama ilk 3 kask mort diğer ikisi işe yarar
    ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....

  4. #4
    D C R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2007
    Şehir
    Toronto, ON
    Motosikleti
    '13 Kawasaki Versys 650
    Emeğine sağlık teşekkürler



    DoCqueR | D C R | H4LuK... - "Motosiklet Gibisin, Binmek İstiyorum" Drift Religion

  5. #5

    Üyelik
    26 Mart 2008
    Şehir
    İstanbul / Avcılar
    Motosikleti
    Moto-Zeta Heran kanuni tiger olabilir
    gerçekten güzel şeyler var baktıkça alasım gelio hepsine ama kaskım bana yetio şimdilik 50ccye
    [COLOR="Blue"][b]Biz Gökyüzüne İnanırız Sun-roof'a Değil[/B][/COLOR]::puro::

  6. #6
    msoysarac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2006
    Şehir
    Ceyhan & Niğde
    Motosikleti
    YBR 125
    cok güzel bir yazı olmuş.. paylaşım için teşekkürler.emeğine sağlık...
    [B][COLOR="DarkRed"]Tecrübeler en iyi öğretmenlerdir. Yalnız masrafları biraz çoktur.[/COLOR][/B] :) :)

  7. #7
    frdndl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2008
    Şehir
    adana
    ellerine sağlık annem ne diyelim saolasın
    sen kal aşk ben giderim buralardan

  8. #8

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    Alıntı frdndl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ellerine sağlık annem ne diyelim saolasın
    anne annecim bir kaskım bilem yok biliyormusun

    paylaşım için teşekkürler eline sağlık
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:

  9. #9

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Valla konuyu hortlatıcam ama beğendim


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)