Motosiklet ile Otomobil arasindaki 13 Fark!
-
Asagidaki yazi biz motor kullanicilari ile otomobil kullanicilarinin arasindaki bir cok farki ortaya cikarmaktadir. Hepmiz ayni otobanlari kullansakta , aslinda cok farkli durumlardan etkileniyoruz.
Otomobil
1.Otomobil Soforusun , yani oturdugun bir koltuk ve otomobilini kontrol etmeni saglayan bir kontrol sistemi ile kumanda ediyorsun
ve otomobilini kontrol etmeni saglayan bir kontrol sistemi ile kumanda ediyorsun.
2.Her zaman 4 teker ustundesin ve her zaman on tekerin gectigi yerden arka tekerde gecer. Ornegin koseyi donerken.
3. Otobanda ilerlerken ani ve kivrak bir sekilde serit degistirmen cok zordur. Kaplandigin alan dolayisi ile bu tehklike sacabilir.
4. Yoldaki tabelalara dikkat etmen gerekli , isratlemeler ilerisi hakkinda bilgi verir, yol calismasi veya isik var ise hizini azaltman gereklidir.
5. Ruzgar. Ruzgara ne olmus ki!!!
6. Cesitlilik.Arac icinde yemek yiyebilir , konusabilir , muzik dinleyebilir ve eglenceli bir cok sey yapabilirsin.
7. Aracinda yolcu olmasi senin yol durumunu etkilemez.
8. Frenleme genelikle seni olasi bir kazadan uzak durman icin yapacagin en dogru harekettir.
9. Tek fren sistemi. Pedala dokundugunda 4 tekere ayni anda frenleme hukmu vermektesin. Secim sansin yok.
10. Cok yagisli bir yol senin sadece arabanin daha fazla pislenecegini ifade eder.
11. Aracnin yol ustundeki golgesinin senin icin hic bir anlam veya ifadesi yoktur.
12. Yolun renginin veya yol yuzeyinin degismesi sana sadece bir seye dikkat etmedigini gosterir.
13. Gaz pedali sadece araca daha fazla gaz vermek adina kullanilir.
Motosiklet
1. Motosiklet surucususun, yani aracin kontrolunu cok siki elinde tutman ve tum vucudunun hareketi (Belin , ayaklarin , basin gibi) motor surusunde bir kontrol mekanizmasi gorevi gordugunun anlamina gelir.
2. Birbirinden bagimsiz iki teker uzerindesin. Hatta bazi zamanlarda arka ve on tekerin tepkileri ve hareketleri bir birinden bagimsiz ve alakasiz bile olabilir.
3. Yol ustundeki basit bir kivrim , catlak yada cok hafif bir islak zemin senin icin kritik bir sorun olabilir.
4. Yukardaki madde gibi trafik isaretlemeleri senin icinde uyarici bir anlam tasimaktadir. Yanliz sadece frenlemen senin icin yeterli degildir , gelecek yol durumu senin surusunu cok ciddi olarak etkileyebilir.(Ornek micir yol)
5. Ruzgar sadece tehlike demektir. Motorun tum kontrolunu yitirebilirsin hatta yoldan bile cikabilirsin.Disardan bakan ise bunun sebebini asla anlayamaz.
6. Motorunda bir dilek cini olmadigindan o tip isteklerini yerine getirmen imkansiz. Motor surme harici yapacagin her sey tehlikeli bir durum icin ilk adimi attigin anlamina gelir.
7. Yolcularin senin icin cok sef ifade ederler. Onlar motorun arkasina bindikleri anda senin surus kontrolunun bir parcasi haline gelirler. Ya senin ile ortak calisirlar yada sana karsi calisirlar.
8. Eger yolculuk esnasinda ters giden bir sey ile karsilasiyor isen aracin vitesini dusurmen ilk once sana olaya daha yavas yaklasarak orda neler oldugunu anlamayi saglayacak zamani tanir. Zaten manevra ile kacacak bir yerin var ise gaza hafif asilip kivrak bir manevra ile ordan rahatlikla siyrilablirsin.
9. Bir birinden bagimsiz iki frenin vardir. Bunlari bazen farkli zamanlarda bazen ayni anda kullanabilirsin. Bu secim tamemen surucunun kontrolunde olan bir durumdur.
10. Agir yagisli bir havada suruse devam etmek , senin daha evel yasamadigin ve asla unutamiyacagin bir tecrubeye giristigini ifade eder. Genelikle bu durumlarda surusu orda kesmen alacagin en saglikli karar olacaktir.
11. Senin golgenin gittikce motorun on tarafina dogru uzamasi arkandaki gunesin dik ve guclu bir bicimde seni arkadan aydinlattigi anlamina gelir. Dikkatli ol!! Bu durumda karsidan gelen arac suruculeri gunesten kamasan gozleri yuzunden seni gormekte gucluk cekebilirler.
12. Yol renginde degisiklik veya yuzeyinde degisiliklik veya yol yuzeyindei bilinmeyen bir sey sana tek bir sey ifade eder. CEVRESINDE DOLAS!!!
13. Gaz kolu motoru hizlandirmak icin ve motorun hizini yavaslatmak adina da kullanilabilir.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
Reklamlar
-
cok güzel olmus ellerine sağlık...
herşeyi açıklıyor...
-
çok güsel bi paylaşım olmuş ellerine sağlık
-
aradakı fark bence onun arabası var guzelmı guzel soforude var ozelmı ozel bastımı gaza gıdermı gıder malesef ruhu yoktan ıbaret
-
harika bir paylaşım teşekkurler
One Turk .. Against The World .. !!..
elverengin@gmail.com
-
-
-
Çok sağol güzel yazı.
Ama
zeda3000 adlı üyeden alıntı
13. Gaz kolu motoru hizlandirmak icin ve motorun hizini yavaslatmak adina da kullanilabilir.
Bunu anlamadım nasıl yavaşlatılır ki motor gaz koluyla.
-
muratgergerli adlı üyeden alıntı
Arabanın kaportası sacdan...Motosikletinki etten....
aynen öyle paylaşım için teşekkürler
-
gokhan_307 adlı üyeden alıntı
Çok sağol güzel yazı.
Ama
Bunu anlamadım nasıl yavaşlatılır ki motor gaz koluyla.
Cok basit arabalarda gazi cektigin anda arac ters bir fiziki durum olmadigi surece rulmanlar uzerinde suzulur yani sanki bosa takmissin etkisi verir.Yani gazi kesmen duracaksin anlamina gelmez, yavasla uzun zaman alir bunun tek sebebi ise aracin yer cekim agirligi ve surtunme kat sayisi.
Fakat motorda gazi biraktigin anda frene basmasan bile motor one dogru bir hareket yaparak hiz kaybetmeye baslar bunun baslica etkisi motorun zincir kuvvetine bagli olmasidir.Motorlarin vites kutulari ve kavrama elemanlari otomobil ile ayni teknolojiye sahip degildir. Ozelikle bu durum yuksek cc motorlarda cok rahat hisedilir. Normal seyir esnasinda gazi biraktigin anda motor seni one dogru iteleyerek hiz kaybeder. Bu yuzden motorda gazi kesmen bazen frene basmadan hizini yavaslatman icin cok yeterlidir.Motor suruculeri otomobil suruculerine gore cok daha az fren kullanir. Her ne kadar bunun farkinda olmasak ta.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
Sağol.
Ben zaten arabadan çok daha az frene bastığımın farkındayım da başka bir şey zannettim ondan sordum.
Bilhassa motorda vites düşürmek çok daha çabuk ve kolay olduğu için ben genelde teker teker vites düşürerek yavaşlıyorum.Freni çok gerekli olmadıkça kullanmıyorum.Ama arabada bu pek mümkün olmuyor.Bir de benim motor bile gazdan elimi çektiğimde arabadan daha iyi yavaşlıyor.
-
12. maddede çevresinde dolaş derken neyi kastediosunuz...?? ben sanrım atlamışım eğitim bölümünde :s
-
cok güzel olmus ellerine sağlık...herşeyi açıklıyor...
KONTROLSÜZ GÜÇ,GÜÇ DEĞİLDİR-
BİNDİM KAWASAKİ ZZR1400'ÜN ÜSTÜNE KÖKLEDİM BEN GAZINI ARKAMDAN GELEN F-16 YESİN EGZOS GAZIMI:queen:
-
Oldukça güzel ama ufak tefek hatalar var..
otomobildeki 2. madde fiziken yanlış.. (her zaman on tekerin gectigi yerden arka tekerde gecer. Ornegin koseyi donerken.)
bu hareketi ben yapmıştım dikkat ederseniz arka tekerler önleri hiç takip etmemiş
Ortadaki U şekli arabanın olduğu yerde 180 atmasından kaynaklandı..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)