Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

Motor Gaz Yemiyor Boguluyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    31 Mart 2008
    valla abıcım ben usta bulamadım kendım usta oldum artık problemın neden kaynaklandığını bılsem sökeer bakarım bana süpap ayarlarından kaynaklanıyor gıbı gelıyor ama sızce olabılırmı gerçı süpaplarıda kontrol ettık pek bıse yoktu ısınınca bı problem yok sogukken boğuluyor delı olacam harbı ya ılgılerınızden dolayı çok tşk herkese ıyı çalışmalar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Alıntı sincc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla abıcım ben usta bulamadım kendım usta oldum artık problemın neden kaynaklandığını bılsem sökeer bakarım bana süpap ayarlarından kaynaklanıyor gıbı gelıyor ama sızce olabılırmı gerçı süpaplarıda kontrol ettık pek bıse yoktu ısınınca bı problem yok sogukken boğuluyor delı olacam harbı ya ılgılerınızden dolayı çok tşk herkese ıyı çalışmalar
    Karbüratörünü temizle birkez sonrada jigleye baktır sanırım otomatik jiglen fazla acık kalıyor. kapanıncada normal çalışmasına dönüyordur..
    frene gelince balataların bitmiş olmasın?
    Eğer bittiyse hemen değiştir diski çizmeden sonra komple disk alman gerekir
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  3. #43

    Üyelik
    31 Mart 2008
    dun motorla gece 12 ye kadar urştık valla şımdılık bı sorun yok karbüratörü falan söktük ancak karbüratörün ıçını açamadık vadaları çıkaramadık nasıl sıktılarsa neyse hava bastık bızde gerı taktık yerına yanlız dedığın gıbı jıklede sorun olabılır yanı soğukken gaz yememesının nedenı bu olabılır hava ayarını falan yaptık abı ben çok ıyı ve bu ısı seven bı usta bulsam varya motoru her ustaya teslım edemıyosun yaptım dıyo ama sadece dıyo hıkaye yanı ben geçen sene başka bı şehre götürdüm motoru adama bıraktım 3 gün sonra gıttım şunu yaptım bunu yaptım ama afedersınız bı halt yapmamış egzozun bacağına küçük bı kaynak atmış oda yolda tekrar çatladıya benden tam 40 ytl para aldı 5 cm kaynağa valla evlat ecısı gıbı koydu tabı yapmadığını öğrenınce yapsın benden ıstedığı kadar para alsın neyse abı dısklar sağlam daha sıfır gıbı dıskın kafası boşta zıl çalması gıbı gaza basınca ötüyor frene basınca susuyor neyse ben alıştım artık ben zaten bu motor hıkayelerını kıtap yapcam neyse arkadaşlar sızı daha fazla sıkmım kendınıze ıyı bakın herşey ıçın tşk

  4. #44

    Üyelik
    26 Mart 2008
    Şehir
    İstanbul / Avcılar
    Motosikleti
    Moto-Zeta Heran kanuni tiger olabilir
    benim motorda gaz verince tıktık gidiodu en sonunda epten durdu allaha şükürki eve biraz yakında benzin filtresinin üfleye üfleye temizleyerek geldim benzin filtresinin rolü vardır diye düşünüyorum
    [COLOR="Blue"][b]Biz Gökyüzüne İnanırız Sun-roof'a Değil[/B][/COLOR]::puro::

  5. #45

    Üyelik
    12 Eylül 2010
    arkadaşlar bende 103 motosiklet var 140 yapan motor gittiği yerde gaz kesiyo geri düzeliyo sorun ne acaba?????

  6. #46

    Üyelik
    20 Aralık 2011
    meraba arkadaşlar bende cup 110 cc motor var yeni silindir taktım(set olarak) şuan 600 km yol yapabildim benim motorumdada benzer bir sorun var 1 ve 2 vites güzel ama 3 ve 4 kötü önceden motorun kendi ibresiyle 100 görürken şimdi 3 te bağıra bağıra 80diyor 4 e attığım zaman sürat düşmeye başlıyor aynı zamanda 3 ve 4 te gaza birden yüklenince 1 2 sn yığılıyor sonradan gaz yemeye başlıyor karbüratör ayarları iğne en allta hava ayarı 2.5 te ve açık hava filtresi var çok ısınıncada bayır aşşa boşa attığım zaman bi süre sonra stop ediyor galiba şişiyor sizce bu sorunumu nasıl çözerim bilgili tecrübeli arkadaşlarımdan yanıt bekliorm teşekkürler.

  7. #47

    Üyelik
    18 Haziran 2016
    Merhaba arkadaşlar benim canımı çok sıkan ve yaklaşık 6 aydan beri uğraştığım bir sorunum var arkadakar 150cc lik bi çin malı motorum var ben bunun karbüratörünü değiştim ısındıktam sonra stop ettiği için yeni karbüratör aldım bu seferde yarıya kadar gaz verebiliyorum iki defa daha değiştim karbüraörü ama olmadı canımı çok sıktıyarım gazdan sonra motor gaz yemiyor çrkişide önceye göre düştü çok acil yardım lütfen kafayı yicem hızı düştü motorun

  8. #48

    Üyelik
    28 Nisan 2018
    Alıntı Karahanbb adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar benim canımı çok sıkan ve yaklaşık 6 aydan beri uğraştığım bir sorunum var arkadakar 150cc lik bi çin malı motorum var ben bunun karbüratörünü değiştim ısındıktam sonra stop ettiği için yeni karbüratör aldım bu seferde yarıya kadar gaz verebiliyorum iki defa daha değiştim karbüraörü ama olmadı canımı çok sıktıyarım gazdan sonra motor gaz yemiyor çrkişide önceye göre düştü çok acil yardım lütfen kafayı yicem hızı düştü motorun
    bende de sym vardi 2014 model karbüratörlü sanirim aynı sorun vardi gaz yemiyordu ve motor komple ısınınca tam gaz yiyordu hersey yaptik olmadi ta ki motorunun beynini degistirine kadar. sonra canavara dönüştü motor.

  9. #49

    Üyelik
    12 Mayıs 2018
    Ben motor 125. Bugun yagmurlu havada giderken birden istop etti sonra koku geldi ben hemen akuyu soktum sonra geri calistirdim. Devir. 5 6 ya gelincede tekliyor boguluyordu sonra yagmurun altinda durdu 1 saat sonra eve geldim 1 saat sonra gene calistirdim. Cok iyi gaz yiyordu 1 vitese takinca kaz veriyoyom tekliyor boguluyor gitmiyor sizce nedir sorunu????

  10. #50
    torque28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250
    Selamlar.benim motorumda da benzer sorun var.şu an ist. dışında bir ustada yatıyor.küçük bir yer olduğundan ustanın ticari itibarı açısından belirtmiyorum.ancak ist.da akü değişimi yaptığımda aküyü satan arkadaş ısrarla motorun 1 volt eksik şarj ettiğini söylediyse de kaç ustaya gösterdiysem sorun yok dediler.motr yolda kaldığında da boğularak ya da diğer arkadaşların tabiriyle gaz yemeyerek kaldı.motor tek marşta çalışıyor.pipoya elektrik iyi geliyor.buji yeni.ateşlemede sorun yok gibi görünse de yazdıklarınıza bakarak tekrar elektrik problemi ihtimali kafamı kurcaladı.şu an usta karbüratörden olduğunu söylüyor ancak karbüratör bulamadık.motor daelim s2 250.usta parçacı gelince 200lük karbüratör takıcam kalıbımı basarım yürüyecek bunun diyaframı sertleşmiş falan diyor.diyaframın sertleşmesi motorun performansını etkilerse de bir anda giden motorun boğularak yolda kalmasına sebep olabileceğini sanmıyorum.motor stop etmiyor,hararet yapmıyor ama ancak düz yolda 20-30 ile gidebiliyor.bir fikriniz varsa çok yardımcı olursunuz.teşekkürler...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:00 ----------

    Alıntı MengiTurk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba Arkadaşlar,
    Henüz çözüm bulmadıysanız belki yardımım dokunabilir. Nacizane bildiklerimi paylaşayım.

    Sıkıntılar farklı farklı o sebeple her arkadaşınkini ayrı ele almaya çalışacağım.

    o_yağmur arkadaşım yazmış :
    - motor kolay çalışıyor
    - ama duz yolda 1ci viteste devamlı normal gazla gidemiyorum motor pır pır ediyor
    - gazı kokleyince boyle 1.2 saniye yıgılma yapıp ataga geçiyor aynı gaz ayarında gidemiyorum
    - 2 ci vitese atınca bir muddet duzeliyor sonra aynı şeyler oluyor yine aynı normal gazla seyretmek istedigimde bir sure iyi sonra yine pır pır ve debrıyajı çekıp biraz gaz verdikten sonra toparlıyor ama gaz vermessen ya stop ediyor yada iyice bogulup yine normale donuyor
    - biraz hızlı kullandıgım zaman seri olarak bir problem olmuyor ama bu sefer de hava fılıtresini sokunce filitre sungerınde benzın oluyor
    - ha bu arada 1 ay oncesıne kadar motorum 130 u çok rahat goruyordu şimdi 100e biraz zorluyor 101 demiyor

    - Öncelikle senin motoru iyi tanımıyorum. Belirtileri genel motorlar için irdelemeye çalışacağım.
    - Motor kolay çalışıyorsa rölanti ayarın iyi demektir.
    - Motor pır pır edip yığılıyorsa iki sebep olabilir bir elektrik yeterli gelmiyordur, iki zengin karışımdan boğuluyordur.
    - 2. vitese atınca ya da debriyajı çekip bırakınca krank üstündeki yükü azaltmış oluyorsun. Bu sebeple kranka bağlı diğer donanım rahatlıyor. Bi şarj dinamona baktırmanı tavsiye edebilirim. Buji kablolarına baktır. Şarj miktarını ölçtür. Konjektöre baktır.
    - Hava filtresini sökünce süngerdeki benzin yakıtın yanmadığına, karışımın fazla gelmesine ve geri tepmesine işarettir. Subaplardan ses geliyor mu bilmiyorum ama, emme subaplarının zamanlamasında oluşan bi sorun manifoldun çok dolmasına ve geri tepmesine sebep olabilir. Subaplarınıda bi kontrol ettir. Birincil sebep olarak görmüyorum ama yinede bir baktır.
    - Yukarıdaki sorunların tümü karbüratörünün ayarından ziyade ventilin gerektiği gibi çekiş yapmadığını gösteriyor. Unutmayın karbüratör kırılmadıktan sonra, içindeki tüm parçalar değişebilir.
    - Bana sorarsan öncelikle bakman gereken şey bujiye gelen elektrik miktarı. Eğer karışım miktarı çok fazla gelmiyorsa, buji soğuk kalıp, karışımı yakamadığı için yine aynı belirtileri verir.

    szr arkadaşım yazmış:
    - özellikle rampa çıkşlarında düşük hızla seyrederken motor kendini toparlıyamıyor ve gaz kesiyor ; daha sonra 2-3 sn bekleyip tekrar gaz verince motor toparlanıyor.

    - Yokuş yukarı çıkmanın esprisi, kranka binen torkun artmasıdır. Yani krank dönmek istemez ve motor devri düşer. 2-3 sn. bekleyip tekrar gaz verince toplanması o süre içerisinde silindir içerisindeki fazla karışımı atabilmesinden kaynaklanır. Normal olarak bujilerin gelen yakıtı yakması ve subapların eksoz gazını rahat atması gerekir. Sana da buji kablolarına, şarjına, konjektörüne ve subap ayarlarına baktırmanı tavsiye edebilirim.

    _CrazYDriveR81_ yazmış:
    - bnm kide 4.viteste 110'a çıkıyor 5'e attığımda 90'a kadar düşüyo.
    Buda bujilerin soğuk kaldığına işarettir. yeteri kadar iyi yakamazsa tork düşer. Ya da hava yakıt karışımın zengindir.

    Szman! arkadaşım yazmış:
    - dengesız calısıyo asya 125t sogukken gaz vermezsen stop edıyo ısınca devır yukselıyo kendılıgınden yakıt fıltresı bujı yenı degıstırdım gaz yemıyo yanı 100 bırakın 50 km bıle gormuyo.

    Rölantide gaz vermeyince stop eden motor, ya rölanti ayarı düşüktür ya da buji soğuktur. Isınınca devir yükseldiğine göre buji soğuk.

    Elektrikle ilgili söylediklerim hakkında:

    Bujinin soğuk olması yeterli akımın bujiye gelmemesinden kaynaklanır.
    Sebepleri :
    - Buji kablolarının yalıtımı kötüleşmiştir. Bir yerlerden kaçak veriyordur. Kablo yepisyeni görünsede bu olur.En sık bu olur.
    - Konjektör arızalanmış akımı düzgün çeviremiyordur. Bu pek sık olmaz.
    - Şarj dinamosu yeteri kadar şarj vermiyordur. Bu olunca akünün de bitmesi lazım er geç. Akünüz bitmiyorsa sorun olduğunu zannetmiyorum.

    Yakıt sistemi arızaları:
    - Zengin karışımdan dolayı araçta tekleme pırpırlama pek olmaz. Ancak çekiş düşer fazla yakar. Tabi full zengin bi karışım ise hiç çalışmaz. Aynısı fakir karışım içinde geçerli.
    - Karbüratör venturi borusundan geçen hava sifondan benzin çeker. Bazen sifon taşar şamandıra ya da ventil arızasından dolayı. Bu da karışım miktarını bozar.
    - Karışım ayarı sürekli değişiklik gösterirse pır pırlama tökezleme olur. Bu da karbüratör karışım miktarını fazla verdiğinde olur. karışım oranı demiyorum.

    Bu tip arızalarda "servisciler" ilk önce karbüratöre bakar. Yok o arızalı yok bu dediklerinden fatura biraz kabarır. Elektrik tesisatınıda arada değiştiri verirler. Abi buda eskimiş bunuda değiştirelim diyerek.
    Bu tip arızalarda "Tamirci" ise önce elektriğe bakar. Bilir ki buji kablolarının ısınması soğuması bile kablo yalıtımını bozar. Elektrik tesisatı arızalarının teşhisi kolay "dinamo" hariç yedeği ucuzdur.

    Umarım faydalı olmuştur. Kazasız zevkli sürüşler.
    Selamlar.benim motorumda da benzer sorun var.şu an ist. dışında bir ustada yatıyor.küçük bir yer olduğundan ustanın ticari itibarı açısından belirtmiyorum.ancak ist.da akü değişimi yaptığımda aküyü satan arkadaş ısrarla motorun 1 volt eksik şarj ettiğini söylediyse de kaç ustaya gösterdiysem sorun yok dediler.motr yolda kaldığında da boğularak ya da diğer arkadaşların tabiriyle gaz yemeyerek kaldı.motor tek marşta çalışıyor.pipoya elektrik iyi geliyor.buji yeni.ateşlemede sorun yok gibi görünse de yazdıklarınıza bakarak tekrar elektrik problemi ihtimali kafamı kurcaladı.şu an usta karbüratörden olduğunu söylüyor ancak karbüratör bulamadık.motor daelim s2 250.usta parçacı gelince 200lük karbüratör takıcam kalıbımı basarım yürüyecek bunun diyaframı sertleşmiş falan diyor.diyaframın sertleşmesi motorun performansını etkilerse de bir anda giden motorun boğularak yolda kalmasına sebep olabileceğini sanmıyorum.motor stop etmiyor,hararet yapmıyor ama ancak düz yolda 20-30 ile gidebiliyor.bir fikriniz varsa çok yardımcı olursunuz.teşekkürler...

  11. #51
    torque28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250
    benim sorunum çözüldü..ingilizcesi camshaft holder olan parçaya giren ve sabit durması gereken kalem pil büyüklüğündeki pimlerden birisi yerinden çıkmış...usta japonla yapıştırdı ve bi daha yapmaz dedi.ona istinaden yalovadan feribotla pendiğe geçtikten 15 dk sonra bostancı yakınlarında motor aynı sorunu yaptı ve yolda bıraktı...aklınızda olsun ustaların idare eder,bi daha yapmaz gibi laflarına güvenmeyin.ustaların geneli fazla uğraşmak istemiyor ve özellikle parasını ödedikten sonra ayar için bir tornavida bile sıkmama eğilimindeler.çünkü onlar için bu ekstra bir iş ve parasını almış gerisi onu ilgilendirmez.şu motoru aldığımdan beri yaklaşık 10 farklı yere götürdüm ama işinin erbabı ve sorumluluk sahibi bir ustaya denk gelemedim.ya işin erbabı değil,ya işin erbabı ama iş umurunda değil ya da ikisi de birlikte...sövgü pointleri iyi kastırttılar bana...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:29 ----------

    benim sorunum çözüldü..ingilizcesi camshaft holder olan parçaya giren ve sabit durması gereken kalem pil büyüklüğündeki pimlerden birisi yerinden çıkmış...usta japonla yapıştırdı ve bi daha yapmaz dedi.ona istinaden yalovadan feribotla pendiğe geçtikten 15 dk sonra bostancı yakınlarında motor aynı sorunu yaptı ve yolda bıraktı...aklınızda olsun ustaların idare eder,bi daha yapmaz gibi laflarına güvenmeyin.ustaların geneli fazla uğraşmak istemiyor ve özellikle parasını ödedikten sonra ayar için bir tornavida bile sıkmama eğilimindeler.çünkü onlar için bu ekstra bir iş ve parasını almış gerisi onu ilgilendirmez.şu motoru aldığımdan beri yaklaşık 10 farklı yere götürdüm ama işinin erbabı ve sorumluluk sahibi bir ustaya denk gelemedim.ya işin erbabı değil,ya işin erbabı ama iş umurunda değil ya da ikisi de birlikte...sövgü pointleri iyi kastırttılar bana...


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)