Buraya bir göz atın...Motosikletle ilgili detaylı arıza - sebep - çözüm var..
http://www.muratgergerli.blogspot.com/
Buraya bir göz atın...Motosikletle ilgili detaylı arıza - sebep - çözüm var..
http://www.muratgergerli.blogspot.com/
İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.
sayın murat gergerli bana soyledigi 7 numaralı parça hani huni gibi olan içinde ince demir ve uzerine de yayı koyup kapagını kapatıyor ya onda problem varmış bana soyledigi o ama elektırık de bır problem yok başka bir beyin ve elektronik ateşleme devresi de taktık problem aynı usta ventil dedi
ha birde şu 9 nolu parçayı da 100 luk taktırmıştım normali 80 di biraz daha guç kazanmak için ama cuma gunu tekrar 80 lık lerı taktırtacagım servıs onun problem yapmayacagını soyledi biraz fazla benzin yakarsın dedi
!! ÖLÜ VE YAKIŞIKLI OLACAGIMA CANLI VE ÇİRKİN OLAYIM !! ::tutkuy::
slm moto zengın karısım yapıyodur hava ıle benzın 1/4 oranında vermeyınce karburatör tekleme yapar gaz yemez hava ayarı yaptır rolantı ayarının hemen altında olan ufak bı vıda
bnm kide 4.viteste 110'a çıkıyor 5'e attığımda 90'a kadar düşüyo
[B][COLOR="Blue"]"-.crazy team.-" -ѕєякαи кαяαуєℓ-[/COLOR][/B]
[B]0 RH(+) cBr 125 R:bounce:[/B]
karburatoru temizle.. Hava ayarını yaptır... Kesin sonuc alacaksın...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
Evet 7 numaralı parça gaz piston valfı (ventil) ... Problem bu olabilir...
Değiştirsin usta, bir bak bakim çözüm olacaktır bence..
Eğer problem çözülüncede burada bizimle paylaşırsan diğer arkadaşlara bilgi
babında fayda sağlayacaktır..
İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.
Merhaba Arkadaşlar,
Henüz çözüm bulmadıysanız belki yardımım dokunabilir. Nacizane bildiklerimi paylaşayım.
Sıkıntılar farklı farklı o sebeple her arkadaşınkini ayrı ele almaya çalışacağım.
o_yağmur arkadaşım yazmış :
- motor kolay çalışıyor
- ama duz yolda 1ci viteste devamlı normal gazla gidemiyorum motor pır pır ediyor
- gazı kokleyince boyle 1.2 saniye yıgılma yapıp ataga geçiyor aynı gaz ayarında gidemiyorum
- 2 ci vitese atınca bir muddet duzeliyor sonra aynı şeyler oluyor yine aynı normal gazla seyretmek istedigimde bir sure iyi sonra yine pır pır ve debrıyajı çekıp biraz gaz verdikten sonra toparlıyor ama gaz vermessen ya stop ediyor yada iyice bogulup yine normale donuyor
- biraz hızlı kullandıgım zaman seri olarak bir problem olmuyor ama bu sefer de hava fılıtresini sokunce filitre sungerınde benzın oluyor
- ha bu arada 1 ay oncesıne kadar motorum 130 u çok rahat goruyordu şimdi 100e biraz zorluyor 101 demiyor
- Öncelikle senin motoru iyi tanımıyorum. Belirtileri genel motorlar için irdelemeye çalışacağım.
- Motor kolay çalışıyorsa rölanti ayarın iyi demektir.
- Motor pır pır edip yığılıyorsa iki sebep olabilir bir elektrik yeterli gelmiyordur, iki zengin karışımdan boğuluyordur.
- 2. vitese atınca ya da debriyajı çekip bırakınca krank üstündeki yükü azaltmış oluyorsun. Bu sebeple kranka bağlı diğer donanım rahatlıyor. Bi şarj dinamona baktırmanı tavsiye edebilirim. Buji kablolarına baktır. Şarj miktarını ölçtür. Konjektöre baktır.
- Hava filtresini sökünce süngerdeki benzin yakıtın yanmadığına, karışımın fazla gelmesine ve geri tepmesine işarettir. Subaplardan ses geliyor mu bilmiyorum ama, emme subaplarının zamanlamasında oluşan bi sorun manifoldun çok dolmasına ve geri tepmesine sebep olabilir. Subaplarınıda bi kontrol ettir. Birincil sebep olarak görmüyorum ama yinede bir baktır.
- Yukarıdaki sorunların tümü karbüratörünün ayarından ziyade ventilin gerektiği gibi çekiş yapmadığını gösteriyor. Unutmayın karbüratör kırılmadıktan sonra, içindeki tüm parçalar değişebilir.
- Bana sorarsan öncelikle bakman gereken şey bujiye gelen elektrik miktarı. Eğer karışım miktarı çok fazla gelmiyorsa, buji soğuk kalıp, karışımı yakamadığı için yine aynı belirtileri verir.
szr arkadaşım yazmış:
- özellikle rampa çıkşlarında düşük hızla seyrederken motor kendini toparlıyamıyor ve gaz kesiyor ; daha sonra 2-3 sn bekleyip tekrar gaz verince motor toparlanıyor.
- Yokuş yukarı çıkmanın esprisi, kranka binen torkun artmasıdır. Yani krank dönmek istemez ve motor devri düşer. 2-3 sn. bekleyip tekrar gaz verince toplanması o süre içerisinde silindir içerisindeki fazla karışımı atabilmesinden kaynaklanır. Normal olarak bujilerin gelen yakıtı yakması ve subapların eksoz gazını rahat atması gerekir. Sana da buji kablolarına, şarjına, konjektörüne ve subap ayarlarına baktırmanı tavsiye edebilirim.
_CrazYDriveR81_ yazmış:
- bnm kide 4.viteste 110'a çıkıyor 5'e attığımda 90'a kadar düşüyo.
Buda bujilerin soğuk kaldığına işarettir. yeteri kadar iyi yakamazsa tork düşer. Ya da hava yakıt karışımın zengindir.
Szman! arkadaşım yazmış:
- dengesız calısıyo asya 125t sogukken gaz vermezsen stop edıyo ısınca devır yukselıyo kendılıgınden yakıt fıltresı bujı yenı degıstırdım gaz yemıyo yanı 100 bırakın 50 km bıle gormuyo.
Rölantide gaz vermeyince stop eden motor, ya rölanti ayarı düşüktür ya da buji soğuktur. Isınınca devir yükseldiğine göre buji soğuk.
Elektrikle ilgili söylediklerim hakkında:
Bujinin soğuk olması yeterli akımın bujiye gelmemesinden kaynaklanır.
Sebepleri :
- Buji kablolarının yalıtımı kötüleşmiştir. Bir yerlerden kaçak veriyordur. Kablo yepisyeni görünsede bu olur.En sık bu olur.
- Konjektör arızalanmış akımı düzgün çeviremiyordur. Bu pek sık olmaz.
- Şarj dinamosu yeteri kadar şarj vermiyordur. Bu olunca akünün de bitmesi lazım er geç. Akünüz bitmiyorsa sorun olduğunu zannetmiyorum.
Yakıt sistemi arızaları:
- Zengin karışımdan dolayı araçta tekleme pırpırlama pek olmaz. Ancak çekiş düşer fazla yakar. Tabi full zengin bi karışım ise hiç çalışmaz. Aynısı fakir karışım içinde geçerli.
- Karbüratör venturi borusundan geçen hava sifondan benzin çeker. Bazen sifon taşar şamandıra ya da ventil arızasından dolayı. Bu da karışım miktarını bozar.
- Karışım ayarı sürekli değişiklik gösterirse pır pırlama tökezleme olur. Bu da karbüratör karışım miktarını fazla verdiğinde olur. karışım oranı demiyorum.
Bu tip arızalarda "servisciler" ilk önce karbüratöre bakar. Yok o arızalı yok bu dediklerinden fatura biraz kabarır. Elektrik tesisatınıda arada değiştiri verirler. Abi buda eskimiş bunuda değiştirelim diyerek.
Bu tip arızalarda "Tamirci" ise önce elektriğe bakar. Bilir ki buji kablolarının ısınması soğuması bile kablo yalıtımını bozar. Elektrik tesisatı arızalarının teşhisi kolay "dinamo" hariç yedeği ucuzdur.
Umarım faydalı olmuştur. Kazasız zevkli sürüşler.
merhaba motorcu dostlar benim motordada ( honda cg es 125 2004 ) aynı sorun var fakat benimki biraz değişik motor soğukken bi problem yok fakat ısındımı gazı kokleyince boyle 1.2 saniye yıgılma yapıp ataga geçiyor acaba subab ayarlarındanmı yoksa konjöktördenmi motoru ilk aldığımda yani bir hafta önce böyle bir problem yoktu yardımcı olursanız sevinirim kazasız belasız sürüşler
VİZYONA GİRDİK İYİ SEYİRLER
Yok kardeş senin ki kapıştan. Karbüratörde kapış devresi var. Ondan. Diyafram eskimiştir.
diyaframdan olsa soğukkende yapmazmı benimki ısındıktan sonra yapıyo heralde tamircinin yolu gözüktü
VİZYONA GİRDİK İYİ SEYİRLER
arkadaşlarım boşa ugrasma karbüratörün hava ayarıyla felan alakası yok asıl sorun karbüratörün tepesindeki yuvarlak genelde sarı veya beyaz metal kısım 2 vida tutuyor onu sokun orada pilastikzar gibi bi madde var (meme)ondan satılıyor al değiş kolay gelsin istersen resim atarım dostum msni ver
dostum sayfa 1 daki 2 numaralı resim suan okuldayım aksam yardımcı olcam 1 ihtimal daha var motorun elektrik kabloları temas etmiyo olabilir. AKSANM DAHA İYİ YARDIMCI OLABİLİRİM OK
motoRu SehPaya aL We ßas Gaza ßoğuLmuş MotoRun Tek Çözümü Gaza ßasmaktıR...
[B][I][COLOR="DarkRed"]aRamızdaki Tek Fark Şanzuman!. Sen: 6 viteS, 5 iLeri, 1 Geri.
ßen iSe: 5 Vites,5 iLeri.[/COLOR][/I][/B] [COLOR="Black"][B]Saadettin KartoğuLLarı Sado.. O Rh (-)[/B][/COLOR]
diğer Arkadaslarında Dediği Gibi Hava Ayarından Yapıyor Ama Gaz Pistonunu Da Bi Ayarla Istersen Dışarıda 3 Diş Kalacak şekilde Yada Karbüratör Memesini Iğnesini Bi Temizle Karbürötör Tasını Boşalt Bunlar Kesin Sonuç Verecektir
merhaba arkadaşlar benim motorum ramzey 150 t2 scooter 2 yaşına girecek ancak motorumdaki problem motor soğukken gaz yemiyor ama hava soğukta olsa suıcakta olsa enteresandırki 1 saniyede tık diye alıyor hiçbir sorun yok tabi motor katkı yağı ve benzin katkısı kullandım geçen sene bunun bir etkisi olabilir neyse kış ayında motoru çalıştırıyorum tık alıyor ama gaz verdiğimde stop ediyor gaz vermesemde gerçi 5 saniye sonra kendi stop ediyor ama normal havada çalıştırıyorum aynı şekilde tık diye alıyor ancak gaz yemiyor sanki boğuluyor ama 2 dk rolantide çalıştırıyorum ısınınca hiçbi problem yok ancak motorumu yeni aldığımda talihsizliktir sel olduğunda 50 cm suyun içinde kaldı her yerine su dolmuştu 2-3 gün uraştım tamamen söktüm dağıttım yağını değiştirdim bikaç kez neyse tahmin edersiniz zaten az çok neler olacağını yani demem oki tüm mekanizma suyun içinde kaldı neyse çalıştırmayı başardım şuanki problem bu gaz yemiyor çalıştırdıktan 2 dk sonra yavaş yavaş gaz veriyorum sorun yok bunun nedeni motorda hiçbi parçayı değiştirmedim bitek egzosu değiştirdim ondan kaynaklanacağınıda pek sanmıyorum tabi motor kışın yatıyor hiç kullanmıyorum yazın kullanıyorum sadece 3000 km de şuanda ve motor ısınınca çalışmasında bi problem yok basınca 120 yi görüyor ibrede o kadar zaten birde motoru aldıktan sonra arka diskten ses geliyor servis dince ben ayar oluyorum zaten adamlar sanki beleş iş yapıyolar bide nazlanıyolar neyse bu konuları az çok herkes biliyor gaza basınca arka disk kafası zırlıyor ve çok rahatsız ediyor bu beni deli oluyorum insan içine çıkaramıyorum motoru rezil ediyor beni sanki teyyare geçiyor neyse motor yağını hangi marka kullanmamı tavsiye edersiniz castrolün pover1 scooter yağı var ama onu bulamıyorum normal castrol magnatec yağ kullanıyorum birde arkadaşlar çok uzattım ama motor yedek parça alabileceğim hava filtresi olsun vs. alabileceğim bi adres vermı çin mallarından nefret ediyorum hoş bindiğimizde çin malıya işte neyse şimdiden yapacağınız yorumlardan cevaplardan dolayı çok tşk ederim kendinize iyi bakın...
VALLA hocam ya benzın hava sevıyesı bırbırıne tutmuyo yada bujı ve karbürator ayarında sorun varama sana tavsıyem bu konularda usta kısılere danıs
::winkwink[B]zeki çevik ve ahlaksızım beni böle seven manitanın hastasıyım::winkwink[/B]
iyi gunler arkadaşlar motorun ventillerini falan degiştik problem aynı başka bir motorcuya gittik subaplar sıkışık dedi ben de daha karışmadım motoru soktu parçaladı subapları degişti hazır degişmişken sekmanları da degişti motor canavar gibi oldu yapan arkadaş tamirci degil hobi olarak motor sokup parçalayan bir arkadaş herkese teşekkurler.. ozellıkle murat abi sana
!! ÖLÜ VE YAKIŞIKLI OLACAGIMA CANLI VE ÇİRKİN OLAYIM !! ::tutkuy::
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)