motorum redline girmiyor bilen varmı?
-
hocam deponun içine bilindik!zippo gazı koy bakiimm nasıl gidiyor o gitmeyen motor... redline değil uçuş moduna bile geçer walla
Reklamlar
-
[B]Bahar geri gelir biz olsak da olmasak da....[/B]::melek02:
Apti mi kim o:cherry:,kımılcan:silent:
::fool::
-
maGma gereken bilgiyi vermiş. Bahsettiği ayarları yaparsan belki düzene gire bilir. Geçmiş olsun. Buna rağmen ayar tutmazsa, silindir,piston,segman vb. mekanik parçada problem olabilir.
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
-
tugcetugce adlı üyeden alıntı
ksr bakma daha önce böyle bi topik görmeyince bakmayı düşünmedim
maGma adlı üyeden alıntı
Motorun devrine etki eden iki ana mekanik unsur vardır, bunlardan en önemlisi strok ( kurs boyu) yani piston çalışma mesafesi, pistonun silindir içerisindeki en alt ve en üst pozisyonlar arası mesafe aralığı da diyebiliriz. İkincisi ise piston çapı, piston çapının motor devrine direkt olmasa da strok ile orantısal bir etkisi vardır.
Motorun hacmini 125CC den 150CC ye yükseltmen piston strok/çap orantısını değiştirmiş. Bir diğer husus eğer motorun 125CC iken 9000 dev/dak. da redline a giriyor ise ve bunu sağlamak için birim zamanda beslemen gereken piston başına yakıt oranında x litre kadar ise, 150CC iken bu yakıt oranı otomatik olarak artması gerekeceğinden dolayı senin karbüratör veya enjektör ayarlarınında yeniden yapılması ve aynı zamanda buna bağlı olarak ateşleme sisteminin de yeni ayarlara göre optimize edilmesi gerekir.
bilgilendirdiğin için çok saol gayet mantıklı bi açıklama
ferotr adlı üyeden alıntı
hocam deponun içine bilindik!zippo gazı koy bakiimm nasıl gidiyor o gitmeyen motor...
redline değil uçuş moduna bile geçer walla
hocam motor gidiyor 130km/s yaptı boşta bilem redline girmiyor buda benim aklıma gıcık soktu o yüzden
-
maGma adlı üyeden alıntı
Motorun devrine etki eden iki ana mekanik unsur vardır, bunlardan en önemlisi strok ( kurs boyu) yani piston çalışma mesafesi, pistonun silindir içerisindeki en alt ve en üst pozisyonlar arası mesafe aralığı da diyebiliriz. İkincisi ise piston çapı, piston çapının motor devrine direkt olmasa da strok ile orantısal bir etkisi vardır.
Motorun hacmini 125CC den 150CC ye yükseltmen piston strok/çap orantısını değiştirmiş. Bir diğer husus eğer motorun 125CC iken 9000 dev/dak. da redline a giriyor ise ve bunu sağlamak için birim zamanda beslemen gereken piston başına yakıt oranında x litre kadar ise, 150CC iken bu yakıt oranı otomatik olarak artması gerekeceğinden dolayı senin karbüratör veya enjektör ayarlarınında yeniden yapılması ve aynı zamanda buna bağlı olarak ateşleme sisteminin de yeni ayarlara göre optimize edilmesi gerekir.
En mantıklıca ve bılımsel acıklama geldı sanırım
Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!
-
eheheh baba 150lik motor redline mı yapar hiç =) sen zaten sonuna kadar gazı çektinmi motor zangır zangır titrer napçan redline nı.....
-C¤- Tuяki§h - ЯoMεO -C¤-
[MT]Eskişehir Ben GeLdimmm aranıza kabul ediomusunuz bni...
-
Karbüratör küçük geliyordur . Benzin emiş hızı yetişmiyordur .
Yada karbüratör meme yapmış olabilir
-
_demon_ adlı üyeden alıntı
eheheh baba 150lik motor redline mı yapar hiç =) sen zaten sonuna kadar gazı çektinmi motor zangır zangır titrer napçan redline nı.....
dostum maksat redline girmek değil maksat motorda sorun olup olmadığı redline
gire gire ölmedim yani
bu arada 150 girmiyorsa amcamlardaki 125'lik motor daha tam gaz demeden
redline çok rahat giriyor
verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim arkadaşlar
-
Ya işte herşey ortada!
Devir sayacı bozuk...
-
-
mondi de redline napcen boşwer onu yapan ustaya götür bi baksın oda yapamazsa al kaskını vur ustanın depesine..
-
06bluedragger adlı üyeden alıntı
mondi de redline napcen boşwer onu yapan ustaya götür bi baksın oda yapamazsa al kaskını vur ustanın depesine..
en mantılı açıklamyı sen yaptın
haaa bu arada ben melocann
amca oğlunun nickiyle yazıyorum kusura bakmayın
HIZ YOLU DEĞİL ÖMRÜ KISALTIR
-
28 Aralık 2009, 00:15
#33
arkadaşım piston gömlek büyütmüşün karbiratörünü büyüteceksin ve avans ayarını yani ateşleme bobinini biraz 2veya 3 mm öne alacaksın sente ayarınıda piston üst ölü noktadayken esantirik dişlisi sente çizgisine denk gelir sen eksantiriği 1diş öne al sorun gidecektir kolay gelsin
-
30 Aralık 2009, 17:00
#34
maGma adlı üyeden alıntı
Motorun devrine etki eden iki ana mekanik unsur vardır, bunlardan en önemlisi strok ( kurs boyu) yani piston çalışma mesafesi, pistonun silindir içerisindeki en alt ve en üst pozisyonlar arası mesafe aralığı da diyebiliriz. İkincisi ise piston çapı, piston çapının motor devrine direkt olmasa da strok ile orantısal bir etkisi vardır.
Motorun hacmini 125CC den 150CC ye yükseltmen piston strok/çap orantısını değiştirmiş. Bir diğer husus eğer motorun 125CC iken 9000 dev/dak. da redline a giriyor ise ve bunu sağlamak için birim zamanda beslemen gereken piston başına yakıt oranında x litre kadar ise, 150CC iken bu yakıt oranı otomatik olarak artması gerekeceğinden dolayı senin karbüratör veya enjektör ayarlarınında yeniden yapılması ve aynı zamanda buna bağlı olarak ateşleme sisteminin de yeni ayarlara göre optimize edilmesi gerekir.
Kısa ve öz bir aydınlatma
Sanırım karbüratörün memesini büyüterek bir denemekte yarar var tutmaz ise, karbüratör değişimi şart olacak.
Bu arada silindir,piston sanırım krank kolu vs de değişti? yoksa pek uzun ömürlü bir modifikasyon olmayacak bu deney
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
-
30 Aralık 2009, 17:52
#35
Hep derim bilmeden bu tür işlere bulaşmamak lazım... Ama en güzel deneyimde yaşayarak öğreniliyor...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)