Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Vites konusu!!!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ybr125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Arkadaşlar motosiklet kullanmayı hafta sonu öğreneceğim. Ama vites nasıl 1e takılır nasıl vites arttırılır, nasıl düşürülür, motor çalışır halde bırakılırken kaçta ve nasıl olmalıdır. Kaç devirde vites değiştirilir. Bunların hepisini öğrenmem lazım. Arama yaptım ama bilgi bulamadım.

    Birde çok merak ettiğim bir soru var. Honda cbr600f ile rr arasındaki farkların hepsini öğrenmek istiyorum. Yardımlarınızı bekliyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    10 Temmuz 2005
    F ile RR arasındaki fark için www.honda.com.tr'de eksik bilgi bulmazsın.
    Vitesler;
    1. vites: debriyaja basıp vites boşta veya 2 de iken vites mandalına 1 kez aşağıya basılır.
    2. vites: debriyaja basıp vites boşta veya 1 de iken vites mandalını 1 kez yukarı kaldırmalısın.
    3. vites: debriyaja basıp vites 1'de veya boşta ise 2 kez mandalı yukarı kaldıracaksın. vites 2'de ise 1 kez yukarı kaldıracaksın. bu 4. 5. 6. vitesler için de aynıdır.
    1. ile 2. vites arasındaki hassas yumuşak kademe ise boştur.

    her devirde vites atılır ama bi sonraki viteste stop ettirecek kadar düşük devirde atılmaz. niye dersen motor stop eder.

    Motoru çalışır halde bırakmak istiyorsan vitese boşa takmalısın. Araba gibi işte...

    Saygılar

  3. #3
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    arkadaşım duymuşsundur EMOK diye bir motor klübü var

    http://www.emok.org/
    bu linkten ulaşmak mümkün eğitim amaçlı bir cd hazırlamışlar tam vitesliye başlamayı düşünen arkadaşlar için ana sayfada gerekli bilgi mevcut havale yapıyosun cd yi adresine postalıyolar
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  4. #4
    MeTaL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2005
    Şehir
    Antalya / Merkez
    Motosikleti
    Artık Yok ama Olacak ...
    Hızlı giderken vites düşürüp motor fireni yapacaksan ara gaz vermeyi unutma yoksa tak tak tak ses gelir vites kutusundan . Ara gazıda fazla abarma ...
    Eşini Seviyorsan, Onun (2 teker) Hayallerini de Seveceksin.

  5. #5
    ohyeah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    BMW F 650 GS DAKAR
    Alıntı MeTaL adlı üyeden alıntı
    Hızlı giderken vites düşürüp motor fireni yapacaksan ara gaz vermeyi unutma yoksa tak tak tak ses gelir vites kutusundan . Ara gazıda fazla abarma ...
    ulan bende ne zamandır düşünüyorum bu ses nerden geliyo diye. denedim şimdi daha rahat oluyo. nasıl bir mekanizma war anlatırmısın
    iskender123 bunu beğendi.
    Bizim devlet idaresinde takip ettiğimiz prensipleri, gökten indiği sanılan kitapların dogmalarıyla asla bir tutulmamalıdır. Biz, ilhamlarımızı, gökten ve gaipten değil, doğrudan doğruya hayattan almış bulunuyoruz
    M.Kemal ATATÜRK

  6. #6

    Üyelik
    23 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    nasıl anlatılır ki bu, burada zor yani birisi anlatsın...
    motorcu motorcunun arkadaşı,dostu ve kardeşidir

  7. #7
    BURNER_18 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2005
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    CBR ?00 RR yada F olaCak İşallAh
    dostum rr daha sert f daha yumusak bı makına..
    yanı f endurodan yeva baska bır makınadan yenı racıng alacaklara hıtap eden cok rahat kullanımlı bır makına rr bırazdaha sert agresıf hataları affetmeyen gercı 600luk makına ama yıne 929 kadar sert bır makına (sert demek ıle vıraj donusler serılık ve hız ve tıtresım bakımından)

  8. #8

    Üyelik
    11 Nisan 2005
    ybr125,
    motor çalışır halde bırakılırken kaçta ve nasıl olmalıdır
    1.viteste bırakırsan arkasından koşup yetişebilirsin.. Ama 6 da bırakırsan taksi tutup peşinden gitmen lazım..

  9. #9
    Demir73 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2005
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Jinlun 150 Red
    okulyolu

  10. #10
    Syriana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2005
    Şehir
    IstanbuI Beylikdüzü
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    okulyolu, harbi alemsin baba ya
    Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!

  11. #11
    alptoker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2005
    Motosikleti
    honda cbr 125
    600 f kullanım açısından özellikle oturuş pozisyonu açısından 600 rr a göre daha rahat bir makina. 600 rr artçı için de konforsuz. 600 rr daha hafif ve daha performanslı bir motor. Viraj kabiliyeti yol tutuşu 600 f den iyidir. Ben olsam f alırım 3 milyar da fiyat farkı var, daha rahat bir alet, ama kesinlikle başlangıç motoru değil ikisi de
    In the long-run we are all dead
    CBR 125R Kırmızı/Siyah

  12. #12
    sinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2004
    böle yazmayla olmaz pratikle öğrenmen lazım ve vitesleri öğrenmeklede bu iş bitmez acı ama gerçek

  13. #13
    eralpt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Motosiklet, kamp, bilgisayar
    Arkadaşlar motosiklet kullanmayı hafta sonu öğreneceğim. Ama vites nasıl 1e takılır nasıl vites arttırılır, nasıl düşürülür, motor çalışır halde bırakılırken kaçta ve nasıl olmalıdır. Kaç devirde vites değiştirilir. Bunların hepisini öğrenmem lazım. Arama yaptım ama bilgi bulamadım.

    Birde çok merak ettiğim bir soru var. Honda cbr600f ile rr arasındaki farkların hepsini öğrenmek istiyorum. Yardımlarınızı bekliyorum.
    Bu halde iken CBR mış F miş RR mış.. Ne işin var arkadaşım.. O iş öle bindim gititm hadi RR ımı alayım dersen arar bulursun belayı.. Aman diim arkadaşlar yaa.. yapmayın böle şeyler..

    Bu bahsettigin motorlar üzerine oturulup "öğrenilecek" motorlar değiller..
    Motosiklet kullanmak dışadan göründügü kadar basit değil, olmazsa olmaz teknikleri bilemn her daim uyanık ve apartta beklemen gerek. Özellikle race tarz motosiklette..

    Eger ki daha önce hiç motosiklet kullanmamış veya scootera binmiş isen, bu tip bir motoru alırsan kaza yapman kaçınılmaz.

    Mesela motosiklet dünyasını bir apartmana benzet.. 6 katlı bir apartman.. RR nın 4. katta oldugunu düşün, bu araca ulaşmak için 4. kata kadar çıkman lazım. bunun için de katları teker teker çıkmak durumundasın, ha basmakları birer birer yerine ikişer ikişer atlayabilirsin.. Ama yerden hoop diye çekirge gibi 4. kata zıplayamazsın. Belki bir mancınıkla fırlatırlarsa zıplarsın ama onda da tutunamayıp veya denk getiremeyip geri yere düşmek riski de var. Aynı direk RR nın uzerine binince mutlaka küçük veya buyuk tehlike veya bir kaç kırıkla atlatacagın kazalar gibi..
    i:
    Bu araclar oyuncak değiller arabaya benzemezler.. Aman diim..

    Egitim en önemli şey, ikinci önemli olan da, kesinlikle yavaş yavaş buyutmek motoru..

    Abi nasihati olarak mı alırsın, hocadan fırcalamak olarak mı alırsın, yoksa dallamanın biri çıkmış konuşuyo mu diye düşünürsün bilmem.. O kısmı sana kalmış.

    Umarım benzetmemi algılayabilmişsindir.
    AGunak bunu beğendi.
    Eralp TEREM
    motogiyim.com
    motoregitim.com

  14. #14

    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Beyler Cbr 125 De Vites Nasıl Dusuruluor

  15. #15
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Motordan iniyorsun, bir arkadaştan rica ediyorsun. Tek başına yapamazsın.

  16. #16
    CERRAHI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2006
    Abi 3 sene once acılmıs bir topigi nasıl database in taa diplerinden bulup cıkarmayı beceriyorsunuz sasıyorum
    Bilgin Sana Kıymet, Talebin Ne ise O sun Sen. İnsanlığı Sade Yiyip İçmekte mi Sandın ? Halin Ne ise Müşteri Sen Oldun O Hale, Noksanı Meğer Adli İlahidemi Sandın ?

  17. #17
    aargh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul, Kozyatağı İsim: Tamer
    Motosikleti
    Aprilia Tuono 660 Factory Dark
    Evet, hortlamis bir konu ile yine birlikteyiz.

    Hazir bi sekilde konusu acilmisken, vites olayi onemli bir mesele. Oyle abi anlativerin sunu seklinden ustesinden gelemeyebilirsiniz. Bir ise baslamadan once bir sure gozlem yapmaki teorik bilgi vs. toplamak gerekir. Paldir kuldur vites nasil oluyor baba seklinde girisirseniz motosiklete alim allah paldir kuldur dusersiniz uzerinden.
    = = = Be Aprilia racer! = = =

  18. #18
    cancancan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Ybr 125
    Alıntı CERRAHI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi 3 sene once acılmıs bir topigi nasıl database in taa diplerinden bulup cıkarmayı beceriyorsunuz sasıyorum
    puaghahaahahahahsdhasda
    Life's Too Short , To Ride With Ugly Women

  19. #19
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motordan iniyorsun, bir arkadaştan rica ediyorsun. Tek başına yapamazsın.
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  20. #20
    huceyn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2008
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ GSX-R 1300
    Alıntı AHM55 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beyler Cbr 125 De Vites Nasıl Dusuruluor
    baba tekmeyi bi koycan.ama sağlam koycan haa.ondan sonra düşer o
    Orgazma Dudak Büktürür


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler