Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Suzuki Gsx-R 1000

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    20 Eylül 2007
    Şehir
    K.Maraş
    geçen abimin arkadaşının suzuki sini gördüm
    (çok güzeldi çok pis gidiyodu falan gibi şeyleri geçip soruma geliyorum)

    boştayken 2 kere gaz verdim çok da değil 4bin bilemedin 5 bine kadar geldi

    dediğine göre boşta gaz verince debriyaj balatasını yiyomuş

    böle bişi olmasının sebebi nedir merak ettim


    bide bu sadece suzukiye ait bi özellikmi yoksa ss lerin hepsinde yada bi kısmında mı var


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    SeRHaTeKiNci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kymco (Satılık)
    Sorunun cevabını bilmiyorum kardeşim de başlık olmamış pek. Daha degişik bir başlık koymalıydın bence konuya.
    Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
    Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..

  3. #3

    Üyelik
    20 Eylül 2007
    Şehir
    K.Maraş
    evet sonradan farkettim ama değiştiremiyormuşum

  4. #4

    Üyelik
    20 Eylül 2007
    Şehir
    K.Maraş
    kimse bilmiyo mu bunun sebebini yani

  5. #5
    ErTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    vaRRdı
    Boştayken gaz verince debryaj balatasını yemez anca benzin yer...

    Adam seni yemiş
    ... yaşlı bir devrimci düşürmez hiç ağzından özgürlük kelimesini
    ve yatmadan önce bir bardak su yerine denize bırakır takma dişlerini ...
    ''Four wheels move the body. Two wheels move the Soul.''

  6. #6
    Rigel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Xmax
    Motor üzerinde yük olmadığında, yani viteste değilken krank, piston kolları ve bunların yatakları üzerinde alışmadıkları açılarda alışmadıkları yükler oluşur. Bu yüzden yatakların hassas yüzeyleri zarar görebilir. Ama bu sadece redline'a yakın çok yüksek devirlerde olur. Yani çevreye hava basmak için gaz verme durumunda...

    Debriyaja zararı olduğunu sanmıyorum, bir alakası yok gibi..
    Üç boyoz bir kola

  7. #7

    Üyelik
    04 Şubat 2008
    Alıntı Rigel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor üzerinde yük olmadığında, yani viteste değilken krank, piston kolları ve bunların yatakları üzerinde alışmadıkları açılarda alışmadıkları yükler oluşur. Bu yüzden yatakların hassas yüzeyleri zarar görebilir. Ama bu sadece redline'a yakın çok yüksek devirlerde olur. Yani çevreye hava basmak için gaz verme durumunda...

    Debriyaja zararı olduğunu sanmıyorum, bir alakası yok gibi..
    ekleme yapayım redlineda olmasının sebebide motorun yağlamam yapamamasıdır.. bazı makinalar direk redlineda yağlamayı keser yani kesmesidnen kastım yağlama hızı yetişemez motor devrine... bu yüzden devir kesici koyarlar büyük makinelere.. ama sadece redlineda değil yüksek devirlerdede yapar aynı şeyi yani atıyorum 11000 de redline giriyosa hep 10500 gitmendende zarar görürü yani mtoor devri arttıkça yağlama yetişmez tüm mantık bu
    god is busy ! can i help you!

  8. #8
    firtina110 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Şehir
    Adapazarı/erenler
    Motosikleti
    pejo-to-kat-layan
    cbr 125 kullandığına göre bilmen lazımdı oda süper sport değilmi? ondada debriyaj balatasını yerdi o zaman.
    itina ile kaza yapılır

  9. #9
    nitrious81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2007
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    Octavia
    Valla bosta redline ın ve fazla gazın zararı vardır ıllakı ama Debrj balatasını yemez o arkadas senı yemıs sanırım
    Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!

  10. #10

    Üyelik
    20 Eylül 2007
    Şehir
    K.Maraş
    biri birilerini yiyo ama allah sonunu hayır etsin

    Alıntı firtina110 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cbr 125 kullandığına göre bilmen lazımdı oda süper sport değilmi? ondada debriyaj balatasını yerdi o zaman.
    belki benim makina da yiyodur

  11. #11
    slayer2694 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2007
    Şehir
    Eskişehir-Diyarbakır
    Motosikleti
    2014 zx636r
    yok yahu olurmu hiç öyle şey.debriyajın görevi;motorun ürettiği döndürme kuvvetini istenildiği zaman tekere iletip istenildiği zaman kesmektir.debriyaja basmadığın sürece diskler ve balatalar birlikte döner.yağlamayla ilgili de şunu söyliyim:bahsedilen motorda yağ pompası nasıl çalışır bilmiyorum ama genelde motordan hareket alır yani krankla aynı devirdedir.bu yüzden motor hangi devirde olursa yağ pompası da o kadar basınçlı yağ gönderir.yağlamama gibi bi problem olmaz.ama motor yüksek devirde çalışacağından aşınma maksimum olur bu yüzden tabiki de zararlıdır.

  12. #12
    Rigel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Xmax
    Alıntı slayer2694 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yok yahu olurmu hiç öyle şey.debriyajın görevi;motorun ürettiği döndürme kuvvetini istenildiği zaman tekere iletip istenildiği zaman kesmektir.debriyaja basmadığın sürece diskler ve balatalar birlikte döner.yağlamayla ilgili de şunu söyliyim:bahsedilen motorda yağ pompası nasıl çalışır bilmiyorum ama genelde motordan hareket alır yani krankla aynı devirdedir.bu yüzden motor hangi devirde olursa yağ pompası da o kadar basınçlı yağ gönderir.yağlamama gibi bi problem olmaz.ama motor yüksek devirde çalışacağından aşınma maksimum olur bu yüzden tabiki de zararlıdır.
    Yok burada Exorcist (bak doğru yazdım ) haklı. Çok yüksek devirlerde sıvı vizkozite fiziği ile ilgili olarak yağ pompası motorla aynı hızda çalışsa da yağlanma aynı doğrusal oranda/miktarda yağlama yapılamaz. Bunu teknik bir yazıda da okumuştum... Aşınma konusunda haklısın ama, aşınma boştaki motor elemanlarının, vitestekine göre değişik alanlarındaki sürtünmelere bağlı olmasından.
    Üç boyoz bir kola

  13. #13
    slayer2694 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2007
    Şehir
    Eskişehir-Diyarbakır
    Motosikleti
    2014 zx636r
    Rigel motorun boşta ya da viteste olmasıyla aşınmasının doğrudan bi ilişkisi pek yok aslında.şöyle bi ilişki olabilir:vitesteyken yüksek devirlere ani tırmanamaz yani boştakinden daha fazla sürede çıkar yüksek devre.bu da motora ekstradan yük demektir,yani motor yük altındayken zorlamış oluyoruz.ama zaten bu motor boşta çalışmak için değil yük altında çalışmak için var bu yüzden fazla etkileyeceğini sanmam.he boştayken yüktekinden daha az aşınır dersen buna kabulüm.viskozite hakkında söylediklerin doğru ama bunlar çok küçük parametrelerle ölçülecek şeyler bunları da zaten makinayı üreten mühendisler hesaplayarak piyasaya çıkarıyor.örnek vermek gerekirse hiçbir motor limitlerinde piyasaya sürülmez.modifikasyon da aslında bir bakımda bunun için yapılır.modifiye edilerek haddinin dışına çıkmıyo yani sadece son limitleri kullanılıyo.devir kesici de bunun gibi.teorikte söylediğin gibi bişey yok ama pratikte olabilir,küçük bir ihtimalle.

  14. #14
    Rigel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Xmax
    Alıntı slayer2694 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rigel motorun boşta ya da viteste olmasıyla aşınmasının doğrudan bi ilişkisi pek yok aslında.şöyle bi ilişki olabilir:vitesteyken yüksek devirlere ani tırmanamaz yani boştakinden daha fazla sürede çıkar yüksek devre.bu da motora ekstradan yük demektir,yani motor yük altındayken zorlamış oluyoruz.ama zaten bu motor boşta çalışmak için değil yük altında çalışmak için var bu yüzden fazla etkileyeceğini sanmam.he boştayken yüktekinden daha az aşınır dersen buna kabulüm.viskozite hakkında söylediklerin doğru ama bunlar çok küçük parametrelerle ölçülecek şeyler bunları da zaten makinayı üreten mühendisler hesaplayarak piyasaya çıkarıyor.örnek vermek gerekirse hiçbir motor limitlerinde piyasaya sürülmez.modifikasyon da aslında bir bakımda bunun için yapılır.modifiye edilerek haddinin dışına çıkmıyo yani sadece son limitleri kullanılıyo.devir kesici de bunun gibi.teorikte söylediğin gibi bişey yok ama pratikte olabilir,küçük bir ihtimalle.
    Bu söylediklerine tamamen katılıyorum.
    Üç boyoz bir kola

  15. #15

    Üyelik
    01 Haziran 2007
    Şehir
    ELAZIĞ
    Gaz verdikçe debriyaj baltasını yemez .

    Boşta gaz verdiğin zaman 4.000 devir üstü sakıncalıdır motorun ömrünü alırsın.

    Hiç düşündün mü Yarışlardan Çıkma motorlar tercih edilmiyor nedeni ne peki biliyomusun ?

    Yarışa giren makina her kalkışında yüksek devirlerde kaldırılıyor özellikle 600 CC yüksek devirlerde kaldırılıyor 8.000 devir ve üstü bu yüzden boşta gaz vermiş oluyosun motor için sakıncalı fakat balata yemiyor.

    Yanlışım varsa Affola.Saygılar.
    ELAZIĞ MOTOSİKLET VE MOTOR SPORLARI KULÜBÜ---MOTOSİKLET23/MOTO23

  16. #16

    Üyelik
    09 Haziran 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    suzukiii k6 gsxr 1000
    Alıntı ErTech adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Boştayken gaz verince debryaj balatasını yemez anca benzin yer...

    Adam seni yemiş

    bencede ,ellemeni istememiş kibarca

  17. #17
    okyanus43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2006
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    Suzuki GSXR1000
    Aynen öle "elleme motoruma" demenin kibar yolu
    Ne yöne dönersen dön, arkan her zaman arkandadır.
    Okyanus43

  18. #18

    Üyelik
    24 Şubat 2008
    Şehir
    Kırklareli
    Motosikleti
    yamaha jc100
    Arkadaşım bencede motoruma elleme demiş kibarca ama şöylede bi durum var balatalarda ayırma problemi yada başka bi ayarsızlık gibi bi problem varsa belki ama bence GSXR1000 kullanan biride arızalı debriyajla dolaşmaz.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler