cub kavrama ayarı nasıl yapılır?
-
marş sıkışması nedeni ile motorumu servise götürdüğüm motorum daha berbat oldu.tamam tek basışta çalışıyo ama önceden pamuk gibi geçen vitesler rezil olmuş.bi defa tam basınca olan boş kısmı tamamen gitmiş.sanırım bu kısım gittiğinden vites kolundaki boşluk oluşmuş baya.vites 1.den 2 ye geçerken motorun önü kalkıyo nerdeyse ve vitesleri düşürmek nerdeyse imkansız hale gelmiş.aynı eski renolarda olduğu gibi vitesin ne zaman geçtiği ne zaman geçmediği bile belli olmuyo.hatta vites göstergesinde bile 1 2 3 4 ışıklarının yanmadığı durumlar ortaya çıktı.naçizhane fikrim kavrama ayarı gerek ama nasıl yapılır bilmiyorum.bilen varsa lütfen yardımcı olsun.ayrıca garanti maranti umrumda değil ne bakımı varsa kendim yapacam .parça gerekirse de kendim alıp uğraşıp takıcam.bundan sonra ekstra durumlar hariç servise giden top olsun...zaten alacağım parçaların en pahalısı 40 50 lira bişey.kırılsın dökülsün hiç olmazsa öğreniriz.adamlar servisiz ustayız diye geçiniyolar bide.insan arızasını giderdiği veya ayar çektiği bişeyi şöyle denemek için 100 metre bile sürmezmi ya!
Reklamlar
-
bence garantisi devam ediyorsa ver yapsınlar nasıl olsa o kadar para vermişsin onlar uğraşşın sende başında ol onların
-
-
Motor bloğunun sağ tarafında, ayak marşının yanında motorun dışına doğru çıkan, ortasında düz tornavida yuvası olan bir somun olması gerekir(benim motorumda bu şekilde). Öncelikle ayarı ortadaki ayar vidasını sağa veya sola çevirerek yapacaksınız. Burda somunun görevi ise ayar çubuğunu sabit tutmaktır.
Ayarı yapmak için önce somunu gevşeteceksiniz. Somunu gevşettikten ve düz tornavida ile ayar çubuğunu sağa veya sola doğru çevirerek ayarınızı yapın ve tornavidayı oynatmadan somunu sıkın. Daha sonra vitesleri denemek için motorla ufak bir tur atın(veya direk vitesleri küçültüp büyüterek de anlayabilirsiniz).
Bu arada benim motorumda çubuğu sola doğru çevirdikçe vites geçişleri sertleşiyordu, sizin motorunuzda nasıl bilemeyeceğim. Deneyerek bulmanız gerekecek.
-
muhendisane adlı üyeden alıntı
Motor bloğunun sağ tarafında, ayak marşının yanında motorun dışına doğru çıkan, ortasında düz tornavida yuvası olan bir somun olması gerekir(benim motorumda bu şekilde). Öncelikle ayarı ortadaki ayar vidasını sağa veya sola çevirerek yapacaksınız. Burda somunun görevi ise ayar çubuğunu sabit tutmaktır.
Ayarı yapmak için önce somunu gevşeteceksiniz. Somunu gevşettikten ve düz tornavida ile ayar çubuğunu sağa veya sola doğru çevirerek ayarınızı yapın ve tornavidayı oynatmadan somunu sıkın. Daha sonra vitesleri denemek için motorla ufak bir tur atın(veya direk vitesleri küçültüp büyüterek de anlayabilirsiniz).
Bu arada benim motorumda çubuğu sola doğru çevirdikçe vites geçişleri sertleşiyordu, sizin motorunuzda nasıl bilemeyeceğim. Deneyerek bulmanız gerekecek.
hay allah razı olsun hemen gidip uyguluyorum sonucu yazarım ...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)