Kışın İlk Çalıştırma Sorunu & AKÜ Çözümleri...
-
bende kuru tip akü var (çin malı) ona rağmen soğukta bitti tabi her gün kullanmıyorum, motosiklet aküsü şarj eden bi alet aldım, söktüm aküyü bağladım bi 5 saatte falan kendine geldi, üst üste bi 4-5 gün kullandım makineyi bi sorun olmadı ama soğukta 1 gün bile yatsa marş vızz vızz.. motorun soğukta zor çalışmasının sebeplerinden biride yağın akışkanlığını kaybetmesi olabilir mi? mesela 0-40w tam sentetik bi yağ kullansak biraz rahatlatırmıyız (hava soğutmalı motorlarda)?
http://www.kalemakina.com/urun_detay...2&uruncinsi=71
bu ürünü evde 220 ile şarj ediyorsunuz sora ister arabaya ister motora akü takviyesi olarak kullanıyorsunuz, kesin çözüm. fiyat koçtaşta 160ytl civarıydı..
Reklamlar
-
hayalim motor almaktı canıma tak etti 3 günde fizandan para bulup aldım birgün sürdüm akşam eve geldiğimde yok ben binmem bi daha dedim acaip heycanlanmıştım şoka girdim resmen sonra koydum motoru park a sabah oldu gözümü açtım motora koşarak gittim içimden "manyaktı olum dün" nidalarıyla sonra çalıştırımadım hayal kırıklığı can atıyorum alıştırma yapmak için ama allah belasını versin ankaranın da soğunun da bir de şöyle bir derdim var satış muayesini için götürmem gerekiyor ehliyetim yok ve trafiği çıkacak kadar güvenmiyorum kendimi ankaralı olanlar yardımcı olsun banaaa :(
Ayrıca kuru akü fiyatları nasıl hangi marka önerirsiniz ?
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Dreal adlı üyeden alıntı
Honda geri kalmış o konuda, bizim direk far açma/kapama düğmemiz var
Kısa far kontağı çevirdiğin anda yanar, avrupada haraket halindeki araçların kısa farlarının yanması gibi bir zorunluluk var ve gayette mantıklı ama konu sapmasın diye sebeplerine değinmeden sonuca varayım, bu yeni üretilen bir çok araçta standart ve zorunlu olan birşey.
Hyosung az gelişmiş çekik gözlü malı olduğu için onlar kural tanımaz kafalarına göre tasarım yapmışlardır, ürünlerinde farları tamamen kapatan düğme olması normal ama buna gelişmişlik diyemeyiz.
ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::
-
aYe adlı üyeden alıntı
Kısa far kontağı çevirdiğin anda yanar, avrupada haraket halindeki araçların kısa farlarının yanması gibi bir zorunluluk var ve gayette mantıklı ama konu sapmasın diye sebeplerine değinmeden sonuca varayım, bu yeni üretilen bir çok araçta standart ve zorunlu olan birşey.
Hyosung az gelişmiş çekik gözlü malı olduğu için onlar kural tanımaz kafalarına göre tasarım yapmışlardır, ürünlerinde farları tamamen kapatan düğme olması normal ama buna gelişmişlik diyemeyiz.
bu konu da haklı olabilirsin ama o far kapama düğmesi bizi soketlerle falan uğraşmaktan kurtarıyor
far ı açmak yada açmamak gibi bi seçme şansına sahip olmak,olmamaktan daha iyi
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
orcunmavis adlı üyeden alıntı
bu konu da haklı olabilirsin ama o far kapama düğmesi bizi soketlerle falan uğraşmaktan kurtarıyor
far ı açmak yada açmamak gibi bi seçme şansına sahip olmak,olmamaktan daha iyi
Burdaki sorun aslında far değil, akü.. Bence yetersiz bir şey seçmişler, vaktim olduğunda akü yerine supercap takıcam
ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Dreal adlı üyeden alıntı
Bende geyik yapıyodum zaten seninde ciddi konuşacağın tuttu hayret
İtiraz etme S&T Kanuni kullancısı seni
ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::
-
benim cbf geceleri garajda kalıyor sabah tık diyince alıyor gündüzleri ise çadırın altında sokakta kalıyor,akşam eve gitmek için biniyorum motoruma tık diye alıyor,10500 km de daa bir vidası gevşemedi,allah nazardan saklasın metehan sende aküyü bi doldurt sonra tekrardan bi dene bitmiş olabilir veya şart tutmaz. elektrikciye götür baksın bi aküye anlar onlar.
-
arkadaşlar Allah'a şükür benim çinli bu soğuk havalarda öle sorun çıkartmıo inş. çıkarmazda bence aküyü muhafaza edin veya çıkarın akşamları (benim akünün yeri kolay die diyorum) sabahta takarsınız
4 Teker Bedenimi 2 Teker Ruhumu Taşır...!:cat:
-
bence hiç uğraşma al bi kaliteli akü bak keyfine adiği çinliler heralde dandik bişey köydular gerçi bendede cbf150 var ama hiç açıp bakmadım nasıl bir akü koymuşlar şimdilik bi problem yok ama ilerde bakıcaz.
Hayat ENDURO yla başlar
ENDURO yla devam eder
ENDURO yla biter.
-
Bence bu sorunların ana kaynağı motosiklet üreticilerinin akü yerleşim di zaynından kaynaklanıyor.Hangimiizin motorunda akü minik torpido da
veya benzeri bir pozisyonda veya elimizin altında.Maalesef hiç bir markada
motoru terk ederken bir şalter vasıtasıyla aküyü devre dışı bırakabiliyor
muuyuz HAYIIIR,bir sürü vida ile açılabiilen elin sığmadığı ücra köşelere sanki kasıtlı tıkılıp,gizlenmiş ki kimse aküyü devreden çıkaramasın ve uzun süreli
parklamalarda özelliklede kışın akü tez elden gebersin diye düşünülmüş,yani
kısacası dirsek teması diyorum,siz olsanız farklı mı düşünürdünüz......
binbasi nayman x-max ''06
Yamaha Touching Your Heart.
Safety First,then RIDE..!
-
Metehan dostum aküyü büyütmen bir çözüm olabilir.Ancak ne kadar büyük olursa olsun kış şartlarında dışarıda durduğu için bir süre sonra yeni aldığın akü de aynı sorunu çıkarır.Bunun için bence en iyi çözümü akünü oda sıcaklığında muhafaza etmen.Ya da ayak pedallı bir YBR'ye dönüş yapman.
-
Yeniçeri adlı üyeden alıntı
Metehan dostum aküyü büyütmen bir çözüm olabilir.Ancak ne kadar büyük olursa olsun kış şartlarında dışarıda durduğu için bir süre sonra yeni aldığın akü de aynı sorunu çıkarır.Bunun için bence en iyi çözümü akünü oda sıcaklığında muhafaza etmen.Ya da ayak pedallı bir YBR'ye dönüş yapman.
Bu önerideki en ucuz olan akü almak ......
YBR almayacağına kesin gözüyle bakabilirsin..
Çünki YAMAHA.......
İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.
-
abi çıkma bi motosiklet aküsü bul çin mallarının biraz kalitelisinden motor çalışmadımı takviye yap en iyisi bu olur sanırsam
-
arıııı vızzz vızzz vızzz.....aküüüü vızzzz vızzz vızzz....
yav attım kuyuya bir taş çıkarabilene aşkolsun...
kentacdis adlı üyeden alıntı
sulu aku sicaklik farkindan cok etkilenir
en basit kuru aku ile bile degistirseniz cok farkedecektir. (test edildi
)
ureticinizin tavsiye ettigi amper ve voltajda aku kullanmak daha akillica olacaktir.
yav Marsa ekipman yollayan biz insanoğlu değilmiyiz...bu insanevlatları şu aküyü niye adam gibi yapmıyor...hava şartlarından etkilenmeyen akuu istiyoz yetkililerden...sağol şef...
hasanpinar0537 adlı üyeden alıntı
Benim motorda 6 gündür yatıyor şu yağmur çamur kalksada bir kaç tur atıp aküyü şarz ettirsek birde ayakla çalıştı çalıştı çalışmazsa vurduracam bu sefer.
Kanunı valla bu kanka belli olmaz sağı solu...bi bakarsın yazın güneşinde çalışmaz...değilki kış...
muratgergerli adlı üyeden alıntı
Genelde uzun süreli çalıştırılmayan makinalarda olan tipik bir
sorun olarak bakılmalı konuya...
abi bu mesajın biraz politik oldu yav...siyasi parti yılbaşı mesajı gibim...oyum sana baboş bu mesajından sonra...
denizcimuzaffer adlı üyeden alıntı
Handrosum akımçekerim amperajgüzelim
Sulu Akü tabir edilenler sıcaklıktan çok fazla etkilenirler. Bir de bu akülerde kullanılan Kurşun plakaların kaliteleri düşük ise (saf kurşun oranı az, yani Hurda Kurşundan imal..) kapasiteleri yerlerde sürünür. Kuru Tip yabir edilenler ise reaksiyonunu kapalı hücrelerde bir Jel içinde gerçekleştirirler ve soğuk havalardan çok fazla etkilenmezler. Çok fazla etkilenmezler desemde, sonuçta kimyasal reaksiyon ile akım üretildiğinden ve kimyasal reaksiyonlarda Sıcaklık bir Katalizör olduğundan yine de tölere edilebilir bir kapasite düşüşü olacaktır elbet.
Tavsiyem, biraz pahalıca ve piyasada kabul görmüş bir Kuru Tip akü alman olacaktır. Çok uzun süreler motoru çalıştırmadan tutmazsan hiçbir sorun yaşamassın
Bol Amperajlı, Voltajlı, Full ambianslı sürüşler dilerim
aküüü vızzz vızzz vızzz....düt etti abisim akuu...uf oldu...bana yeni bi düttt alcanmııı abiii...size Samuray diyebilirmiyim..sizin olabilirmiyim abi...beni bilançoya ÖZKAYNAKLAR olarak yazabilirmisiniz abiii...
peki abi kuru tipmi alayım...bak alırım bi poroblema olursa tepene binerim herşeyi bilen abim...
barisozcetin adlı üyeden alıntı
bende kuru tip akü var (çin malı) ona rağmen soğukta bitti tabi her gün kullanmıyorum, motosiklet aküsü şarj eden bi alet aldım, söktüm aküyü bağladım bi 5 saatte falan kendine geldi, üst üste bi 4-5 gün kullandım makineyi bi sorun olmadı ama soğukta 1 gün bile yatsa marş vızz vızz.. motorun soğukta zor çalışmasının sebeplerinden biride yağın akışkanlığını kaybetmesi olabilir mi? mesela 0-40w tam sentetik bi yağ kullansak biraz rahatlatırmıyız (hava soğutmalı motorlarda)?
http://www.kalemakina.com/urun_detay...2&uruncinsi=71
bu ürünü evde 220 ile şarj ediyorsunuz sora ister arabaya ister motora akü takviyesi olarak kullanıyorsunuz, kesin çözüm. fiyat koçtaşta 160ytl civarıydı..
bide kuru tipin çin malı olan var demekki...vay vay...yani mutlu falan alıcaz diyosun...abi 160 gayme fazla biraz ya...şarj olayındanda tırsıyom...eksi artıyı karıştırırsam bi ambians olmasın...
Dreal adlı üyeden alıntı
Honda geri kalmış o konuda, bizim direk far açma/kapama düğmemiz var
hehe dostum Avrupa ve Emerikeda bu farlar hep yanık kalacak...senin Korelilerin daha habarı yok...
bladebj adlı üyeden alıntı
hayalim motor almaktı canıma tak etti 3 günde fizandan para bulup aldım birgün sürdüm akşam eve geldiğimde yok ben binmem bi daha dedim acaip heycanlanmıştım şoka girdim resmen sonra koydum motoru park a sabah oldu gözümü açtım motora koşarak gittim içimden "manyaktı olum dün" nidalarıyla sonra çalıştırımadım hayal kırıklığı can atıyorum alıştırma yapmak için ama allah belasını versin ankaranın da soğunun da bir de şöyle bir derdim var satış muayesini için götürmem gerekiyor ehliyetim yok ve trafiği çıkacak kadar güvenmiyorum kendimi ankaralı olanlar yardımcı olsun banaaa :(
Ayrıca kuru akü fiyatları nasıl hangi marka önerirsiniz ?
bi laf vardır...kelin merhemi olsa önce kafasına sürer diye...benimde merhemim olsa topak açmazdım...
CİHAN adlı üyeden alıntı
benim cbf geceleri garajda kalıyor sabah tık diyince alıyor gündüzleri ise çadırın altında sokakta kalıyor,akşam eve gitmek için biniyorum motoruma tık diye alıyor,10500 km de daa bir vidası gevşemedi,allah nazardan saklasın metehan sende aküyü bi doldurt sonra tekrardan bi dene bitmiş olabilir veya şart tutmaz. elektrikciye götür baksın bi aküye anlar onlar.
bu dünyada işin iş Cihan ve ekürisi Birol abiler...bakalım cbf ile sıratdan geçebilecekmisiniz...kanka valla sizin ben sorunla karşılacağınızı sanmıyorum...abi akü soğuktan etkileniyomuş...bi poroce geliştirsene...
kkorhann34 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar Allah'a şükür benim çinli bu soğuk havalarda öle sorun çıkartmıo inş. çıkarmazda bence aküyü muhafaza edin veya çıkarın akşamları (benim akünün yeri kolay die diyorum) sabahta takarsınız
baba her sabah akşam sök tak hiç tarzım değil...bana ters geliyor...ben uğraşmaya alışık değilim aslında...
ucanteneke5 adlı üyeden alıntı
bence hiç uğraşma al bi kaliteli akü bak keyfine adiği çinliler heralde dandik bişey köydular gerçi bendede cbf150 var ama hiç açıp bakmadım nasıl bir akü koymuşlar şimdilik bi problem yok ama ilerde bakıcaz.
ooo al demesi kolay paşam...yapsana cam gibi bi akü hadi bakalım...ne olmadımı yoksa...
navigator55 adlı üyeden alıntı
Bence bu sorunların ana kaynağı motosiklet üreticilerinin akü yerleşim di zaynından kaynaklanıyor.Hangimiizin motorunda akü minik torpido da
veya benzeri bir pozisyonda veya elimizin altında.Maalesef hiç bir markada
motoru terk ederken bir şalter vasıtasıyla aküyü devre dışı bırakabiliyor
muuyuz HAYIIIR,bir sürü vida ile açılabiilen elin sığmadığı ücra köşelere sanki kasıtlı tıkılıp,gizlenmiş ki kimse aküyü devreden çıkaramasın ve uzun süreli
parklamalarda özelliklede kışın akü tez elden gebersin diye düşünülmüş,yani
kısacası dirsek teması diyorum,siz olsanız farklı mı düşünürdünüz......
valla ilk mesajımda onu söyledim...uzaya çıkan insanoğlu niye bu detayları beceremez...bide nükleer enerji peşinde koşarız...yav akü kontrolü diye bir sistem yap üret ar ge ye bişey ayır...aynen paşam...MUTLU falan hepsi hikaye...Avrupadaki akü sistemleri nasıl acaba çok merak ediyorum...sonsuz kullanımda bir güc kaynağı olmaz sanki...o zamanda akü firmaları batar...
Yeniçeri adlı üyeden alıntı
Metehan dostum aküyü büyütmen bir çözüm olabilir.Ancak ne kadar büyük olursa olsun kış şartlarında dışarıda durduğu için bir süre sonra yeni aldığın akü de aynı sorunu çıkarır.Bunun için bence en iyi çözümü akünü oda sıcaklığında muhafaza etmen.Ya da ayak pedallı bir YBR'ye dönüş yapman.
aynen amperide yükseltsek traş...kuru tip aklıma iyice yattı valla...
alplion adlı üyeden alıntı
abi çıkma bi motosiklet aküsü bul çin mallarının biraz kalitelisinden motor çalışmadımı takviye yap en iyisi bu olur sanırsam
dostum takviye nereye kadar...2 ay sonra kar kıyamet biter tahminen..
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
Kuru Tip veee mümkünse Bosch marka al olmadı, Energizer veya Varta o da olmadı, Bosch (ama orjinal, hatta sağlama al ve Almanyadan getirt)
Kuru Tip Aküler
Kesintisiz Güç Kaynakları’nın temel bileşenlerinden biri olan kuru tip aküler, telekomünikasyon, alarm ve güvenlik sistemleri, rüzgar enerji sistemleri, güneş enerji sistemleri, savunma sanayi, redresör vs. uygulamalarda da kullanılır. Yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımı arttıkça akülere duyulan gereksinim de artacaktır.
Aküler genel olarak, enerji kesilmesi durumunda devreye girerek, bu kesilmenin kullanıcıya hissettirilmemesi ve kesintinin uzun sürmesi halinde ise kullanıcının sistemlerini güvenle kapatabilmesi için gerekli olan zamanı sağlayan kimyasal içerikli malzemelerdir.
En iyi tasarlanmış KGK sistemleri bile, yıllarca sorunsuz çalışabilmelerine rağmen sık sık akü değişimine ihtiyaç duymaktadırlar. Bu konuda en az anlaşılan kavramlardan biri olan akü ömrü, kullanıcıların bu konudaki beklentileri ile uyuşmaması nedeniyle şikayet konusu olmaktadır. Günümüzde KGK cihazlarının neredeyse tamamında Kurşun Asit aküler kullanılmaktadır.
Deşarj derinliği : Bir Kurşun Asit akü, enerji depolama kapasitesinin %80-90’ına kadar deşarj edilerek kullanılırsa ömrü ciddi şekilde azalacaktır. Bunu önlemenin yolu ise enerji ihtiyacınızın belirlenmesi ve akülerinizin kapasitesinin bu ihtiyacın üzerinde belirlenmesidir. Aküleriniz ne kadar az deşarj olurlarsa ömürleri de o kadar uzun olur..!
Çevre şartları : Akülerin çalıştıkları ortam sıcaklığı ömürlerini belirleyen etkenlerden biridir. İdeal çalışma sıcaklığı olan 20-25 °C’ın altında veya üstünde ortam sıcaklığına maruz kalan akülerin ömürleri ciddi şekilde azalır.
Döngü sayısı : Bir akünün ömrü, tüm şartlar ideal olsa bile belirli bir sayıda şarj-deşarj ile sınırlıdır. Bu sayı değişik marka ve modellerde değişiklik göstermekle birlikte yaklaşık olarak1000 civarındadır. Elektrik kesilmelerinin çok sık yaşandığı ve akülerin her gün devreye girip çıktığı bir sistemde akü ömürleri de kaçınılmaz olarak kısalacaktır.
Son Kullanma Tarihi : Her akünün bir son kullanma tarihi vardır ve fabrikada üretildiği andan itibaren ömür saati işlemeye başlar. Akülerin iç yapıları kimyasal olduğundan tepkimeler üretim anında başlar ve ideal şartlarda kullanılsalar hatta hiç deşarj edilmeden sürekli şarjda tutulsalar bile kapasiteleri düşer ve sonunda kullanılmaz hale gelirler.
Depolanma : Akülerin uzun süre depolanmaları halinde belirli periyotlarda ( 3ay – 6ay ) şarja sokulmaları gerekir yoksa sürmekte olan iç tepkimeler yüzünden sülfatlanma oluşacağından anot ve katot plakaları kullanılamaz hale gelebilecektir.
Akülerin Ömür Beklentisi : Günümüzde kuru tip akülere yasal zorunluluklardan dolayı her akü satıcısı 2 yıl garanti vermek zorundadır. Ancak garanti ile çok sık olarak karıştırılan bir konu vardır. O da akülerin ömür beklentisidir. Kuru tip aküler 3-5 yıl, 5 yıl, 10 yıl yada 10+ yıl ömür beklentili olarak üretilmekte ve satışa sunulabilmektedir… Bu değerler akü için ideal bir kullanma koşulu yaratıldığında, o aküyü yaklaşık olarak kaç yıl kullanabileceğimiz bilgisini bize vermektedir… Yaygın olarak kullanılan aküler 5 yıl ömür beklentili akülerdir.
Poturdak
-
denizcimuzaffer adlı üyeden alıntı
Kuru Tip veee mümkünse Bosch marka al
olmadı, Energizer veya Varta o da olmadı, Bosch (ama orjinal, hatta sağlama al ve Almanyadan getirt
)
.
yakışmıyo sana ama gogıldan kuru tip akü yazıp alıp eklemek...
sağol abi...Muzo abi bişey sorcam...geçen kaza yapmıştın ya tamire nereye gittin...km son durum bakım makım nediyon DB ye uğramıyonmu...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
akü suyunu heç kontrol edin mi metehan..
facebook(Fazer Tutkunları)
-
BİROL 78 adlı üyeden alıntı
akü suyunu heç kontrol edin mi metehan..
etmedim kuzen...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
facebook(Fazer Tutkunları)
-
mete_han adlı üyeden alıntı
etmedim kuzen...
yarın bi bakta gör ne olmuş aküye,ne eksilmiş.
saf su doldur yoluna devam et...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)