Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Iridyum buji ...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    jesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2006
    Motosikleti
    ''00 ZX-12R..00 cb1100,, "16 integra 750
    kesinlikle iridyum buji!!! ve hava filitresi ,, bakımda ilk degiştirdiğim parçalardır...
    bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
    Drift Religion


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    kıllıtarkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul/AVCILAR
    Motosikleti
    ALMAYACAĞIM!!!!!!!
    paylaşımın için teşekkürler

    iyi bişey herhalde bu buji
    [FONT="Arial Black"][COLOR="Red"]BU ALANA REKLAM ALINIR[/COLOR][/FONT] ::tutkuy::

  3. #23
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    4x4
    yine bu forumda okuduğum bir yazıya göre bu iridyum buji yağmurlu havada yada sulu ortamda sorun çıkarıyormuş. Tak die motoru stop ettirip uzun süre çalışmıyormuş ... O halde bize gelmez bu buji
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  4. #24

    Üyelik
    02 Mart 2007
    Şehir
    Kozyatağı,İstanbul
    Motosikleti
    Dl-1000 Vstrom Midnight Blue, Kanuni Motorun 150
    Tek başına iridyum bujiden performans beklemek yararsız arkadaşlar. Daha çok yüksek devir çeviren, bujinin çok fazla ateşleme yaptığı modellerde ( supersportlar ) avantajı var. Motorunuzun hava filtresinden ekzos sistemine kadar modifiye ettiyseniz bunuda uygulayarak sistemi tamamlayabilir, belli bir avantaj sağlayabilirsiniz. Benim motorum yüksek devir çeviriyor olmasına rağmen servis gerek yok dedi. Eğer daha iyi ateşleme istiyorsanız motorunuza uygun çift tırnaklı buji kullanın, yanmanın daha sağlıklı olmasını sağlayın.
    GÜCÜN BİLGİ OLMADAN HİÇBİR DEĞERİ YOKTUR.

  5. #25
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    17 Şubat 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    KV 250 AGUİLİA
    Tequ, olmaz öyle bir şey! Kim yapmış bu sululuğu?

    Alıntı Kaiser adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ... Eğer daha iyi ateşleme istiyorsanız motorunuza uygun çift tırnaklı buji kullanın, yanmanın daha sağlıklı olmasını sağlayın.
    O devir kapandı be kardeşim! Artık herkes biliyor tırnak sayısını arttırmanın sadece bir aldatmaca olduğunu ve hatta çok tırnaklı bujilerin tek tırnaklıdan daha kötü sonuçlar doğurduğunu.

    Bujiye gelen elektrik gerilimi bellidir. Tırnak sayısını arttırmanız ateşlemeyi güçlendirmez, aksine elektrotlar arasında gerilim bölünmesine sebep olarak ateşleme kıvılcımının daha zayıf oluşmasına sebep olabilir; elektrotlar arasındaki mesafe eşit ise akımın ikiye parçalanıp zayıflaması kaçınılmazdır. Eşit değil ise, bu sefer de sadece yakın olan elektrotlar arasında kıvılcım atlaması (ateşleme) oluşur ve diğer tırnak veya tırnaklar hiçbir görev yapmazlar!
    ÖNEMLİ OLAN ZAMANA BIRAKMAK DEĞİL; ZAMANLA BIRAKMAMAK !!!

  6. #26
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    Alıntı cumoni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O devir kapandı be kardeşim! Artık herkes biliyor tırnak sayısını arttırmanın sadece bir aldatmaca olduğunu ve hatta çok tırnaklı bujilerin tek tırnaklıdan daha kötü sonuçlar doğurduğunu.

    Bujiye gelen elektrik gerilimi bellidir. Tırnak sayısını arttırmanız ateşlemeyi güçlendirmez, aksine elektrotlar arasında gerilim bölünmesine sebep olarak ateşleme kıvılcımının daha zayıf oluşmasına sebep olabilir; elektrotlar arasındaki mesafe eşit ise akımın ikiye parçalanıp zayıflaması kaçınılmazdır. Eşit değil ise, bu sefer de sadece yakın olan elektrotlar arasında kıvılcım atlaması (ateşleme) oluşur ve diğer tırnak veya tırnaklar hiçbir görev yapmazlar!
    aciklama super,dogru diye bilinen bi yanlisi guzel aciklamissin
    Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion

  7. #27
    MoToR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2005
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ DR 800 BİG-JİNLUN 250
    Benim modifiyeli jincunuma ustam taktı NGK (R) serisi harflerin ne anlama geldiğini bilmiyorum ama o taktıysa bir bildiği vardır elbet.Ustam çok zeki çoooook.
    SUZUKİM, ud\'um buz gibi bira ile doğanın keyfini yaşarım.

  8. #28
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    4x4
    Alıntı cumoni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tequ, olmaz öyle bir şey! Kim yapmış bu sululuğu?


    sanırım ates nickli arkadaş.. XT660X i vardı yağmurlu bir havada motoru stop etmiş iridium buji yüzünden.. daha sonra gidip 5 ytlik orjinal bujisinden taktırmış tekrar.. Eğer ki öyle bir olay yoksa iridyum buji ufak bi su temasında stop ettirmiyorsa bende taktırayım..
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  9. #29
    lodos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Şubat 2006
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    sattım...
    hangi tarz motosiklet için hangi tür bujinin takılması gerektiği ngk nın sitesinde açıkça yazıyor arkadaşlar
    Böylece motosikletinizden türünün gerektirdiği şekilde kullanımına uygun olarak daha fazla istifade edeceğinizi unutmayın ...

    ayrıca cbr'ıma geçen yıl haziran ayında iridyum bujiyi taktırmak istediğimde yetkili servis(izmir yükseliş) karşı çıkmış kullanım klavuzundaki n9 bujiyi kullanmamı istemişlerdi.

    sebebini sorduğumda çok yüksek ısı ver devirlere çıkan 600 ve üstü race makinelere taktıklarını, 125 cc makineye fayda sağlamayacağını söylemişlerdi
    bende takmadım

    çift tırnaklı bujilerinde extra fayda sağlamadığına bende katılıyorum bu arada
    Bu vatan, çocuklarımız ve torunlarımız için cennet yapılmaya layıktır.
    Bu memleket tarihte [B]Türk[/B]'tü, bugün de [B]Türk[/B]'tür ve ebediyen [B]Türk [/B]olarak yaşayacaktır.[B]M.K.ATATÜRK[/B]

  10. #30
    Gültekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    BMW F650FB
    cumoni ve denizcimuzaffer abiler olayı harika anlatmışlar.
    eklemek istediğim, düşük cc'lere tek faydası, bobinden gelen yüksek voltajın maksimum sayıda çakması, çabuk deforme olan klasik bujilere oranla daha fazla kıvılcım oluşturması, dolayısıyla yanma sayısıyla birlikte, verim kalitesini yükseltmesi olacaktır.
    uzun ömürlü olması da, fiyatına oranlandığında kafa kafaya gelebilir belki.
    ama her zaman kaliteli yanma olasılığı yüksek olacak.
    alıp kullanmaya değer...
    Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.

  11. #31
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Alıntı intercom adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesinlikle tavsiye edebilirim İRİDİUM bujiyi,
    eski nesle nazaran en az iki kat daha ömürlü olmasının yanı sıra diyerlerinden de iki kat hılzla ateşleme yapar, bu özelliği motorun yanmamış benzin atmasını, patlamanın daha düzgün (ortalamalı) olmasını sağladığından motor benzini daha tasaruflu harcar.
    Ben aynı gün hem İridium bu hemde K&N flire taktırp motorun emisyon ayarlarını da yaptırdım. sonuc: sanki başka bir motor ve 100 km de 6,5 litreden 5,5 düşen benzin sarfiyatı.
    İntercom arkadaş denemiş ve tecrübesini yazmış. Bir de hangi tür bir motoru var açık yazar ise diğerlerimizde yararlanırlar mdiye düşündüm. Denemek, yani amprik verilerin, bizim gibi motosiklet kültürü yaygınlaşmamış yerlerde çok önemsenmesinin gerektiğini düşünürüm.
    İki şey paylaştıkça büyür derler, Bilgi ve Sevgi

    Alıntı Gültekin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cumoni ve denizcimuzaffer abiler olayı harika anlatmışlar.
    eklemek istediğim, düşük cc'lere tek faydası, bobinden gelen yüksek voltajın maksimum sayıda çakması, çabuk deforme olan klasik bujilere oranla daha fazla kıvılcım oluşturması, dolayısıyla yanma sayısıyla birlikte, verim kalitesini yükseltmesi olacaktır.
    uzun ömürlü olması da, fiyatına oranlandığında kafa kafaya gelebilir belki.
    ama her zaman kaliteli yanma olasılığı yüksek olacak.
    alıp kullanmaya değer...
    Benzer bir kanaatim var gültekin, teknolojiyi takip etmek arkasında bir bilgi birikimi var sa iyi bir şeydir Bir ara TV de, aynaya saç sipreyi sıkınca Cine-5 i çekiyor diye çıkartmışlardı, hiç denemedim bile
    Poturdak

  12. #32
    Gültekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    BMW F650FB
    Alıntı denizcimuzaffer adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Benzer bir kanaatim var gültekin, teknolojiyi takip etmek arkasında bir bilgi birikimi var sa iyi bir şeydir Bir ara TV de, aynaya saç sipreyi sıkınca Cine-5 i çekiyor diye çıkartmışlardı, hiç denemedim bile
    abi bi ara kısmet olur görüşürsek, bu cine5-sprey mevzuunu hatırlat, sana bomba gibi bir hikaye anlatayım. hayatımın en büyük salaklığıdır.
    Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.

  13. #33
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Alıntı Gültekin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi bi ara kısmet olur görüşürsek, bu cine5-sprey mevzuunu hatırlat, sana bomba gibi bir hikaye anlatayım. hayatımın en büyük salaklığıdır.
    Sanırım ben anlatmış bile oldum
    sen seninkileri annat, sonra ben Pakistanlıların barında başıma gelenlerden başlayıp .....
    Poturdak

  14. #34
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    4x4
    birisi bana iridium bujinin yağmurlu yada sulak yerlerde(dere geçişleri vs.) sorun yaratıp yaratmayacağı konusunda bilgi verebilir mi? sabah servise gidicem gitmişken taktırayım
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  15. #35
    GeCe__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2006
    Şehir
    ıstanbul
    Motosikleti
    K3 GSX R 600 YELLOW/BLACK
    inanmıyorum ya bılmıyenler bıle ırıdyum bujı hakkında neler yazmslar daha arastırma yapmadan etmeden hey allahım neyse

    CUMONİ bıraz gec oldu ama anca arkadasım ksuura bakma yenı ınt. gırdım.

    0.212.2520659 kabataştakı buzmotor.DPR8EIX-9 NGK IRIDYUM BUJI fakat senın motora hangısı uyumlu onu bılemem sorarsın en olmadı

    Alıntı Tequ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    birisi bana iridium bujinin yağmurlu yada sulak yerlerde(dere geçişleri vs.) sorun yaratıp yaratmayacağı konusunda bilgi verebilir mi? sabah servise gidicem gitmişken taktırayım
    dostum ne alakası var ya ne sorunu ? hıcbır sorun yasamazsın.böle seyler cıkarmıyalım lutfen kafamızdan yok öle bişi yanı.rahat ol taktırmak ıstıyorsan taktır

  16. #36

    Üyelik
    29 Temmuz 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800
    IRIDIUM Buji'de dikkat edilmesi en önemli şeylerden birtanesi de , " MOTORU BOĞMAMAK ".
    Eğer motor boğulursa, buji'leri iyice temizlemeden çalıştıramazsınız.

  17. #37
    tbk_1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Kuru Fasulye tepkimeli, Enjeksiyon sistemi........
    Alıntı Cyber adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    IRIDIUM Buji'de dikkat edilmesi en önemli şeylerden birtanesi de , " MOTORU BOĞMAMAK ".
    Eğer motor boğulursa, buji'leri iyice temizlemeden çalıştıramazsınız.
    Buda ne alaka bende var ird. buji ve standart bujiden daha boşluklu (yani tırnak aralığı aynı ama elektrodun inceliği vs. şeylerden daha boş yer var) olduğundan çapak, yağlanma gibi sorunlar çok zor oluşur bence Neyle nasıl temizliycekmişiz peki anlatırmısın..........
    ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq

  18. #38

    Üyelik
    29 Temmuz 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800
    "motoru boğmak" ne demek önce bunu bir öğren istersen...
    alakasını anlarsın.

    "motoru çalıştırmaya çalışırken gaz koluna yüklenip pompa yapılması sonucu karbüratörün içinin gazla dolması, iyice nemlenmesi, tamamen gaz dolup tutuşturmayı yapacak hava alamadığı için ateşleme yapmaması hali.."

  19. #39
    maranga44 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2006
    Şehir
    malatya
    Motosikleti
    siyah mz 301
    ya lütfen bizim şim şu çift tınaklı olmayan irididyum olmayan bujilere dönsek olmazmı.yani tükiş buji benim motor 301 lik mzde sanırım anlamaz öyle şeylerden

  20. #40
    tbk_1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Kuru Fasulye tepkimeli, Enjeksiyon sistemi........
    Alıntı Cyber adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "motoru boğmak" ne demek önce bunu bir öğren istersen...
    alakasını anlarsın.

    "motoru çalıştırmaya çalışırken gaz koluna yüklenip pompa yapılması sonucu karbüratörün içinin gazla dolması, iyice nemlenmesi, tamamen gaz dolup tutuşturmayı yapacak hava alamadığı için ateşleme yapmaması hali.."
    Peki silindirin içi benzinle hatta yağla doldu diyelim ird. buji çalışmazmı şimdi.........
    ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler