Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Performans

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Haziran 2007
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    PİAGGİO BEVERLY 250 İE S VE SKİPPER 150
    Taşıt ağırlığının,güce (hp) bölümündeki sayı performansın iyi sayılabilmesi için minumum kaç olmalıdır?Mesela Piaggio Skipper 150 cc 106 kg 12.5 hp.performansı bu verilere göre nasıldır?Yardımcı olurmusunuz?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    BIYIKLI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
    Mustafa Kemal ATATÜRK

  3. #3

    Üyelik
    27 Ekim 2007
    Şehir
    İnadına 06 asfaltı....
    Motosikleti
    Kendini SS Zanneden Pisihled
    Arkadaşım millet olarak hatamızda burada. araç ne olursa olsun ooo beygiri diğerinden yüksek bu iyidir hızlıdır diyip alırız fakat beygiri düşük bir araç beygiri yüksek bir aracı yarışırken geçer bu nasıl olur?

    Arkadaşım motorda temel olarak MOTOR gücüne bak sadece motor diyorum şanzıman bu işin içinde yok iki ana güç parametresi vardır beygir gücü(75 kg lık bir yükün 1 saniyede 1 metre yukarıya çekilmesidir) ve tork (çevirme momenti dahada basitleştirirsek bir şeyi çevirirken harcayacağın güçtür) şimdi bu ikisinin uyumu ve devir aralıkları önemlidir. mesela sen bi motoru aldın diyelim gücü 10 hp atıyorum sürekli o motor 10 hp güç üretemez. onun yanında bir devir vardır atıyorum 10 bg 9.000 d.d bu en yüksek beygir gücü budur ve 9.000 devirde alınıyor demektir yani o motor 7.000 devişrdeyken veya 11.000 devirdeyken bu güçten az güç üretecektir. ama ne kadar az bunun içinde tork ve beygir gücü eğrileri lazımdır iyi denebilmesi için ve bunların hangi devirde alındıkları. yoksa sen 10 hp den 12 hp daha güçlüdür diye alırsın 10 hplik torku hp yi ortalama 8.000 devirde verir ve bu devirden sonra düşüş az olur öbürü 10.000 devirde verir ve bu devirden sonra sert bi düşüş olur o zaman o motor senin motorundan verimli olur. hadi motor işini geçtik tamam diyelim bunların hepsi yalan yanlış şeyler ve yüksek beygir gücü iyidir ya şanzımanda ve aktarma dişlilerindeki ve zincirdeki tekerdeki süürtünme katsayısı?

    sana bunu şöyle anlatıyım. kola şişesinin kapağı çok sıkı ve elinin açmaya gücü yetmiyor bir pense kullanarak açabilirsin dimi? elin aynı el beden gücün aynı güç. ha fark ne çevirme kolu uzadi. ama birim zamanda atacağın devir sayısı düştü dimi? mesela elinle 1 dakikada o kapağa 30 devir yani 30 kez çevirebiliyosun ama zayıf çeviriyosun ama bir penseyle 1 dakikada 10 tur çeviriyosun güçlü çeviriyosun. mantık budur. şanzıman dişli oranları nedir? hangi vites ne der? zincir dişlisinin çevireniyle çevrileni ne? lastik ebatı ne?

    bunları bilmeden sen bi kriter belirleyemezsin. ha basitçe düşünürsek kullanış şartına göre 125 cc lik bir motor yapılmıştır gücü 8 hp dir devri düşüktür fakat torku yüksektir bu motor o iş için iyidir ama aynı iş için beygir gücü 15 hp dir devir yüksektir fakat çevirme gücü azdır. o zaman iyi değildir...

    dahada kabalaştırırsak bence 125 cc lik bir motosiklet için 10 hp yeterli ama ben 10 hpliğini kullanıyorum ve memnun olduğumdan bunu derim artı motorum manuel 6 ileri 125 scooterlar mesela bana göre yeterli değil otomatik vites hantal kalıyor dediğim gibi bu kullanış tarzınlada alakalı mesela öğrenmek istediğin ne? nasıl bir motorda nasıl bir kullanımda bir motor istiyosun?
    [B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
    [B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)