Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yağ katkı maddeleri Hakkında Tavsiye Motorlarmız için çok yararlı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Eylül 2007
    NNT BOR POWER NANO TEKNOLOJİK S 250 40.000 KM MOTOR YAĞ KATKISI 092090

    Arkadaşlar ben benim Honda Beat 'e yukarıdaki yağı kullanmayı düşünüyorum fikri olan var mı yağ üreten yetkililer bu yağı kullanabileceğimi söyledi




    Benim bu yağı kullanmayı isteme amacım motorumda çekişte bir kayıp sesinde bir değişme rolanti de bozukluk eğer bu yağ uygun değilse hangi yağı tavsiye edersiniz?


    YAĞIN ÖZELLİKLERİ BUNLAR

    # BOR, NANOTEKNOLOJİ İLE BULUŞTU
    # DÜNYA “BOR POWER” KULLANIYOR
    # 1-DÜNYANIN İLK NANOTEKNOLOJİK “BOR” İÇERİKLİ NANO YAĞLAYICISI
    # 2-DÜNYANIN İLK NANO PARTİKÜLLÜ BOR ÜRÜNÜ
    # 3-DÜNYANIN İLK NON TOXİC-ZEHİRSİZ YEŞİL YAPRAK İŞARETLİ ÜRÜNÜ
    # 4-DÜNYANIN İLK SIFIR KM ARAÇLARDA DAHİ TAVSİYE EDİLEN ÜRÜNÜ
    # 5-DÜNYANIN İLK EN SERİ ISI İLETKEN ÖZELLİKLİ ÜRÜNÜ(1200Wm/K)
    # 6-DÜNYANIN EN SERT KORUYUCU FİLM TABAKASINI OLUŞTURAN ÜRÜN
    # 7-DÜNYANIN İLK TİMKEN AŞINDIRMA DEĞERLERİ 0,0001 OLAN ÜRÜNÜ
    # 8-DÜNYANIN İLK ASİT VE KOROZYON ÖNLEYİCİ YAĞLAYICISI
    # EKONOMİK VE MEKANİK KAZANIMLAR
    # “TÜV-NORD (ALMANYA)”, “BAM (ALMANYA STANDARTLAR ENSTİTÜSÜ)”, “USA. TEXAS SWRI ENSTİTÜSÜ”, “ASTM-AMERİKA”, “BOSCH”, “SHELL” İTÜ ve diğer kurumlarda yapılan testler ve alınan belgeler,NNT AŞ.’nin Nanoteknolojik Bor üretimindeki başarısını başta Amerika,Almanya,Fransa,Avusturya,Rusya,Belçika,Hol landa,Dubai olmak üzere dünyanın 14 ülkesine sattığı ürünlerle kanıtladığı gibi,aşağıda belirtilen BOR POWER faydalarını da dünyada hiçbir yağlayıcının yapamadığı şekilde tescil etmeyi başarmıştır. Almanya’nın dünyaca ünlü akreditasyon kurumu olan TÜV test merkezinde 2007 model,sıfır km Mercedes S-320 CDI motorunda yapılan sıralamalı performans,yakıt tüketim,eksoz emisyon,zararlı gaz atılımı,yağ ısısı gibi testler sonucu ortaya çıkan neticeler konunun uzmanı Alman mühendisleri şaşırtmayı başarmış,bizleri ise gururlandırmıştır.
    # 1-YAKIT TASARRUFU:%5-20 ARASI
    # 2-PERFORMANS (MOTOR GÜCÜ):%5-9 ARASI
    # 3-YAĞ ÖMRÜNÜN %100 ARTMASI
    # 4-PARÇA ÖMRÜNÜN %100 ARTMASI
    # 5-EKSOZ CO2(KARBONDİOKSİT) ORANININ %15 AZALMASI
    # 6-RAHATSIZ EDEN SESLERİN AZALMASI
    # 7-HARARETİN ÖNLENMESİ
    # 8-YAĞ EKSİLTMENİN AZALMASI
    # 9-KAYIP ENERJİNİN KAZANIMA DÖNÜŞMESİ
    # BOR POWER MS-250 Motorların ömrünü ve servis kalitesini arttırmak ,enerji kayıplarını önleyerek ekonomik ve mekanik kazanımlar sağlamak amacıyla geliştirilmiştir.ENERJİ BAKANLIĞI ve ULUSAL BOR ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ ile teknik iş birliği devam eden NNT A.Ş. Nanoteknoloji uzmanı profesör ve yardımcı kadrosuyla bugün itibari ile Türkiye''de kendisine ait Know-How'' lar ile Nanoteknolojik Bor uç ürünleri, Nano ölçekli Bor üretebilen ilk Nanoteknoloji firmasıdır.BOR POWER markalı ürünler şu anda birçok dünya ülkesine ihraç edilmekte ve pazara girdiği her ülkede büyük beğeni ve takdir kazanmaktadır.Cumhuriyet tarihinde bir ilki başaran NNT AŞ, ülkemizi BOR POWER ürünleri ile Dünyanın gelişmiş ülkelerine Nanoteknolojik Bor satar hale getirmiştir.
    # Yeni değiştirilmiş yağın içerisine katılan BOR POWER, aracın 20-25 dakika rölantide çalışması ile ,motor içinde eşit şekilde homojenize olur. Ortalama 5 litre karter yağ hacimli bir motorun içerisinde ,iç yüzeylerin en ince noktalarına kadar nüfuz eder. Motor içerisindeki BOR partikülleri 6-7 saatlik bir çalışma süresinden sonra koruyucu film tabakası oluşturur. Motor yağı içerisindeki BOR kristallerinin 60% kadarı koruyucu film tabakasının oluşumuna gider , diğer 40%’lık oran ise yağ değişimine kadar yağın moleküler yapısında eşit olarak yüzerler. Mekanik ve Ekonomik tüm faydalarına bilimsel çerçeveden bakıldığında kendi uzman ve kaynaklarımızla geliştirmiş olduğumuz bu Nanoteknolojik ürün emsallerinden tamamen farklı özelliklere sahiptir.
    # NNT Nanoteknoloji A.Ş.''nin bulduğu ve dünyada henüz bir benzeri olmayan yöntemle elde edilen Nanot Nanoteknolojik MCDP Bor kristalleri ile, benzinli, LPG'li ve dizel taşıtların motor aşınmalarını sıfıra yakın bir düzeye indirmektedir. Motorların iç yüzeyini elmasa yakın sertlikte bir film tabakası ile fiziksel olarak kaplayarak sürtünme ve aşınma hasarlarını önlediği gibi, motorların beygir gücünde %10 düzeyinde artış sağlamaktadır. Sıvı karışım halinde motora uygulanan BOR POWER, motor hararetinin aşırı yükselmesine engel olarak performansın düşmesini önlemekte ve motor yağının ömrünü en az iki kat uzatabilmektedir. Diğer bir özellik de, yakıt tüketimini yüzde 20’ye varan oranlarda düşürmesidir. BOR POWER teknolojisinde yağın içine özel Bor atomlarının yerleşmesi ve dağılması sağlanmaktadır. Bu teknolojinin amacı, sürtünen yüzey çeperinde 6 atom kalınlığında bir koruma kalkanı oluşturmaktır. Bor, gerek elmas kadar sert olması, gerekse ısıyı mükemmel yalıtma özelliğiyle şu ana kadar üretilmiş en yüksek performanslı yağlayıcı maddelerden birini oluşturmuştur. Bunun dışında diğer yağlayıcılar ve katkı maddeleri yağlarla kimyasal tepkimeye girerken, Bor Power herhangi bir tepkime yaratmadığı için ömrü diğerlerine göre çok daha uzundur.

    # KULLANIMI
    # 250 cc kutu ,5 lt yağa kadar kapasiteli motorlara 1 kutu konması yeterlidir.
    # GOLD SERİSİ almak isterseniz ; NNT Bor Power S-GOLD 250 60.000 KM Motor Yağ Katkısı 092091
    # ŞANZIMAN KATKISI almak isterseniz ; NNT Bor Power GBX Şanzıman,Dişli Yağ Katkısı 092093
    # 18 lt yağa kadar kapasiteli motorlar için ise ; NNT Bor Power S 600 30.000 KM Motor Yağ Katkısı 092092 İsimli ürünlere bakabilirsiniz.
    # Ürün 40.000 km görevini yapmaktadır.
    # Teknolojik her cihaz ve ürünün kullanma talimatına uyma gereği olduğu gibi, BOR POWER'ın da kullanımında uyulması gereken kurallar tüketici tarafından çok iyi incelenmeli ve kullanım talimatlarına riayet edilmelidir. Bor Power kullanıcısı,aşağıdaki ürün kullanma talimatına uyması halinde kazanımları maksimum seviyede görür ve Nanoteknolojinin hazzını yaşar.
    # " Aracınızın yağını ve filtresini değiştiriniz.
    # " Aracınızı 10 dakika çalıştırıp ,yağın ısınmasını sağlayınız. (70-80°C)
    # " Aracınızın motorunu stop ediniz.
    # " Bir kaç dakika çalkaladığınız BOR POWER'i ,motor kapağını açıp yağa boşaltınız.
    # " BOR POWER'ın motorda eşit dağılımını sağlamak için aracınızı 15-20 dakika çalıştırınız.
    # ÖNEMLİ:
    # a- Mekanik arızası olan motorda kullanmayınız.
    # b- Çaptan düşmüş,Rektefiye süresi yaklaşmış,mekanik müdahale gereken motorda daha iyi bir performans yaşamak için motor tamirinden sonra kullanınız..
    # c- Kullanılmış-eski yağa katmayınız.
    # d- Filtre ve yağı değiştirmeden kullanmayınız.
    # e- Motor ısısı orta hararete gelmeden uygulamayınız.
    # f- BOR POWER uygulanan motoru en az 20 - 25 dakika mutlaka çalıştırınız.
    # NOT:BOR POWER ,PİYASADAKİ BAZI MARKALAR GİBİ AMERİKAN SERMAYESİ İLE ÜRETİLMEMEKTE VE AMERİKA’DAN ÜLKEMİZE İTHAL EDİLMEMEKTEDİR. TAMAMEN TÜRK SERMAYESİ VE TEKNOLOJİSİ İLE ÜRETİLMEKTE VE ÜLKEMİZDEN TÜM DÜNYAYA SATILMAKTADIR.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    Arkadaşım kullanmanda hiçbir sakınca yoktur. (yağın özelliklerine göre) Ayrıca + sı çok fazla bir katkı maddesi bildiğim kadarı ile belirtilen kilometreye kadar sadece 1 kez kullanıyorsun. ve çok faydalı bence hemen al kullan ve motosikletine neler kattıklarını bizimle paylaşmanı öneririm. Kısacası katkı maddesi 10 numara
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  3. #3
    belo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2006
    Şehir
    İZMİR/Karşıyaka
    Motosikleti
    MONDİAL DRİFT L
    benim bildiğim ise motosikletlerin yağ pompaları ile araba yağ pompaları arasında fark olduğu bu tip katkıların pompayı tıkadığı ve kesinlikle kullanılmaması gerektiğidir ve inanın motorunu seven hiç kimse motosikletinde bu katkıyı kulllanmaz bence bu topic biraz ticari olmuş gibi geldi o yağı ureten ben olsaydım yemeklere bile koyabilirsin derdim bilmem anlatabildimmi

  4. #4
    mhrrmkpnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul/maltepe
    Alıntı belo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim bildiğim ise motosikletlerin yağ pompaları ile araba yağ pompaları arasında fark olduğu bu tip katkıların pompayı tıkadığı ve kesinlikle kullanılmaması gerektiğidir ve inanın motorunu seven hiç kimse motosikletinde bu katkıyı kulllanmaz bence bu topic biraz ticari olmuş gibi geldi o yağı ureten ben olsaydım yemeklere bile koyabilirsin derdim bilmem anlatabildimmi
    kesinlikle katılıyorum fazla ticaret kokuyo
    true love..

    Drift Religion

  5. #5

    Üyelik
    20 Eylül 2007
    yag mag para tuzagı ne gerekli mecburiyse onu koyacan yoksa başa çıkamazssın..

  6. #6
    tüzemen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2006
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    HONDA GL1800 2003 ve HONDA FORZA NSS300 2015
    Arkadaşlar birincisi açıkça tamamen ticari olarak topic açılmış.ikincisi Hiç kullanmadığınız bir yağı motorunuzda kullanıp riske atmak bence yanlış. Üstelik yağ hakkında hiç bir bilgisi olmayan biri yağın bütün özelliklerini üşenmeden yazmış. Eğer incelerseniz bu tür maddeleri pazarlayan firmaların yyağları son derece mükemmeldir hiçbirinin kusuru yoktur okuduğunuzda. ama gerçek kullandıktan sonra ortaya çıkar. başlangıçta iyi gibi görünen bir katkı bir süre sonra normal yağ ile kimyasal etkileşmeye girerek yağın yağlama özelliğini bozabilir.Bunlar yıllardır başıma geldi iş gereği.
    Yağ katkı maddeleri bugüne kadar hiçbir araç üreticisi tarafından tavsiye edilmez. Zaten kaliteli bir yağda katkı maddeleri standartlar dahilinde mevcuttur. Bütün üreticilerin AR-GE birimleri sürekli araştırma yaparak araçlara uygun yağı üretmektedirler ve dünya standartlarında da belgelendirilmiş ürünleri piyasaya sürmektedirler. 20 yıllık yağ analıiz laboratuarı sorumlusu olarak edindiğim tecrübeler bunlar.
    Nano teknoloji ile üretilen Bor yağı yeni geliştirilmiş bir yağ dır.Henüz ülkemizde de kanıtlanmamıştır. Yok eğer kendi öz yağımız diye, kendi hammaddemizden yapılmıştır, dövizimiz dışa bağımlı olmasın diyorsanız o ayrı bir konu.
    Üstelikte çoğu motosiklet üreticileri şanzman ve motorda aynı yağ kullanıldığı için katkılı yağ kullanmayı tavsiye etmez.
    Eğer motorunuzu gözden çıkarmışsanız denemenizde fayda var hem bizde öğrenmiş oluruz.
    En güzeli piyasada bulunan motosikletler için üretilmiş sentetik (yarı sentetik te olabilir) yağları kullanmak ve içiniz rahat motorunuzu kullanmak.
    Bu konuda dah önce zaten birçok arkadaşımızın paylaşım için koyduğu bilgiler var.Araştırısanız doğruyu görürsünüz.
    Kazasız belasız sürüşler.

    Yücel TÜZEMEN
    Kimya Müh.
    Yağ Analiz Lab. Şefi

  7. #7
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    bor katlılı bu yağ sürtünmeyi minimuma indiriyor. Peki debriyaj sisteminde de sürtünmeyi indirgiyorsa debriyaj kaçırmaz mı?
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  8. #8
    tüzemen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2006
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    HONDA GL1800 2003 ve HONDA FORZA NSS300 2015
    Alıntı ARBETUS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bor katlılı bu yağ sürtünmeyi minimuma indiriyor. Peki debriyaj sisteminde de sürtünmeyi indirgiyorsa debriyaj kaçırmaz mı?
    kaçırdığı için zaten motor üreticileri kullanılmasını önermez.

  9. #9

    Üyelik
    03 Eylül 2007
    Şehir
    mersin/tarsus
    Motosikleti
    scooter
    Alıntı tüzemen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar birincisi açıkça tamamen ticari olarak topic açılmış.ikincisi Hiç kullanmadığınız bir yağı motorunuzda kullanıp riske atmak bence yanlış. Üstelik yağ hakkında hiç bir bilgisi olmayan biri yağın bütün özelliklerini üşenmeden yazmış. Eğer incelerseniz bu tür maddeleri pazarlayan firmaların yyağları son derece mükemmeldir hiçbirinin kusuru yoktur okuduğunuzda. ama gerçek kullandıktan sonra ortaya çıkar. başlangıçta iyi gibi görünen bir katkı bir süre sonra normal yağ ile kimyasal etkileşmeye girerek yağın yağlama özelliğini bozabilir.Bunlar yıllardır başıma geldi iş gereği.
    Yağ katkı maddeleri bugüne kadar hiçbir araç üreticisi tarafından tavsiye edilmez. Zaten kaliteli bir yağda katkı maddeleri standartlar dahilinde mevcuttur. Bütün üreticilerin AR-GE birimleri sürekli araştırma yaparak araçlara uygun yağı üretmektedirler ve dünya standartlarında da belgelendirilmiş ürünleri piyasaya sürmektedirler. 20 yıllık yağ analıiz laboratuarı sorumlusu olarak edindiğim tecrübeler bunlar.
    Nano teknoloji ile üretilen Bor yağı yeni geliştirilmiş bir yağ dır.Henüz ülkemizde de kanıtlanmamıştır. Yok eğer kendi öz yağımız diye, kendi hammaddemizden yapılmıştır, dövizimiz dışa bağımlı olmasın diyorsanız o ayrı bir konu.
    Üstelikte çoğu motosiklet üreticileri şanzman ve motorda aynı yağ kullanıldığı için katkılı yağ kullanmayı tavsiye etmez.
    Eğer motorunuzu gözden çıkarmışsanız denemenizde fayda var hem bizde öğrenmiş oluruz.
    En güzeli piyasada bulunan motosikletler için üretilmiş sentetik (yarı sentetik te olabilir) yağları kullanmak ve içiniz rahat motorunuzu kullanmak.
    Bu konuda dah önce zaten birçok arkadaşımızın paylaşım için koyduğu bilgiler var.Araştırısanız doğruyu görürsünüz.
    Kazasız belasız sürüşler.

    Yücel TÜZEMEN
    Kimya Müh.
    Yağ Analiz Lab. Şefi
    yücel abi süper yazmışsın eline saglık
    kelimesi kelimesine katılıyorum

  10. #10
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    amma da uzun yazmışın oku oku bitmiyo.sen yazarsan bende yazarım.madem beni andın yanıtlamaya çalışayım.
    benim hep aklıma takılır shell mobil gibi araştırma ve geliştirmeye yılda milyonlarca dolar bütçe ayıran ve hatta dünyanın en iyi kimyagerlerini istihdam eden dev şirketler bu sihirli formülleri bulamıyorlar da yağ katkısı üreten firmalar mı sadece bu sihirli formüllere sahip.aynı şey otomobil üreticisi firmalar için de geçerli. eğer bu mucize katkılar gerçekten motor gücünü arttırıyor ya da en azından yakıt tüketimini azaltıyorsa neden araç üreticisi firmalar her otomobil başına bir kutu da bu katkılardan eklemiyorlar... üçüncü olarak bu mucize yağ katkılarından hiç biri tanınmış yağ üreticilerinin markasını taşımamaktadır. sonuç olarak yağ üreticisi firmalar en iyi karışımı elde edebilmek için zaten her yıl milyonlarca dolar harcamaktadır. Dolayısıyla yaptıkları bu harcamanın sonucunu diğer ufak firmalardan daha iyi aldıklarına emin olabilirsiniz. ayrıca zaten kaliteli bir yağ üretim aşamasında 10’a yakın katkı ile zenginleştirilmektedir.
    yani kullanmakta olduğumuz yağın içerisinde bir bakıma yağ katkıları zaten fazlasıyla vardır. öyle ise ne olduğunu bilmediğimiz katkılara neden para ödeyeyim.. üstelik motora bırakın yararlı olmayı zarar verme ihtimalleri varken.. bu zarar iki türlü olabilir... birincisi zaten yağın içerisinde olan bir maddeyi içeren katkı ekliyor ve bu maddenin oranını aşırı derecede arttırıyorsunuz ikincisi de yağın içinde hiç olmayan bir maddeyi ekliyorsunuz bunun da sonuçları iyi olmayabilir. bu yağ katıklarının içiersinde bakın neler var.

    teflonkimi yağ katkıları başlangıçta işe yarıyor gibi görünse de teflon gibi partiküller içeren katkılar zamanla yağ filtresini tıkayabilirler. yağ filtresinin tıkandığını gösteren bir uyarı ışığı da olmadığına göre... teflonun patentini elinde bulunduran dupont şirketi bile teflon içten yanmalı motorlarda yağ katkısı olarak kullanılmaya uygun değildir açıklamasını yapmıştır.

    diğer yağ katkısı ise çinko içerenlerdir. çinko genelde tüm motor yağlarında motordaki aşınmaya karşı koruyucu madde olarak bulunmakta ve motorda metal-metale temas eden yüzeylerde koruma görevi görmektedir. normalde sık karşılaşılmayacak bir durum olan metal-metale sürtünme anında koruyucu görev görmesi için bilinen tüm markaların yağları zaten çinko içermektedir. O halde neden daha fazlasını ekleyelim. motor yağına eklenen daha fazla çinko daha iyi koruma sağlamayacak sadece metal-metale temas aşırı derecede fazlaysa korumanın süresini uzatacaktır. yağınıza daha fazla çinko içerikli yağ katkısı eklemek silindir valflerinde kalıntı oluşturmaktan ve bujilerinizde ateşleme sorununa sebep vermekten başka bir işe yaramayacaktır..
    daha önce aynı konu ile ilgili olan yazım. işimizde motor yağları olunca

  11. #11
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Hiçbir yağ üreticisi yağın içine sonradan kullanıcı tarafından bir katkı katılmasını tavsiye etmez. Gerekli bütün katkıların zaten yağın içinde olduğunu belirtir.

    Eğer öyle olmasa idi milyon belkide milyar dolarlık yatırımlar yapan büyük yağ firmaları yağ haricinde 500 gramlık katkılarda şişeleyip satarlardı.

    Ayrıca bu başlık reklam amaçlı olduğu için kilitliyorum.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler