MotoAVM Motosiklet Aksesuarları
Kapat
Üye Girişi
Hadisatinal Buse - 468x80 - Forum Orta
Reflektörlü Motorcu Yeleği
Hudson Deri
Motosiklet Aksesuarları

yağ değişimi

  1. #1
    yalniz_prens_07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2007
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    YAMAHA YBR-125
    Reklamlar  
    Mondial Motor
    Mondial Motor
    Kuba Motor

    arkadaşlar merhaba. Benim makine 500kmde yağı değişecek şu an bir zorlama yaptım 100kmye gelince motor artık hız yapmadı ve 5. vitesin son gazına dayadım. İçindeki yağ daha alıştırma yağı dedikleri yağ. Şimdi ben bu YBR'nin yağını değiştirdiğimde 100kmyi devirecek mi yoksa yine böyle mi kalıcak. Siz arkadaşlarımdan bri yorum istiyorum. motorumu çok zorlamadım ama bazan yardırdığım oldu fakat kısa süreli açılması için. hep hızım 40-50-60km oldu fakat simdi 100kmnin üstüne çıkmıyor. İçindeki yağdan mıdır yoksa motoru bitirmişmiyimdir. bazı ybrciler 130km/h yaptırdığını sölüyor ve bizim arkadaşla beraber 2 kişi 135yaptırdık 2005 model bir ybr'ye. Ve en önemli konu YAMAHA YBR çin malı mı? yani dandik 5 para etmez bir makine mi 4000YTL para verdim.


    AVM Forum
    Motosikletciyiz.com Outdoor & Motosiklet & Motor Aksesuarları
    Motomax
  2. #2
    navigator55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2007
    Şehir
    AmisoS
    Motosikleti
    yamaha x-max ''06''
    Kitabında böyle mi yap diyordu,onu yaparken düşünecektin muhterem,şimdi günah çıkarır gibi bu soruların bir anlamı da yok,140 yapsa ne olacak.....
    Sana cevap verecek olanlar teknisyen mi,mühendis mi yoksa sihirbaz mı...
    Ne demelerini bekliyorsun ki...
    binbasi nayman x-max ''06
    Yamaha Touching Your Heart.
    Safety First,then RIDE..!

  3. #3
    yalniz_prens_07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2007
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    YAMAHA YBR-125
    dostum el kitapçıkları ile bu makineler kullananlar arasında çok fark vardır. el kitabında utanmasa motorunuzu elinize alıp öyle gidin yazacak. ama burda bu makinelerin kitaplarını yazmış arkadaşların olduğunu bildiğim için bunu yazma gereği duydum. yoksa aptal değilim kitaptada yazıyor bişiler. Fakat her kafadan bir ses çıkıyor. neyse.Yardımın ve azarın için saol yani.

  4. #4
    tkalfaoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Honda VFR800
    Aslında bence "dayanamadım, hız yaptım" deseydin. Çünkü bilirim rodaj işlemi hakikaten sinir birşeydir. Yeni motor almışsınız, keyfini süremiyorsunuz!

    Ancak motorun kitabı haklı, fazla hızlı gitmek ve motorun fazla ısınmasına sebep olmak, motora zarar verebilen birşey. Bence motorunun yavaş gitmesi hala rodajda olmasından - bundan sonra bari 500km ye varıncaya kadar (benim motorda 1000 idi bu), sakin kullan. Deviri fazla arttırma yada 2000 in altına da pek indirme, yani zorlamadan kullan motoru.

    -turgut
    ---
    Honda VFR 2008
    Hyosung GT250R

  5. #5
    oficime - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2007
    Şehir
    Gölcük/Kocaeli
    Motosikleti
    Ducati
    Selam, korkulacak bir dirum degil daha! motorunu alistirirken sabirli olacaktin ama... neyse; yagi ve filitreyi degistir, sabirla üc-dörtyür kilometre kullan.
    Binlik bakimini yaptir! gas; süpap; zincir ayarlari.... Moderin makinalar öyle hemen pes etmezler, belki hiz yapamamanin baska bir sebebi vardir...
    kolay gelsin..

  6. #6

    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Honda CB 125 E
    Alıntı navigator55 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kitabında böyle mi yap diyordu,onu yaparken düşünecektin muhterem,şimdi günah çıkarır gibi bu soruların bir anlamı da yok,140 yapsa ne olacak.....
    Sana cevap verecek olanlar teknisyen mi,mühendis mi yoksa sihirbaz mı...
    Ne demelerini bekliyorsun ki...
    arkadaş zaten hep doğruları yapsaidi soru sorma ihtiyacı duymazdı kaldıki siz ne kadar yardımcı oldunuz arkadaşa bu sitenin amaçlarından biride yardım ve bilgi paylaşımı değilmiydi sevgili motorunu yeni alan arkadaşım motor yeni iken çok zorlamak doğru degil ama acele etme kışta geldi sayılır rahat rahat motor acarsın uzman arkadaşlar konuyla ilgili sana bilgi verceklerdir

  7. #7
    yalniz_prens_07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2007
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    YAMAHA YBR-125
    arkadaşlar destekleriniz için tşk ederim.

  8. #8

    Üyelik
    29 Eylül 2007

    Honda Beat'te uygun katkı yağı

    NNT BOR POWER NANO TEKNOLOJİK S 250 40.000 KM MOTOR YAĞ KATKISI 092090

    Arkadaşlar ben benim Honda Beat 'e yukarıdaki yağı kullanmayı düşünüyorum fikri olan var mı yağ üreten yetkililer bu yağı kullanabileceğimi söyledi



    Benim bu yağı kullanmayı isteme amacım motorumda çekişte bir kayıp sesinde bir değişme rolanti de bozukluk eğer bu yağ uygun değilse hangi yağı tavsiye edersiniz?


    YAĞIN ÖZELLİKLERİ BUNLAR

    # BOR, NANOTEKNOLOJİ İLE BULUŞTU
    # DÜNYA “BOR POWER” KULLANIYOR
    # 1-DÜNYANIN İLK NANOTEKNOLOJİK “BOR” İÇERİKLİ NANO YAĞLAYICISI
    # 2-DÜNYANIN İLK NANO PARTİKÜLLÜ BOR ÜRÜNÜ
    # 3-DÜNYANIN İLK NON TOXİC-ZEHİRSİZ YEŞİL YAPRAK İŞARETLİ ÜRÜNÜ
    # 4-DÜNYANIN İLK SIFIR KM ARAÇLARDA DAHİ TAVSİYE EDİLEN ÜRÜNÜ
    # 5-DÜNYANIN İLK EN SERİ ISI İLETKEN ÖZELLİKLİ ÜRÜNÜ(1200Wm/K)
    # 6-DÜNYANIN EN SERT KORUYUCU FİLM TABAKASINI OLUŞTURAN ÜRÜN
    # 7-DÜNYANIN İLK TİMKEN AŞINDIRMA DEĞERLERİ 0,0001 OLAN ÜRÜNÜ
    # 8-DÜNYANIN İLK ASİT VE KOROZYON ÖNLEYİCİ YAĞLAYICISI
    # EKONOMİK VE MEKANİK KAZANIMLAR
    # “TÜV-NORD (ALMANYA)”, “BAM (ALMANYA STANDARTLAR ENSTİTÜSÜ)”, “USA. TEXAS SWRI ENSTİTÜSÜ”, “ASTM-AMERİKA”, “BOSCH”, “SHELL” İTÜ ve diğer kurumlarda yapılan testler ve alınan belgeler,NNT AŞ.’nin Nanoteknolojik Bor üretimindeki başarısını başta Amerika,Almanya,Fransa,Avusturya,Rusya,Belçika,Hol landa,Dubai olmak üzere dünyanın 14 ülkesine sattığı ürünlerle kanıtladığı gibi,aşağıda belirtilen BOR POWER faydalarını da dünyada hiçbir yağlayıcının yapamadığı şekilde tescil etmeyi başarmıştır. Almanya’nın dünyaca ünlü akreditasyon kurumu olan TÜV test merkezinde 2007 model,sıfır km Mercedes S-320 CDI motorunda yapılan sıralamalı performans,yakıt tüketim,eksoz emisyon,zararlı gaz atılımı,yağ ısısı gibi testler sonucu ortaya çıkan neticeler konunun uzmanı Alman mühendisleri şaşırtmayı başarmış,bizleri ise gururlandırmıştır.
    # 1-YAKIT TASARRUFU:%5-20 ARASI
    # 2-PERFORMANS (MOTOR GÜCÜ):%5-9 ARASI
    # 3-YAĞ ÖMRÜNÜN %100 ARTMASI
    # 4-PARÇA ÖMRÜNÜN %100 ARTMASI
    # 5-EKSOZ CO2(KARBONDİOKSİT) ORANININ %15 AZALMASI
    # 6-RAHATSIZ EDEN SESLERİN AZALMASI
    # 7-HARARETİN ÖNLENMESİ
    # 8-YAĞ EKSİLTMENİN AZALMASI
    # 9-KAYIP ENERJİNİN KAZANIMA DÖNÜŞMESİ
    # BOR POWER MS-250 Motorların ömrünü ve servis kalitesini arttırmak ,enerji kayıplarını önleyerek ekonomik ve mekanik kazanımlar sağlamak amacıyla geliştirilmiştir.ENERJİ BAKANLIĞI ve ULUSAL BOR ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ ile teknik iş birliği devam eden NNT A.Ş. Nanoteknoloji uzmanı profesör ve yardımcı kadrosuyla bugün itibari ile Türkiye''de kendisine ait Know-How'' lar ile Nanoteknolojik Bor uç ürünleri, Nano ölçekli Bor üretebilen ilk Nanoteknoloji firmasıdır.BOR POWER markalı ürünler şu anda birçok dünya ülkesine ihraç edilmekte ve pazara girdiği her ülkede büyük beğeni ve takdir kazanmaktadır.Cumhuriyet tarihinde bir ilki başaran NNT AŞ, ülkemizi BOR POWER ürünleri ile Dünyanın gelişmiş ülkelerine Nanoteknolojik Bor satar hale getirmiştir.
    # Yeni değiştirilmiş yağın içerisine katılan BOR POWER, aracın 20-25 dakika rölantide çalışması ile ,motor içinde eşit şekilde homojenize olur. Ortalama 5 litre karter yağ hacimli bir motorun içerisinde ,iç yüzeylerin en ince noktalarına kadar nüfuz eder. Motor içerisindeki BOR partikülleri 6-7 saatlik bir çalışma süresinden sonra koruyucu film tabakası oluşturur. Motor yağı içerisindeki BOR kristallerinin 60% kadarı koruyucu film tabakasının oluşumuna gider , diğer 40%’lık oran ise yağ değişimine kadar yağın moleküler yapısında eşit olarak yüzerler. Mekanik ve Ekonomik tüm faydalarına bilimsel çerçeveden bakıldığında kendi uzman ve kaynaklarımızla geliştirmiş olduğumuz bu Nanoteknolojik ürün emsallerinden tamamen farklı özelliklere sahiptir.
    # NNT Nanoteknoloji A.Ş.''nin bulduğu ve dünyada henüz bir benzeri olmayan yöntemle elde edilen Nanot Nanoteknolojik MCDP Bor kristalleri ile, benzinli, LPG'li ve dizel taşıtların motor aşınmalarını sıfıra yakın bir düzeye indirmektedir. Motorların iç yüzeyini elmasa yakın sertlikte bir film tabakası ile fiziksel olarak kaplayarak sürtünme ve aşınma hasarlarını önlediği gibi, motorların beygir gücünde %10 düzeyinde artış sağlamaktadır. Sıvı karışım halinde motora uygulanan BOR POWER, motor hararetinin aşırı yükselmesine engel olarak performansın düşmesini önlemekte ve motor yağının ömrünü en az iki kat uzatabilmektedir. Diğer bir özellik de, yakıt tüketimini yüzde 20’ye varan oranlarda düşürmesidir. BOR POWER teknolojisinde yağın içine özel Bor atomlarının yerleşmesi ve dağılması sağlanmaktadır. Bu teknolojinin amacı, sürtünen yüzey çeperinde 6 atom kalınlığında bir koruma kalkanı oluşturmaktır. Bor, gerek elmas kadar sert olması, gerekse ısıyı mükemmel yalıtma özelliğiyle şu ana kadar üretilmiş en yüksek performanslı yağlayıcı maddelerden birini oluşturmuştur. Bunun dışında diğer yağlayıcılar ve katkı maddeleri yağlarla kimyasal tepkimeye girerken, Bor Power herhangi bir tepkime yaratmadığı için ömrü diğerlerine göre çok daha uzundur.

  9. #9
    oficime - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2007
    Şehir
    Gölcük/Kocaeli
    Motosikleti
    Ducati
    Selam,
    benim kanimca bu tür katki maddelerini bir bozulma olmadan koymak daha faydali. Eger Sizin motorunuzda bir kayip ve ses varsa, bunu ilk olarak giderimesi gerek ki katki malzemesi parcalari sararak testlerin sonucundeki etkileri saglasin! Tribolojik bir yüzey icin saglikli iki taraf gerek! hasara ugramis yüzeylerin tamiri cok güc vekatki yagi icin gec kalindiginda gereksiz bir masraf olur.
    Teflon katkili bir ürünün, Ducati 900SS(iki zil.hava sogutmali, 75-85 bg) motorsikletinde deneme sonuclarini okudum. Deneme, daha cok Motor aksamlarini asinma derecesi ve motorun güc kaybi üzerine yapilmisti. Komresiyon iki zlindirde de ayni yükseklikte, zilindir- piston asinimi standartin altindaydi. Resimlerdeki görünüm, normal yagla kullanilmis paralel motorsikletdekinden daha cok isiya moruz kaldigini gösteriyordu.Bir cesit isiyi icerisinde muhafasa etme egilimli oldugu kanaatina varilmisti.
    Bu yüzden, benim görüsüm katkilari motorun ic yüzelerde daha iyi bir kaplayici yüzel olusmasi icin, hasara ugramadan önce ilave etmek.

  10. #10
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2011 BMW R1200GS ADV
    Merhaba

    Son teknoloji motosiklet yağları oldukça gelişmiş katkı maddeleri içermektedir. Ek katkı kullanmaya gerek yoktur. Sizin kullanmayı düşündüğünüz ürün eğer ıslak kavrama sistemlerine uygun ise kullanın aksi taktirde kavrama sistemiyle ilgili sorun yaşarsınız. Aşağıda ki linkte yağlar hakkında hazırladığım yazıdan bilgi alabilirsiniz.

    http://www.motoaktuel.com/blog/index...hasan-alp-inan

    İyi günler.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
    Reklamlar  

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)