Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

kurşunsuz yerine yağlı benzin?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Temmuz 2007
    Ya arkadaşlar benzinle yağı karıştırmak doğru birşey olsa o kadar servise danıştım hepsi sakın koyma dedi. Ayrıca bu kadar motor üreten firma var hepsi gerizekalı mı benzine yağ karıştırmayın diyorlar. Senin benim gibi sıradan adamda üretmiyor bunları mühendislerin elinden geçiyor.. Eğer yararlı olsa onlar koy derdi sana yağı.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    iyi'de 2 zamanlılar boşunamı yasak artık, hava kirliliği için koymayın diyolardır.
    MoToCroSS RuLeZZ

  3. #43

    Üyelik
    01 Haziran 2007
    Şehir
    Kırklareli/Lüleburgaz
    Motosikleti
    Aprilia Rs 50 & Yamaha rx 115 & Yamaha mbk ms-1
    Alıntı killing_machine adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyi'de 2 zamanlılar boşunamı yasak artık, hava kirliliği için koymayın diyolardır.
    2 zamanlıların yasak olduğunu kim söyledi? Hala üretimde olan 2 zamanlılar var ayrıca 4 zamanlı motorda havayı kirletmekte aradaki fark 2 zamanlı beyaz duman atıyor 4 zamanlının dumanı belli olmuyor fakat emin ol kirletme olanları birbirinden farksız.. Ayrıca 4 zamanlı motor yağlı benzin yakmaz diyenlere sadece gülüyorum

  4. #44
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    afaki bilgilerlemi kalıcak piyasadan 2 zamanlılar?
    türkiye burası bi kamyon evrak dosya bürokrasi olmadan belediyenin bahçesindeki çiçeğe bile işiyemezken
    2 zamanlılar ı nasıl ve neye göre yasaklıcaklarki abicim
    egzoz muayenesi bile yok bizde
    GKN MOTORS

  5. #45

    Üyelik
    27 Ekim 2007
    Şehir
    İnadına 06 asfaltı....
    Motosikleti
    Kendini SS Zanneden Pisihled
    Arkadaşlar konu tartışmaya dönüşmüş bu sebeple içeriğe girmeden sadece soruya cevap vermek istiyorum.


    arkadaşım 2 zamanlı bir motora yağ neden konur? çünki bu motorlar karterden doldurmalı motorlardır ve yağlama sistemleri yoktur. benzin ve hava karterden emme portu vasıtasıyla silindire girer. işte bu aradada benzine karıştırılan yağ gerekli parçaların yağlamasını yapar. çalışma sistemiyle ilgili bir animasyon ekliyim;

    http://www.obitet.gazi.edu.tr/animas...motorlar/4.htm

    Bu animasyonda iki zamanlı bir motorun çalışma prensibi var.

    Şimdi karterden dolum sırasında ayrı bir yağlama düzeni olamayacağından yağlama bu yağla yapılır dört zamanlı motorlarda ise yakıta yağ konmamasının sebebi doldurmanın direk silindir kapağından emme ve egsoz manifoltları ve subapları vasıtasıyla yapılarak yağlanması gereken kısımların alttan ayrı bir düzenle yağlanmasındandır.

    buda dört zamanlı bir motorun çalışma prensibidir.

    http://www.obitet.gazi.edu.tr/animas...imotor2/12.htm

    burada en alt kısımda görülen motor yağı ve karterdir. gelelim başına gelen bir durumun eksilerine;


    1-yağ karıştırılmış bir benzinle normal bir benzinin vizkotesi yani akıcılığı aynı değildir. basitçe anlatırsam bir bardak sumu daha çabuk akar yoksa bir bardak balmı? işte fark burada.

    2-2 zamanlı motorla 4 zamanlı motorun yakıt sistemi farklıdır. yani birisinin karbüratör memeleri sadece benzin geçirecek özelliktedir diğeri yağlı benzin. bu sebeple senin motorun eğer dört zamanlıysa yağlı benzin bu geçişlerde memelerde sorun yaşatır.

    3-Yanma farkı vardır. yağlı bir benzinle normal bir benzinin yanmaları ve motorda oluşturacağı güç arasında farklar olur. basitçe anlatırsam sadece benzin tek başına rahatlıkla yanar fakat yağ benzine yük getirir yanma konusunda. bu sebeple motosikletinin motoru kurşunsuz benzinle yanacak şekilde dizayn edildiyse motordan alınacak verim düşecektir.

    4-korozyona neden olur. halk diliyle buna kurumda diyebiliriz bunun sonucu pistonlarında gömleklerin üst kısımlarında normal değerden fazla kurum birikintisi olur buda silindir hacmini fazladan düşürerek güç düşüklüğüne neden olur.

    5-2 zamanlı bir motorla 4 zamanlı bir motorun bujileri teoride ve pratikte aynı işi yani karışımı ateşleme işi yapsada buji yapıları farklıdır. birisi daha az kuruma karşı koyacağından değişik yapılmış öbürüde daha fazla kuruma karşı koyacağından farklıdır. ha aynı diyen arkadaşlara da söylemek istediğim bir şey var. arkadaşlar bujiler motorla beraber imal edilirler ve bir çok parametreleri vardır. ısıl değerleri vardır ve bir çok testten geçerler ömürleri bunlara göre belirlenir ve o motora uygun buji ona göre seçilirler. hatta size şöyle bir örnek vereyim renault flash bir araçta farklı buji kullanılmasından dolayı 140 km den sonra araçta stop etme olayını bizzat yaşadık. yani bırakın vida çentiklerinin uymamasını kodu tipi dahi tutmasa motor üzerinde eksisiş vardır. ha bunu ben dahi çoğu kez sürüş esnasında anlıyamam ancak artık teknoloji gelişti bir bilgisayar vasıtasıyla herşey meydana çıkıyor.

    6-Çevre kirliliğine neden olursun.



    gelelim 4 zamanlıyla iki zamanlının çevre kirletme olayına;


    arkadaşlar tek silindirli 125 cc hacminde 4 ve 2 zamanlı iki motoru düşünelim hangisi havayı daha fazla kirletir? bunun cevabı çok basittir tabiki 2 zamanlı nedenine gelince


    iki motoruda sabit bir devirle çalıştıralım örnek olarak her bir çevrimde (çevrim zamanların toplamına denir) 1 cc yakıt harcasınlar ve bir dakika iki motoruda 1000 devirle çevirelim bakalım durum ne?

    dört zamanlı bir motor krank milinin teoride 720 derecede dahada basitleştirirsek her iki devirde bir benzin alıcaktır 1 dakika boyunca çalıştığında yani 1000 devri tamamladığında harcıyacağı benzin yani yakacağı benzin 500 cc dir.

    iki zamanlı bir motor ise her devirde bir benzin alacağından harcıyacağı yakıt 1000 cc dir. şimdi sizce hangisi çevreyi daha az kirletir? artı iki zamanlılarda yağında yandığını hesaba katarsak çevreye zararı tartışılmazdır. egsoz dumanın rengi zaten kendisini ele verir. verimli bakımları tam yapılmışdört zamanlı bir aracın yazın egsoz dumanı zor görülür. ama iki zamanlı beyaz duman atar bununda nedeni yağ yakmasıdır.

  6. #46

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW Moto Guzzi CRF Vespa Activa
    Sonuç 4 zamanlı motorda 1 depo yağlı benzin kullanabilirsin ve hiç bişey olmaz hatta daha iyi olur silindirler olması gerekenden daha iyi honlanır

  7. #47
    fatihsevim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2007
    Şehir
    karaman
    Motosikleti
    cbf150
    bizim arkadaşta bu hataya düştü motor 1 km anca gitti sonra 150 milyon elinizden öper hemen boşalt bence yoksa motor nanay
    HIZ YOLU DEĞİL ÖMRÜ KISALTIR

  8. #48

    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    yamaha xt600
    bende koyuyorum az az yağ depoya.7000km sorunsuz geçti.

  9. #49
    tbk_1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Kuru Fasulye tepkimeli, Enjeksiyon sistemi........
    Alıntı fender_str adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende koyuyorum az az yağ depoya.7000km sorunsuz geçti.
    21.000 km sorunsuz geçti varmı sorusu olan??
    Her kış başında bu aylarda koyarım...
    ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq

  10. #50
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Oranınada bağlı eğer oranı %5 in üzerinde değilse sorun olmaz birde 2 zamanlı yağı olmalı.
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  11. #51

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    ben bugün gordum honda cg 125 kurye motoru olarak kullanımda idi . egsozdan beyaz beyaz duman atıyordu . bellı kı sekmanları bitmiş . yağ yakıyordu hafiften . sürücü arkadaşa sordum kac km dır böyle bınıyorsun dedım en az 5000 km dedı . şimdi yağlı benzin yatak sarar diyen arkadaşlar bunun 5000 km nasıl gittiğini açıklarmı lütfen . silindirde o yağ er yada geç yanıp gidecektir . sadece bujiyi yağlar benim tahminimce . tek sorun bence karbüratör memelerinin tıkanması olacaktır . yağlı benzin ile

    yanlıslık varsa yazımda lütfen düzeltin benden daha iyi bilen arkadaşlar , ben böyle düşünüyorum
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  12. #52
    erol 62 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2008
    Şehir
    izmir-bornova
    Motosikleti
    R1200GS
    yağlı benzin demek içinde kurşun olan benzin mi demek.benim bildiğim türkiyede 2006 başından beri kurşunlu benzin satışı yasak. ancak o yıllarda 95 oktan KATKILI KURŞUNSUZ SÜPER diye bir benzin çıkartmışlar.potasyum katkısı var.bu potasyum katkısı ne işe yarıyor bileniniz varmı?.yanlışlıkla bu benzinden aldım şu anda kullanıyorum,(90 km oldu) duman, çekiş düşmesi vs.olmadı. bazı arkadaşlar daha uzun km.yaparsın diyor. fiyatı 95 oktan kurşunsuzdan 4 kuruş ucuz motorum karbiratörlü

  13. #53
    nedym - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    t.dağ
    Motosikleti
    Alıcım
    Alıntı tbk_1980 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı tekniği ben uzun yolculuklarımda uyguluyorum..(Bursa-Tekirdağ,Bursa-Çanakkale,Yalova vs.. vs..)
    Faideli bilem oluyor bence

    Fazla kacırmamak sartı ile ara ara yağ eklemek iidir

  14. #54

    Üyelik
    17 Eylül 2008
    baskentın asi pilotu nickli arkadasın acıklamalarına katılıyorum. aslında olay bıraz daha acıklanmalı.

    dızel motorlar , Otto Diesel tarafından ıcat edılmıs ve aslında ıcat edılme sebebı yakıt olarak " yag " kullanılmak ıstenmesıdır. yanı, bugun dıesel aracınıza , benzıncıden alacagınız dızel yakıt yerıne gonul rahatlıgı ıle nebati yag ( zeytın yagı daha ıyı sonuc verıyor ) koyup kullanabılırsınız. tabıı kı cekıs tork sorunu yasayacaksınız, tabıı kı hız sorunu yasayacaksınız ve tabıı kı orta-uzun vadede makınanın bır cok kez bakıma gırmesı vs gıbı sorunlar yasayacaksınız ama ıstersenız bunu yapabılırsınız. aracınız yurur.

    dızel motorlar, benzınlılere oranla "hataya daha uyumludurlar". yanı , dızel aracınızın deposuna yanlıslıkla 1-2 lıtre benzın koydunuz ve o an fark ettınız durumu; bosuna telaslanmayın, depoyu dızel yakıt ıle doldurun ve yolunuza devam edın. ama aynı husus, benzınlı aracınız ıcın gecerlı degıldır. yanı benzın deponuza konacak 1-2 lıtrelık yakıt sızı uzecektır. ılla kı deponuzu ( motoru hıc calıstırmadan ) bosaltmanızı onerırım. motor gene calısacaktır ama atesleme sıstemınızde ve yakıt sıstemınızde sorunlar bas gosterecektır. yolda bıle kalabılırsınız ve pahalı masraflar yapabılırsınız.

    2 zamanlı motorda, yakıta yag karıstırmanın mantıgını baskentın ası pılotu arkadasımız gayet guzel acıklamıs. begenelım ya da begenmeyelım, bu eskı bır teknolojıdır. aynı karburatorun , enjeksıyon yanında eskı bır teknolojı olarak kalması gıbı. xenon farların , halojen farlara ustunluk saglaması gıbı. ornekler arttırılabılır.

    bu olayda, benzıne eklenen yag mıktarı bılınmeden bır sonuca varmak zor gıbıme gelıyor. ama 2 zamanlı motorlar ıcın standart uygulamada konulan mıktar kadarsa,

    a) motor vuruntulu calısacaktır. ses yapacaktır ( alısılmadık ses ) .
    b) tıtresım olacaktır ve/veya artacaktır.
    c) eksoz gazlarının rengı degısecektır.
    d) cekıs / tork sorunları yasanacaktır.
    e) yolda kalma gıbı bır ıhtımal vardır. durduk yerde motor stop edebılır.

    bunlar sonuclar. bır de bu sonuclar sonrası olabılecek "dıger sonuclar " var :

    a) atesleme sıstemı bakımı gerekebılecektır.
    b) motorun ıcıın acılması ( sılındır blokları ) gundeme gelebılecek, orta hallı bır bakım masrafına yol acılabılecektır.
    c) bır veya bırden fazla parcanın arızalanması ( ozellıkle yakıt sıstemınde ) gundeme gelebılecektır.

    ozetle:

    yakıtın bosaltılması cok daha mantıklı ve gorunen o dur kı , cok daha masrafsız olacaktır.

    saygılarımla

  15. #55
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    31 Mart 2007
    Şehir
    İstanbul - Fındıkzade
    Motosikleti
    Leike gitti kaldık kawaya
    Alıntı yuzucu adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    dızel motorlar , Otto Diesel tarafından ıcat edılmıs ve aslında ıcat edılme sebebı yakıt olarak " yag " kullanılmak ıstenmesıdır. yanı, bugun dıesel aracınıza , benzıncıden alacagınız dızel yakıt yerıne gonul rahatlıgı ıle nebati yag ( zeytın yagı daha ıyı sonuc verıyor ) koyup kullanabılırsınız. tabıı kı cekıs tork sorunu yasayacaksınız, tabıı kı hız sorunu yasayacaksınız ve tabıı kı orta-uzun vadede makınanın bır cok kez bakıma gırmesı vs gıbı sorunlar yasayacaksınız ama ıstersenız bunu yapabılırsınız. aracınız yurur.

    dızel motorlar, benzınlılere oranla "hataya daha uyumludurlar". yanı , dızel aracınızın deposuna yanlıslıkla 1-2 lıtre benzın koydunuz ve o an fark ettınız durumu; bosuna telaslanmayın, depoyu dızel yakıt ıle doldurun ve yolunuza devam edın. ama aynı husus, benzınlı aracınız ıcın gecerlı degıldır. yanı benzın deponuza konacak 1-2 lıtrelık yakıt sızı uzecektır. ılla kı deponuzu ( motoru hıc calıstırmadan ) bosaltmanızı onerırım. motor gene calısacaktır ama atesleme sıstemınızde ve yakıt sıstemınızde sorunlar bas gosterecektır. yolda bıle kalabılırsınız ve pahalı masraflar yapabılırsınız.
    bu bilgi biraz yanlış. evet dizel motora yağ koyup çalıştırırız ki çoğu otobüs firmasi 10 numara yağ diye tabir edilen yağdan kullanıyor ve senede bir motorlarını bakıma sokuyolar.

    dizel motor hata kabul etmez. mazot benzine göre daha zor yanan bir yakıttır. dizel arabaya benzin koyup çalıştırırsanız en iyi ihtimal hiç bişey olmaz. en kötü ihtimal piston koluna yada krank a hasar verirsin ki. bunun canlı örneğini çok gördüm.

    benzinli bir araca mazor konursa ne olur. hortumdaki benzin bitene kadar çalışır. sonra enjektörlere gelen mazot zar zor enjektörden geçer kalın oldugundan ve yanma odasında yanmayan bu kalın yakıttan dolayı motor çalışmaz.
    fazlada masraf çıkarmaz. depo, yakıt popması hortumlar temizlenir. motor carbon clear yapılır.



    şimdi gelelim 4 zamanlı motorun deposuna yağ koyma olayına.
    76 granadam var deposuna yağ attıgım olmuştur. şu ana kadarda hiç birşey olmadı allah allah. demekki karbüratörlü araçta bunun hiç bir önemi yokmuş. eskiden aldığımız benzinler çokmu kaliteliydi neler karıştırıyolardı benzine.

  16. #56
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    24 Kasım 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    350 beyaz cava....hemde stylee...
    fazla zarrarı olmaz...o benzını komple değilde yarısını bosalt depoya tekrar normal benzın al o yaglı benzınle bırlıkte karısır gıder hiçte sorun olmaz...tek sorun dumanlı olur biraz...

  17. #57

    Üyelik
    17 Eylül 2008

    sayın erdemd

    yanlıs oldugunu bahsettıgınız bılgı , tarafımca bırcok kereler ıstemeden de olsa denenmıs bır uygulamadır.

    oncelıkle , yanlıs yakıt alımlarında en guvenlı ( ve tek guvenlı aslında ) yol, deponun bosaltılması ve duzgun yakıtla yenıden doldurulmasıdır. hatta o derece kı , alınan yanlıs yakıt cok buyuk mıktarlardaysa, deponun daha kontak cevrılmeden sokulmesı ve ıcının temızlenmesı bıle gundeme gelebılır. ayrıca yakıt boruları da her ıthımale karsı temızlenmelıdır.

    ancak sayın erdemd ıle ayrıldıgımız nokta, yanlıs alınan yakıtın ( yanı mazotlu araca benzın konması durumu ) eger 1-2 lıtreden cok degılse ; kanımca ve tecrubelerıme gore motora zarar vermedıgıdır. ozellıkle agır vasıtalarda basımıza yurtdısında cok gelen bır hatadır bu. ( hos oralardakı yanı rus cumhurıyetlerındekı yakıtın ne oldugu bıle bellı degıldır ya )

    100 hatta 150 lıtrelık bır mazot deposuna cok kereler hata ıle 1-2 lıtre benzın konmustur ve motor hıc sorunsuz calısmaya devam etmıstır. yanı bu " ıhmal edılebılecek " bır uygulamadır.

    ancak erdemd'nın soyledıgının aksıne , benzın deposuna mazot konması , motora ölümcül hasarlar vermeye muktedırdır. enjeksıyon memelerının tıkanmasından ve ıptal olmasından tutun da , lambda sensorlerının yanmasına kadar cok agır ve masraflı malıyetler cıkar bu durumda.

    ozetlemem gerekırse:

    1) sız sız olun , ılla kı deponuzu bosaltın.
    2) dıyelım kı yola cıktınız yanlıs ( ve az mıktarda tabıı ) dolum yapılmıs depo ıle ; o zaman dızele benzın yanlıs konduysa, bıraz gaza basın ve tamırcı dostlarınızın telefonunu hazırda tutun
    3) benzıne dızel yanlıslıkla konduysa, sakın kontaga basmayın ve depoyu bosaltın.


    ayrıca , yıne sayın erdemd 'nın dedıgıne bır ekleme yapıyorum musadesı ıle , dızel motorların ıcat sebebı petrol bazlı yagları yakıt olarak kullanmak degıl aksıne nebatı yagları yakıt olarak kullanmak ıcındır yanı 10 numara yag yerıne depoya "ay cıcek yagı " da koyabılırsınız cok zorda kalırsanız.

    ornegın , kuzey ırak'ta halen bu uygulanmakta ve sırf bu yuzden nebatı yag fıyatları ( kuzey ırak'a ıhrac edılen ) yukseldı ıc pıyasada

    not : hatta dılersenız , motor yagı yerıne , zorda kalındıgında dıyet kola kullanılması efsanesını de tartısmaya acalım

    saygılarımla

  18. #58
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Az miktarda yağı motor yakıyor. Ancak 2 zamanlı motor için hazırlanan oranda (1/40) yağ karıştırılırsa karbüratörü (yada enjektörü) tıkıyor. Çok fazla masraf çıkarmıyor ancak biraz eziyet çıkarıyor.
    2 zamanlıda da 4 zamanlıda da benzine karıştırılan yağın büyük bölümü yanmadan atılıyor. Egzostan ilaçlama makinalarındaki gibi duman çıkmasının nedeni de bu. Eğer yağ yanmış olsaydı beyaz duman çıkmazdı. Beyaz duman buhar halindeki yağdan kaynaklanıyor.

  19. #59

  20. #60

    Üyelik
    02 Ocak 2009
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    kanuni popcorn
    sakın kullanma yağlı benzini boşalt yoksa motor yağ yakar tıkar motoru duman attırı valla
    KONTROLSÜZ GÜÇ,GÜÇ DEĞİLDİR-
    BİNDİM KAWASAKİ ZZR1400'ÜN ÜSTÜNE KÖKLEDİM BEN GAZINI ARKAMDAN GELEN F-16 YESİN EGZOS GAZIMI


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)