Sökün benzinle temizleyin korkmayın o kadar sadece söktüğünüzü yerine takın bişey olmaz çalışır
Sökün benzinle temizleyin korkmayın o kadar sadece söktüğünüzü yerine takın bişey olmaz çalışır
Tebrikler Harun ama, o kadar anlatılandan sonra sadece, karbüratörü söküp üfledin mi?
Bak hava ayarını anlatmış arkadaş, görmedin heralde :
"""""sayim
Karbüratörü temizlemek için bütün memeleri söküp bol benzin ile yıkamalısın, sonra hava ile temizlemen gerekiyor.Hava ayarına gelince hava ayar memesi ince uzun bir vidadır,bu vidayı sonuna kadar sıkıp, sonra 1,5 tur geri alarak (yani gevşelterek yapıyorsun)bu ayar bütün motorlar'da aynıdır. """""""""
Karşılaştığım herkes en az bir konuda benden daha yetenekli, öyle ki her insandan öğreneceğim bir şey var.
@marwel114 Ben topici açtıgımda zaten karburatorü sokup temizlemiştim Üfleyerek Ama merak ettim acaba baska yontemler mi var? Kısayollar fln varmı die.. Ayrıca iyikide acmısız Sonunda hava ayarı yapmasınıda öğrendik...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
hava ayarını en saglıklı sekilde nasıl oğreniriz ki arkadaşlar... Rolanti ayar vidasını tam sıkmak mı yoksa tam gevsetmek mi gerekiyo... Yaparken ne durumda olsun motor calısır vaziyette mi yoksa stop eder durumda mı ??
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
selamlar arkadaşlar bende kanuni zebra var karbüratör ayarını yapmak istiyorum. iki ayar vidası var birisi rölanti diğeri hava ayarı.. bu ayarlamaları yapmasını tam bilen arkadaşlar varsa yardımcı olabilir mi? teşekkürler
ben motorlarımda karburatörü solvent ile temizliyorum daha iyi oluyor çok çabuk kuruyor daha çözücü bir madde hava ayarıda bütün motorlarda aynı sonuna kadar sıkıyon sonra 1.5 tur gevşetiyon zaten kullanma klavuzundada yazar
@hgunarbay 1,5 mu yoksa 2,5 mu?
Sanırım ben 2,5 yaptım... Su anda sorunsuz stop etme durumu fln yok...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
hava ayarı bütün motorlarda aynımı önce sıkıp sonra 1,5 tur yada 2,5 tur gevşeltince bitiyormu hava ayarı?
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:
yaklasık olarak aynı... Ben soktum taktım. Hava ayarını sonuna kadar sıktım sonra bi tur fln gevsettim ama ikide bir stop edip duruyordu... hava ayarını biraz daha gevşettim ama kaç tur kadar cevirdim bilmiyorum.. 1,5 yada 2,5 tur cevirmekle makul hava ayarını elde edebiliyorsun...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
peki tam olarak nasıl anlıyoruz hava ayarının tam olduğunu negibi belirtileri vardır? hava ayarı bozulmuşsa negibi belirtiyle başlar öksürük egzost patlatma hapşırık gibimi fazla yakıtyakıncamı
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:
yakıt durumu değişir motor rolantide dogru düzgün calısmaz ısındıktan sonra devir asırı yükselir veya durduk yerde motor stop eder... bunlar en belirgin ozellikleridir...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
motor çalışırken bu ayarları yapıcaksınız.yani 2000 devirde olacak. bir altında tekliyor motor devirsiz çalışıyor motor 2000 altında olduğunda. üstünde de olmayacak yüksek devirde çalışır... motorcular ve araba tamircileri mazotla ve basınçlı havayla temizler motor yada karbüratörü .benzin uçucudur.solvent ve tiner yanıcı ve yakıcı maddeler hem size hem motorunuza zarar verir..benzincilerde karbüratör. buji. silindir.parçaları temizleyen özel olarak sıvı maddeler satılıyor. motorun depo daki benzine döküyorsun ve temizliyor..
arkadaşlar 20 yıldan fazladır motor mekanik ustasıyım bıranşım amerikan araçları ve otamatik şanjuman.Ben karbiratör ve otamatik şanjuman beyin temizliğini piyadada satılan temizlik sıpreyleriyle yapıyorum.Kutular basınçlı olduğu için bütün hava ve benzin kanallarında tıkalı yada kirli bölümleri çok iyi açıyor çabuk uçuyor lastik ve diafram gibi hassas bölgelerede zarar vermiyor.
TECRÜBE GÜZELDİR AMA PAHALLIYA MALOLUR
@roadmaster
O Maddeden isim resim vb örnek verebilir misiniz acaba ??
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
karbüratör hava ayarı vidası motora giden benzin hava karışımındaki havayı ayarlar, hava ayarı bozuk bir motor rampada 1. viteste kalktıktan sonra debriyajı tam bırakınca yığılır, patinaj bile çektirsen debriyajı bırakınca yığılır, yakıt çok fazladır ve bazen motor normal gibi çalışsa, yüksek hızlara rahat çıksa bile hava ayarı bozuk olabilir. dediğim gibi rampada ve yakıt tüketiminde kendini belli eder.
@roadmaster
O Maddeden isim resim vb örnek verebilir misiniz acaba ??
Markası würth parçacılarda bulabilirsin ama birkaç markadaha var pek farketmiyor bildiğimiz sprey ucunun borusuda var karbiratörü dağattıktan sonra bütün kanalları tertemiz yapabilirsin. Şimdi hava ayarına gelince karbiratörü temizledik ve topluyoruz hava ayar vidası ucu sivri konik ve üzerinde gevşemeyi önleyen bir yay bulunan vida bunu yerne sıkıyoruz amafazla yüklenmeden normal bişekilde sıkıyoruz çünki çok sıkarsak karşılığındaki konik kısmı bozarız buda iyi değildir simdibunu bir buçukla iki buçuk tur arasında gevşet yani iki tur makinayı çalıştır ısıt ve rolantisini biraz yükselt sora hava ayarını çok azolmak kaydıyla açarak veya kısarak motorunun eniyi calıştığı yerde bırak biraz rolanti biraz hava ayarı derken engüzel ayarı bulacaksın buda motorunun en rahat ve iyi çalıştıgı güzel gaz yediği yerdir bunlarıda artık sen yapacaksın sana kolay gelsin
TECRÜBE GÜZELDİR AMA PAHALLIYA MALOLUR
@roadmaster
Teşekkür ederim bilgilerin için
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
valla anlattıklarınıza göre benimde karbüratör bakımı yaptırmam gerekir.bütün motorların karbüratörleri aynımıdır mesela vitesli ile scooter arasında fark varmı.bende scooter var ikide bir stop ediyor gazıköklüyorum fakat gitmek yerine bas bas bağırıyor motor.benzin filtresi var,hava filtresi var öyle ise karbüratör neden pislenir.
memleketini en çok seven , işini en iyi yapandır.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)