Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Karbüratör Temizliği

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW Moto Guzzi CRF Vespa Activa
    Sökün benzinle temizleyin korkmayın o kadar sadece söktüğünüzü yerine takın bişey olmaz çalışır


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    Alıntı enolaguy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sökün benzinle temizleyin korkmayın o kadar sadece söktüğünüzü yerine takın bişey olmaz çalışır
    Benım gibi .
    Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...

  3. #23
    marwel114 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2006
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    Bmw G650 Xmoto
    Tebrikler Harun ama, o kadar anlatılandan sonra sadece, karbüratörü söküp üfledin mi?

    Bak hava ayarını anlatmış arkadaş, görmedin heralde :

    """""sayim
    Karbüratörü temizlemek için bütün memeleri söküp bol benzin ile yıkamalısın, sonra hava ile temizlemen gerekiyor.Hava ayarına gelince hava ayar memesi ince uzun bir vidadır,bu vidayı sonuna kadar sıkıp, sonra 1,5 tur geri alarak (yani gevşelterek yapıyorsun)bu ayar bütün motorlar'da aynıdır. """""""""
    Karşılaştığım herkes en az bir konuda benden daha yetenekli, öyle ki her insandan öğreneceğim bir şey var.

  4. #24
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    @marwel114 Ben topici açtıgımda zaten karburatorü sokup temizlemiştim Üfleyerek Ama merak ettim acaba baska yontemler mi var? Kısayollar fln varmı die.. Ayrıca iyikide acmısız Sonunda hava ayarı yapmasınıda öğrendik...
    Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...

  5. #25
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    hava ayarını en saglıklı sekilde nasıl oğreniriz ki arkadaşlar... Rolanti ayar vidasını tam sıkmak mı yoksa tam gevsetmek mi gerekiyo... Yaparken ne durumda olsun motor calısır vaziyette mi yoksa stop eder durumda mı ??
    Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...

  6. #26

    Üyelik
    14 Ekim 2007
    selamlar arkadaşlar bende kanuni zebra var karbüratör ayarını yapmak istiyorum. iki ayar vidası var birisi rölanti diğeri hava ayarı.. bu ayarlamaları yapmasını tam bilen arkadaşlar varsa yardımcı olabilir mi? teşekkürler

  7. #27

    Üyelik
    08 Ekim 2007
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    ZXMCO ZX150T-3
    Alıntı igd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selamlar arkadaşlar bende kanuni zebra var karbüratör ayarını yapmak istiyorum. iki ayar vidası var birisi rölanti diğeri hava ayarı.. bu ayarlamaları yapmasını tam bilen arkadaşlar varsa yardımcı olabilir mi? teşekkürler
    Mümkünse resimli anlatım olsun :D

  8. #28
    hgunarbay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2006
    Şehir
    izmir-karşıyaka
    Motosikleti
    BMW F 650
    ben motorlarımda karburatörü solvent ile temizliyorum daha iyi oluyor çok çabuk kuruyor daha çözücü bir madde hava ayarıda bütün motorlarda aynı sonuna kadar sıkıyon sonra 1.5 tur gevşetiyon zaten kullanma klavuzundada yazar

  9. #29
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    @hgunarbay 1,5 mu yoksa 2,5 mu?
    Sanırım ben 2,5 yaptım... Su anda sorunsuz stop etme durumu fln yok...
    Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...

  10. #30

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    hava ayarı bütün motorlarda aynımı önce sıkıp sonra 1,5 tur yada 2,5 tur gevşeltince bitiyormu hava ayarı?
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:

  11. #31
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    yaklasık olarak aynı... Ben soktum taktım. Hava ayarını sonuna kadar sıktım sonra bi tur fln gevsettim ama ikide bir stop edip duruyordu... hava ayarını biraz daha gevşettim ama kaç tur kadar cevirdim bilmiyorum.. 1,5 yada 2,5 tur cevirmekle makul hava ayarını elde edebiliyorsun...
    Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...

  12. #32

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    peki tam olarak nasıl anlıyoruz hava ayarının tam olduğunu negibi belirtileri vardır? hava ayarı bozulmuşsa negibi belirtiyle başlar öksürük egzost patlatma hapşırık gibimi fazla yakıtyakıncamı
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:

  13. #33
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    yakıt durumu değişir motor rolantide dogru düzgün calısmaz ısındıktan sonra devir asırı yükselir veya durduk yerde motor stop eder... bunlar en belirgin ozellikleridir...
    Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...

  14. #34
    akrep30 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    moto zeta 2006 model
    motor çalışırken bu ayarları yapıcaksınız.yani 2000 devirde olacak. bir altında tekliyor motor devirsiz çalışıyor motor 2000 altında olduğunda. üstünde de olmayacak yüksek devirde çalışır... motorcular ve araba tamircileri mazotla ve basınçlı havayla temizler motor yada karbüratörü .benzin uçucudur.solvent ve tiner yanıcı ve yakıcı maddeler hem size hem motorunuza zarar verir..benzincilerde karbüratör. buji. silindir.parçaları temizleyen özel olarak sıvı maddeler satılıyor. motorun depo daki benzine döküyorsun ve temizliyor..

  15. #35
    roadmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2007
    Şehir
    ist kadıköy
    Motosikleti
    TRANSALP
    arkadaşlar 20 yıldan fazladır motor mekanik ustasıyım bıranşım amerikan araçları ve otamatik şanjuman.Ben karbiratör ve otamatik şanjuman beyin temizliğini piyadada satılan temizlik sıpreyleriyle yapıyorum.Kutular basınçlı olduğu için bütün hava ve benzin kanallarında tıkalı yada kirli bölümleri çok iyi açıyor çabuk uçuyor lastik ve diafram gibi hassas bölgelerede zarar vermiyor.
    TECRÜBE GÜZELDİR AMA PAHALLIYA MALOLUR

  16. #36
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    @roadmaster
    O Maddeden isim resim vb örnek verebilir misiniz acaba ??
    Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...

  17. #37
    abbasyolcu777 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    karbüratör hava ayarı vidası motora giden benzin hava karışımındaki havayı ayarlar, hava ayarı bozuk bir motor rampada 1. viteste kalktıktan sonra debriyajı tam bırakınca yığılır, patinaj bile çektirsen debriyajı bırakınca yığılır, yakıt çok fazladır ve bazen motor normal gibi çalışsa, yüksek hızlara rahat çıksa bile hava ayarı bozuk olabilir. dediğim gibi rampada ve yakıt tüketiminde kendini belli eder.

  18. #38
    roadmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2007
    Şehir
    ist kadıköy
    Motosikleti
    TRANSALP
    @roadmaster
    O Maddeden isim resim vb örnek verebilir misiniz acaba ??



    Markası würth parçacılarda bulabilirsin ama birkaç markadaha var pek farketmiyor bildiğimiz sprey ucunun borusuda var karbiratörü dağattıktan sonra bütün kanalları tertemiz yapabilirsin. Şimdi hava ayarına gelince karbiratörü temizledik ve topluyoruz hava ayar vidası ucu sivri konik ve üzerinde gevşemeyi önleyen bir yay bulunan vida bunu yerne sıkıyoruz amafazla yüklenmeden normal bişekilde sıkıyoruz çünki çok sıkarsak karşılığındaki konik kısmı bozarız buda iyi değildir simdibunu bir buçukla iki buçuk tur arasında gevşet yani iki tur makinayı çalıştır ısıt ve rolantisini biraz yükselt sora hava ayarını çok azolmak kaydıyla açarak veya kısarak motorunun eniyi calıştığı yerde bırak biraz rolanti biraz hava ayarı derken engüzel ayarı bulacaksın buda motorunun en rahat ve iyi çalıştıgı güzel gaz yediği yerdir bunlarıda artık sen yapacaksın sana kolay gelsin
    TECRÜBE GÜZELDİR AMA PAHALLIYA MALOLUR

  19. #39
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    @roadmaster

    Teşekkür ederim bilgilerin için
    Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...

  20. #40

    Üyelik
    07 Nisan 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    PIAGGİO X 250 EVO
    valla anlattıklarınıza göre benimde karbüratör bakımı yaptırmam gerekir.bütün motorların karbüratörleri aynımıdır mesela vitesli ile scooter arasında fark varmı.bende scooter var ikide bir stop ediyor gazıköklüyorum fakat gitmek yerine bas bas bağırıyor motor.benzin filtresi var,hava filtresi var öyle ise karbüratör neden pislenir.
    memleketini en çok seven , işini en iyi yapandır.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler