Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

buji dosyası :)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    zion1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2007
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    taze bitti :)
    Çoklu topraklama elektrotlu bujiler





    Çoklu topraklama elektrotlu bujilere neden ihtiyaç duyulmuştur?

    Her ateşleme işleminde elektrot malzemesinden bazı moleküller kopar. Bu olguya “kıvılcım erozyonu” diye bilinir. Bu da “azim taşı deler” misali kaçınılmaz olarak malzemenin incelmesine, dolayısıyla elektrot aralığının büyümesine yol açar.

    Bu büyüme ise ancak belirli sınırlar içerisinde kabul edilebilir, aksi halde büyük ölçüde elektrot aralığına bağlı olan gerekli ateşleme gerilimi fazla yükselecektir ve ateşleme kesiklikleri meydana gelecektir. Oysa, emisyonların artmasına, motor performansının azalmasına ve katalizatörün hasar görmesine yol açtıkları için ateşleme kesikliklerine modern motorlarda kesinlikle izin verilemez.

    Bir bujinin ömrünü uzatmak için örneğin erozyona daha büyük dayanıklılığına sahip malzemeler (platin vs.) kullanılabilir ya da malzeme miktarı (2, 3 ya da 4 topraklama elektrodu) değiştirilebilir. Her iki tedbir, bujinin ömrünü uzatmayı ve motorun uzun bir zaman aralığı boyunca çalışma güvenliğini sağlamayı hedefler.

    Tüketici kararında daha uzun bakım aralıklarının belirleyici önem taşıdığından, otomobil endüstrisinin yan sanayiye koyduğu şartlar son yıllarda muazzam arttı.

    1960’lı yıllarda henüz 5.000-10.000 km’lik değişim aralıkları öngörülmüşken, şimdi 60.000 km’lik ömre sahip bujiler kullanılmakta.

    Çalışma güvenliği, uzun ömür ve düşük maliyet hedeflerini bağdaştırmak için NGK çoklu topraklama elektrotlu bujiler üretiyor. NGK, önde gelen Alman otomobil üreticileri arasında (BMW, Volkswagen/Audi) seri donanımda bu teknoloji ile temsil edilen ilk parça tedarikçilerinden birisi oldu. Otomobil üreticileri ile NGK arasındaki teknolojik işbirliği ortaklığı, son kullanıcıya işletim masraflarının azaltılması, çevrenin daha iyi korunması ve çalışma güvenliğinin artması olmak üzere elle tutulur avantajlar sunan yüksek teknolojili bujilerin ortaya çıkmasını sağladı.

    Ek elektrot aralıklı bujiler


    Volkswagen ve Audi için ek elektrot aralıklı NGK bujisi.

    Düzgün motor çalışması ve optimum katalizatör koruması için en yüksek ateşleme güvenliği.

    “Kararmış” buji yüzleri geçmişte kaldı. Kendi kendini temizleme özelliğine sahip uzun ömürlü bujiler günümüzde standarttır.

    NGK tarafından Volkswagen ve Audi için özel olarak geliştirilen ek elektrot aralıklı “akıllı” bujilerin çok özel bir yanı, nerede kıvılcım çakmaları gerektiğini daima “bilmeleridir”.

    Normal durumda ateşleme kıvılcımı orta tırnaktan topraklama elektroduna sıçrar ve bu sırada yakıt/hava karışımını tutuşturur (1).

    Aşırı kirlenme nedeniyle ateşleme kıvılcımı sıçrayamazsa, ateşleme gerilimi normalde kurum yüzünden iletken haline gelmiş olan izolatör üzerinden kullanılmaksızın akıp gider ve piston tarafından emilen yakıt/hava karışımı bir sonraki zamanda yanmadan çıkış supaplarından atılır. Bundan dolayı katalizatör için de önemli tehlikeler ortaya çıkar.





    Ek elektrot aralıklı NGK bujisi ise bunu basit bir şekilde önler. Bunlarda şiddetli kurum oluşumunun görüldüğü durumlarda ateşleme gerilimi ilk önce izolatör ucundan akıp geçer, ama buji gövdesinin izolatör ucuna çok yakın olduğu kısımda bir ateşleme kıvılcımı oluşturarak sıçrar. Sonuç: Yakıt/hava karışımı kusursuz bir şekilde tutuşturulur, motor anında çalışmaya başlar. İzolatör ucunun yaklaşık 350˚C olan kendi kendini temizleme sıcaklığına ulaşmasından sonra kuruma benzer katmanlar giderilir ve tutuşturma işlemi yeniden orta ile topraklama elektrodu arasında “olağan” şekilde gerçekleşir.

    Motor için bujilerin sorunsuz çalışmasını - aşırı çalışma şartlarında bile - güven altına almak, NGK bujilerinin başlıca özelliklerinden biridir. Bunu yaparken sadece olağanüstü çevre dostu olmakla kalmazlar, ayrıca yakıt tüketimi açısından da avantajlar sunarlar. Ateşleme kesikliklerinin önlendiğinden optimum bir benzin kullanımı sağlanarak müşterinin parası ve doğal çevre korunur.

    Bujiler için sıkıştırma torkları


    Birtakım kuvvetlerin bir kaldıraç kolu üzerinden bir dayanak noktasına etki ettiği her yerde, bir dönme momentinden (tork) söz ederiz.

    Bu, bujilerin montajı için de geçerlidir. Ancak burada, sıkma torkundan söz edilir. Bu değer, bir vidanın ne kadar kuvvetle sıkıştırıldığını belirtir.

    Bu arada sıkıştırma torku, bağlantının hiçbir çalışma koşulu altında gevşeyemeyeceği şekilde seçilir.

    Bu nedenle buji değişiminde sıkıştırma torklarına ve montaj bilgilerine mutlaka uyulmalıdır. Bunlar NGK ana katalogunda ayrıntılı olarak belirlenmiştir. Deneyimlerimize göre, bugün artık çok ender görülen sıcaklık ve titreşim hasarlarının pek çoğu, yanlış sıkıştırma torkundan, yani montaj hatasından kaynaklanıyor. Özellikle modern motorlar bu konuda son derece hassastırlar.

    Sıkıştırma torkları fazla küçükse, kompresyon kaybı, orta tırnağın çözülmesi ve azalan ısı akışı yüzünden sıcaklık hasarları tehlikeleri görülür. Ayrıca, bujinin kendiliğinden gevşeyip yerinden çıkması durumu da ortaya çıkabilir. Sıkıştırma torkları fazla büyük seçilirse, silindir başlığı hasar görebilir. Ayrıca buji üzerinde fazla büyük kuvvetlerin etkili olması, bujinin vida dişlerinin kopmasına neden olabilir.

    Sıkıştırma torku ayrıca sızdırmazlık halkasının yüksekliği (kalınlığı) ölçülerek sonradan da tespit edilebilir. Sızdırmazlık halkası sıkışmamış olan bir buji, gerektiğinden küçük bir sıkıştırma torkuyla sıkılmış demektir. Bunun tersine, sızdırmazlık halkası fazla ezilmiş olan bir buji, gerektiğinden yüksek bir sıkıştırma torkuyla sıkılmıştır.

    Iridium - Yeni NGK buji nesli






    Laboratuardan yüksek teknoloji
    Dünya buji pazarının lideri NGK, yeni Iridium IX buji ile yüksek teknoloji doğrultusunda büyük bir atılım gerçekleştirmiştir. Çünkü laboratuar testlerinde, iridyum sayesinde bujiler adeta birer güç santralı dönüştüğü görüldü. Sonuçta iridyum, yüksek teknolojiye son derece uygun bir asil metaldir. İridyum başka platin metalleriyle alaşım halinde Rusya, Kolombiya, Güney Afrika ve Kanada’da doğal rezerv halinde bulunmaktadır.
    Ayırt edici özellik: İridyum başka hiçbir asil metalin olmadığı kadar serttir ve çoğu kimyasala karşı dayanıklıdır. Gök kuşağının tüm renklerinde ışıldayan, gümüş-beyaz renkli bu asil metal ancak 2450 derecede erir.
    Değerli asil metal, olağanüstü kalitenin arandığı her yerde, dolma kalem uçlarında, elektrotlarda, kimya sanayiinde ve uzay araçlarında kullanılıyor. Bu avantajlardan şimdi NGK, yeni Iridium IX bujilerinde de yararlanıyor. Yeni buji neslinin temel malzemesi olan iridyum, buji teknolojisinde yeni bir çığır açıyor!



    Standart bujinin yapısı


    Motosiklet bujilerinin yapısı prensip olarak otomobil bujilerine benzemekle birlikte bu bujiler belirgin ölçüde daha incedir.

    Buji yüzleri







    Normal görünüm

    İzolatör beyaz-gri renkte ve az miktarda tortu








    Tortular

    Mekanik olarak yıpranmış motorlardaki tortular bujide birikir ve kızgın noktadan ateşlenme oranını artırır








    İzolatör kırılması

    Mekanik nedenlerle (montaj, nakliye, darbe) ya da termoşok yüzünden seramiğin kırılması.







    Erime

    Kızgın ateşlemeler ya da vuruntulu yanma yüzünden meydana gelir.








    Kurumlanma

    Elverişsiz kullanım şartları ya da sıcaklık değerinin fazla düşük olması yüzünden meydana gelir.







    Atlama

    Nem ya da kir nedeniyle gerilim atlaması.







    Korona lekesi

    Elektrik yüklü yağ partikülleri sonucunda normal kahverengi renk değişimi. Fonksiyon hatası ya da sızdırma belirtisi yoktur.










    daha fazla bilgi için:::::::http://www.ngk.com.tr/nobr_Ana_Sayfa__nobr.1749.0.html
    BEN DEGİL,BİZ DİYE ÇIKTIK BU YOLA


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    cycle27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    KINALI KUZU
    teşekkür ederim verdiğin bilgiler için. çok faydalı olmuş ellerine vede emeğine sağlık.
    [B][I][COLOR="Red"]GAZİANTEP [COLOR="Black"]MT[/COLOR][/COLOR][/I][/B]
    [COLOR="Red"]ŞAHİNEM, ANTEPLİYEM AĞAM[/COLOR][COLOR="Black"]OMUZUMDA MAVZER BİR YÜK[/COLOR][COLOR="Red"]DÜŞMANLA, YUMRUKLARIMLA SAVAŞACAĞIM[/COLOR]
    [COLOR="Black"]YUMRUKLARIM MEMLEKET KADAR BÜYÜK. [/COLOR]

  3. #3
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    öncelikle paylaşıma teşekkürler
    geçen bende bizim activay'nın bujisini söktüm yenisinin aldım honda biyisinden.gerçi eskisi hala ateşleme yapıyordu ama ben yeniledim en iyisini yaptım.
    işte honda activa'nın eski bujisi


    Mustafa Kemal Atatürk

  4. #4
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    çok faydalı bilgiler olmuş bende hep buji çeşitlerini merak ederdimmm faydalı bilgiler için teşekkür ederim gereksiz işlerden sorumlu devlet bakanım kankammmm
    [I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]

  5. #5
    zion1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2007
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    taze bitti :)
    Alıntı motorcu48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öncelikle paylaşıma teşekkürler
    geçen bende bizim activay'nın bujisini söktüm yenisinin aldım honda biyisinden.gerçi eskisi hala ateşleme yapıyordu ama ben yeniledim en iyisini yaptım.
    işte honda activa'nın eski bujisi



    en altta bir link verdim orada hangi marka model motora ne marka ve model bujiler kullanılacagı ile ilgili bir bölüm de var eminim buji degiştirmek isteyen bir cok arkadaşımın işine yarar

    Alıntı efendy_iso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok faydalı bilgiler olmuş bende hep buji çeşitlerini merak ederdimmm faydalı bilgiler için teşekkür ederim gereksiz işlerden sorumlu devlet bakanım kankammmm


    lan kankam meyve veren agacı taşlama bak motorumun arkasına baglar mahale mahalle dolaştırırım seni haaaaaa
    BEN DEGİL,BİZ DİYE ÇIKTIK BU YOLA

  6. #6
    Gaziantep İl Temsilcisi AYDEMİR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2006
    Şehir
    Gaziantep..
    Motosikleti
    O Bir Goldwing 1800 cc Birde Yamaha 250 cc
    çagtay paylaşimin için teşekürler isoya iyi bak kardeşim...
    HAyat bisikLET GİBidİR PEDal ceVİRmeSSEn düşERSİn....
    O BİR SUZUKİ ( YAKIŞIKLI )

  7. #7
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    Araştırıp paylaştığın için saol bu arada iridyum bujiler galiba 20 25 ytl gibi bişeymiş tanesi kesin bir bilgim yok ama fiyatınıda araştırsaydın meyve veren ağaç
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  8. #8
    zion1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2007
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    taze bitti :)
    Alıntı AYDEMİR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çagtay paylaşimin için teşekürler isoya iyi bak kardeşim...

    ABİİİİİİİİİ çagtay degil CENGİZ olacaktı kariştırdın galibaaa

    Alıntı THE_LANCET adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Araştırıp paylaştığın için saol bu arada iridyum bujiler galiba 20 25 ytl gibi bişeymiş tanesi kesin bir bilgim yok ama fiyatınıda araştırsaydın meyve veren ağaç

    20 VE 30 YTL arasında degişiyo fiyatları onuda araştırdım dostum sizde alıştınız haaaaalıp getirip motorunada takayımmı???
    BEN DEGİL,BİZ DİYE ÇIKTIK BU YOLA

  9. #9
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    Alıntı zion1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ABİİİİİİİİİ çagtay degil CENGİZ olacaktı kariştırdın galibaaa




    20 VE 30 YTL arasında degişiyo fiyatları onuda araştırdım dostum sizde alıştınız haaaaalıp getirip motorunada takayımmı???
    Yok saolasın. ÇenKisSs
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  10. #10
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    Alıntı zion1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    en altta bir link verdim orada hangi marka model motora ne marka ve model bujiler kullanılacagı ile ilgili bir bölüm de var eminim buji degiştirmek isteyen bir cok arkadaşımın işine yarar





    :
    sağol kanka verdiğin bilgiler için
    Mustafa Kemal Atatürk

  11. #11
    SeRHaTeKiNci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kymco (Satılık)
    Yararlı bilgiler için sağol Cengiz abi..
    Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
    Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..

  12. #12
    Gaziantep İl Temsilcisi AYDEMİR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2006
    Şehir
    Gaziantep..
    Motosikleti
    O Bir Goldwing 1800 cc Birde Yamaha 250 cc
    Alıntı zion1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ABİİİİİİİİİ çagtay degil CENGİZ olacaktı kariştırdın galibaaa

    idare et cengiz malum iftar vakti birde sahura kalkmassan böyle olur..
    HAyat bisikLET GİBidİR PEDal ceVİRmeSSEn düşERSİn....
    O BİR SUZUKİ ( YAKIŞIKLI )

  13. #13

    Üyelik
    01 Haziran 2007
    Şehir
    Kırklareli/Lüleburgaz
    Motosikleti
    Aprilia Rs 50 & Yamaha rx 115 & Yamaha mbk ms-1
    Yamaha Rx 115 için iridyum buji demiş vede sadece iridyum var.. Kitapçığı kaybolduğu için bulamıyordum buji kodunu bakalım alalım birtane performans değişecekmi acaba

  14. #14
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Alıntı motorcu48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öncelikle paylaşıma teşekkürler
    geçen bende bizim activay'nın bujisini söktüm yenisinin aldım honda biyisinden.gerçi eskisi hala ateşleme yapıyordu ama ben yeniledim en iyisini yaptım.
    işte honda activa'nın eski bujisi


    activanın bujisi benim makinaya takılan bujiyle aynıymış demişlerdi de inanmamıştım.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  15. #15
    Incredible - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Üzgünüm ama yok!
    Çok faydalı bilgiler. Güzel paylaşım, Teşekkür ederim...
    [b]Yaşasın motosiklet kardeşliği. Sevelim, sevilelim, bu dünya kimseye kalmaz. Anneciğim, kardeşim ve gt250R sizleri ölene dek seveceğim... __No Women, Yes Vodka...:wiinkk:[/b]
    [COLOR="Red"][B]Hayallerinizin peşinden gidin. Gitmiyorsanız, gidenlere mâni olmayın.[/B][/COLOR]

  16. #16
    tbk_1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Kuru Fasulye tepkimeli, Enjeksiyon sistemi........
    Teşekkürler................
    ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq

  17. #17
    MaRaNtZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Emeğine sağlık teşekkürler...
    Saygılarımla...

  18. #18
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Konuyu ufaktan bir hortlatalım

    Arkadaşlar bu "iridium buji" ve "laser iridium buji" arasında bir fark var mıdır, yoksa aynı şey midir bu ikisi?

    Mesela internette biraz arattım; NGK'nın IMR9C-9H kodlu bujisi, iridium diye de geçiyor, laser iridium diye de, hatta sadece bir sitede platinium olarak bile gördüm, artık yanlış mıdır doğru mudur bilemiyorum.

    Bir de yine internetteki fiyat araştırmamda bu bujinin fiyat aralığı 30-35 TL ile 55-75 TL olarak iki fiyat aralığında değişmekte. Yani tamamen aynı olan bir mal için mi bu kadar değişik fiyatlar söz konusu?

    Bilgisi olanlar yardımcı olabilirse sevinirim.

  19. #19
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Bilen birisi yok mu?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)